12

Ghost In Love

"Annyeonghaeseyo, Park Chanho imnida. Bermula hari ini, saya akan jadi pelajar baru kat sekolah ni. Lee Miyeon tolong jaga saya semasa saya berada di sekolah ni" Miyeon yang kyusyuk melukis serta merta berhenti melukis. Suara ni... Miyeon angkat kepala dan melihat pelajar baru itu. Mata nya membesar dan mulutnya ternganga. Chanyeol smirk melihat ke arah Miyeon. Pen di tangan Miyeon terlepas.

 

"Eoh? Mr Park, kamu kenal Ms Lee?" Chanyeol angguk and senyum lagi lebar.

 

"Wa baguslah. Ms Lee sila beri tunjuk ajar pada Chanyeol Eoh?h Pelajar yang lain juga tolong suaikan Chanho dengan sekolah ni"

 

Yeonhee juga turut terkejut melihat kemunculan Chanyeol. Miyeon berdiri. Semua mata memandang Miyeon terkejut melihat Miyeon tiba tiba berdiri.

 

"Mr Yang, saya perlu cakap beberapa hal seketika dengan dia" Miyeon berhenti di hadapan Mr Yang dan menunjuk ke arah Chanyeol.

 

"Tapi sekarang waktu belajar Ms Lee" dahi Mr Yang berkerut. Chanyeol masih senyum seperti tadi. Beberapa pelajar perempuan berfangirl melihat Chanyeol.

 

"Just a moment" Miyeon terus menarik Chanyeol ke luar kelas. 

 

"Yah yah? Apa kau buat ni? " Chanyeol cuba menarik lengannya. Miyeon tidak peduli. Dia tarik Chanyeol ke luar kelas dan menutup pintu kelas.

 

"Park Chanyeol? Explain now!" Miyeon mencerlung matanya. Chanyeol menggaru kepalanya. 

 

"Yah. Jangan panggil aku Chanyeol kat sekolah. Park Chanho. Chanho. Arreseo?" Chanyeol menutup mulut Miyeon.

 

"Wae?" Miyeon pelik.

 

"Haish. Ok fine aku bagitau." Chanyeol menerangkan tentang rantai yang Baekhyun beri pada dia. Juga tujuan dia masuk ke sekolah.

 

"Kau nampak rantai kat leher aku? Rantai ni tolong aku jadi manusia. Aku jadi manusia sebab lagi senang aku nak cari pembunuh keluarga aku. Aku tak gunakan identiti Park Chanyeol sebab aku takut ada sesiapa yang kenal aku. Aku hanya perlu berlakon jadi pelanduk dua serupa Park Chanyeol" Miyeon melihat Chanyeol lalu mengeluh perlahan. Hantu ni....

 

"Park Chanyeol. Ingat. Jangan timbulkan apa apa masalah, Arreseo?!" Miyeon memarahi Chanyeol seperti ibu memarahi anaknya yang baru lepas makan najis kucing. 

 

"Nae. Jangan risau" Chanyeol angguk dengan muka tak tau apa apa. Muka innocent .

 

Miyeon memandang Chanyeol tak pasti. Dia mengeluh lalu memusing badannya dan masuk ke kelas. Park Chanyeol. Jangan buat masalah. Aish!

 

Chanyeol masuk ke dalam kelas selepas Miyeon. Dia masih senyum seperti tadi. Perempuan di dalam kelas mula mengedik gedik. Miyeon mencebik melihat ke arah perempuan di dalam kelasnya. Dia melihat Tae di sebelah. Tae pandang dia. Ouch! Aku tau pandangan Tae tu. Miyeon angguk nak tak nak. Dia melihat ke arah Yeonhee pulak. Yeonhee melihat Miyeon dengan buat muka pelik dia. Pelik bagaimana Chanyeol boleh menjelma jadi manusia. Miyeon hanya mengeluh dan buat isyarat 'aku explain nanti'. Miyeon memandang Chanyeol pula yang duduk selang 2 meja. Chanyeol senyum ke arah nya. Miyeon menjelir lidah dan menumpukan tumpuan nya ke arah Mr Yang yang sedang mengajar.

 

_________________________________

Sungyeol meletakkan pen nya di atas meja. Dia menoleh memandang Chanyeol. 

 

"Kenapa muka dia familiar sangat?" Sungyeol bisik pada diri sendiri. Dia terus menerus merenung Chanyeol. 

 

"Sungyeol ah. Aku tau Chanho tu hensem tapi takkan kau suka dia? Kalau kau tak kisah nak jadi partner gay aku tak?" Woohyun menepuk bahu Sungyeol sambil senyum nakal. Sungyeol terus memandang Woohyun tajam apabila mendengar apa yang dicakapkan Woohyun. 

 

"Yah! Aku bukan gay ok? Siapa nak jadi partner kau and sejak bila kau gay ni? Kenapa aku kawan dengan gay?" Sungyeol menjeling Woohyun. Woohyun gelak.

 

"Relax la. Gurau je. Yang kau tenung budak baru tu kenapa?" 

 

"Ani. Aku rasa Park Chanho ni familiar sangat. Aku pasti. Aku pernah nampak dia tapi aku tak ingat" Sungyeol melihat Chanyeol yang sedang seronol berborak dengan lelaki di hadapan dia.

 

"Familiar? Kenal?" Sungyeol angguk. Woohyun menggaru kepalanya. Dia menoleh memandang Miyeon pula.

 

"Sungyeol ah. Tak nak borak dengan Miyeon?" 

 

"Ani. Aku tak bersedia lagi. Lagipun tak ada bukti lagi dia adik aku atau tak." Sungyeol mengeluh lalu memandang Miyeon. Sungyeol senyum melihat Miyeon bergurau senda dengan Tae and Yeonhee. Tanpa sedar, Chanyeol memerhati Sungyeol sejak tadi. 

 

"Sungyeol hyung.." Chanyeol berkata perlahan sambil ikut melihat arah mata Sungyeol. Sungyeol memandang Miyeon. Chanyeol tersenyum tawar. Dia perlu kembalikan memory Miyeon. 

 

_______________________________

 

"Aku nak kau cari perempuan ni. Cari maklumat kat mana dia sekarang." Lelaki itu angguk lalu ambil gambar  seorang perempuan dari tangan lelaki itu.

 

"Baiklah tuan. Saya pasti akan jumpa dia"

 

"Bagus"

 

______________________________

Seokjin melihat Miyeon yang sedang mengeluarkan barang dari locker nya. Seokji perlahan lahan berjalan mendekati Miyeon ingin memeranjatkan Miyeon tetapi langkah kakinya terhenti mendadak. Dia melihat seorang lelaki yang menghampiri Miyeon. Lelaki itu menarik telinga Miyeon dan Miyeon terkejut. Lelaki itu gelak sambil memegang perut nya. Seokjin segera menyorok di belakang dinding. Dia mengamati lelaki itu.

 

"Park Chanyeol?!" Apabila nama lelaki itu meniti di bibir Seokjin, mata nya membesar seperti ternampak hantu.

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Overdose_Kpopers
Author nak beterima kasih kepada semua readers yang comment, upvote dan subscribe, walaupun readers tau yang author ni bengong sikit. Terima kasih banyak2 *bow

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 26: akhirnyee jumpa jugak
luhan_07_exo #2
Chapter 25: haha,really seungri?kucing cirit-birit je pun
pikahbajet #3
Chapter 25: kucing cirit????hahhaahha , lawak betoi...
b2stFanz
#4
Chapter 25: ahahahahah adoyaiii..caring tul dia kat kucing tu
aquariusxpisces
#5
Chapter 25: hahahahah anak kucing cirit-birit
aquariusxpisces
#6
Chapter 24: Fuiyoooo~ gilaaa lhh
diyanaNM #7
Chapter 23: Update soon unnie, story awak daaaebaaak ! Cant waait !! ^_^
aquariusxpisces
#8
Chapter 22: Kesiannyaa....lipas yg tk bersalah menjadi mangsa... hahahah tapi lawak gila ckgu diorang,, biar kne mkn anaconda hahaha
Overdose_Kpopers
#9
Chapter 22: Oh macamtu ><. Thank you Aira_LYF ><.

Kesian semua serangga tu >_< #chichisakura99