21

Ghost In Love

Masih lagi di hari perkhemahan....

 

Hi aku Lee Miyeon. Dan sekarang aku tengah penat sangat sangat. Huh hah nak a...ir.... *jatuh terjelepok*

Dan di sini pulak Park Chanyeol. Si hantu jahat.

 

"Wei bangun bangun. Jangan nak acah acah habis battery. Kau ingat kau tu hape?? Zelo B.A.P yang belakon jadi robot macam matoki dia tu ke?" Chanyeol menyepak nyepak perlahan kaki Miyeon.

 

"Eee awak ni diam la! Saya penat tahu? Penat! Awak dari tadi suruh saya buat macam macam. Mu ingat hambe ni apa? Batak kuli hang ka?" Ai mula dah gaduh. Sejak bila diorang gaduh ni?? Apa yang jadi sebenarnya??

 

"Eh mana ada! Tipu! Aku suruh sikit je eh! Jangan nak tambah menambah plus plus!" Chanyeol cuba menidakkan kebenaran yang sememangnya jelas. Dia ibarat seperti menegakkan benang yang basah. Lol   ._.

 

Flashback...15 minit yang lepas....

 

"Miyeon nak air"

 

"Kau, tangkap gamba aku dengan bunga ni"

 

"Kau angkut beg aku. Cepat!"

 

"Kau ni lembap la. Cpt la! Nah camera. Kau panjat pokok and amik gamba aku dari atas."

 

"Tu towel aku jatuh. Amikkan"

 

"Eh mana peta?!! Kau pegi cari cepat!!" *duduk di bawah sebatang pokok ala ala raja*

 

"Itu kau cakap tolong yang sikit sangat tu? Kenapa la aku dapat teammate macam dia ni. Kan best kalau dapat dengan orang lain. Dia ni setahap hantu syaitan pastu dia bla bla....bla" Miyeon membebel bebel.

 

Setelah menjadi teammate untuk treasure hunt selama 2 jam....

 

"Aik. Mana ni??" Chanyeol terbalik balik Kan peta macam mamak masak roti canai.

 

"Yang awak pegi lambung lambung peta tu memang la tak jumpa. Bak sini!" Miyeon merampas peta tu dari tangan Chanyeol. Dia merenung peta tu macam nak makan akibat terlalu penat. 

 

"Ok kita kat sini. Then kita pegi sini, kan? Pastu kita straight and belok kiri. Sepatutnya kita dah hampir tapi kenapa kita pegi tempat 60 minit yang lepas?!" Miyeon baru perasan pokok yang Chanyeol minta dia panjat tadi berada di hadapan mereka.

 

"Aah la!" Chanyeol tengok sekeliling. Manalah tau tetiba ada serigala menyerang.

 

Sementara tu....

 

"TAHNIAH KEPADA TAE HUN DAN JUGA YEONHEE KERANA MENJADI PESERTA YANG KE 5 MENANG. ANDA BERNASIB BAIK KERANA TIDAK PERLU MEMASAK DAN MENGEMAS" Ehhh Cikgu Jongkook ni. Tau la dia dok minum kopi ja atas kerusi ni.

 

"Pergh. Nasib sempat sampai. Kalau tak alamat kene masak and mengemas la malam ni" Tae duduk di atas sebuah batu besar dan meneguk sebotol air mineral. Yeonhee seperti biasa. Angguk dan berdiam diri.

 

"Eh korang dah sampai? Wow cepat jugak. Aku ingat kau ni si lembap" Ren menepuk nepuk bahu Tae. 

 

"Ceh kau. Sukahati panggil aku si lembap, si muka jambu" 

 

"Please! Stop panggil aku muka jambu. Dah memang aku baby face. Nak buat camna kan?? By the way, mana rakan sehidup semati kau tu??" Ren maksudkan Miyeon.

 

"Dia? Aku tak tau. Aku bukan team ngan dia"

 

"Eh? Habis kau ngan sape?" Ren buat muka polo dia.

 

"Dengan tu, si Yeonhee" Tae menunjuk Yeonhee yang tengah melihat kakinya hayun dalam air. 

 

"Owh. Ok la aku malas nak kacau masa berehat kau. So bye!" Ren terus berlari ke arah Yeonhee.

 

"Annyeong~" Ren duduk di sebelah Yeonhee. Yeonhee terkejut dan terus memandang Ren.

 

"Hi" dan di terus memandang kakinya semula dengan muka poker. Ren tenung Yeonhee. Semakin lama dia tenung semakin pipi dia mengeluarkan tompok2 pink (lol). Ye la selama ni Yeonhee dalam kelas sentiasa tenang dengan muka poker dia. Dan dia bukan nya cakap banyak pun. Boleh kira dia cakap bape perkataan dalam sehari tau! Jadi dia tak berani nak borak dengan Yeonhee. 

 

"Err awak buat apa seorang diri kat sini?? Tak takut ke ada.. urm awak tau benda tu? Dia muncul and serang awak camna?" Ren duduk di sebelah Yeonhee. Yeonhee memandang Ren. Muka nya masih lagi poker. 

 

"Saya tak takut. Saya boleh nampak benda tu walaupun awak tak cakap" Ren memandang Yeonhee terkejut. 

 

"A-apa? A-awak bo-boleh nam-nampak?!" Yeonhee angguk sekali lagi dan menunduk kepalanya. Boleh nampak muka nya sekarang dalam kesedihan. Yeonhee tahu Ren mahu menjadi kawannya tapi kalau dia kawan dengannya pasti dia akan tau dirinya yang sebenar dan Ren pasti akan lari dari diri nya nanti. Yeonhee bangun dan terus berjalan ke arah mana sahaja yang otaknya menyuruh.

 

"Awak tunggu!" Ren berlari cuba seiringan dengan Yeonhee. 

 

"Kenapa awak ikut saya?" Seperti biasa. Yeonhee dalam keadaan tenang.

 

"Sebab saya nak"

 

"Bukan kah awak terkejut sebab saya boleh nampak hantu?" Yeonhee memandang Ren pelik. Perjalanan nya terus terhenti.

 

"Memang saya terkejut. Jadi kenapa?" Ren tanya balik. Pelik. Yeonhee merenung Ren lama. Dia mengeluh dan memandang tempat lain dan terus berjalan tanpa memandang Ren.

 

"Yeonhee tunggu! Kenapa awak suka lari dari saya dan cuba nyorokkan kesedihan awak?!" Ren memarahi Yeonhee. Huk gentar mak. Yeonhee tersentak.

 

"Apa yang awak cakapkan ni? Tolong jangan ikut atau bercakap dengan saya."

 

"Hentikan semuanya Yeonhee! Saya tau awak ada masalah dan dalam kesedihan. Kenapa awak ni bendul sangat macam Mr. Bean hah?!!!! Awak tak perasan ke saya dalam kelas?!" Yeonhee terkejut. Dah pehal dia nak marah marah aku pulak ni???

 

"Hei?! Hello? Kalau saya ada masalah pun kenapa? Bukan masalah awak! Lagipun macam mana awak tau saya ada masalah?!! AND BUAT APA SAYA NAK PERASAN KEHADIRAN AWAK DALAM KELAS?! KENAPA TIBA TIBA MARAH SAYA?! SAYA BENCI AWAK!" Wow first time tengok Yeonhee mengamuk. We hurricane~! Tut Tut Tut We hurricane~! *nyanyi lagu B.A.P Hurricane*

 

"Kenapa? Awak tanya saya kenapa?! Sebab saya selalu perhatikan awak di sekolah dan dalam kelas! Saya buat banyak benda nak bagi awak notice saya! Tapi awak cuma seorang yang lurus bendul yang tak perasan usaha saya dan seorang yang penakut dan cuba sembunyikan masalah awak!"

 

"Kenapa awak perhatikan saya hah?! Awak stalker ke?! Bagi 2 sebab! Saya memang ada masalah! Tapi saya tak nak rakan sekelas saya tau! Sebab mereka semua sama. Selepas tahu mereka akan tinggalkan saya! Cukup la saya pindah ke sekolah baru untuk lari dari masalah saya. Ya, saya mengaku saya memang pengecut! Saya meman-"

 

"SEBAB SAYA SUKA DAN CINTAKAN AWAK!!" Sebelum sempat Yeonhee menyambung ayat nya, Ren memotong percakapan nya. Kali ni memang dia terkejut besar. Mata nya membesar dan mulutnya ternganga.

 

Ren menyambung semula. "Saya tau semuanya Yeonhee. Saya tau. Awak takut nak kawan  dengan semua orang disebabkan awak seorang anak pembunuh"

 

"M-macam man-mana awak tau?!" Yeonhee terkejut plus plus.

 

"Rasanya awak dah lupa. Awak betul betul tak ingat saya ke? Saya epal"

 

"E-epal?" Mata Yeonhee membesar.

 

______________________________________

Hoho author rasa macam nak ship Yeonhee dengan Ren pulak >

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Overdose_Kpopers
Author nak beterima kasih kepada semua readers yang comment, upvote dan subscribe, walaupun readers tau yang author ni bengong sikit. Terima kasih banyak2 *bow

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 26: akhirnyee jumpa jugak
luhan_07_exo #2
Chapter 25: haha,really seungri?kucing cirit-birit je pun
pikahbajet #3
Chapter 25: kucing cirit????hahhaahha , lawak betoi...
b2stFanz
#4
Chapter 25: ahahahahah adoyaiii..caring tul dia kat kucing tu
aquariusxpisces
#5
Chapter 25: hahahahah anak kucing cirit-birit
aquariusxpisces
#6
Chapter 24: Fuiyoooo~ gilaaa lhh
diyanaNM #7
Chapter 23: Update soon unnie, story awak daaaebaaak ! Cant waait !! ^_^
aquariusxpisces
#8
Chapter 22: Kesiannyaa....lipas yg tk bersalah menjadi mangsa... hahahah tapi lawak gila ckgu diorang,, biar kne mkn anaconda hahaha
Overdose_Kpopers
#9
Chapter 22: Oh macamtu ><. Thank you Aira_LYF ><.

Kesian semua serangga tu >_< #chichisakura99