13

Ghost In Love

NEW CHARACTERS:~  

  Ji Chang Wook - Identiti dirahsiakan (actor fav author!!! <)

 

 Byun Baekhyun - Seorang lelaki yang mempunyai fair skin dan comel. Bukan manusia dan cuba membantu Chanyeol di dunia manusia. Kawan baik Chanyeol.

 

Nama dirahsiakan - Dikenali sebagai SECRET POV (Cuba teka ni siapa :P)

 

 - Dikenali sebagai SECRET GROUP POV

 

_____________________________________

 

Song suggestion: VIXX Chained Up

 

 

"Oh my god. Oh my god. Oh my god" Seokjin menarik nafas dah menghembus nafas. Dia meninjau kembali ke arah Miyeon dah lelaki itu. 

 

"Oh tidak tidak tidak!" Seokjin menarik rambutnya dan berlari meninggalkan tempat menyorok nya dalam keadaan kelam kabut.

 

___________________________

 

"Wow. Jinjja daebak." Hoya merenung ahli sorak perempuan yang baru masuk ke cafe dengan pakaian mereka yang ketat. Myungsoo memandang Hoya yang gatal. Infinite yang lain juga turut memandang. Myungsoo menarik telinga Hoya.

 

"Byuntae hyung!" Myungsoo berdiri dan mengatur langkah ke arah ahli sorak perempuan itu dan memeluk salah seorang perempuan. Perempuan iti terkejut lantas tersenyum dan mencium pipi Myungsoo. Dongwoo dan Sungjong yang sedang melahap tercekik. Sunggyu yang sedang minum air tersembur air yg diminum nya ke arah muka Sungyeol. Sudu yang dipegang Woohyun terlepas jatuh ke muka meja. Hoya yang sedang memerhati ahli sorak itu hampir jatuh dari kerusi. Myungsoo smirk. Suka kebenar tengok diorang terkejut. 

 

"Ladies, boleh saya pinjam dia?" Myungsoo memandang ahli sorak yang lain. Mereka senyum dan angguk. Mereka gembira melihat ketua ahli sorak mereka, Chae Yoon Do bersama Myungsoo. Bagi mereka diorang berdua bagai pisang dibelah dua?.... 

 

"Good luck Yoon Do!" Salah seorang ahli sorak itu menjerit ke arah Yoon Do. Yoon Do senyum dan membuat isyarat mulut 'Thank you' 

 

Myungsoo membawa Yoon Do di mana meja Infinite tengah melahap makanan. 

 

"Hyung,maknae. Sorry tak bagitau. Perkenalkan Chae Yoon Do, my girlfriend." Chae Yoon Do senyum pada Infinife.

 

"Annyeong shimika, Chae Yoon Do. Saya harap Infinite boleh jadi kawan saya" kali ni Sunggyu tersembur air ke arah muka Sungyeol buat kali kedua. Yoon Do gelak. Infinite merenung tajam Myungsoo.

 

'Explain now!' Myungsoo melihat message yang baru diterima dari Dongwoo hyung. Alamak mati la aku kali ni!

 

____________________________

"Tuan" lelaki itu menghulurkan sekeping surat bersaiz A4 kepada seorang lelaki. Lelaki yang berambut hitam itu membuka sampul surat tersebut.

 

"Lee Miyeon. Shinhwa High School. 18 tahun. Duduk di Gusong, Seoul rumah 23. Anak perempuan keluarga Lee Sanchul. Mempunyai seorang abang kandung. Terlibat dengan kemalangan 5 tahun lepas dan mengalami penyakit Alzheimer  " lelaki berambut hitam itu angguk mendengar penerangan lelaki itu.

 

"Shinhwa High School eoh? Arreseo, kamsahamnida"

 

"Neh Tuan"

 

Lelaki berambut hitam itu membuat isyarat lelaki itu boleh pergi. Dia senyum penuh maksud. Kali ni dia takkan terlepas lagi. Dia menyeluk poket seluar nya dan melihat tiket penerbangan ke Korea, Seoul. Dia mengeluarkan phone dari dalam poketnya

 

"Chang Wook hyung. Ready?" 

 

"Ready. Hyung jumpa kamu kat airport" Talian dimatikan.

 

______________________________

 

Tae POV

Aku duduk di atas katil tidak mempedulikan panggilan telephone yang sejak tadi berbunyi. Aku tekun melihat artikal mengenai CEO Korea terkenal iaitu Park Cugyeol dan teringat sewaktu hari pertama Chanho masuk ke kelas.

 

Flashback

Aku yang sedang mendengar lagu menoleh memerhati Miyeon yang tengah melukis. Ntah apa yang dia lukis, aku tidak mahu ambil tahu. Tiba tiba Mr Yang masuk ke kelas bersama seorang lelaki. Aku tak ambil peduli tetapi selepas aku dengar suara dia, aku rasa familiar sangat suara dia ni.

 

"Annyeonghaeseyo, Park Chanho imnida."

 

Aku terkejut melihat muka dia. Aku cepat cepat memandang Miyeon. Miyeon kelihatan terkejut tapi kenapa dia terkejut? Dia tau ke apa apa pasal budak ni? Aku memandang pelajar yang bernama Chanho itu tetapi kali ini aku nampak dia memandang Miyeon. Aku dah mula rasa takut. Aku cepat cepat mengambil phone untuk menghantar message pada seseorang tetapi Mr Yang nampak dan rampas phone aku.

End Flashback

 

Story POV

Tae melihat phone nya. 27 missed call from Jin Oppa. Tae campak phone dia di sebelah katil dan menarik selimut untuk tido. Esok dia akan pastikan dia jumpa dengan Seokjin.

 

 

Cerita semakin complicated. Sorry lama x update T_T T_T

 

 

 

 

 

 

 

_______________________________

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Overdose_Kpopers
Author nak beterima kasih kepada semua readers yang comment, upvote dan subscribe, walaupun readers tau yang author ni bengong sikit. Terima kasih banyak2 *bow

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 26: akhirnyee jumpa jugak
luhan_07_exo #2
Chapter 25: haha,really seungri?kucing cirit-birit je pun
pikahbajet #3
Chapter 25: kucing cirit????hahhaahha , lawak betoi...
b2stFanz
#4
Chapter 25: ahahahahah adoyaiii..caring tul dia kat kucing tu
aquariusxpisces
#5
Chapter 25: hahahahah anak kucing cirit-birit
aquariusxpisces
#6
Chapter 24: Fuiyoooo~ gilaaa lhh
diyanaNM #7
Chapter 23: Update soon unnie, story awak daaaebaaak ! Cant waait !! ^_^
aquariusxpisces
#8
Chapter 22: Kesiannyaa....lipas yg tk bersalah menjadi mangsa... hahahah tapi lawak gila ckgu diorang,, biar kne mkn anaconda hahaha
Overdose_Kpopers
#9
Chapter 22: Oh macamtu ><. Thank you Aira_LYF ><.

Kesian semua serangga tu >_< #chichisakura99