9-Mianhae, saranghae...

DolphinShip Lovers (Malay version)

(Dalam penggambaraan pun watak Mizu kena pakai skarf hehehe... musim sejuklah katakan :P)

 

Mizu agak kekok berlakon dengan Myungsoo. Setelah beberapa minggu dia berada dalam latihan lakonan, biarpun dia ada bakat juga dalam lakonan tetapi dalam shooting pertama membuatkan banyak masa terbuang.

"Mizu-ah... Kenapa ni?" Pengarah Yoo tidak berpuas hati dengan lakonannya. Mizu gementar, semua skrip yang telah dihafal langsung hilang dalam ingatan kepalanya.

"Mianhae..." Mizu tunduk serba salah. Pengarah Yoo faham akan keadaannya yang nervous.

"Baiklah kita rehat sebentar." kata Pengarah Yoo menyuruh beberapa pembantu agar memberi sokongan terhadapnya. Myungsoo menghampirinya dengan membawa sebotol susu segar untuknya.

"Minum ni, pasti awak takkan gementar lagi" kata Myungsoo senyum. Mizu pelahan-lahan mengambil susu itu.

"Mizu-ah, kenapa ni? tiba-tiba je tak ingat skrip yang telah diberi," kata Cik Hen.

"Biasalah tu, cik Hen. Ini merupakan pertama kali dia melakukannya. Aku juga begitu dahulu" kata Myungsoo.

"Aku faham, Mizu kena bertenang dan tari nafas dalam2" kata Cik Hen memberi semangat.  Mizu mengganguk.

"Mizu-ah...!!!" Jeritan Shinshin dari jauh membuatkan semua staff dalam dewan itu memandangnya. Mizu tersentak mencari suara Shinshin.

"Unnie..." Mizu berdiri mencari kelibatnya.

"Annyeong!!!" AnAn melompat melambai ke arah Mizu. Kesemua member datang memberi semangat untuk. Kedengaran Mizu sukar menjalankan shooting pertamanya kerana nervous. Mereka dipanggil untuk memberi semangat untuknya. Mizu gembaira kedatangan mereka, setelah sekian lama tidak berjumpa dengan mereka kereana sibuk akan latihannya. Myungsoo tersengih melihat mereka semua.

"Wah... Cantiknya awak," AnAn terpesona melihat make-up Mizu.

"Gomawo, aku tak sangka kamu datang. Gomawoyo...." Mizu menahan sebak, rindu dengan mereka semua. Shinshin memeluknya.

" Jangan macam ni, kami sentiasa menyokong awak. Biarpun kita jarang jumpa." katanya. mereka mengganguk.

"Kami sentiasa sokong awak. Tak apa, kami akan berada di sini sampai awak selesai shooting k..." Kata Yeonny memujuknya. Mizu mengesat air matanya. Dia sangat bersyukur kerana member datang menyokongnya untuk set pengambaraannya.

"Aigooo.... Unnie-ah, don't cry lah... Tengok muka tu dah buruk dah" kata Hani membantu mengesat air matanya. Mizu tertawa malu.

"Wah... Sunbae-nim, awak nampak sangat Cool" kata Shinshin apabila melihat Myungsoo dengan pakaian baju kot. Dia kelihatan sangat bergaya dan kacak. Patutlah dia terkenal kerana jelingan matanya yang menawan. Semua perempuan boleh terpikat dengannya, apatah lagi senyumannya. Pertama kali Shinshin bertemu dengannya dahulu sangat berbeza pada masa kini.

"Biasa je lah," kata Myungsoo. Shinshin mencebik, dingin sekali jawapan yang diberikan.

"Oppa, lakon baik2 ya" kata Hani memberi sokongan juga. Myungsoo mengganguk dan senyum melihatnya. Hani tersentak hampir terpukau dengan senyumannya. Mujurlah Shinshin menepuk bahunya. AnAn dan Yeonny ketawa melihat telatah Hani. Hani tersengih seperti kerang busuk.

Pengarah Yoo memanggil mereka kembali ke lokasi. Mizu bertambah semangat atas sokongan member yang lain. Ceritanya music videonya mengisahkan seorang gadis yang terserempak dengan lelaki idamannya. Gadis itu berusaha hendak bertemu lelaki itu sekali lagi sejak pertama kali terjumpa di cafe. Namun tidak sangka lelaki itu selama ini rupanya memerhatinya dalam diam dan mengambil gambarnya secara  diam2. Tidak menyangka lelaki itu telah jatuh hati dengannya. Tetapi lelaki itu terpaksa pergi ke luar negara kerana keluarganya akan berpindah di sana. Hubungan mereka akan menjadi cinta jarak jauh.

 

"WOAh... Aku yakin, Mizu pasti berjaya dengan adanya Myungsoo-sunbae. Kerana Myungsoo Sunbae banyak peminat. Jadi Mizu juga akan popular" kata Shinshin memberi pendapat. Mereka mengganguk sambil memandang dari jauh lakonan Myungsoo dan Mizu. Mereka juga telahpun diberi beberapa lagu untuk debut nanti. Kesemuanya lagu yan susah dan lagu utama mereka akan diajar tarian lebih susah daripada apa yang dijangka.

 

"Baiklah, in scence terakhir, Myungsoo-sii. Kau kena peluk dia dengan penuh perasaan. OK?" kata Pengarah Yoo memberi arahan. Myungsoo mengganguk. Mizu berdebar menanti scence itu. Semua staff juga menunggu dan melihat scence yang paling penting itu. Member Dolphinship lovers juga tidak sabar melihat situasi itu. Scence bahagian itu adalah scence yang agak sedih. Myungsoo senang untuk melakonkan watak sedih kerana dia telah pun mempunyai pengalaman.

"Ok. Ready, Action!" Pengarah Yoo memberi isyarat. Mizu tertunduk cuba mengingatkan kisah lalunya ketika ayahnya tidak membenarkannya menjadi penyanyi. Rindu dengan ayahnya selama ini telah menghalaunya. Mizu menahan sebak, air matanya mengalir memandang Myungsoo.

"Oppa..." Mizu mula menangis kecil. Myungsoo agak tersentak melihat Mizu benar-benar menangis, tetapi Myungsoo cuba untuk mengawal perasaanya juga. Dolphinship lovers berpandangan, kagum dengan lakoanan Mizu. Semua staff berada di sana juga terdiam dan terpaku melihat lakonan Mizu. Pengarah Yoo senyum puas hati melihat lakonan mereka berdua.

Myungsoo memeluk Mizu.

"Miahae, Saranghae..." Bisik Myungsoo, Mizu tersentak lalu menolak tubuh Myungsoo. Bulat matanya setelah mendengar ucapan itu. Tidak ada pula perkataan itu ada dalam skrip. Tetapi Pengarah Yoo hanya membiarkan sahaja. Myungsoo cuba senyum biarpun mereka berdua dalam keadaan sedih.

"Aku pasti pulang, tunggua aku ya" Myungsoo akhirnya mengeluarkan skrip yan sebenar. Mizu mengganguk senyum pahit, air matanya mengalir lagi. Myungsoo membelai rambutnya.

"OK!" Pengarah Yoo menepuk tangan berpaus hati dengan lakonan mereka berdua. member dolphinship lovers terus mendapatkan Mizu.

"Kau tak apa-apa ke?" Shinshin risau dengan Mizu. Tangisan Mizu benar-benar membuatkan semua orang dalam dewan itu terharu melihatnya. Mizu hanya mengganguk senyum kepada mereka.

"Hebat. Mizu-ah... Awak dah berjaya!" Yeonny memeluknya.

"Ya... Betul tu," AnAn juga memeluk mereka berdua. Shinshin dan Hani berpandangan, mereka juga tidak mahu ketinggalan memeluk antara satu sama lain. Mizu menjerit kecil kerana kelakuan mereka. Myungsoo melihat mereka, hubungan mereka semakin erat setelah beberapa bulan bersama. Mereka telah berjaya mengeratkan mereka, persahabatan penting untuk melahirkan kejayaan.

"Mizu-sii, kemungkinan teaser music video awak akan keluar minggu depan. Dan awak kena banyak latihan selepas ini" kata Pengarah Yoo.

"Gomawo, pengarah Yoo" Mizu tunduk 90 darjah. Member Dolphinship lovers juga tunduk kepadanya.

"Hmn... Lakonan awak sangat baik. Saya sangat suka dengan lakonan awak. Tahniah, aku percaya awak akan berjaya menghasilkan video awak dengan baik." katanya. Mizu tersenyum mengganguk. Semua staff juga memujinya. Mizu tunduk berterima kasih dengan mereka semua kerana telah banyak bersabar dengan karenahnya yang banyak kali gementar sebelum ini. Mizu mencari-cari kelibat Myungsoo tetapi tidak kelihatan. Mizu teringat akan ucapan Myungsoo semasa berlakon tadi. "Saranghae' Mizu mengerut, hairan mengapa Myungsoo mengucapkan kata2 itu kepadanya sedangkan perkataan itu tidak ada dalam skrip. hmn...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

#i'm trying write in speed... hehehe... time tengah malam buta pulak buat ni cerita. so, kalau ada perkataan yang terbalik ke atau ada some part yang tak faham tu..., maafkan aku ya... (bow*) 

hehehe... Deabak betul tahun ni!!! next week Shinee pula akan comeback. hope BAP get chance to win in music bank. tak apa... Yakin boleh, hope BABY NOT FORGET VOTE FOR THEM, HWAITING!!!! 

BUT, I STILL WAITING FOR INFINITE COMEBACK... AW!!! HEHE

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
cutegirl99 #1
Chapter 9: tolong update lagi....
SyikinSaranghaeExo
#2
Chapter 6: jjang ! update soon !
twiiter name apa erk? huhuhu
KJNYeol
#3
Chapter 1: best tlg sambung :)
BACKSTABBERME #4
hi , if you want to advertise your story .. just go to this URL http://www.asianfanfics.com/story/view/377221/n-a-advertise-advertisement and fill up the advertisement application form .. thanks:)
Yamiyami95
#5
Hope you guys interested my fanfic!!! :)
Actually i have another fanfic but i deleted, that very boring............ :(
This story is old my fanfic, so i want to share with you all.