16

Ghost In Love

"Chanyeol?" Chanyeol memandang Miyeon di sebelah nya.

 

"Awak tak ada apa apa clue ke tentang pembunuh tu?? Kalau macamni sampai bila kita nak jumpa?" Miyeon datang ke rumah Chanyeol sebab Chanyeol paksa di untuk berbincang tentang operasi mencari si pembunuh.

 

"Urmm ada!" Chanyeol menuju ke almari baju nya dan membuka satu laci. Dia menarik keluar satu gambar yang agak kabur dan kelihatan hampir reput.

 

"Ini gambar yang tak sengaja aku ter ambil sewaktu aku ternampak dia membunuh keluarga aku" Chanyeol menghuluarkan gambar itu ke arah Miyeon. Miyeon menatap gambar di tangannya.

 

"So...?" Soal Miyeon pelik.

 

"Tengok rantai dia. Kita boleh jumpa pembunuh ni kalau kita tau lokasi rantai ni"

 

"Tapi..mustahil! Sebab mesti ramai yang ada rantai bentuk macam ni." Miyeon melihat rantai yang mempunyai 4 bintang itu.

 

"Tak. Rantai ni hanya ada satu sahaja di dunia. Rantai ni, moyang aku yang cipta. Aku tak tahu moyang aku kasi kat siapa rantai ni tapi aku pasti orang yang bunuh keluarga aku mesti salah satu orang yang sangat rapat dengan keluarga aku" Miyeon memandang rantai itu. Kenapa rantai ni nampak familiar sangat? Dia ada jumpa dekat mana mana ke??

 

Miyeon memandang Chanyeol. Chanyeol yang sedar dirinya diperhatikan menoleh memandang Miyeon.

 

"Wae?" Pelik Chanyeol. 

 

"Awak tak takut ke duduk seorang diri kat rumah besar macam ni? Tak takut ada hantu ke??" Buat seketika Miyeon lupa bahawa Chanyeol ni bukan manusia. 

 

"Kau biar betul" Chanyeol buat muka '=_=' . Muka Miyeon menunjukkan yang dia tak paham. Buat seketika dia teringat sesuatu.

 

"Hehe lupa pulak " Miyeon gelak awkward.

 

____________________________

Sungyeol memegang kepala nya yang berdenyut denyut. Dia menolak pintu hospital keluar menuju ke luar hospital. 

 

Flashback 

"Sungyeol. Berapa kali hyung nak cakap. Jangan paksa diri untuk ingat semua benda. Benda tu boleh effect otak. Bahaya!" Himchan mengurut dahi nya melihat Sungyeol. Dia risau melihat keadaan Sungyeol.

 

"Hyung, saya memang tak boleh ingat dah ke?" Sungyeol memandang Himchan. Muka nya jelas terpapar riak sedih.

 

 

"Sungyeol, kamu boleh sembuh. Tapi bukan dengan cara paksa diri macam ni! Nasib baik Woohyun call hyung tadi." Himchan memandang tajam Sungyeol. Sungyeol mengigit bibir dan menunduk kepala nya. Himchan mengeluh dan mula rasa bersalah kerana jerit kat Sungyeol tadi.

 

"Macam ni la. Hyung akan tolong kamu ingat balik memori kamu tapi hyung nak kita buat perlahan lahan, arreseo? Ni ubat. Kamu makan time sakit kepala tu serang je. Jangan makan selalu sebab ubat ni agak bahaya. Kamu tak perlu paksa diri macam ni Sungyeol." Sungyeol memandang doktor di hadapan dia ni yang dianggap macam abang kandung dia sendiri.

 

"Arreseo. Komawo hyung" Selepas kemalangan 5 tahun dulu, Sungyeol tak ingat apa apa kecuali rupa keluarga nya dan nama keluarga nya. Dia langsung tak ingat apa apa peristiwa atau kawan kawannya. Dia disahkan menghidap memory loss tapi ada jaminan boleh sembuh. Semenjak kemalangan itu, Himchan yang menjaga Sungyeol. Himchan terjumpa Sungyeol di tepi jalan dengan badan berlumuran darah. Nasib baik dia dapat diselamatkan. Semenjak itu Himchan mengambil keputusan untuk menjaga Sungyeol dan menganggap nya seperti adik kandung sendiri.

End Flashback 

 

__________________________ 

"Yah Baekhyun Ah!" Perempuan itu mengetuk kepala Baekhyun kuat.

 

"Ouch noona! Sakit la noona."

 

"Kamu ni suka buat masalah kan" Lelaki itu memandang tajam Baekhyun.

 

"Bo?? Saya hanya nk tolong dia je."

 

"Dengan beri dia rantai magis?! Kalau tuan tahu mati la kita!" Perempuan itu pout. 

 

"Tapi Chanyeol pinjam sekejap je. Dia perlukan rantai tu untuk cari pembunuh keluarga dia. Noona Jangan risau. Dia ada lagi 6 bulan" Baekhyun berkata dengan yakin.

 

"Bo?! Micheso! (crazy!)" Perempuan itu mahu memukul kepala Baekhyun lagi tapi ditahan lelaki yang dipanggil Hyung oleh Baekhyun.

 

"Woah relax la. Kau nak budak ni mati kali ke dua ke?? " lelaki itu menahan perempuan itu dari menyerang Baekhyun kali ke dua. 

 

"Huuuu gomawo hyung" Baekhyun fake crying. Lelaki itu mengeluh.

 

"Macamni la. Kita rahsiakan hal ni. Arreseo? Kita kene pastikan Chanyeol balik dengan selamat ke sini tanpa pengetahuan tuan yang dia guna rantai magis." 

 

"Ne hyung! Baek akan pastikan!"

 

 

Author note: Hehe annyeong~ sori lama tak update. Setelah berpikir jalan cerita ni macamana akhirnya author kembali aktif update. Jadi...siapa rasanya si 'perempuan' dan 'lelaki' ni? Tae dengan Seokjin pulak, diorg siapa sebenarnya? Miyeon pulak mana dia nampak rantai tu? Jawapan dia....

.

 

 

.

.

 

 

.

 

.

.

 

 

 

Muahahahahhh teka sendiri! 

  • Saya tau saya jahat dan kejam ><' 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Overdose_Kpopers
Author nak beterima kasih kepada semua readers yang comment, upvote dan subscribe, walaupun readers tau yang author ni bengong sikit. Terima kasih banyak2 *bow

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 26: akhirnyee jumpa jugak
luhan_07_exo #2
Chapter 25: haha,really seungri?kucing cirit-birit je pun
pikahbajet #3
Chapter 25: kucing cirit????hahhaahha , lawak betoi...
b2stFanz
#4
Chapter 25: ahahahahah adoyaiii..caring tul dia kat kucing tu
aquariusxpisces
#5
Chapter 25: hahahahah anak kucing cirit-birit
aquariusxpisces
#6
Chapter 24: Fuiyoooo~ gilaaa lhh
diyanaNM #7
Chapter 23: Update soon unnie, story awak daaaebaaak ! Cant waait !! ^_^
aquariusxpisces
#8
Chapter 22: Kesiannyaa....lipas yg tk bersalah menjadi mangsa... hahahah tapi lawak gila ckgu diorang,, biar kne mkn anaconda hahaha
Overdose_Kpopers
#9
Chapter 22: Oh macamtu ><. Thank you Aira_LYF ><.

Kesian semua serangga tu >_< #chichisakura99