.20

He 's Not My Perfect 10
Please Subscribe to read the full chapter

"Terima kasih ya?" Jimin menamatkan panggilan telefon nya. Orang orang upahan nya sudah siap melakukan kerja mengemas rumahnya. Dia memandang wajah lesu milik buah hatinya itu. Siapa pula lah si durjana yang mengganggu hidup isterinya itu.

 

"Ahri, kita dah sampai " lembut nada suaranya.Ahri tidak bergerak. Jimin tersenyum melihat isterinya masih nyenyak tidur itu. Pipi gadis itu diusup dengan penuh kasih sayang. Bilakah gadis itu akan mempercayai cintanya? Sudah lama dia mencintai gadis itu dan tak pernah pudar sekali pun, mengapa dia tetap berkeras hati?

 

Jimin segera mendukung tubuh kecil milik isterinya. Nampaknya Ahri semakin ringan ;semakin kurus. Nafas berat dihela perlahan-lahan. Macam-macam masalah yang dihadapi oleh gadis itu sejak mereka berkahwin. Perasaan bersalah bermain di dalam dirinya. Tubuh Ahri diselimutkan dengan selimut tebal. Rambut gadis itu dibelai lalu dicium dengan perlahan.

 

Dia berbaring di sebelah Ahri yang sudah nyenyak itu. Pelbagai perkara yang sedang difikirkan. Tiba-tiba baru dia teringat bahawa esok bermulanya peperiksaan terakhirnya sebelum dia berjaya meninggalkan kolej itu. Kalau tak lepas pun tak mengapa.

 

Dia sudah ada jawatan di syarikat ibunya. Dulu ibunya pernah memarahi dirinya kerana membuang masa menyambung pelajaran nya kerana bukan dia tidak tahu apa kerjanya di pejabat. Dari kecil dia sudah dididik tentang kerjanya. 

 

"Hello omma, lepas habis exam ni, Min nak sambung terus kerja boleh?"

 

"Yaa, dah lama omma suruh ambil alih kan? Hm, bagus lah Min dah sedar, yelah, omma tak kisah sangat pun asalkan syarikat ni milik kamu."

 

"Gomawo omma."

 

. . 

 

3 Minggu Kemudian 

 

"Oppa tak nak makan ke? Aku dah masak ni"Ahri menahan suaminya dari pergi.Jimin hanya tersenyum lalu sekeping roti disambar sebelum berlari keluar dari rumah. Bunyi deruman enjin kereta Jimin jelas kedengaran.Ahri hanya menggelengkan kepalanya. 

 

'Selalu sangat sibuk.' rungut Ahri di dalam hati. Sebenarnya dia merindui belaian kasih sayang dari Jimin. Sejak lelaki itu sibuk dengan kerjanya, kadangkala balik pun terus tidur. Langsung tidak menegur inikan pula makan. Makan dan tidurnya langsung tidak terurus. Kadangkala dia tidak pulang kerana mahu menyiapkan kerja di pejabat.

 

Bukan dia tidak risau akan keselamatan isterinya, dia sudahpun mengupah pengawal keselamatan di rumahnya. Jika gadis itu mahu keluar, Taehyung atau Jungkook akan menemani dia. Kadangkala Ahri terasa sunyi sepi di rumahnya. Mujurlah kes Hyuna hari itu sudah senyap semuanya angkara Jungkook. Kalau tidak sudah pasti masalah itu berlarutan.

 

Rupanya Hyuna

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kookssi #1
Chapter 26: sedihnyaaa
harryniel
#2
Chapter 25: Omgggggggg sambung2 ~~~
hollyeu
#3
Chapter 25: Omg saya sukalah cerita ni, sweet jeee.. tapiiiiiii kenapa makin sedih je ni aha XD JIMIN WHY T^T
hannis
#4
Chapter 25: Jimin...
hannis
#5
Chapter 24: apa jdi ngan Jimin??
author-nim dah lama x update tpi bila update buat pembaca rasa sungguh hmm
its okay keep update
kookssi #6
Chapter 24: wahh akhirnya update jugak T.T
saekook #7
Chapter 23: Please update , Jebal
HanaNaNa23 #8
Chapter 23: Serious talk ak suka dgn cita ni wehhh T_T update soon k. Sbb minggu ni cuti, update ~ update ~ ^^
ynhaerajjg #9
Chapter 23: Apani apani mesti taehyung an ;-; birthday boyyyyyy xD Update soon authornim! tak sabaq nak tau apa jadi kat budak yg suga cakap tu ._.
pikahbajet #10
Chapter 23: apa yg jadi nihh????? update soon...