Chapter 1 : The Lonely girl

Le Demi Lune

Chapter 1: The lonely girl

Sudah semestinya sukar untuk seseorang itu melalui saat suka dan duka seorang diri tanpa teman di sisi.

Hidup keseorangan tidak jangal lagi bagi Dam Seo kerana sejak kecil hingga dia ke sekolah tinggi maklumlah penyakit Porphyria yang dihidapnya membuatkan orang ramai menjauhkan dari dirinya.

Mana taknya gadis berwajah pucat ditambah pulak dengan bibir dan giginya yang kemerahan persis binatang buas lagilah membuatkan orang ramai menjauhkan diri darinya. Walau bagai mana sekalipun pandangan orang terhadap dirinya tapi masih wujud seorang manusia ini entah kenapa mintak berkawan dengannya. Sejak dari itu hidup Dam Seo sudah tak keseorangan lagi.

 

Di hadapan sebuah rumah milik Dam Seo kelihatan susuk tubuh seorang lelaki berpakaian kod segak ditambah pulak dengan wajahnya tampan. Lelaki itu menekan loceng pengera rumah Dam Seo sambil menunggu gadis itu membuka pintu.

Beberapa saat selapas itu pintu dibuka kelihatan Dam Seo gadis pucat itu tersenyum melihat lelaki dihadapanya.

“ Anyeong” ucap lelaki di hadapanya sambil telapak tangan kanannya diangkat lalu tersenyum manis pada gadis pucat di hadapanya.

“ Tae hyung opppa” balas Dam Seo.

“ Dam Seo” panggil lelaki itu lalu lelaki itu mendekatkan wajahnya kearah wajah pucat Dam seo perbuatan lelaki itu membuatkan Dam Seo menutup matanya lalu lelaki itu mula bersuara semula

“ awak patut panggil saya V oppa” kata Tae hyung tersengeh sehingga menampakkan barisan giginya sambil meninjukkan symbol V mengunakan jarinya. Dam Seo sejak dulu lagi tak biasa nak panggil Tae hyung dengan gelaran V dia lebih selesa dengan Tae hyung baginya nama itu comel disebut ditambah pulak dengan perkataan oppa dibelakang.

Dam Seo mula berkenalan dengan Tae hyung sejak dari sekolah tinggi lagi waktu itu pulak hari tenggah lebat hujan Dam Seo pulak lupa untuk membawa payung kesekolah nak dijadikan cerita dia terpaksa tunggu di sekolah sehingga hujan berhenti.

Di dalam bilik muzik Dam Seo keseorangan menunggu hujan lebat berhenti duduk di hadapan sebuah piano lalu jarinya menekan papan kekunci pada piano itu kedengaran alunan muzik indah keluar dari piano di iringi pulak bunyi curahan air hujan memecah kesunyian . Muzik yang dimainkan Dam Seo meyerlahkan perasaan Dam Seo yang kesunyian,  . Alunan muzik itu mengubah suasana sunyi di dalam ruang itu dipenuhi dengan emosi yang telah lama terpendam.

 Tidak hairanlah Dam Seo seorang yang hebat bermain piano mana tidaknya sejak kecil hanya piano menemaninya saat sunyi segala perasaan yang terpendam diluahkan melalui muzik yang dimainkan pada piano sebab itu Dam Seo hebat bermain piano di tambah pulak piano adalah satu-satunya teman yang dia ada.

 

Sebaik sahaja muzik yang dimainkannya habis di mainkan tiba-tiba kedengaran bunyi tepukan dari arah belakangnya dia menoleh kebelakang kelihatan seorang lelaki entah datang dari mana  sedang terpaku melihatnya . Melihat akan keadaan itu Dam Seo memalingkan pandanganya  malu lalu menundukkan kepala mengelak berpandangan dengan lelaki itu.

 

“Chopin’s Etude, op25, no.11, Le vent di’hiver (Winter Wind) muzik yang megambarkan kesunyian dan kemarahan . ”. Kata lelaki tadi teruja malahan tidak percaya degan apa yang dilihatnya. Entah sejak bila lelaki itu berada di belakang Dam Seo. Dam Seo masih menundukkan kepala terdiam tidak berkata-kata.

 Lelaki itu mula mendekati gadis yang berada di hadapanya.

“ Awak bukan dari kelab muzik bukan sebab saya tak pernah nampak awak dalam kelab muzik sebelum ini tapi bila saya tengok awak bermain tadi awak kelihatan sangat mahir. Apa kata awak sertai kelab muzik .” pelawa lelaki itu.

Kata-kata lelaki itu tak di balas Dam Seo malahan gadis itu asyik menundukkan kepala mengelak dari perpandangan dengan lelaki itu. Melihat akan keadaan itu lelaki itu mula bersuara semula

“ Oh, lupa pula perkenalkan saya Kim Tae hyung dan orang ramai gelar saya V kata lelaki itu sambil jarinya menunjukkan simbol V serta saya peresiden kelab muzik dan awak?” Tae hyung menghulurkan tangan minta bersalam tanda berkawan.

Dam Seo masih teragak-agak untuk memberitahu namanya setelah lama berfikir akhirnya Dam Seo menyerah

“ Dam Seo” jawabnya pelahan dan teragak-agak.

“ Baiklah mulai hari ini kita kawan” kata Tae hyung sambil tanganya mereka berdua bersalaman. Senyuman yang dilemparkan Tae hyung ketika bersalaman dengan Dam Seo membuatkan gadis pucat di hadanya itu terpaku seketika.

Sejak dari hari itu hanya Tae hyug sahaja teman Dam Seo mereka kesekolah bersama ,pulang bersama,makan bersama , ke kelab yang sama dan segala masaalah Dam Seo dikongsi pada Tae hyung. Sejak dari itu juga Tae hyung paling banyak mengembirakanya Dam Seo dengan sifat cerianya sehinggakan suatu hari Tae Hyung mencari pelbagai cara untuk melindungi Dam Seo dari terkena sinar mata hari maklumlah kandungan darah Dam Seo memiliki terlalu banyak zat besi yang mengakibatkan kulitnya tidak mampu menerima sinar ultra unggu kalua tidak kulitnya mampu terbakar.

Tamat sahaja sekolah tinggi mereka berdua pergi keuniversiti yang sama mengambil jurusan muzik bersama sehingga kini meraka berdua mencatat nama dalam industri muzik sebagai pianist terkenal mereka juga sering kali mengadakan konsert bersama. Apabila mereka berdua bergandingkan bersama dalam sesuatu konsert pastinya dapat menggegarkan konsert tersebut.


  -to be continue,,,,,,

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3