Chapter 22

Mangkuk Tingkat Itu Suami Aku

Pagi hari lagi sebelum orang lain masuk office Sunggyu sudah bertapa dalam biliknya, gigih menyiapkan segala macam tugasan yang perlu diselesaikan. Kadangkala dahinya berkerut membaca butiran yang tertulis pada dokumen tersebut namun tidak sekalipun darjah kehandsome-an dia berkurang malah dia tampil extra y. Sedang asyik dia menaip sesuatu di laptop, Maria, setiausahanya masuk menghadap.

“Dear, encik bos mimpi apakah masuk office seawal ini selepas hampir 4 bulan kahwin?” Soal Maria dalam nada menyakat sambil dia meletakkan sebiji fail yang perlu disemak oleh Sunggyu di atas meja. Jari jemari runcing Sunggyu terhenti seketika, mengambil fail tersebut.

“Tak ada mimpi apa pun. Saja je lagipun banyak juga yang perlu settle dalam kadar yang segera, takut kalau tangguh nanti tak sempat.” Jawab Sunggyu panjang lebar. Akan tetapi, bukan Maria kalau dia berpuas hati dengan jawapan bosnya. Dia tahu pasti ada seekor udang sedang bersembunyi disebalik mi bandung.

“Bos, saya dah lama kerja dengan bos sekaligus dah masak sangat - sangat dengan perangai bos ni sejak bos naik takhta 3 tahun lepas. Kalau tak, saya takkanlah dianugerahkan setiausaha berdedikasi sepanjang abad.” Kali ini Maria duduk dikerusi menghadap bosnya. Sunggyu mula menyegih macam kerang busuk. Dalam dunia ni, 3 orang yang Sunggyu tak boleh nak berdalih. Pertama, yang berbahagia mommy dia, kedua, Myungsoo si adik yang kepoh dia kalah Michelle Melodi dan yang terakhir, ketiga adalah setiausahanya, Maria yang terlebih berdedikasi. Tapi lama kelamaan, Woohyun sudah mula mencalonkan diri dalam ranking tersebut. Mungkin akan datang senarai pendek tersebut sudah berubah menjadi bilangannya empat.

“Alahai kamu ni Maria, tahu saja kalau saya buat akal. Kadang - kadang saya terfikir, sama ada keputusan ambil awak jadi SU saya ni, adalah satu rahmat ataupun bala semata - mata.” Sunggyu tersenyum melihat Maria mula menarik muncung sedepa.

“Saya resign baru tahu.” Sunggyu mencebik mendengar ugutan Maria. Sekelumit rasa terkesan pun tidak, dia tahu Maria cuma bergurau. Macam berani. Puiihhh! Mana kau nak dapat bos sempoi macam aku ni. Masuk bilik terus duduk selamba tenuk tanpa arahan. Kim Sunggyu seorang sahaja di dunia ini yang bersikap seperti itu.

“Tak adalah. Saya sebenarnya berniat nak bercuti dengan Woohyun dua minggu lagi. Konon - konon nak buat surprise lah dekat dia. Oleh sebab itu, bos kamu yang romantik ini mengabdikan diri dengan kerja segigih mungkin agar nanti tak mengganggu kelancaran aktiviti, faham?” Bulat mulut Maria mendengar penjelasan Sunggyu, terangguk - angguk macam burung belatuk sebagai tanda faham mesej yang disampaikan.

“Ooohh. Maka dengan ini, saya akan kosongkan jadual bos untuk err.. untuk berapa hari tu?” Maria menyoal kembali Sunggyu berserta dengan muka tempe basi. Baru dia perasan bosnya tak mention dia nak cuti berapa hari.

“Dalam seminggu, maybe.”

Maria membuat nota dalam planner dia supaya dia tidak terlupa untuk mengosongkan jadual Sunggyu sepanjang dia tiada nanti. “Okay, bos. Dah settle.”

“Thanks, Maria. Nanti tolong buatkan saya chocolate suam. Terima kasih.”

Maria mengangguk sebelum dia melangkah keluar dari bilik Sunggyu. Setelah Maria hilang dari pandangannya, Sunggyu menyambung kembali kerjanya yang tertunda gara - gara diinterview Maria yang kepoh. Mengingat kembali peristiwa tadi Sunggyu jadi geli hati. Apalah nasib dapat SU macam tu!

 


 

Selepas memberitahu Sunggyu rahsia sulitnya kelmarin, Woohyun kini lebih tenang dan gembira membuat dia semakin percaya terhadap cinta Sunggyu. Semalam Woohyun ada mengusulkan niat di hati hendak melawat mommy sehari suntuk hari ini, Sunggyu bersetuju dengan rancangannya memandangkan hari kejadian nanti dia sudah ke office pagi pagi buta dan berkemungkinan balik lewat. Setelah mendapat green light dari Sunggyu.


“Eh, Woohyun kenapa tak cakap awal nak datang?” Mrs. Kim menyambut Woohyun di hadapan, dia masih lagi terkejut nampak kereta Honda merah Woohyun parking di halaman rumah. Macam tak percaya je!


“Saja nak surprise. Lagipun hari ini, Sunggyu tak balik untuk lunch tadi and maybe dia akan balik lewat. So, disebabkan saya tak ada hala tuju dekat rumah, itulah yang membuatkan saya datang sini.” Woohyun tersenyum menerangkan hajatnya. Nampak benar orang tua ni excited bila menantu dia datang. Dari depan pintu tadi sampai dah duduk dekat sofa, masih lagi tersengih macam kerang busuk.

Mrs. Kim mendekatkan lagi dirinya dengan Woohyun, tangan menantunya digenggam erat. Woohyun jadi salah tingkah bila mommy peluk dia. Macam semacam je orang tua ni.
“Rindunya mommy dekat kamu.”


“Kalau macam tu apa kata mommy masakkan untuk saya? Dah lama juga tak makan air tangan mommy.” Woohyun dengan muka temboknya menyengih.


“Tak salah. Jom kita cari barang then kita mulakan operasi.” Mrs. Kim tinggalkan Woohyun sebentar untuk bersiap di bilik. Woohyun tersenyum nipis melihat gelagat mommy. Bukannya apa, dia rindu akan eommanya. Kalau dia masih ada pasti gelagatnya tak ubah macam mommy. Dua kali lima.

 

 

“Nanti saya nak bawakkan Sunggyu sikit boleh, mommy?” Tanya Woohyun sambil tangannya ligat membasuh pinggan mangkuk yang digunakan mereka tadi. Setelah selesai Woohyun duduk kembali di meja, menanti jawapan mommy. Bukan apa, dia malas nak masak sebab dia tak tahu Sunggyu balik selewat mana, jadi kalau dia balik at least makanan dah ada kalau dia nak makan.


“Boleh. Ambillah banyak mana. Budak bertuah tu kalau dah balik lewat belum tentu dia nak makan.” Mrs. Kim menjawab. Dia masih ingat lagi anaknya ketika masih bujang satu ketika dahulu, kalau dah kerja tu sampai tak ingat rumah. Kadang - kadang office tu jadi tempat tidur dia. Habis makan pakai dia kelaut. Nasib baik sekarang dah ada Woohyun, terjamin sikit anaknya.


“Hyunnie, jom teman mommy tengok tv. Seronok sikit ada peneman selalu sendiri je.”

 

 

Sunggyu merenggangkan sebentar urat - uratnya yang tergeliat memandangkan dia bertapa di meja sejak pagi sehinggalah sekarang, pukul 7 malam. Dia cuma bangun nak ke toilet dan ke meja Maria itupun kalau dia rajin, kalau tak dia interkom je. Mata Sunggyu tertangkap frame gambar disebelah komputernya, sambil tersenyum dia mengambil frame tersebut dibawa lebih dekat kepadanya. Sunggyu rasa satu aura yang menenangkan bila dia tengok gambar Woohyun yang sedang ketawa dalam frame tersebut. Mata hilang, pipi chubbnya membulat dan senyumannya yang memukau kalah mentol 100 Watt. Gambar itu diambil secara sembunyi semasa Woohyun bergurau senda dengan Sungyeol sebelum mereka berkahwin. Jangan tanya macam mana sebab Sunggyu merupakan stalker yang berjaya. Tanya je ekspresi Woohyun yang mana dia tak ada, semua dia ada.


Fikiran Sunggyu teringat semula confession yang dibuat Woohyun semalam. Kejadian yang memberikan dia inspirasi untuk second honeymoon diaorang. Lepas dia tahu rahsia terbesar Woohyun, dia bercita - cita untuk menjadikan Woohyun ‘sepenuhnya’ milik dia. Sunggyu membuat kesimpulan, Woohyun tidak ‘bersedia’ lagi kerana dia malu dengan keadaanya tetapi sekarang Woohyun sudah tahu dia tidak peduli dengan semua itu malah dia menjadi terlebih excited nak discover. Jadi dia akan pastikan second honeymoon kali ini dia dapat.

 


 

Woohyun duduk bersandar di atas katil sambil membaca majalah, menunggu Sunggyu pulang. Petang tadi Sunggyu cakap dia akan pulang tengah malam dan tak payah tunggu, terus tidur sebab mungkin juga Sunggyu tak balik memandangkan dia seorang workaholic tetapi Woohyun tetap berdegil. Dia tetap menunggu takut kalau Sunggyu lapar dia boleh panaskan lauk mommy tadi dan kebetulan pula matanya masih tak mengantuk terima kasih pada stomach cramps dia kena tadi. Nasib baik sekarang dah lega, kalau tak terkejut Sunggyu nanti dia balik tengok Woohyun bergulung macam tenggiling.


Woohyun menoleh bila dia mendengar bunyi pintu dibuka, menampilkan figure Sunggyu yang macam zombie masuk. Tanpa membuang masa, Woohyun menghampiri Sunggyu, mengambil kot dan briefcase lalu meletakkan benda tersebut dia atas sofa.


“Kenapa tak tidur lagi. Kan saya dah cakap tak payah tunggu?” Soal Sunggyu dalam suara yang letih. Woohyun mengambil tempat di sebelah Sunggyu bagi mengurut suaminya.


“Kebetulan saya tak mengantuk.” Woohyun tidak memberitahu sepenuhnya di sebalik dia masih berjaga. Woohyun tak mahu Sunggyu risau bila dia beritahu kena cramps, tengok keadaan separuh nyawa Sunggyu sudah cukup menyayat hati.


“Awak dah makan belum?” Tanya Woohyun setelah Sunggyu melabuhkan kepalanya di atas riba Woohyun, mata terpejam membiarkan Woohyun bermain - main dengan rambutnya.


“Dah. Tadi saya order take away. Sekarang saya cuma nak tidur je”


“Pergilah mandi dulu lepastu tidur. Selesa sikit.” Woohyun memujuk. Manusia bertuah ni kalau dah dia kata nak tidur jangan haraplah dia nak dengar orang lain.


Dengan penuh kemalasan Sunggyu melangkah ke billik air. Tenaga dia sudah kehabisan tetapi dia gagahkan juga memikirkan Woohyun kalau dia tidur tak mandi. Kesian Woohyun kembang kuncup hidung tahan aroma Sunggyu dari pagi.

Seperti biasa Sunggyu menarik Woohyun kedalam pelukannya. Matanya terpejam tetapi masih lagi mampu berbicara. “Mommy sihat?”


“Eung. Seronok dia masa saya datang tadi.”


“Baguslah. Myungsoo pun sibuk dekat office at least ada juga peneman.”


“Esok awak masuk office?” Woohyun menyoal sambil bermain main dengan jari jari runcing Sunggyu di pinggangnya. Sunggyu mengeratkan lagi pelukannya sebelum dia menjawab pendek.

“Masuk.”


“Sayang, next two weeks, kita akan pergi honeymoon.” Secara automatik Woohyun berhenti bermain dengan jari Sunggyu. Woohyun memusingkan badannya agar menghadap Sunggyu, mukanya berkerut mendengar ucapan Sunggyu tadi. Bukan dia tak suka tapi dia takut Sunggyu sibuk. Dia faham tugas Sunggyu bukannya boleh cuti suka suka walaupun memang dia mahukan masa privasi bersama suaminya.


“Tak busy?”


“Sebab tu saya busy sekarang supaya masa tu saya dah tak ada kerja. Lagipun jangan risau, SU saya dah kosongkan jadual saya sepanjang satu minggu saya cuti.” Sunggyu mengelus pipi Woohyun membuatkan Woohyun jadi malu bertentang mata dengan Sunggyu. Sweatnya dia. Terharu aku dapat kahwin dengan dia.


Woohyun memberanikan diri mendekatkan wajahnya ke Sunggyu. Matanya turun mengarah ke bibir nipis Sunggyu. Untuk seketika bibir mereka bertaut sebelum Woohyun menarik mukanya membenamkan ke dada Sunggyu.


“Goodnight sayang. Manisnya bibir sayang.” Sunggyu tersenyum bahagia tetapi meringis seketika kemudian akibat perutnya dicubit Woohyun.


“Sayang kalau macam ni badan saya dah tak macam orang lagi tau. Tak kesian ke dekat hubby awak?” Panjang muncung Sunggyu merajuk.


“Saya nak tidur.”

 


 

-skip time-

 

WOOHYUN P.O.V


OMG!!! Lusa dah nak pergi. Macam mana ni, aku nervous gila kot. Apa aku nak buat kalau tiba - tiba dia nak menggatal? Takkan nak tolak? Tapi apa salahnya dia pun dah tahu keadaan aku kan and dia sendiri kata dia terima aku seadanya kan so, tak perlu rasanya aku nak tolak ‘permintaan’ dia.


“Sayang dah siap packing ke?” Nasib baik tak kena heart attack kalau tak honeymoon lah kau seorang diri nun disana. Dia ni pun satu tau suka datang bila aku tengah feeling sorang - sorang. Sengajalah tu nak tengok muka aku macam tenuk tertelan kulit durian.


“Saya punya dah sekarang tengah kemas awak punya pula.”


“Baiknya sayang saya ni. Sini saya kiss.” Panas kejap muka aku ni. Lain kali kalau nak kiss boleh tak dia tunggu aku ready dulu.


“Oh ya. Awak tak cakap lagi kita nak pergi mana sebenarnya.” Aku buat muka secomel yang boleh masa pandang dia. Dah seminggu aku terhegeh - hegeh korek rahsia, eh tetap juga dia degil tak nak cakap. Tak apa hari ini aku akan gunakan kelemahan dia sebaik mungkin, gerenti berhasil.


“Sibuk je nak tahu nanti tak jadi lah surprise.”


“Alaa.. Paling tidak pun bagilah hint ke? Ataupun awak nak jual saya dekat mana - mana sempadan, hah!”


“Kesitu pulak dia. Mati hidup semula saya nak bagi awak dekat orang lain.”


“Tak nak beritahu sudah. Saya nak masak.”

 

 

 

 

Hai! Nervous pula tiba tiba lepas post chapter ni. Rasa macam dah berkarat je. Sorry kalau tak best kurang perisa ke. Next update nanti saya cuba perbaiki lagi. Terima kasih kerana sudi membaca cerita ni. Bye!

Psstt.. Jangan lupa komen dan subscribe. Hehe...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
behindtheworld
Thanks my beloved subscribers.. :)

Comments

You must be logged in to comment
RMLovers19 #1
Author-nim....please update this story...I always miss this story and wait the update despite your busy schedule...please
nerdynamstar #2
Chapter 24: Kita pun malu nak baca /tutup muka dgn selimut/
Yumileenie
#3
Chapter 24: Yeayyy...hehehe..coming soon pregnant Woohyun.. >3>
Lyamelyn
#4
Chapter 24: OMG OMG OMG WAHH GYU SUCH A ERT....HAHAA...YEAY..CANNOT WAIT FOR PREGNANT WOOHYUN.GIRL OR BOY?OH MY GOD I REALLY CANNOT WAIT...HWAITING...IM ALWAYS HERE TO SUPPORT YOU. I DONT KNOW IF YOU CAN MAKE ANOTHER STORY BECAUSE ALL YOUR STORY THAT I HAD READ IS REALLY MAKE ME FALL FOR THEM.IM SURE YOUR NEXT STORY WILL HIT THE WORLD...IF YOU WANT I WILL TRY TO GIVE YOU SOME IDEA...IF YOU WANT..I KNOW I MIGHT BE ASKING FOR TOO MUCH ..SORRY.. IM JUST SO INTERESTED IN YOUR WAY TO MAKE STORY.. ANYWAY HWAITING *WINK*
StrawberryHunny #5
Chapter 24: Ahhhhhh !!!!! *tutup muka*
oggifishy #6
Chapter 24: //blush// Aww
We will get preggy hyun soon
^^
Yumileenie
#7
Chapter 23: Yeayyyyy...x sabar tunggu next chapter..
2nd honeymoon *smirk*
Lyamelyn
#8
Chapter 23: Hahaha...sunggyu stalker yg berjaya..
StrawberryHunny #9
Chapter 23: New reader here !!! Sorry tak comment every chapter cause tak sabar2 nk tekan button next (^v^).. Btw ur humor sense mmg daebak !!! Berdekah gelak sampai senak perut !!! Update soon ya !!!