Episode 1

Park Shin Hye : 박신혜

thanks to Amaya unnie for the beautiful poster.. Cr to her.. :)


 

Shin Hye mengerling kearah jam tangannya.. 10 minit lagi sebelum kelas habis dan tibalah masa yang dinanti-nantikan pelajar Seoul High School.. Bukan masa untuk balik tau!! Sebaliknya masa untuk makan! Perut yang kosong kena isi, kalau tak, belajar kuat mana pun, takkan masuk otak kalau perut asyik meragam.. 

 

Kring~ Loceng yang menandakan waktu rehat sudah tiba membuatkan Shin Hye tersentak dari lamunan.. Selama 10 minit menunggu, dia tidak tumpukan perhatian kepada pelajaran yang disampaikan Mister Kwon pagi itu.. Cikgu bukan main kacak dihadapan langsung tidak dihiraukannya.. Shin Hye membetulkan cermin matanya yang hampir jatuh.. Menyorok disebalik cermin mata besar itu, membuatkan dirinya rasa terpinggir.. Ah, salahnya juga.. 

 

Shin Hye termenung lama memikirkan hidupnya itu.. Seketika kemudian, barulah dia perasan bahawa kelas 5-A itu sudah kosong. Memang menjadi rutin kebiasaannya untuk menunggu sehingga semua pelajar beredar.. Dia mengambil bekal makanan dari bawah meja dan sebuah buku penyiasatan detektif terkenal, Sherlock Holmes.. Shin Hye kemudian keluar menuju ke port biasanya iaitu rooftop. Bukannya tidak mampu membeli makanan dikantin, terlebih mampu..Cuma dia sahaja malas hendak duduk berhimpit dengan pelajar lain.  Shin Hye melabuhkan punggungnya di atas lantai dan dia menyandar di dinding sambil membaca buku itu dan mulutnya sibuk mengunyah burger cheese daging yang khas disediakan oleh tukang masak dirumahnya.

 

Kehidupan Shin Hye yang penuh dengan buku membuatkan abangnya rimas.. Mana taknya, time makan, menghadap buku.. Tidur, buku.. Semua buku.. Aish.. Kenape tak makan buku tuh sekali?? Pernah abangnya menegur cara Shin Hye berpakaian. Juga kelakuan Shin Hye.. Bukannya dia tidak suka, tetapi kadang kala dia rasa malu bila membawa Shin Hye keluar jalan-jalan.. Mana taknya, dia adalah waris kepada syarikat Park Co. Entertainment yang menghasilkan barang-barang berjenama yang laku diserata dunia. Itu adalah harta titik peluh ayahnya sebelum meninggal.. 

 

Selesai menjamu selera, Shin Hye berpusing-pusing disekeliling rooftop. Entah mengapa, dia tiba-tiba sahaja tiada mood untuk membaca. Shin Hye berhenti seketika. 

 

Terkejut dia melihat sekujur tubuh sedang tidur dengan lena diatas bangku yang disediakan.. Shin Hye berjalan menuju kearah jejaka itu. JiMin!! Jimin ialah salah seorang lelaki popular disekolahnya selain kingka-kingka yang hensem itu. Tidak mahu ada yang melihat, dan kemudian dia diserang, Shin Hye mengatur langkahnya ingin pergi. Tetapi belum sempat dia pergi, Jimin sudah pun mencapai pergelangan tangannya, menahan si dia daripada pergi. 

 

"Park Shin Hye, kelas 5 History.. Hhm.. Hai!" sapa Jimin.. Dia melambaikan tangan ,sambil itu, dia melihat pakaian Shin hye.. Eeeww..!! Tiada kelas langsung! Macam manalah dia boleh ada dalam sekolah swasta macam nie?  Buta fesyen ke? bisik hati Jimin. Dalam hatinya, dia sudah menyumpah seranah kawan-kawannya sebab mencabarnya benda pelik-pelik. Kalau dengan MinAh Queenka, bolehlah dia tahan.. Tak pun si y HyunA.. Ni Shin Hye?? Simpang malaikat 44!! bisiknya lagi. Shin Hye memandangnya pelik. Geleng geleng kepala, sewel ke apa mamat nie? kali ini, Shin Hye pula bertanya kepada dirinya.. 

 

"Erm, yes I am.. Boleh saya tahu kenapa, Encik Park Jimin?" tanya Shin Hye lembut.. 

 

"Ha? Takde apelah.. Anyway, petang nie awak free tak? Kalau boleh saya nak jumpa awak dekat sekolah pukul 3 petang. " Jimin memberikan senyuman paling manis kepada Shin Hye.. Alah! Plastik je.. "Sebab saya ada sesuatu hendak bagitahu awak. Okeylah, chow dulu!" Shin Hye ditinggalkan terpinga-pinga disitu. Jimin berjalan laju ke kelasnya, 5-C. 

 

"Woi bro!! Apsal macam baru kena kejar hantu je nie?"tanya Jin, bergurau. Jimin menjelingnya sekilas.. 

 

"Min, amacam plan?" tanya Rap Monster. Jimin tersenyum kecil. 

 

"Ha! Settle laa.. Ini Jimin maa.. " Jimin mendabik dadanya beberapa kali.. Mereka berenam tergelak melihat aksi JiMin. 

 

"Hmm.. macam nie baru bagos! Hahah.." ucapan Jin disambut dengan gelak tawa kawan-kawannya.. 

 

"Tengok kaki maa.. Tapi kan, apsal kau bagi pompuan tuh?? Buta fashion betol dia nie." Jimin menukar mood suaranya.. Semua terdiam. 

 

"saje.. Sebab aku tengok macam dia je yang takda interest kat kau. Al maklumlah, kau kan 'hot'"jawab J-Hope.. Yang lain mengangguk. 

 

"Hhm.. whatever.. Tapi ingat janji kau tau! "

 

"Okey Min. Aku no hal.. Tapi hal kau settle dulu bro." ucap Rap Monster. 

 

"No prob lah brother.. Gerenti cair punya.. Ini JiMin lah. Bukan macam Taehyung tuh." Jimin menjeling kearah TaeHyung. Taehyung tersentak lalu memandang muka sahabatnya.. 

 

"Ha? Apsal aku pulak?" soalan Taehyung dibiarkan tergantung.. 

 

"Ingat eh.. 2 minggu je kau punya masa.. Kalau dalam masa 2 minggu tak dapat, aku tarik sume.. No more pretty girls for you." arah Rap Monster. Jimin mengangguk tanda setuju, kemudian dia meninggalkan rakan-rakannya itu dan pergi ke kafeteria, untuk berjumpa dengan si gadis idaman.. 

 

 


 

Petang itu, seperti yang dijanjikan, mereka berjumpa di rooftop sekolah. Shin Hye berpakaian simple sahaja petang itu.. Dia memakai t-shirt lengan panjang bewarna biru beserta jeans.. 

 

Jimin yang melihat itu bertambah jengkel. Dahlah serupa macam pagi tadi!! Nasib baik warna dia tak sama. Kalau tak, memang sah sah aku anggap dia miskin. Dengan hati yang berat, dia melutut dihadapan gadis itu.. 

 

"Park Shin Hye, selama ini saya cuma perhatikan awak. Tanpa saya sedar, sudah mula timbul bibit bibit cinta dalam hati.. Shin Hye, would you be my girlfriend? " luah Jimin dengan berat hati. Disuanya sebuah kotak baldu bewarna merah hati yang terdapat sebutir cincin silver didalamnya, bertahtakan sebutir belian. 

 

Shin Hye memandang dengan terpinga-pinga. Pertama kali dalam hidupnya, seseorang meluahkan perasaan. Dia keliru. Akhirnya, Shin Hye hanya mendiamkan diri. 

 

"Kenapa Hye?"tanya Jimin setelah melihat Shin Hye tidak memberikan respons. Shin Hye menggelengkan kepala

 

"Mmm Jimin.. Saya tak tau lagilah jawapan saya nie. Hhm.. Saya akan bagi awak jawapan dalam seminggu ya? " Jimin mengangguk.. Dia tersenyum kemenangan didalam hati.. 

 

"okey.. "balasnya pendek.. Huh! menyusahkan je melutut lama-lama .. Ingat aku nie apa?? Cincin murah je tu. Itupun Jin yang pilihkan.. 50 ribu won.. Upgrade 30 ribu won sikit je dari harga tembikai.. 

 

Shin Hye kemudian pergi meninggalkan Jimin.. dia buntu!! 


 

Seminggu berlalu.. Dalam masa seminggu, Jimin melakukan apa-apa sahaja untuk memikat hati Shin Hye walaupun dalam keadaan terpaksa.. Dia tidak kisah! Apa yang penting sekarang, jika dia dapat memikat Shin Hye, dia akan dapat memiliki gadis yang amat diidaminya itu.. Jimin berkira-kira.. Selepas sahaja Shin Hye memberi kata putus nanti, dia akan membilang sehingga 1 bulan.. Sebulan sahaja! Kemudian dia akan meninggalkan gadis itu. 

 

Petang itu, Shin Hye bertemunya di rooftop. Dia sudah tekad!! Hatinya sudah cair dek kata-kata manis Jimin.. Kalah Suga si sugar! Sesampai sahaja disitu, Jimin sudah menunggu dengan bunga sejambak disorokkan dibelakang badannya.. Dengan terpaksa, dia tersenyum.. Rakan-rakannya sudah pun menyorok dan menunggu jawapan daripada Shin Hye.. 

 

"So, Shin.. Dan dapat jawapannya?" tanya Jimin sebaik sahaja Shin Hye sampai.. Shin Hye menganggukkan kepalanya.. Kali ini Jimin tersenyum puas.. Upgrade sedikit pakaian Shin Hye dari seminggu yang lepas.. Cuma dia tidak puas hati dengan cermin mata besar gedabak Shin Hye.. Merosakkan suasana!! 

 

"Hhm.. kalau macamtuh, apa jawapannya?"tanya Jimin lagi.. Shin Hye mengangguk lalu tersenyum.  Jimin yang gembira itu terus mendapatkan Shin Hye lalu memeluknya.. Shin Hye yang tidak sedia apa-apa itu terkejut.. Kemudian Jimin meleraikan pelukannya dan memberi bunga yang dibelinya kepada Shin Hye.. Tidak sia-sia usaha aku selama nie! Thanks Shin Hye! Sebab kau, aku dapat awek idaman aku.. Haha.. Tunggu aku tuntut Jin!! bisik Jimin dalam hati dengan hati yang kembang setaman. 

 

Jimin mengeluarkan cincin yang dibelinya itu lalu disarungkan kepada jari manis Shin Hye.. Shin Hye tersenyum.. 

 

"Gomawo Min.. Saranghaeyo." ucap Shin Hye ikhlas.. Jimin tersenyum kelat.. 

 

"N-n-nado."ucapnya tersekat-sekat.. Sungguh dia tidak menyangka! 

 

"Tapikan Shin, Min ada permintaan boleh?? " Shin Hye menganggukkan kepalanya.. "Rahsiakan dari semua orang.." lagi sekali, Shin Hye menganggukkan kepala sambil membuat pose 'okey'

 

"Thanks Shin.." Jimin memeluk Shin Hye lagi sekali, lalu dia memberi isyarat okey kepada Rap Monster.. 

 

"Eh Min!! Er, saya kena balik! Bye! Thanks for this..! " ucap Shin Hye tergesa-gesa sambil melambai kearah Jimin.. Dan semestinya Jimin membalasnya.. Kemudian, dia pergi ke tempat dimana kawan-kawannya berada

 

"hhaha.. bagos lah kau Min!! AKu tabik hormat!"gelak J-Hope sambil membuat ala-ala askar beri hormat.. 

 

"Of course.. So Jin.. Aku tunggu hadiah aku.." Jin mengangguk

 

"No prob brother. Malam nie.. Port biasa."balasnya.. Kemudian mereka semua beredar.. 

 


 

so, how's it?? Okey?? Good?? hehe. first time masuk kontes so debar sikitlah. :) Harap-harap okey! :) Short update only.. :P 1306 words

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ayla_Qistina
siap!!! sila beritahu pendapat anda.. XD

Comments

You must be logged in to comment
Daewon9397 #1
Chapter 2: omg !! daehyun comeos !!! ❤ *dead
FatinHumairah_
#2
Chapter 7: Aaa~ So sweet luhan~ X dpt ku bygkn chanyeol series cmtu. Kawin ngn dara. >< best la cita "awak" //clap2//
Snooww
#3
Chapter 8: Huhu x sabar nk bce cite awk yg lain2 tu..kecian luhan..x dpt la dye g jakarta..n x dpt tngk dye..
Sya mmg perasan bnyk cite awk watk utama dye Luhan..yela kita kn fans dye ..so, kita utamakn watak tu kat Luhan..haha merepek plk..
Gud luck for ur other story n welcome..^~<
Snooww
#4
Chapter 7: DAEBAKKK!!
Best la cite ni.. Hahah kelakar mmg wajib ade kn.. Heheh ape2 pon congrat.. ^~<
allya_safia #5
Chapter 7: Daebak!Best cite ni!Pandai awak buat cite ye ^^ tpikan part last tu saye nk tanye bkn ke irene ngan j-hope?irene lain ehh?
syadiyah #6
Chapter 7: Yng lain 2x tu sangat bagus10x
LlyshaSyera #7
Chapter 7: best lah cerita ni xD Ahhh Shin Hye n Luhan sweet
SalinaNaiub
#8
Cantik betul gambar poster dia^^♡♡♡hehehe