Chapter 3 : What monster you are?

Le Demi Lune

Chapter 3: What Monster you are?

Kejadian malam tu sememangnya memberi kesan terhadap diri Tae hyung dia dulunya memiliki senyuman yang manis bertukar suram , dulu dia yang banyak bercakap kini dia bertukar pendiam dan dulu dia yang suka bergurau kini bertukar dingin.

Tae hyung yang selalu terfikir dalam sebuah cerita cinta ciuman cinta sejati akan membawa ke arah ‘happy ending’  adakah itu semua akan benar-benar belaku ? tapi hakikatnya dalam kes Tae hyung ciuman cinta sejatinya membawa kearah sesuatu yang tragis sama seperti malam tu Dam Seo diculik dihadapanya sendiri sedangkan waktu itu dia tidak mampu untuk buat apa-apa.

 

Setahun telah berlalu selepas kejadian malam tu. Selepas kejadian malam itu  kehilngan Dam Seo tersebar di seluruh akhbar pihak berkuasa turut berusaha sedaya upaya untuk mendapatkan semula Dam seo tapi sampai sekarang Dam seo masih tidak ditemui.

Tetapi beberapa bulan selepas itu beberapa mayat dijumpai mati dalam keadaan yang aneh menurut pihak berkuasa mangsa mengalami kehilangan banyak darah bukan itu sahaja kulit mangsa pucat serta mata meraka terbeliak seolah-olah mengalami kejutan.

Kali ini pulak kecoh tentang mayat yang tidak berkepala ditambah pula kulit pucat dan terdapat sedikit kesan terbakar pada kulit mangsa . Tae Hyung terfikir siapakah pemilik jasad pucat  itu dan pastinya pelakunya adalah sesuatu yang sangat kejam.

Melihat kepada mayat yang dijumpai ia mengigatkan Tae hyung pada Dam seo setiap jasad mangsa memiliki kulit pucat seperti Dam Seo. Adakah Dam Seo masih hidup atau mungkin hidup Dam seo berakhir sama seperti mangsa-magsa yang  tersebar di akhbar-akbar ini?.

                                       ………………………………………………………………………………………………

Diatas pentas disinari cahaya lampu oren yang menyinari tubuh segak Tae hyung serta  dibawahnya terdapat ratusan penonton yang memandang kearahnya.  Tae hyung dengan berkarisma memainkan piano yang berada dihadapanya dengan penuh emosi membuatkan penonton terpukau dengan cara dia menyampaikan lagunya. Tae hyung bermain dan terus barmain sehinggalah muzik terakhir yang dimulai dengan sedikit kata-kata.

“ Untuk persembahan terakhir ini merupakan muzik yang digubah oleh saya sendiri yang menceritakan tentang kisah suka duka saya bersama seseorang yang pernah berada disisi saya sebelum ini  terimalah dari saya ‘Le Demi Lune’ ( The Half Moon)”.kata-katanya kedengaran menyedihkan.

Sepanjang alunan muzik yang dimainkan dia mengenang kembali masa saat-saat dia bergembira bersama Dam Seo sehinggalah memori pahit dia besama Dam seo pada saat malam di bawah bulan separa sepenuh itu membuatkan dia mengalirkan air matanya.

Half Moon itu gambaran pada kisah cinta meraka berdua seperti Half Moon ianya tidak lengkap sama seperti kisah cinta meraka  berdua ianya masih belum lengkap seolah kehilangan sesuatu.

konsert Tae hyung sudah pun tamat pada malam itu dia apa lagi bersiap untuk pulang. ketika dia ingin menghanpiri keretanya dia melihat seorang lelaki yang mencurigakan mengerkori seorang gadis menuju ke lorong gelap. Tae hyung yg melihat akan keadaan itu mengekori lelaki tadi.

Dalam kegelapan yang terdapat sedikit cahaya dapat juga Tae hyung melihat apa yang sedang berlaku di lorong itu. kelihatan lelaki tadi menekapkan bibirnya pada leher gadis itu. gadis dihadan lelaki itu pula merengek seolah -olah mengalami kesakitan yang teraman sangat.

Tae hyung melihat akan keadaan itu apa lagi mula mengigil ketakutan . kulit gadis itu pelhan-lahan betukar pucat lalu terus rebah ketanah.Lelaki tadi mula menoleh dan memandang kearah Tae hyung dia apa lagi makin mengigil ketakutanlah jawabnya.

Tae hyung mula sedar melihat wajah lelaki tadi dia rasa dia kenal lelaki itu "DR. Jin " dia bersuara perlahan.Dr. Jin dengan pantas seperti angin sudah tepat berada dihadapan Tae hyung.

"Apa kau buat kau sini ahh KIM TAE HYUNG?"  nada suara Dr. Jin bengis.

" Patutnya aku yang tanya kau apa yang kau buat dekat sini?."

Dr. Jin sememangnya lain pada malam tu. cara pemakainnya yang hitam serba ghotic telinganya ditindik matanya di pakai celak tebal dan Tee hyung perasan mata DR. Jin berwarna oren cerah sama seperti mata Dam seo  serta dia memakai gelang tangan yg berduri-duri sangat lain dengan dirinya yang bergelar dokter .

"Apa yang aku buat kat sini kau mesti dah nampak tadi bukan aku tengah menjamu makan malam aku hari ni" Dr.Jin tersenyum sinis

" Apa yanag kau maksudkan dengan makan malam?"

"Tu kau tak nampak perempuan dekat sana tu tulah makan malam aku". Dr. Jin menunjuk kearah gadis pucat yang terbaring lemah. Tea hyung melihat kearah gadis itu dengan wajah ketakutan.

" Apa kau sebenarnya?" tanya Tae hyung ketakutan.

"Aku apa kau tanya,hahahaha...." Dr. Jin ketawa kuat.

" Aku makluk yang dicipta dari darah seorang gadis yang kami pangilnya Ratu dan Raja puak kami kami gelarnaynya Rapmon."

" Siapa Ratu yang telah cipta makluk seperti kau ni?"

" Kau ni banyak tanyalah tapi bagus juga kau nak tahu sangat betul kau nak tahu siapa ratu kami?"Dr. jin merapatkan bibirnya kearah telinga Tae hyung lalu berbisik.

" Ratu kami ialah DAM SEO " sekali lagi Dr. Jin tersenyum sinis.

Tae hyung terpaku seketika terkejut dengan kenyataan Dr, Jin tadi.

" Jadi macm mana kau kenal bukan Ratu kami pastinya hati kau rasa dah berkecai sekarang " kata Dr. Jin sambil jari telunjuknya menunjuk kearah dada Tae hyung.

" Mana kau  sorokkan Dam seo bagi tahu aku cepat dan pada malam tu kaulah yang tikam aku dan  mungkin tentang ujian darah Dam seo juga kau tipu makluk keji apa kau ni hah " kata-kata Tae hyung dengan nada marah .

Dr. Jin. tidak mengendahkan kata-kata Tae hyung lalu bereda dari situ tanpa menoleh kearah Tae hyung tetapi dia bersuara .

" Uruskan lelaki tu untuk aku" Dr. Jin bersuara sambil jarinya dipetik.

sebaik sahaja kedengaran petikan dari jari Dr. jin denagn pantas entah dari mana seorang lelaki muncul lalu berlari dengan pantas kearah Tae hyung. kelihatan kuku tajamnaya serta taring yang tumbuh di celah-celah gigi lelaki itu sunguh menakutkan berlaru menuju kearah Tae hyug lalu lelaki itu mencengkap lehir Tae hyung dan menolak Tae hyung rapat ke dinding.

 

Tae hyung sudah susah untuk bernafas mulutnya tercungap-cungap tanagnya cuba menarik tangan lelaki itu untuk melepaskan diri tapi tak berjaya. Tae hyung sudah tak mampu untuk buat apa-apa. lelaki itu sudah merapatkan bibinya ke leher Te hyung tunggu masa sahaja darahnya akan di sedut keluar.

Tiba-tiba dari arah bumbung terdapat seseorang melompat menjunam dari tempat tinggi itu lalu kepala lelaki itu dipotong kelihatan darah lelaki itu terpancut-pancut kelur habis baju Tae hyung belumuran darah.

Tae hyung melihat lelaki di hadapnya itu itu berjeket hitam belumuran darah serta  tanganya memegang dua bilah pedang yang sedang menyiat-yiat jasad tidak berkepala itu .lelaki itu menoleh kearah Tae hyung lalu tersenyum manis.

 

-to be continue,,,,,,

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3