chapter 9: Fight

Le Demi Lune

Chapter 9: Fight

 

Dari atas bumbung kesemua ahli Cresent menjunam kearah sekumpulan Pontianak itu . kehadiran mereka dikesan sekumpulan Pontianak itu. Sekumpulan gadis itu pulak ketakutan ketika kesemua ahli Cresent mendarat dari tempat timggi.

“ Hey, jangan takut kami tak akan apa-apa kan kamu”. Kata J-hope kepada sekumpulan gadis itu.

“ Tapi kita cuma mahukan kepala deorang ni aja” Joongkuk mencelah sampil pandanagnya melirik kearah sekumpulan vampire itu.

Joongkuk menghunuskan mata pedangnya kearah kepala salah seorang dari vampire itu tetapi cubaanya gagal setelah vampire itu dengan pantas  mengelak serangan Joongkuk.

“ Tak guna berani kau mengelak serangan aku” kata Joongkuk marah.

Sekumpulan vampire itu dah mula berang mereka dengan pantasntya menyerang  joongkuk dengan kuku tajam mereka . Habis calar-baalr badan dan muka joongkuk . buak itu aja darah joongkuk mengalir denagn banyak sekali.

“ Tak guna punanya Vampire.” Suga menjerit lalu dia melompat tinggi keudara lalu mendarat diatas bahu slah seorang vampire itu lalu kepla vampire itu dipancung. Habis terpercik-percik darah vampire itu pada wajah Suga.

Melihat pada keadaan itu salah seloang dari vampire itu dengan berang cuba menyerang suga namun tindakanya di halang J-hope. Jhope apa lagi dia hayunkan pada pedangnya memancung lagi seorang rakan vampire itu.

Suasana kini sudah makin panas empat orang vampire yang masing tinggal itu dengan serentak menyerang Jhope denagn kuku tajamnya. Kini keadaan J-hope sama seperti Joongkuk . Jhope rebah ketanah lemah . Suga denagn bengangnya menyerang pontianak-pontianak itu.

“ V kau pergi selamatkan Joongkuk aku pulak selamatkan Jhope. yang lain aku serahkan pada kau Suga” arah Jimin lalu menjerit pada Suga yang sebuk melawan keempat-empat vempire itu.

V menuju kearah Joongkuk lalu memapahnya ketempat selamat. Jimin juga melekukan perkara yang sama denagn meletakkan Jhope ditempat yang selamat.

“ V jom turut serta”. Arah Jimin sambil pandanagnya melirik kearah Suga yang sebuk berlawan itu.

“ Suga kita orang datang” . jerit Jimin

Jimin berlari kearah salah seorang Vampire itu lalu dia memotong pegelangan tangan kanan vampire itu lalu dengan pantasnya bilah pedangnya hinggap pada leher vampire itu kemudian kepala Vampire itu dipancungnya. Kepala vampire itu jatuh ke tanah lalu bergolek betul-betul dihdapan kaki V.

Salah seorang vampire itu memandang V lalu denagn sepantas kilat dia mencengkam leher V. V dah tercungap-cungap tanaganya cuba untuk melapaskan diri dari cengkapan Vampire itu . V hanya ada satu pilihan aja dia cuba mencapai pedangnya yang berada di bekang badanya  lalu dengan pantas kepal vampire dihadapanya itu dipancung .

V terlepas dari cengkaman vampire itu dia memeng-megang lehernya cuba mendapatkan penafasan. Kini dihadapan matanya kelihatan pertarungan sengit antara Vampire dan pemburu siapa yang akan menang akhirnya.

V tak mahu duduk diam aja jadi dia memberanikan diri berlari kearah Vampie yang sedang bertarung dengan suga lalu dia menikam badan Vampire itu Suga pula membantu mencung kepala Vampire itu.

“ Bagus serangan kau tu V “ kata Suga.

Kini yang tinggal Cuma tinggal sorang lagi . V dengan Suga menuju kearah Jimin yang sedang bertarung dengan seorang lagi vampire. Suga denagn V sudah bersedia memegang pedang masing-masing bila-bila masa sahaja kepala vampire tu akan di pancung.

Dengan serentak bilah pedang mereka bertiga hinggap pada leher Vampire itu. Tiba-tiba dari arah belakng mereka seseorang bersuara.
 

“Nanti dulu “. Suara itu kedengaran agak pelahan. Mereka bertiga menoleh kearah suara itu.

“ Jhope kata mereka serentak”.

“ Jangan bunuh dia lagi mungkin dia boleh beri kita maklumat kita boleh gunakan dia untuk mencari lokasi puak mereka.” Kata Jhope lemah.

“ Jadi kita akan simpan dia . Suga kau tahu apa nak buat kan” kata Jimin lalu mencampakkan sesuatu pada Suga.

Benda itu seperti picagari yang didalamnya terdapat cecair yang entah apa kandunagnya. Suga menyuntikkan cecair itu ke dalam tengkuk Vampire itu . Vampire itu tiba-iba jadi lemah selepas t uterus tak sedarkan diri.

“ V kau mesti tertanya-tanya apa benda tukan . untuk pengetahuan kau itu adal cecair yang di buat untuk menidurkan vampire tu untuk masa pendek.” Jelas Jimin.

V dah buat muka mana taknay belum sempat dia tanya dah Jimin ni kasi tahu seolah-olah Jimin nit ahu aja apa dalam fikiran aku ni.

Kesemua ahli Cresent bereda dari situ tiba-tiba deorang dikepung oleh sekumpulan vampire yang bilanganya sukar untuk dibilang. Kalau macam ni memang taklah nak berlawan denag dua ahli deorang tercedera  lepastu kena bawak seorang vampire yang tak sedar diri .

“ Jimin macam mana ni”. Tanya V.

“ Kita tak de pilihan Cuma perlu lari dari sini.”kata Jimin

“ Kau gila ke apa Jimin macam mana kina nak lepas dengan jumlah deorangbanyak macam ni.” kata Suga.

“ Serah kan pada aku” Jhope bersuara lalu mengeluarkan sesuatu dari dalam jeketnya.

“ Boom Bawang putih” kata mereka serentak.

Jhope menekan punat pada boom itu lalu campakkan kearah sekumpulan vampire itu.

“BOOOMM”  letupan itu mengeluarkan gas bawang putih . ketika gas itu d ilepaskan habis mengelupur kesemua vampire yang ada dekat situ badan pucat deorang betukar kemerahan seperti terbakar lama kelamaan tubuh mereka bertukar menjadi abu.

“ Jhope boom kau berkesan cantiklah”. Kata Suga lalu mereka beredar dari situ.

 

 

- To be continue,,,,,,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3