Chapter 5: Room

Le Demi Lune

Chapter 5: Room

V di bawa ahli kumpulan Crescent kesatu tempat yang V tidak berapa pasti ianya kelihatan seolah-olah bangungan yang sudah usang yang bila-bila masa sahaja boleh runtuh.

V mengikut sahaja ahli kumpulan Crescent itu pergi. Mereka memasuki bangunan lama itu dan kelihatan anak tangga yang menuju kearah tingkat bawah tanah. Mereka menuruni anak tangga itu sehingga bertemu dengan satu pintu besi berwarna silver.

Mereka memasuki pintu itu dan kini V dapat lihat satu ruang yangputih besar yang bertemankan pancaran lampu berwarna biru dan beberapa anak tangga kelihatan menuju ketingkat bawah.

Nampaknya bangunan ini memiliki ruang rahsia setinggi tiga tingkat di ruang bawah tanah. Sejujurnya keadaaan didalam bangunan bawah tanah itu seolah-olah kini dia berada di sebuah hotel.

Mana taknya dari atas dapat dilihat ruang loby yang barada di tingkat bawah sekali kemudian bila melihat kearah tingkat dua bangunan kelihatan beberapa bilik dan ruang makan yang menggunakan dinding lutsinar menampakkan isinya seperti didalam sebuah bar.

Kemudian V melihat sekelilingnya pula di tingkat itu dipenuhi dengan bilik-bilik dengan pintu yang bermacam-macam warna yang tidak tahu apa yang mengisi ruang bilik itu. Boleh dijadikan cerita dari sudut pandangan luar bangunan ini adalah bangunan lama yang bila-bla masa sahaja akan runtuh tetapi hakikatnya bangunan ini memiliki ruang yang sangat mewah.

“ Hey V macam mana menarik bukan tempat ni dari tengok muka kau pun aku dah dapat agak dah kau terelebih teruja kan.” Kata Jimin.

“ Kau gila  tak teruja bangunan yang dari luar aku tengok dah telebih usang ni  sekali aku masuk dekat ruang bawah tanah dia nah ambik kau punya mewah ?.”

“ Kalau kau nak tahu tempat ni akan jadi tempat tinggal kau sekarang.” Jimin memberikan berita gembira.

“ Biar betul serius yang aku akan tingal dekat tempat ni” V dah buat muka teruja.

“Kau tak payah nak terujalah baik kau pilih bilik kau cepat” Joonkuk mencelah lalu beredar bersama dua orang lagi ahli kumpulan Crescent memasuki bilik yang berada di ruang itu.

Kelihatan Joongkuk memasuki bilik dengan pintunya berwarna merah manakala Jhope memasuki bilik dengan pintu barwarna hijau dan Suga memasuki pintu bilik berwarna putih sambil tanganya masih mememang kepala lelaki yang dipancung oleh Joogkuk tadi..

“ Kalau kau nak tahu warna-warna pada pintu bilik tu merupakan warna kesukaan penghuninya dan aku pulak duduk dalam bilik biru dekat sana tu.” Jimin menunjukkan bilik biru barsebelahan dengan bilik Jhope itu.

“ Jadi kalau aku nak pilih bilik aku kena cari bilik dengan pintu warna kesukaan akulah ni.?” Tanya V.

“Yup, jadi kau suka warna apa?” Tanya Jimin

“ Aku suka warna Hitam dengan putih”. Jawab V

“ Baiklah kau boleh guna bilik tu .” kata Jimin sambil menunjukkan kearah satu bilik ditengah-tengah antara bilik berwarna hitam dan bilik putih milik Suga.

V menuju kearah bilik yang ditunjukkan tadi kelihatan pintu bilik itu berwarna hitam di bagagian atas dan putih di bawah.

“ V kau masuk dalam bersihkan diri lepastu kita jumpa dekat ruang loby dekat tinggakat bawah dah pergi mandi cepat .” arah Jimin.

V memasuki ruang itu bilik itu sememangnya bilik itu sungguh luas denagn corak belang-belang hitam putih di dinding ruang itu juga dilengkapi dengan satu katil single terdapat juga sebuah almari pakaian berwarna hitam dan putih serta meja solek diletak di hujung bilik.

V bersihkan diri seperti apa yang disuruh oleh Jimin tadi lalu bersiap memakai baju T- hitam yang sudah sedia ada didalam almari bilik itu . V keluar dari biliknya lalu melihat kearah loby ditingkat bawah kelihatan tiada siapa-siapa lagi diruang itu.

V taknaklah jadi orang pertama yag terpacak dekat loby tu jadi dia buat keputusan untuk mencari teman. Dia bercadang mahu pergi ke bilik Jimin tetapi malangnya agak jauh jaraknya dengan biliknya jadi dia terpaksalah buat pilihan untuk mengetuk pintu bilik Suga yang berada bersebelahan biliknya.

Beberapa kali pintu bilik Suga diketuk Suga tak memberikan apa-apa respon sehinggalah V ambil keputusan memulas tombol pintu bilik itu namapaknya pintu bilik itu tak berkunci. V apalagi pecah masuklah bilik ke Suga .

Sebaik sahaja pintu bilik itu terbuka V punyalah terkejut mana taknya deretan kepala tak bermata tersusun didalam satu ruang kaca didinding bilik itu ditambah pulak rak yang penuh dengan anak patung beruang dengan mata maknusia dijahit pada mata anak patung itu.

“ Gila punya psiko si Suga ni”. Kata V perlahan.

V mencari-cari kelibat Suga tapi tak kelihatan tapi dia dapat lihat dua bilik dihadapanya pastinya yang satu itu bilik air tapi yang lagi satu bilik itu untuk apa pulak berlainan dengan bilik V bilik ini berwarna putih keseliruhanya seperti di loby bilik ini disinar oleh cahaya biru dan terdapat satu ruang tambahan didalam bilik ini.

V teragak-agak untuk membuka pintu bilik itu mana taknya bilik ni penuh dengan kejutan baru masuk-masuk tadi dah buat V terkejut gila apatah lagi kau dia bukak pintu bilik itu pulak mana tahu ada kejutan yang lebih hebat dari tadi ke mana tahu.

 

Dengan teragak-ragak V memegang tombol pintu bilik itu lalu membukanya pelahan-lahan kini sudah kelihatan satu ruang gelap denagn hanya satu lampu putih menyinari sebuah meja dengan kelibat Suga yang terdapat diatas kerusi di meja itu sedang focus membuat sesuatu . V menghampiri Suga untuk melihat apa yang sedang dibuatnya  .

“ Arrr….” Jerit V kuat sebaik sahaja melihat apa yang dibuat Suga diatas meja bercahaya itu.Suga apa lagi terkejut dengan suara jeritan V itu lalu memberhentikan apa yang dibuatnya diatas meja itu lalu memandang kearah V sambil dia membersihkan tangannya yang merah dari kesan darah dengan kain putih.

 

 

-to be continue,,,,,,

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3