.11

He 's Not My Perfect 10
Please Subscribe to read the full chapter

"Kenapa tenung aku macam tu?"aku memandang ke arah lain. Lain pula rasanya bila ditenung macam tu.  Makanan di tanganku seperti hendak terjatuh semula. Dia tidak berkata apa-apa sebaliknya terus merenung aku seperti mangsanya.

" Aku buat salah ka?"tanyaku lagi. Kali ini aku cuba untuk memberani diri untuk membalas renungannya tapi aku kalah. Aku menundukkan wajah sebaik saja dia membalas dengan pandangan sepi.

"Ka-kalau tak ada apa-apa , ak-aku masuk bi-bilik dulu. N-nak si-siapkan assignment." Sejak bila aku gagap pun aku tak tahu. Dia langsung tak membalas. Aku segera melangkah ke bilik. Pertama kali dia tak bercakap dengan aku , dia sentap ke? Tak pernah pun? Merajuk?

Tapi apa salah aku? Aku menukar pakaian kepada pakaian kasual. Rambutku ikat dengan rapi dan cermin mata hitam ku sisipkan ke wajahku. Earphone ku sumbatkan ke dalam telinga. Lagu EXO mula berputar.

Semua kertas kerja yang diberi oleh professor aku keluarkan dari begku. Banyak betul. Sedang aku asyik menyiapkam tugasanku tiba-tiba earphone di telingaku ditarik. Aku segera berpaling .

Anak mataku bergetar dan nafasku terhenti. Betapa rapatnya wajah kami sekarang. "Makan ubat. Lepas tu tidur. Dah lewat ni." Dia menjarakkan wajah kami. Nafasku berjalan semula.

Gelas yang berisi air kosong dan beberapa butir ubat diletakkan di atas tanganku. Aku hanya mampu berdiam dan memandangnya yang telah berbaring di katil.

Aku segera menelan ubatku lalu menyambung kerjaku semula. Ingatkan taknak cakap dah. Alahai Park Jimin.

. . .

Jimin POV

Aku menggeliat perlahan. Penat pula berlakon tidur ni. Lampu meja masih menyala tapi tuan sudah melingkup. Walaupun aku sentap , aku tetap sayang isteri aku tau. Aku menyelak selimut lalu melangkah ke arahnya yang sudah nyenyak tidur. Cermin mata dan earphone nya ku tanggalkan lalu tubuhnya ku angkat perlahan-lahan. Dibaringkannya di katil. Ikatan rambutnya segera aku lepaskan.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kookssi #1
Chapter 26: sedihnyaaa
harryniel
#2
Chapter 25: Omgggggggg sambung2 ~~~
hollyeu
#3
Chapter 25: Omg saya sukalah cerita ni, sweet jeee.. tapiiiiiii kenapa makin sedih je ni aha XD JIMIN WHY T^T
hannis
#4
Chapter 25: Jimin...
hannis
#5
Chapter 24: apa jdi ngan Jimin??
author-nim dah lama x update tpi bila update buat pembaca rasa sungguh hmm
its okay keep update
kookssi #6
Chapter 24: wahh akhirnya update jugak T.T
saekook #7
Chapter 23: Please update , Jebal
HanaNaNa23 #8
Chapter 23: Serious talk ak suka dgn cita ni wehhh T_T update soon k. Sbb minggu ni cuti, update ~ update ~ ^^
ynhaerajjg #9
Chapter 23: Apani apani mesti taehyung an ;-; birthday boyyyyyy xD Update soon authornim! tak sabaq nak tau apa jadi kat budak yg suga cakap tu ._.
pikahbajet #10
Chapter 23: apa yg jadi nihh????? update soon...