4-pratikal 9 month

DolphinShip Lovers (Malay version)

YEONNY- seorang pemalu, tetapi kelihatan keyakinannya bila melakukan sesuatu.

 

 

"Annyeonghaseo..." Yeonny dan AnAn. Semua mata memandang mereka berdua. Disebabkan mereka, mesyuarat terpaksa dijalankan lambat sedikit.

"Unnie, kenapa lambat?" Hani menanya, Yeonny dan AnAn berpandangan kemudian tertunduk malu.

"Mianhae... Kami akan menyertai kumpulan ini." Kata AnAn. Hani dan Mizu menepuk tangan kerana gembira dengan keputusan mereka berdua. Cik Hen menyuruh mereka duduk. Sungyu duduk di sebelah Ceo hanya mengeluh dengan kelakuan mereka berdua.

"Baiklah, memandangkan kamu semua sudah berada di sini. kita mulakan mesyuarat kita." Ceo kelihatan serious ketika itu. Begitu juga dengan pengurus2 yang lain. Mereka berpandangan, tidak tahu apa yang difikirkan oleh mereka.

 

 

Pratikal... (with members infinite)

setelah diputuskan, mereka akan menjalankan pratikal terlebih dahulu selama sembilan bulan dahulu, kerana mereka telahpun diuji dari segi tarian dan vocal. Infinite diberikan tugas untuk melatih mereka. Tugasan itu diberikan pada mereka.

"Yah....! Bangun!" Sungyeol menggunakan speaker agar mengejutkan mereka bangun dari tidur. Shinshin terkejut dengan bunyi kuat itu. AnAn mengeliat, malas mahu bangun. Hani merenggek kerana bunyi tersebut. Yeonny yang terlebih dahulu bangun cepat-cepat keluar dari bilik air.

 

"Huh? Annhaeseyo..." Yeonny tunduk hormat pada Sungyeol. Shinshin dan  yang lain keluar sambil menggosok mata. Sungyeol terpaku seketika melihat gadis2 di depannya. Rupa mereka sangat cantik. Seperti patung hidup. 'kenapa dengan sunbae ni?' Shinshin melambai ke arahnya. Sungyeol tersentak.

"Yah...! Cepat bersedia, Sungyu hyung dah tunggu!" katanya.

"Aduh... kalau ya pun janganlah jerit2, kami tak pekaklah Oppa," kata Hani mendengus.

"Araso... Cepat, aku beri masa setengah jam untuk bersedia. Kalau kamu lambat, kamu akan didenda." kata Sungyeol keluar dari bilik mereka. Sungyeol mengurut dadanya, 'apa kena dengan aku ni? Macam tak pernah jumpa perempuan.' Sunyeol mengeluh.

"Apa hal dengan Sunbae tu?" AnAn berasa pelik. Namun tiada siapa nak jawab soalannya. Mereka cepat2 bersedia turun ke bawah. Tidak tahu apakah akan berlaku dengan latihan pertama mereka.

 

 

Sungyu memandang jam tangannya, Yeonny menggaru kepalanya. Malu kerana hanya dia seorang yang awal sampai di bilik studio tarian itu. Empat ekor lagi entah ke mana. Sudah lebih lima minit mereka lewat.

"Mana yang lain?" Sungyu memandangnya.

"Er... Mereka..." Yeonny teragak-agak hendak menjawab.

"Aku takkan marah kalau mereka lambat seperti ini walaupun mereka dah lambat lima minit."

"Mianhae, Sunbae" tunduk Yeonny. ' mana mereka ni' Yeonny mula risau kehadiran mereka belum muncul. Myungsoo masuk ke dalam dengan membawa sekeping kertas. Mukanya berasa hairan, kehadiran yang lain belum lagi muncul.

"Kenapa ni? Mana yang lain?" Myungsoo memandang Yeonny.

"Er... Mungkin sedang dalam perjalanan ke sini." kata Yeonny. Myungsoo menyerahkan kertas yang dipegangnya kepada Sungyu.

 

"Selamat pagi... Hehehe... Sorry lambat." Shinshin masuk pelahan-lahan diikuti oleh yang lain.

"Selamat pagi, dengar sini. Aku tak nak kamu semua lambat lagi. Faham," kata Sungyu dengan tegas. Serentak mereka tunduk memohon maaf dan berjanji tidak akan mengulangi kesalahan. Sungyu menjelaskan apa yang akan mereka lakukan sepanjang sembilan bulan. Sesekali mereka tersentak dengan peraturan yang ditetapkan oleh mereka. Apa yang mereka yang risau ialah pemakanan mereka semua akan diatur oleh pengurus pemakanan. Mereka memandang Shinshin.

"Apa?" Shinshin tidak keruan dengan jelingan mereka semua.

"Awak perlu kurangkan berat badan," kata Myungsoo dengan serius. Jelingan matanya membuat Shinshin geram melihatnya. ' nak mengoloklah tu,' Shinshin mencebik.

"Hahahaha... Shinshin unnie memang gemuk" Hani mengenakan Shinshin.

"Yah..." Shinshin mendengus. Mereka yang lain ketawa mendengarnya. Shinshin geram, Hani tidak habis-habis mengenakannya.

"Baiklah, untuk sesi vocal pula aku dapati kamu semua sudah berada kedudukan sendiri. Shinshin dan Yeonny akan mempunyai kelas lebih untuk vocal. dan untuk tarian pula seperti biasa" kata Sungyu. Shinshin dan Yeonny berpandangan. Shinshin kagum dengan Yeonny yang agak mempunyai kelebihan, dia bukan sahaja pandai menyanyi vokal malah dia juga cast tarian dalam kumpulan mereka. Hani pula dalam Rapper benar-benar mengkagumkan mereka semua. Suaranya seperti budak kecil yang menyanyikan lagu rapp. Pasti orang di luar akan tertarik dengannya. AnAn pula sangat cantik, tanpa make-up sudahpun menyerlah kecantikannya. Dia akan menjadi cast visual dalam kumpulan mereka. Mizu pula bakal diperkenalkan dari segi bakatnya, bukan sahaja pandai menyanyi malah dia akan diperkenalkan dari segi penciptaan lagunya. Dan kemungkinan Mizu akan membuat persembahan solonya sebelum mereka membuat persembahan dalam kumpulan kerana banyak lagunya dihantar ke pengurus composer untuk menyelidikinya. Lagunya mendapat komen yang positive. Shinshin mengeluh, oleh kerana dirinya akan menjadi ketua dia akan memikul tanggungjawab selepas ini. Apa yang dirisaukan adalah debut pertama nanti membuatkan dirinya gentar, biarpun debut itu belum lagi sampai waktunya.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# tidak sabar nak create masalah mereka yang akan timbul nanti... :)

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
cutegirl99 #1
Chapter 9: tolong update lagi....
SyikinSaranghaeExo
#2
Chapter 6: jjang ! update soon !
twiiter name apa erk? huhuhu
KJNYeol
#3
Chapter 1: best tlg sambung :)
BACKSTABBERME #4
hi , if you want to advertise your story .. just go to this URL http://www.asianfanfics.com/story/view/377221/n-a-advertise-advertisement and fill up the advertisement application form .. thanks:)
Yamiyami95
#5
Hope you guys interested my fanfic!!! :)
Actually i have another fanfic but i deleted, that very boring............ :(
This story is old my fanfic, so i want to share with you all.