8-Dolphinships Lovers

DolphinShip Lovers (Malay version)

Just pic form Shinshin >.<

 

"Wah... Daebak!!! Mizu Unnie akan buat persembahan solo nanti!" Hani ternganga mendengar berita dari pengurus Wolim ent. Semua terkejut mendengarnya, Mizu tidak menyangka Woolim ent. cepat memberinya peluang untuk menyanyikan lagunya sendiri. Semua lagu yang diciptanya telahpun dibaca oleh Komposer dan mereka sangat menyukai liriknya.

"Wow... Mizu-ah, tahniah!" Shinshin menepuk tangan memuji Mizu.

"Gomawo..." Mizu tersenyum.

"Cepat2 debut then awak kena promosi kami juga sebelum kami keluar k..." AnAn menepuk bahu Mizu.

"Hmn..." Mizu mengganguk.

"Bestnya! aku pula nervous biarpun bukan aku yang debut nanti" kata Yeonny.

"Yalah, entah macam mana berada di pentas nanti," kata Shinshin tidak dapat membayangkan apabila berada di pentas nanti.

"Tapi, aku sangat gementar. Tak tahu mana satu lagu aku akan persembahankan" kata Mizu risau menunggu lagunya diberikan kepadanya.

"Jangan risau. Itu lagu awak, tak perlulah awak nak risaukan sangat" kata AnAn tersengih.

"Betul tu," Hani bersetuju dengan AnAn.

"Dengar2 nanti dalam music video awak akan berlakon juga, hmn... dengan Myungsoo Oppa," Hani juga terdengar akan rumors tersebut dari staff. Mereka berpandangan.

"Ya ke?" Mereka memandang Hani.

"Hmn... aku terdengar dari perbualan staff. hehe..." Hani menyedari kenakalannya. Mizu terdiam mendengar kata-kata Hani.

"Awak sangat bertuah Mizu-ah, sebentar lagi mesti ada anti-fangurl tu cemburu dengan awak. " kata Shinshin. Mereka ketawa mendengarnya.

 

------------------------------------------

Sementara Mizu membuat persiapan lagu debutnya yang pertama. Mesyuarat dilakukan sekali lagi untuk memilih nama kumpulan mereka. Shinshin telahpun memberi ideanya tetapi pengurus kurang setuju dengan pendapatnya.

"Kenapa tak nak nama Doll, itu kan comel namanya" kata Shinshin mula berdebat akan semua pengurus di depan. Mereka berpandangan.

"Bukan macam tu Shinshin, nama tu agak kolot tahu tak?" kata Pengurus group Woolim ent.

"Kolot? Hei... Mana ada! Kami semua comel2, sesuailah dengan Doll." katanya. Semua tertawa kecil mendengarnya. Hani dan Yeonny mengeluh denga ketua mereka, entah serius atau buat lawak mereka pun tak tahu.

"Kenapa pula ketawa?" Shinshin melihat mereka dengan pelik sekali. Pendapat aku tak sesuai ke? hei... Shinshin menarik muncung duduk kembali.

"Kamu semua memang comel, tapi takkan nak letakkan nama kumpulan nama Doll juga. Kami dah fikirkan semula, kami nak namakan kumpulan kamu Dolphinship Lovers. Setuju tak?" kata Pengurus itu. kesemua lima pengurus di sana menanti reaksi mereka.

"Dol... Dolphi... Apa?" Shinshin agak susah menyebutnya. Pengurus ketawa melihat telatah Shinshin.

"Dolphinship Lovers. Menarik, tapi kenapa?" Yeonny berasa pelik.

"Sebab kamu semua berasal dari latar belakang yang berbeza. Jadi kami bersetuju untuk memberikan nama itu kepada kamu," kata pengurus yang lain pula.

"Apa namanya sekali lagi?" Shinshin memandang AnAn di sebelahnya.

"Aish... Dolphinship Lovers lah... Jadi mean, kami ni seperti menggembara mengejar impian kami. bukan begitu?" kata AnAn menguja pendapatnya.

"Betul tu." kata Pengurus bahagian Jadual mereka.

"Aku setuju. Sebab nama itu memand sesuai dengan kami." kata AnAn mengankat tangan. Yeonny mengganguk juga setuju.

"Aku juga. Bagimana dengan Unnie?" Hani memandang Shinshin yang masih susah untuk menyebut nama itu.

"Hmn... aku faham mangapa nama ini dipilih. Aku setuju" kata Shinshin akhirnya setuju biarpun terpaksa mengalah kerana nama yang diperkatakan tadi tidak disetuju oleh mereka. Hani tertawa melihat wajah Shinshin, comel. Biarpun Shinshin kelihatan seperti budak kecil kerana saiznya kecil di antara mereka semua tetapi Shinshin agak bijak orangnya. Semua dalam ahli kadang-kadang membulinya seperti budak-budak. Shinshin mengakui biarpun dia kecil di antara mereka semua tetapi dia masih mempunyai tanggungjawab yang besar untuk memimpin mereka apabila mereka semua akan debut bersama nanti.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
cutegirl99 #1
Chapter 9: tolong update lagi....
SyikinSaranghaeExo
#2
Chapter 6: jjang ! update soon !
twiiter name apa erk? huhuhu
KJNYeol
#3
Chapter 1: best tlg sambung :)
BACKSTABBERME #4
hi , if you want to advertise your story .. just go to this URL http://www.asianfanfics.com/story/view/377221/n-a-advertise-advertisement and fill up the advertisement application form .. thanks:)
Yamiyami95
#5
Hope you guys interested my fanfic!!! :)
Actually i have another fanfic but i deleted, that very boring............ :(
This story is old my fanfic, so i want to share with you all.