.10

He 's Not My Perfect 10
Please Subscribe to read the full chapter

Mataku tercelik sendiri apabila cahaya menggangu tidurku. Kenapa ada wayar yang bersambung di tangan aku ni? Hospital. Aku tersedar yang Jimin sedang tidur di sebelahku sambil menggenggam erat tangan ku. Timbul perasaan belas di hatiku pabila melihat wajahnya yang lesu itu. "Ji-Jimin. . "panggilku,  tanganku gerakkan sedikit bagi mengejutnya. Matanya segera terbuka. Jelas kelihatan lingkaran hitam di bawah matanya.  Matanya yang semulajadi sepet semakin bertambah sepet. 

"Awak dah bangun? Maaflah saya tak sedar. Awak nak apa? Perlukan apa-apa?"aku menggeleng kepala. Aku memegang tangan nya lalu menariknya rapat dengan ku. "Tidur lah kat atas ni."aku menepuk-nepuk katil mengisyaratkan dia untuk berbaring di situ. Dia menolak perlahan tanganku."Takpalah. Awak tidur lah. Saya bukannya sakit. Nanti saya panggilkan doktor. " mujurlah aku sempat menangkap lengannya sebelum dia meninggalkan aku. "Tidurlah. Saya oklah." dia bertegas tak mahu tidur bersamaku.

Aku segera melepaskan peganganku lalu menghadap ke arah lain.  Panas pula hati aku. Dah diajak tak mahu pula. Aku ni bukan kejam sangat nak bagi dia tidur dalam keadaan begitu. Tiba-tiba terasa tangan melingkari tubuhku. Tahu pun nak tidur kat atas. Tubuhnya dirapatkan denganku hingga terasa degupan jantungnya. Laju betul. Baunya mula meresap di seluruh tempat. Bau yang menyenangkan dan tenang. Nafasnya menyentuhku. 

"Sorrylah sayang. Jangan merajuk."dia membelai rambut ku dan tipulah kalau aku cakap ia tak selesa.  Tak lama kemudian tangannya berhenti pada bahuku dan dengkurun halus mula menggantikan kesunyian. Pasti dia sudah tidur. Aku berpusing menghadap ke arahnya semula. Tanganya ku alihkan perlahan dan meletakkannya pada pinggangku. Wajahnya yang lesu itu ku tatap lama. Aku tak fahamlah dengan lelaki ni. Kenapa dia cintakan aku? Padahal dengan wajahnya saja boleh dapatkan 10000 perempuan dalam satu masa. Dan mungkin lebih baik daripada aku. Macam macam aku dah buat dulu, tapi dia tetap dengan keputusannya.

Bukan aku langsung tak sukakan dia. Tapi.. Dia terlalu mirip dengan Hanbin. Perangainya saling tak tumpah sama. Itulah yang buatkan aku lemah. "Seronok kacau orang tidur."Tiba-tiba saja Jimin memegang tangan ku yang sedang mengusap pipinya. Terasa seperti dunia berhenti sebentar.  Malu yang tak terhingga.  Macam mana aku boleh usap pipi dia? Str

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kookssi #1
Chapter 26: sedihnyaaa
harryniel
#2
Chapter 25: Omgggggggg sambung2 ~~~
hollyeu
#3
Chapter 25: Omg saya sukalah cerita ni, sweet jeee.. tapiiiiiii kenapa makin sedih je ni aha XD JIMIN WHY T^T
hannis
#4
Chapter 25: Jimin...
hannis
#5
Chapter 24: apa jdi ngan Jimin??
author-nim dah lama x update tpi bila update buat pembaca rasa sungguh hmm
its okay keep update
kookssi #6
Chapter 24: wahh akhirnya update jugak T.T
saekook #7
Chapter 23: Please update , Jebal
HanaNaNa23 #8
Chapter 23: Serious talk ak suka dgn cita ni wehhh T_T update soon k. Sbb minggu ni cuti, update ~ update ~ ^^
ynhaerajjg #9
Chapter 23: Apani apani mesti taehyung an ;-; birthday boyyyyyy xD Update soon authornim! tak sabaq nak tau apa jadi kat budak yg suga cakap tu ._.
pikahbajet #10
Chapter 23: apa yg jadi nihh????? update soon...