The Silent Storm

Be My Last
Please log in to read the full chapter

Bab 11 - The Silent Storm


What should I do? Orang gila tu dah larikan diri. Aku yakin dia akan cari Minah. Fikir Luhan. Matanya tidak lepas dari memandang Minah yang sedang menikmati pemandangan di tepi tasik tempat mereka berkhemah itu. Dia, Minseok dan Sehun terpaksa menipu Minah tentang Jimin setelah Minah sedar dari tidurnya. Mereka tidak mahu Minah tahu yang Jimin betul-betul ada di England sekarang ini dan mereka mengatakan yang Minah sudah tersalah orang.

“Saya rasa tenang sangat sekarang ni.” Suara Minah mengejutkan dia dari fikirannya. Dia tak perasan sejak bila Minah ada di tepinya.

Bibirnya mengukir senyuman, “That’s good to hear.” Katanya berlagak tenang. Dia memeluk Minah dari belakang dan meletakkan dagunya di atas kepala Minah. Nafas dihela panjang sebelum dilepaskan. Benarlah kata orang, pelukan boleh membuatkan stress berkurang.

Langit yang sudah bertukar gelap itu mula menampakan bintang-bintang di langit. Orang-orang lain yang berkhemah di sekeliling mereka ada juga yang keluar untuk melihat keindahan alam setelah seharian menghabiskan masa di bandar yang sibuk.

“You know, saya rasa macam sia-sia je saya panic attack haritu. Padahal yang saya nampak tu bukan Jimin pun kan?” Kata Minah dengan ketawa kecil.

Oh, my dear, ignorance is a bliss. Its better like this. Fikir Luhan sebelum dia buat-buat ketawa.

“Tau pun. Sia-sia je air mata awak tu. Bukannya dia ada dekat sini pun. And kalau dia ada pun, saya ada and saya akan protect awak dengan sepenuh nyawa saya.” Kata Luhan bersungguh membuatkan Minah katawa.

I’m serious sayang. Saya akan protect awak dengan nyawa saya kalau dia berani apa-apakan awak lagi. Kata hatinya. Bibirnya mengukir senyuman biarpun terasa pahit. Dia merasa tidak tenang setelah Jimin melarikan diri dari hospital. Dia seolah-olah rasa yang Jimin akan mengapa-apakan Minah sekali lagi dan dia tak sanggup hendak merasai kehilangan Minah sekali lagi.

“Aww...Sweet lah tu?” Ejek Minah sebelum dia melepaskan dirinya dari pelukan Luhan sambil tertawa kecil. Dia berjalan ke arah tasik tidak jauh dari mereka sebelum Luhan mengikutinya dari belakang.

“Nak masuk winter dah ni.” Kata Minah bila dia lihat semakin banyak daun yang gugur di pokok-pokok sekeliling mereka.

“Hm. This is probably our first winter together. Teringin nak tengok the first snow dengan awak.” Kata Luhan. Tangannya memegang tangan Minah dengan lembut.

Mereka diam sebentar.

“Kak Hani dengan Mark mana? Dari pagi tadi saya tak nampak diorang.” Tanya Minah bila kedua orang rakan Luhan itu menghilangkan diri sejak pagi tadi.

“Probably tengah jalan-jalan around here. Nak lepas stress.” Kata Luhan.

Bukan senang dia mahu memujuk Mark untuk mengikutinya sejak mereka bergaduh hari itu. Kalau bukan kerana Hani yang meminta dia untuk mengajak Mark sekali, memang tak lah dia mahu ajak lelaki itu. Dia tahu Mark masih menyimpan perasaan terhadap Minah tapi dia tak pasti sejauh mana perasaannya kepada bekas isterinya itu.

Gerak hatinya mengatakan yang Hani menggunakan peluang yang ada ini untuk mengurat Mark yang dia minati sejak pertama kali dia berkenalan dengan teman serumahnya itu di kampus mereka.

“Minseok ada call?” Tanya Luhan cuba mengalih topik perbualan mereka.

Minah mengangguk, “Dia ada call tadi. Tapi sekejap je. Dia kata dia dengan Sehun nak balik Korea jap. Ada hal katanya.”

Luhan mendiamkan diri.

“Jom balik khemah. Dah lewat ni. Besok kita nak balik dah.” Ajak Luhan sambil menarik tangan Minah ke arah khemah mereka. Dia baru mahu bergerak selangkah sebelum Minah menariknya dan memberi ciuman ke bibirnya.

Ianya memang mengejutkan tapi Luhan menutup matanya untuk menghilangkan rasa gementar di dalam hatinya. Hatinya yang tadi resah kini mula tenang.

Minah menarik dirinya dan meletakkan dahinya ke dahi Luhan dengan mata yang masih bertutup.

“Awak. Kalau awak ada masalah, saya ada dekat sini. Jangan diam. Okay?” Kata Minah dengan lembut.

Luhan memberi senyuman kecil.

“Don’t worry about me okay? Saya tak ada apa-apa. Saya lagi risaukan awak sekarang ni.” Luhan berkata dengan tenang.

Minah tertawa lembut, “Nak risau buat apa? I’m recovering kan? Its not like that crazy dude would pop out of nowhere and ruin things up again, right?” Kata Minah bersahaja sebelum dia pergi meninggalkan Luhan menuju ke khemah mereka.

Luhan mengeluh. Mungkin pada Minah itu semua adalah perkara yang tak akan berlaku. Tapi disebabkan dia tak tahu apa yang telah terjadi beberapa hari yang lepas, dia menjadi lebih selesa bergurau sebegitu. Luhan masih terfikir apakah betul keputusan Minseok dan Sehun untuk tidak membenarkan dia memberi tahu perkara yang sebenar kepada Minah.

“Luhan!” Suara Hani mengejutkan dia dari lamunannya.

Dia mengalih pandangannya kepada Hani yang berlari ke arahnya diikuti dengan Mark yang berjalan santai dibelakang.

“Korang pergi mana tadi?” Tanya Luhan dengan kening yang terangkat sebelah.

“Jalan-jalan je. Kemana je kitorang boleh pergi dekat area sini?” Kata Hani bersahaja.

Matanya kemudian memandang kearah Mark yang masih berdiam. Sejak pergaduhan mereka tempoh hari, mereka sudah jarang bertegur kecuali jika mereka perlu bekerja sama di dalam kelas.

“Korang dah makan?” Tanya Luhan lagi.

Mark masih berdiam diri dan Hani menjadi tukang jawab.

“Not yet. Jom lah masak. Kali ni korang punya turn pulak nak masak. Biar aku dengan Minah chill dekat are sini. Semalam kitorang dah masakkan untuk korang kan.” Kata Hani dengan senyuman mengejek sebelum dia berlari mendapatkan Minah yang baru keluar dari khemah mereka dan bawa dia berlari ke arah lain.

Sekarang hanya tingga

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
MizzYukiko
Be My Last ❧ Lol korg x rse pelik ke Yuko bagi Minah berbaik ngn Luhan cepat sgt ni? ;) [1:31 AM | 17/2/16]

Comments

You must be logged in to comment
Heart_love
#1
Chapter 10: Kesian minah,cepat update authornim.by the way,lagu ost kill me heal me tu sesuai dgn chapter kali ni.my fav song.
starlightkim_
#2
Chapter 10: Kenapalah dengan jimin ni?asyik ganggu minah je.kesian kat minah.patutnya jimin tu meringkuk je dalam penjara,barulah hidup luhan dan minah aman.
starlightkim_
#3
Chapter 9: Haha..sehun jealous lah tu..akhirnya,minah dan luhan bersama semula dan akhirnya authornim update jugak ff ni..mohon update lagi..jimin,cepat-cepatlah sembuh dan jangan kacau luhan dan minah lagi..
mark_lina_jimin #4
Chapter 6: daebak...sambung lagi tau...tapi part kali ni mcm sedih pulk
sehunloversuho #5
Chapter 8: happy new year author-nim!!
starlightkim_
#6
Chapter 8: Yey!!sudah ada part sweet luhan and minah..sian luhan dan minah..huhu..jimin..mark..jgnlah kacau mereka lagi..mmg taehyung kene hantar jimin me pakar psikatri..sbb keadaan dia macam semakin teruk..ppali update..
bubble_na_baebeul #7
Chapter 7: Woahh.daebak.best kot.

Luhan.hwaiting.
starlightkim_
#8
Chapter 7: Bestnya chappie ni..akhirnya luhan tahu jugak pasal minah..ppali update..
nurulbatrisya #9
Chapter 6: Authornim.update soon.citer ni best