Best friend

Le Demi Lune

Chapter 12: Best friend.

Suga menghampiri satu bangunanan lama dimana bangunanan itu jika dilihat dari luar seolah-olah bangunana itu sudah lama ditinggalkan disebabkan oleh itu jugalah kawasan berhampiran bangunana itu tida orang yang lalu-lalang.

Suga memasuki bangunan itu nampaknya kelihatan beberapa orang lelaki yang berhud mengawal disekitar ruang bawah bangunan itu.

“ Nanti dulu kau nak kemana tu. Siapa kausuka hati aja main masuk kawasan ni.?” Tanya salah seorang lelaki berhud itu. Mukanya kelihatan pucat serta iris matanya menyinar mampu membuatkan orang terpukau padanya.

“ Aku nak jumpa bos korang jadi kasi aku masuk.” Suga bersuara.

“ Kau ingat senag-senag aja kau nak jumpa bos kitaorang”. Lelaki itu tersenyum sinis lalu memandang dua rakanya yang lain lalu meraka ketawa bersama.

Suga memandang sinis pada vampire-vampire dihadapanya itu lalu langkahnya terus kearah tangga bangunana itu. Belum sampai dia memjejakkan kaki pada anak tangga itu tiba-toba lankahnya terhenti.

 Salah seorang dari Vampire itu menhentikan langkah suga dengan mengengam lengan Suga. Suga menoleh kearah Vampire itu dengan pandangan ynag marah. Vampire itu pula berdengus lalu menarik lengan suga dan melenparnya jauh kearah dinding. Badan suga menjadi lemah kesan dari hentakan itu.

“ Siapa suruh kau degil tengok apa dah jadi” Sekumpulan vampire itu ketawa pada suga. Suga tersensum memandang sekumpulan vampire itu.

“ Aku nasihatkan korang lebih baik korang lari.” Suga denagn panasnya mencampakkan bom bawang putih kearah vampire-vampire itu lalu tersenyum kecil.

“ BOOM” bunyi letupan itu kuat lalu satu ruang itu di litupi gas bawang putih. Ketiga-tiga vampire dihadapanya itu apa lagi mengelupur kesakitan habis satu badan mereka dipenuhi tompok-tompok merah kesan terbakar.

Suga tidak melegahkan masa lagi dia terus ketingakat atas bagunan itu. Kelihatan satu pintu berwarna putih menutupi satu ruang bilik. Suga memasuki melaului pintu putih itu memasuki satu ruang yang kelihatan agak sedikit gelap dan sekelilingnya penuh dengan barang makmal.

Suga memandang kearah satu meja keliahatn ada seseorang duduk diatas kerusi yang dipusingkanya kebelakang yang menyebabkan Suga tidak mampu melihat wajah disebalik kerusi itu.

“ Rap mon aku tahu itu kau.” Suga tiba-tiba bersuara. Terdengar aja kata-kata Suga itu kerusi itu dipusingkan menghadap Suga kelihatanlah seornag lelaki yang sedang tersenyum kecil sedang memandangnya..

“ Kau sentiasa betul Dr. Suga.” Kata lelaki yang mengelar dirinya Rap mon itu.

“ Hey, Rap mon kau tak layak duduk dekat kerusi tulah” Kata Suga.

“ Kenapa pulak aku tak layak cuba kau kasi tahu aku. Ohh, aku lupa pulak tempat duduk ni khas untuk kau sorang jekan.” Rap mon mula buat Suga sakit hati.

“ Nampaknya ada orang tu buat perjumpaan kawan lama tak ajak aku pun” kata seseorang dari belakang Suga.

“ Jin kau memang tak guna kianati aku dan berkerja dengan dia. Barani kau kianati aku.” Kata Suga.

“ Suga kau perlu tahu aku perlu pilih sesuatu yang memberi manfaat kepada aku buakanya sesuatu yang merugikan aku.” Balas Jin.

“ Suga sekarang kau sedarkan bahawa dunia ni tak selalunya berpihak pada kau.” Rap mon bersuara.

“ Rap mon, Jin apa yang dah mengubah diri korang sampai macam ini sekali dulu kita sangat rapat korang berdua merupakan kawan baik aku korang lupa ke tentang tu.” Kata Suga.

“Kawan baik, ( Rap mon ketawa sinis.). Kitaorang hanya mahukan kuasa supaya kita orang boleh kalahkan kau.” Kata Rap mon.

“ Apa maksud kau kalhkan aku?” Tanya Suga.

“ Kau lupa waktu kau memukakan idea untuk mencipta serum tu. Semua orang puji kau berharap pada kau untuk mengembangkan serum tu dan kau menjadi perhatian orang ramai tapi deorang semua tak sedar yang kitaorang berdua juga membantu menhasilkan serum tu tapi hanya kau sorang aja dapat nama.” luah Jin .

“ Jadi semua yang berlaku ni hanya sebab korang tak rasa puas hati?” tanya Suga.

“ Yes betul tu, sebab itulah kitaorang curi hasil kajian kau lepas tu kiorang culik perempuan tu dan mencipta ketakutan ni semua supaya dunia dapat salahkan kau atas semua kekecohan ini.” Rap mon menjelaskan apa yang sebenarnya berlaku.

“ Korang memang tak guna . Korang nak salahkan aku atas semua yang terjadi ni.” kata Suga kecewa.

“ Hah, lupa pulak sepatutnya bos kitorang adalah kau Suga bukanya aku kan kau sendiri yang cipta tempat ni semua hasil kajian dekat sini kau yang punya sekarang kau boleh ambik balik semua ini dan termasuklah benda ini.” Kata Rap mon sambil tanganya mengeluarkan picagari yang didalamya terdapat cecair yang merupakan serum.

Jin menghampiri Suga lalu memeluknya kuat dari belakang. Badan suga tak mampu bergerak kesan dari pelukan Jin yang kuat itu.

“ Suga bertenag sekejap lagi kau aakn menjadi ketua dekat sini jadi bertenaglah ya.” Bisik JIn ditelinga suga. Suga meronta-ronta cuba melepaskan diri.

Rap mon bangun dari tempat duduknya lalau menuju kearah Jin dibawanya ditanganya picagari lalu disuntik yang sedikit sehingga kelihatan cecair jenih keluar daru hujung jarum picagari itu. Rap mon membenamkan jarum itu kedalam urat Suga terus kedalam salur darah lalu disuntiknya cecair itu kedalam badan suga.

Suga melu megerang kesakitan badanya masih dipeluk irat oleh Jin . Keadaan kulitnya sedikit demi sedikit berubah pucat matanya juga mula berubah warna badanya bergetar kesakitan . Jin akhirnya Suga dari pelukanya lalu Suga rebah kelantai badanya mengelupur kesakitan jarinya mencakar-cakar lantai sehinggalah badanya menjadi lemah.

Rapmon mendekatkan mukanya kearah Suga . lalu bersuara.

“ Macam mana rasanya serum yang kau cipta .?  Sekarang kau sebahagian dari kitaorang” Suga dan Jin tersenyum sinis melihat keadaan Suga. lalu mereka beredar dari bilik itu meniggalkan Suga yang terbaring lemah dilantai itu.

 

-to be continue,,,,,,.


Maaf cerita kai ni hambar dan buat korang rasa sakit hati aja dengan cahapter ni. maaf juga sekirany terdapat kelilapan tata bahasa dan typoo yang bersepah. Apa-apa pun terima kasih kepada yang sudi membaca cerita ni dan komen . Harap korang terhibur. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3