Chapter 012

Pembunuhan Di Sekolah: Jack The Ripper
Please Subscribe to read the full chapter

CHAPTER 012

Mereka telah dibahagikan tugas masing-masing oleh fasi yang bertugas. Setiap kumpulan mempunyai fasi yang tersendiri. Taehyung dan S.Coups akan pergi mencari kertas origami yang mempunyai kata-kata semangat di dalamnya di perpustakaan sekolah. Manakala Jin dan Joshua akan mencari beberapa botol mineral yang diisi dengan kertas kecil yang mempunyai kata-kata semangat di dalamnya. Gyujin, Wooshin dan J-Hope pula akan mencari buku nipis yang kurang daripada 30 halaman. Buku tersebut mengandungi kata-kata semangat di dalamnya.

Sepanjang perjalanan Taehyung dan S.Coups, mereka lebih banyak mendiamkan diri daripada bercakap antara satu sama lain. Koridor yang sunyi dilalui mereka dengan suasana janggal. Taehyung memerhati setiap locker yang berada di situ. Manakala S.Coups pula berada dalam lamunannya sendiri.

“Agaknya apa yang ada kat dalam locker ni semua?” tanya Taehyung secara tiba-tiba. Matanya masih ralit memerhati setiap locker yang pintunya ditutup rapat.

S.Coups yang sedikit terkejut itu mula bersuara, “Buku-buku pelajaranlah.”

“Aku rasa setiap locker ni tak simpan semua barang yang sama. Takkan mereka semua simpan buku-buku pelajaran je. Katakan kalau dia simpan barang yang bahaya. Macam mana?” kata Taehyung lagi.

Sebenarnya, Taehyung sendiri tidak tahu kenapa dia bercakap soal locker ini. Dia dapat rasakan seperti ada sesuatu yang bersembunyi di sebalik locker-locker tersebut. Dia juga dapat rasakan pembunuh tu mungkin berada dalam kalangan pelajar. Satu-satunya tempat yang selamat untuk menyimpan sesuatu barangan ialah locker.

“Kenapa kau tiba-tiba bercakap soal ni?” tanya S.Coups sudah memandang hairan ke arah penyiasat itu.

“Aku pun tak tahu, S.Coups,” balas Taehyung masih memerhati ke arah locker.

“Kau ni peliklah!” sahut S.Coups.

Namun, Taehyung langsung tidak menghiraukan soal itu. Dia terus bergerak ke salah satu loker yang berhampiran dengannya. Tangannya mengusap-usap loker tersebut bagaikan mahu menscan barangan yang tersembunyi dalam loker itu.

“Kau okey ke tak ni?” tanya S.Coups dengan kerutan di dahi. Hairan dengan sikap Taehyung yang agak aneh itu.

Taehyung sedikit tersentak. Tangannya terus berhenti daripada mengusap loker tersebut. Dia berpaling ke arah S. Coups sebelum tersenyum nipis.

“Aku tak sangka kau nak juga bercakap dengan aku,” balas Taehyung sedar akan rahsianya hampir terbongkar.

“Dahlah. Jom kita pergi cari origami kat perpus. Nanti mereka risau pula,” ujar S.Coups terus melangkah ke hadapan: meninggalkan Taehyung di belakang.

Taehyung mengeluh sedikit lega. Mana tidaknya, dia hampir-hampir sahaja mahu membongkarkan identiti diri.

 

Luhan mencari barangan yang diarahkan oleh fasi nya di sekitar perpustakaan. Dia merupakan ahli kumpulan yang ketiga. Dia dan seorang lagi rakan yang bernama Taeyong perlu mencari barang yang disuruh di perpustakaan sekolah.

“Kau dah jumpa?” tanya Taeyong apabila melihatkan Luhan yang bercekak pinggang di hadapan salah sebuah rak di perpustakaan.

“Masih mencari.”

Matanya melilau sekitar rak tersebut. Satu-persatu buku dilihatnya dengan berhati-hati. Dia tidak mahu terlepas pandang. Walaupun sesaat.

“Okey. Kalau jumpa panggil aku, tau! Aku kat sana,” ujar Taeyong seraya jarinya menunjukkan ke arah sudut rak yang agak kebelakang sedikit. Luhan menganggukkan kepala sebagai tanda dia mendapat arahan yang diberikan.

Setelah kelibat Taeyong hilang daripada pandangannya, dia terus bergerak ke arah rak kecil yang berdekatan dengan kaunter peminjaman buku. Mungkin apa yang dicarinya berada di situ. Buku-buku dibeleknya. Setiap ruang kecil dicarinya.

“Taehyung, kau pergi lah masuk dulu. Aku nak pergi tandas kejap,” satu suara yang amat dikenali menyapa deria pendengarannya. Dia memandang ke arah pintu perpustakaan yang terbuka luas.

Kelihatan sosok tubuh seorang lelaki tin

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ifahzira
Saya dah hbiskan cerita ni di Wattpad. Perlu ke sy update jgk di sini? Hurm

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
Min_Arisu
20 streak #2
Just dropping by to say, what a beautiful poster you got there! :)
aquariusxpisces
#3
Chapter 13: Uishh.... Bahaya laaa taehyung TTTT
aquariusxpisces
#4
Chapter 11: rasanya cikgu yang jadi pembunuh.... hmmm
Lisa_bpgirlz
#5
Chapter 9: Ntah tak tahu siapa pembunuh. Cuma..saya rasa S.Coup bukan lah pembunuh misteri tu. Hehe..
Xia_Bing
#6
Chapter 9: Dah bace sampai 9 Chapter tapi still x dapat agak sape yang jadi pembunuh .