01

Ghost In Love

 

 

Anda percaya tak roh atau hantu itu wujud? Ia mestilah ia wujud! Semuanya bermula sejak...

 

"Miyeon!" Tae memanggil Miyeon yang sedang mengelamun jauh.

 

"Kau nk hape? Terkejut nenek mkn pisang.kt sebelah sekolah ni" Miyeon menjeling Tae kerana marah Tae mengejutkan dia.

 

"Eh ye ke? Tak tau pulak ada atok nenek, anaknya dok mkn durian" jwb Tae selambe. 

 

"Huh? Atok nenek, anaknya mkn durian? Serious ada ke? Nk tengok" Ran berlari ke tingkap untuk melihat apa yg Tae cakapkan. Tae menepuk dahinya. Kenapa lah si Miyeon ni blur and loading sangat? 

 

"Weh minah. Aku gurau je la. Loading.." 

 

___________________________________________________________

Miyeon dan Tae berjalan dan duduk di cafe sekolah. Miyeon melihat ke arah buku yang dipengang Tae.

 

"Tae,buku pe tu?" Soal Miyeon .

 

"Buku ni? Ni la buku alam mistik" jwb Tae smirk.

 

"Huh?..kau bace citer2 camtu" 

 

"Mestilah! Menarik tau. Dlm buku ni kan, ada cakap. Sesetengah orang je yang boleh nampak roh a.k.a yg menjelma jadi hantu dan yang paling penting...hantu roh ni selagi dia tak selesaikan urusan kat dunia...dia takkan dpt hidup dlm keadaan tenang di alam sana" 

 

"Bwoya..." Miyeon menggaru kepalanya. Ntah pape buku ni hasut si Tae ni. "Jangan nak mengarut" jwb Miyeon lalu menghirup latte yg dipesan tadi.

 

"Buku ni tak mengarut! Kau baca la" Tae memaksa Miyeon.

 

"Tak nak ahh. Aku bosan baca buku buku camtu"

 

"Ala" Tae pout sambil menjuntal juntal rambutnya yang berwarna merah menyala. "Tak nak takpe. Aku sambung baca buku ni" Tae terus membaca buku mistik itu dengan kushuk. Miyeon hanya menggelengkan kepalanya. Sedang sibuk melihat sekeliling cafe, mata Miyeon terarah ke skrin LCD di cafe itu. Berita tentang kemalangan di sebuah bukit. Berderau darah Miyeon. Seram kott. Kereta tu tiba tiba hilang kawalan dan terbabas. Miyeon segera mengalihkan pandangannya kerana tak sanggup melihat gambar yg seram di skrin LCD. 

 

___________________________________________________________

Cuaca di Korea semakin sejuk kerana musim sejuk nk dekat. Miyeon berjalan seorg diri menuju ke pagar sekolah. Sedang Miyeon berjalan tiba tiba dia telah dilanggar oleh seorg lelaki. 

 

"Mianhae jongmal mianhae" Lekaki itu meminta maaf lalu mengutip barangnya yang terjatuh.

 

"Its okay" jwb Miyeon lalu tunduk membantu lelaki itu mengutip barangnya. Selepas mengutip semua barang yang bertaburan, lelaki itu mengucapkan terima kasih.

 

"Kamsahamnida" Lelaki itu senyum ke arah Miyeon. Miyeon mendongak kepalanya ingin membalas.

 

"Sama-sa...eh?! Seokjin oppa?!" Miyeon terkejut lantas mencover mulutnya. Seokjin tergelak.

 

"Wae? Kenapa awak terkejut?" 

 

"Aniya..just tak sangka senior  yg langgar saya" jwb Miyeon malu. Yelah, mana nya tak malu. Satu sekolah kenal Kim Seokjin. Dah la pandai, jaguh sukan pulak tu. Ketua pengawas, kapten bola sepak, presiden kelab sains yg paling aktif dalam sekolah ni. Dah tu hormat dengan guru. Dia banyak memengang jawatan yang hebat hebat. Mukanya pulak handsome dan tinggi. Mempunyai abs. Sesiapa sahaja melihatnya pasti akan terus jatuh cinta pandang pertama. Miyeon juga bergitu. Jatuh cinta sejak dia masuk di sekolah ini lagi. Seokjin tua setahun darinya.

 

"Neh. Nama awak siapa?" Soal Seokjin.

 

"Nama saya Ren Miyeon" jwb Miyeon malu.

 

"Arreseo. Thanks ye tolong saya Miyeon. Saya ada perjumpaan kelab bola sepak. Saya pergi dulu ye? Dah lewat ni" Seokjin meminta diri.

 

"Okay" jwb Miyeon lalu melihat bayangan Seokjin yang makin menghilang.

 

___________________________________________________________

Miyeon membawa beg sekolahnya yang ringan menuju ke sebuah taman yang berhampiran dengan sebuah mall yang paling feymes kt Seoul. Malas rasanya nk balik rumah dulu. Dia duduk di sebuah bangku yang disediakan. Miyeon memakai skarf kerana cuaca semakin sejuk di Korea. Dia melihat langit yang cerah keputihan itu seperti salji akan turun. Sedang asyik mengelamun, Miyeon terpandang ke arah jalan raya. Kereta lalu lalang di situ tanpa henti memandang tiada orang ingin melintas. Sedang asyik melihat ke arah jalan raya itu, Miyeon terperasan seorg jejaka yang sangat tinggi  melintas jalan raya itu tanpa melihat dahulu ke kiri dan kananya. Miyeon terkejut kerana di seberang ada kereta yg laju meluncur. Belum sempat Miyeon menjerit ke arah jejaka iti, kereta itu telah pon melanggar tubuh badan jejaka itu tetapi apa yang paling mengejutkan Miyeon adalah...

 

'What the hell?! Ap-apa?! Bet-betul ke ap-apa yg aku nampak ni?!' Miyeon menjerit di dalam hati. Kereta itu menembusi tubuh lelaki itu seperti tubuh lelaki itu hanyalah pancaran cahaya. Lelaki itu berlari ke arah taman dan berhenti betul betul di sebelah Miyeon.

 

Chanyeol POV 

Oh my god! Samseng tu la!! Aku lari dengan sekuat hati aku melintasi jalan raya tanpa mempedulikan kereta yang lalu lalang. Eleh kalau kene langgar bukan aku cedera pun sbb aku memang dh mati. Eeh jp. Kalau aku ni roh, maknanya samseng tadi bukannya nampak aku pon! Pabo Chanyeol ah! Aku segera berhenti berlari dan berehat di tiang lampu di taman itu untuk mengembalikan nafas ku. 

 

"Huh! Penat siott" Aku mengeluh lalu mencangkung di tepi tiang lampu. Tiba tiba aku merasakan diri aku ditenung seseorg. Aku mendongak dan melihat seorg perempuan di hadapan ku, melihat diriku dengan muka yang sangat terkejut.

 

Miyeon POV

"Huh! Penat siott" lelaki itu mengeluh sambil menarik nafas. Aku rasa mcm nk pitam je kat situ. Lelaki ni...takkan laa ha-hantu?! Hantu mana cakap dan bernafas! Alamak takutnya. Nk kencing la pulak. Aduh jangan bocor sudah. Tiba tiba lelaki itu mendongak dan melihat ke arah aku. Sudah...habislah. Kerana terlalu takut aku merasa kepala aku berpusing dan akhirnya aku pengsan di taman itu.

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Overdose_Kpopers
Author nak beterima kasih kepada semua readers yang comment, upvote dan subscribe, walaupun readers tau yang author ni bengong sikit. Terima kasih banyak2 *bow

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 26: akhirnyee jumpa jugak
luhan_07_exo #2
Chapter 25: haha,really seungri?kucing cirit-birit je pun
pikahbajet #3
Chapter 25: kucing cirit????hahhaahha , lawak betoi...
b2stFanz
#4
Chapter 25: ahahahahah adoyaiii..caring tul dia kat kucing tu
aquariusxpisces
#5
Chapter 25: hahahahah anak kucing cirit-birit
aquariusxpisces
#6
Chapter 24: Fuiyoooo~ gilaaa lhh
diyanaNM #7
Chapter 23: Update soon unnie, story awak daaaebaaak ! Cant waait !! ^_^
aquariusxpisces
#8
Chapter 22: Kesiannyaa....lipas yg tk bersalah menjadi mangsa... hahahah tapi lawak gila ckgu diorang,, biar kne mkn anaconda hahaha
Overdose_Kpopers
#9
Chapter 22: Oh macamtu ><. Thank you Aira_LYF ><.

Kesian semua serangga tu >_< #chichisakura99