19

Ghost In Love

[HARI PERKHEMAHAN 2]

"Wow. Cantik gila tempat ni. Aku baru dapat rasa yang cadangan Youngjae tu agak bagus" Miyeon memusing kan badan nya ala ala hindustani.

 

"Cantik memang cantik tapi bahaya huh. Tak pasal pasal ada yang mati. Then rantai aku jadi habuan." Tae mengomel sendiri. Miyeon pelik. Apa kebenda dia mencarut ni?? 

 

"Apa maksud kau??" Miyeon memandang Tae. Tae tersedar. Aduh terbagitau pulak. Ah takpe. Miyeon ni kan blur. Bukan paham pun. Aku kelentong je la.

 

"Kau nak tau? Meh sini akak nak habak skit" 

 

"Oh mu. Speaking kedah pulak" 

 

"Mestilah"

 

"Dah la. Jom pegi dekat tapak utama. Nanti Cikgu Seugri bising dan kita mangsanya"

Mereka berdua menuju ke tapak utama di mana semua orang sudah berkumpul. Cikgu Seugri menghampiri tapak utama dengan seorang lelaki yang punya badan ketak ketak.

 

"Ok class. Memandangkan kita hanya ber camping satu kelas ja, jadi senang sikit saya nak jaga kamu semua. Jadi ini Kim Jongkook. Dia ni pakar tentang hutan dan camping. Jadi tolong jangan timbulkan masalah. Arreseo?"

 

"ARRESEO SEONGSANIM!" Beberapa pelajar perempuan usha lelaki bernama Kim Jongkook ketak ketak tu. Manakala pelajar lelaki jeles dengan badan yang dimiliki oleh Kim Jongkook.

 

"Wow Kim Jongkook? Hensem nya!"

 

"Guys tengok badan dia. Aku nk badan camtu gak. Awek aku ngadu kata badan aku macam ikan bilis"

 

"Plis. Pakwe aku lagi hensem"

 

"Oh my god. Bayangkan dia bukak baju!" *pffts*

 

"Annyeonghaeseyo. Perkenalkan saya Kim Jongkook. Saya baru 22 tahun jadi jangan kecam lol. Anda semua boleh panggil saya dengan panggilan yang anda selesa. Tak perlu la panggil Cikgu. Macam tua pulak" Jongkook memberikan senyuman killer yang terhebat abad ini.

 

"Baiklah. Memandangkan Encik Kim dah perkenalkan diri, sekarang saya akan menentukan khemah anda. Disebabkan kamu hanya ada 28 orang, satu khemah 2 orang. Ini list dia. Orang yang sama khemah dengan kamu ialah teammate kamu paham? Tak boleh tukar! Siapa tukar cikgu campak kamu dalam gaung. Biar mati kene makan dengan anaconda, muahahaah! Kwon, bagi list ni kat semua rakan rakan kamu" Disebabkan Kim Kwon ni ketua kelas, dia la yg bertanggungjawab.

 

"Baiklah Cikgu. Saya Kim Kwon sedia berkhimat. Korang! Nah kertas. Amik amik jangan tak amik." Kwon pass kertas tu kat sorg sorg. Miyeon melihat kertas nya. Cuba mencari namanya dan sewaktu itu namanya di teamkan dengan....

 

"PARK CHANYEOL?!" APA?!! Aku kene jadi team mate dengan si hantu tu?? Ok tu aku tak kisah sangat tapi TIDO DALAM SATU KHEMAH?!!! Apa semua dugaan ini?! Miyeon melihat ke arah Chanyeol yang tidak jauh dari panggang api membara (maaf merepek). Chanyeol pun nampak terkejut. 

 

Chanyeol POV 

APA?!! Aku kene jadi teammate dengan Lee Miyeon? Ah jinjja? Aku tengok ke arah Miyeon and nampak dia terkejut gajah. Aku pandang semula kertas aku sambil pikir sesuatu. Tiba tiba idea nakal datang dalam pikiran aku. Muehehehe (jangan pikir bukan2) . Ni masa nya untuk aku balas dendam sebab dia mesra dengan si tingtong Seokjin tu. Muahahahahaha ...erk! Jap! Kenapa aku nk kene balas dendam sebab dia mesra dengan si tingtong tu?? Erm biarlah. Aku saje nak balas dendam. Mana ada niat lain~~ lalala 

 

Story POV

Chanyeol memandang Miyeon sambil smirk jahat. Aduhai dah kenapa dengan hantu tu? Ah biarlah. Miyeon buat tak layan dan menuju ke arah Tae untuk tanya siapa teammate dia tetapi malangnya....

 

'Pyet' 

 

Ah. Maafkan aku wahai lipas. Miyeon hanya memandang simpati lipas mengandung di bawak tapak kasut nya. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Overdose_Kpopers
Author nak beterima kasih kepada semua readers yang comment, upvote dan subscribe, walaupun readers tau yang author ni bengong sikit. Terima kasih banyak2 *bow

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 26: akhirnyee jumpa jugak
luhan_07_exo #2
Chapter 25: haha,really seungri?kucing cirit-birit je pun
pikahbajet #3
Chapter 25: kucing cirit????hahhaahha , lawak betoi...
b2stFanz
#4
Chapter 25: ahahahahah adoyaiii..caring tul dia kat kucing tu
aquariusxpisces
#5
Chapter 25: hahahahah anak kucing cirit-birit
aquariusxpisces
#6
Chapter 24: Fuiyoooo~ gilaaa lhh
diyanaNM #7
Chapter 23: Update soon unnie, story awak daaaebaaak ! Cant waait !! ^_^
aquariusxpisces
#8
Chapter 22: Kesiannyaa....lipas yg tk bersalah menjadi mangsa... hahahah tapi lawak gila ckgu diorang,, biar kne mkn anaconda hahaha
Overdose_Kpopers
#9
Chapter 22: Oh macamtu ><. Thank you Aira_LYF ><.

Kesian semua serangga tu >_< #chichisakura99