chapter11: He knew

Le Demi Lune

Chapter11: He knew

 

Suga sedang sebuk menjahit kesan luka pada badan J-hope manakala Jungkuk di baringkan diatas katil masih belum sedarkan diri dengan keadaan tubuhnya yang berbalut.

“ Aduh.. sakitlahlah .” J-hope sedikit kesakitan.

“ Cubalah bertahan aku dah nak siap dah ni.” Suga teruskan menjahit sehingga dia buatkan simpulan pada benang lalu mengambil gunting dan memotong lebihan benang itu.

“ Dah siap ke?” Tanya J-hope.

“ OK, dah kau boleh berehat . aku nak pergi tengok keadaan vampire itu dah sedar ke belum."  lalu suga meletakkan alatan menjahitnya didalam piring besi yang berada di atas meja di sisinya lalu beradar dari bilik itu.

Suga memasuki biliknya lalu menuju ke arah bilik yang berada didalam ruang biliknya  itu lalu memulas daun pintu bilik itu. Keadaan dalam bilik itu gelap tidak bercahaya lalu Suga mejuju kearah meja yang berada didalam bilik itu dan membuka lampu meja yang berada diatas meja itu dan akhirnya ruang itu menjadi cerah.

Kelibat susuk tubuh Vampire itu kini kelihatan dirantai ketat diatas kerusi betul-betul dihadaapn meja itu. Sega pulak duduk pada kerusi di meja itu kini keadaan mereka saling berhadapan.

Suga menampar-nampar pipi vampire itu memaksa vampire tu sedarkan diri. Akhirnya kelopak mata vampire itu terbuka sedikit demi sedikit.

“ Akhirnya kau sedar jugak dah lama aku tunggu untuk kau sedar.” Kata Suga.

“ Aku dekat mana ni lepaskan akulah sial.” Kata Vampire itu lalu meludah kearah muka Suga.

Suga mengelap Air liur ada mukanya  itu dengan lengan bajunya. Ketika itu hati Suga dah panas membuak-buak aja kalau di ikutkan memang dah lama Suga nak pancung kepala dia lepas tu robek mata dia jahit dekat anak patung buat koleksi. Tapi malangnya disebabkan nak dapatkan maklumat nasib nyawa vampire itu selamat.

“ Apa sial , aku ke kau yang sial sekarang ni” Kata Suga bengis sambil rambut Vampire itu ditarik kuat.

“ Kau nak apa dari aku sebanrnya ?” Tanya Vampire itu.

“ Aku nak kau kasi tahu aku dekat mana Rap Mon berada”. Kata Suga.

“ hahaha… kau fikir aku akan serahkan maklumat senag-senag aja dekat kau .” Vampire itu ketawa dengan kuat dan tersenyum sinis pada Suga.

Suga yang bengang menghempas kepala Vampire itu keatas meja denagan kuat.

“ Tak guna kau, kalau kau nak selamat baik kau kasi tahu aku dekat mana dia sedang bersembunyi sekarang ni.” Suga mendesak.

“ Kenapa kau beria-ria sangat nak jumpa dengan dia . Kenapa kau kelihatan seolah-olah ada hubungan dengan  Rap Mon ianya jelas dari dalam mata kau.” Kata Vampire itu.

Suga terdiam seketika mendengar kata-kata Vampire itu.

“ Kenapa kau diam. Apa yang sedang kau sembunyikan dan rahsia apa yang kau sembunyikan dari ahli kumpulan kau.?” Vampire itu terus menerus menanyakan soalan.

“Aku tanya kau buat kali terakhir kalau tak nyawa kau dalam gengaman aku . ManaRap mon bersembunyi?” Kata Suga sambil bilah pedangnya di acukan  kearah Vampire itu.

Vampire itu hanya tersenyum tenang lalu bersuara.

“ Biat apa aku nak beritahu kau jawapanya. Sedangkan kau smemangnya sudah tahu jawapan kepada soalan kau sendiri.” Kata vampire itu sambil tersenyum sinis.

Pedang Suga dijatuhkan ke lantai dia seolah-olah tak bermaya lalu berundur sedikit kebelang dia terpaku seketika.

“ Apa maksud kau yang aku tahu dimana dia berada.?” Tanya Suga .

“ Kau sendiri yang cipta tempat tu takkan kau tak ingat pulak DR. SUGA.” Kata Vampire itu.

Mendengar kata-kata Vampire itu Suga terus keluar dari bilik itu dalam keadaan lemah .

Tiba-tiba diluar bilik itu kelibat Jimin dan V kelihatan meraka berdua nampak searti tak bersemangat sama seeprti kadaan Suga sekarang.

“ Jimin macam mana tadi?” Tanya Suga buat-buat seolah-olah dia tiada apa-apa masaalah.

“ Baik-baik aja perempuan-perempuan itu selamat.” Kata Jimin. Keadaan V di sebelhnya itu membuatka Suga berasa hairan.

“ Kanapa denagan kau V mata kau sembab kau baru lepas menagis ke?” tanga Suga.tiba-tiba Jimin menyampuk .

“ Tak ada apalah tadi hujan mungkin sebab hujan kot. Suga macam mana keadaan Vampire itu dia dah sedar?” Jimin bertanya untuk mengubah topik perbualan.       

“ Dah aku baru lepas tengok keadaan dia dia dah sedarkan diri.”. kata Suga.

“ Ok. boleh kiorang tengok keadaan dia sekarang?” tanya Jimin.

“ Pergilah tengok dekat dalam aku nak pergi keluar jap ada hal.” Kata Suga.

“ Baiklah.” Jimin denagn V terus masuk kedalam bilik itu. Ketika Suga sudah bereda V terus menerjah kearah Vampire itu lalau menarik kolar bajuVampire itu.

“ Cepat bagi tahu aku mana Bos kau aku nak bunuh dia sekarang jugak.” Kata V mendesak.

“ Wow, bertenang  kenapa semua orang nak cari bos aku ni . aku tak sangka bos aku ni terlalu famous.” Kata Vampire itu sambil ketawa.

V terus menampar muka Vampire itu. “ Kau dengar sini aku bukan nak main-main denagn kau sekarng ni . aku bunuh kau baru tahu.” Kata V. Jiminy nag melihat akan keadan itu lalu memegang bahu V cuba menenagkanya.

“Aku tahu sebab apa kau jadi macam ni. Ni semua disebabkan kekasih hati kau tukan?” sekali lagi vampire itu ketawa.

V dah tak boleh tahan lalu dia menumbuk muka Vampire itu.

“ V bertenang jangan bunuh dia kita perlukan maklumat dari dia.” Kata Jimin.

“ Korang tak payah nak berusaha sangatlah nak paksa aku jawab soalan korang . semua persoalan korang tu ada dekat kawan korang tadi tu aku dah kasi tahu dia apa yang patut.” Jelas Vampire itu.

“ Baiklah , kalau kau tipu siap kau nanti. V jom pergi kau jangan layan sanganperasaan kau tu.” Kata Jimin menengkan V.  Akhirnya mereka berdua meninggalkan tempat itu.

 

-to be continue,,,,,,.


Terima kasih kepada sesipa yang sudi subscrib cerita ni dan sudi membaca. Maaf sekirany terdapan kesilpan atau tata bahasa dan typoo serta ada bahasa kasar yang digunakan dan beberapa adengan yang agak tak meyenangkan. Apa-apa pun harap anda suka denag cerita ini. :)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3