Chapter 10 : Cry.

Le Demi Lune

Chapter 10: Cry

Dalam perjalanan pulang V terpaksa memapah Jhope, Jimin pula mengendong Jungkuk dan Suga mengendong vampire yang mereka tangkap itu. Tiba-tiba V berhenti dan bersuara seseolah terlupa sesuatu.

" Korang tak rasa yang kita ada tertinggal sesuatu ke?". kata V

semua orang waktu tu berhenti dan cuba berfikir sehingga Jimin pula bersuara.

" Alamak perempuan-perempuan tu " Kata Jimin gelisah.

" Yelah, deorang masih dekat sanalah macam mana kita boleh lupa pasal deorang." Suga bersuara.

" Jadi apa kita nak buat?" Tanya V.

" OK, Aku ada idea Suga kau jaga Jhope dengan Jungkuk  sekali dengan  pontianak dekat belakang kau tu manalah tahu tiba-tiba dia sedar." Arah Jimin. Selepas dia memberi arahan pada Suga dia kini melirikkan pandanganya kearah V.

" V kau ikut aku balik dekat tempat tadi mana tahu deorang masih ada dekat sana atau mungkin dorang dah mati kena makan dengan vampire-vampire tu semua." Kata Jimin.

V hanya mengangukkan kepala dan selepas itu mereka kembali semula di tempat kejadian. Sampai aja dekat sana habis penuh kawasan tu dengan mayat Vampire dengan kesan terbakar pada badan vampire habis penuh badan vampire itu dengan kesan tompok-tompok merah seolah-olah terbakar . Seram jugak rupa vampire tu semua waktu itu.

Jimin Dengan V memandang sekeliling mencari kelibat sekumpulan perempuan itu semua tak silap meraka kesemuanya ada lima orang . Sudah puas deorang mencari namun seorang pun deorang tak nampak atau mungkin deorang dah pergi dari situ agaknya.

" Jimin takda pun mungkin deorang dah pergi kot". kata V.

"Aku pun rasa deorang dah pergi jomlah kita balik." KataJimin. sedang meraka mahu berangkat pulang tiba-tiba terdengar suara seseorang dari atas bangunan yang berhamiran mereka.

" Oi, korang cari apa tu . Korang cari deorang ni ke?" Kelihatan seseorang sedang menjerit dari atas bangunan sambil lima orang perempuan itu diikat dan di dirikan sebaris betul-betul di bahagian tebing bangunan itu.

" Itu Dr. Jin " Kata V kepada Jimin selepas dia betul-betul pastikanya.

" Kalau kau nak selamatkan deorang ni nah ambiklah " . kata Dr. Jin sambil tanganya menolak salah seorang dari kumpulan perempuan itu jatu ke bahwah dari atas bangunan tinggi itu.

Jimin melihat kedaan itu terus melompat tinggi lalu menyambut perempuan itu lalu mendarat di atas bagunan itu betul-betul di belakng Dr. Jin. V yang berada dibawah bangunan itu juga turut melompat lalu mendarat disebelah Jimin. Jimin dan V tersedar sesuatu dekat atas bangunan tu ada lagi sorang tetapi wajahnya ditutup dengan topeng.

" Siapa kau ?" Tanya Jimin kearah seseorang yang bertopeng itu. persoalan Jimin tidak dijawab namun sebaliknya pertayaanya di jawab oleh Dr. Jin.

" Kalau kau nak tahu dia adalah ratu yang aku cipta dan dia jugalah yang telah cipta aku. Dalam kata lain kitaorang saling tolong menolong aku cipta dia dan dia pila cipta aku." kata Dr.Jin

" Apa maksud kau?". Jimin dah pening dengan jawapan yang diberikan Dr.Jin itu tadi. V pulah terdiap seribu bahasa badanya bergetar seolah gementar.

" kenapa dengan kau V kau ok ?" Tanya Jimin. Dr. Jin pulak dah tersenyum gembira melihat riaksi V itu.

" Da..m...seo" Kata V terketar-ketar.

" Apa kau kata  ni Dam seo ?" Jimin dah hairan dengan  tingkah laku V.

" Tu Dam seokan dia Dam seo aku kan" . V dah jadi tak tentu arah.

Tiba-tiba seseorang yang bertopeng itu menanggalkan topengnya kini kelihatan seorang gadis dengan wajah pucat kini sedang memandang mereka dengan pandangan kosong. V cepat-cepat berlari kearah wanita itu lalu memegang tangan wanita itu dan berkata.

" Dam seo maafkan saya sebab malam tu saya tak mampu buat apa-apa untuk selamatkan awak . syukurlah awak selamat saya ingat awak dah takda sudah merata saya cari awak tapi masih tak jumpa rupa-rupanya awak masih selamat Dam seo." air mata V mengalir lalu jarinya mengusap lembut kedua pipi Dam seo . Tiba-tiba pipi V di tampar kuat lalu badanya ditolah kuat sehingga menyebabkan V jatuh kelantai.

" Siapa kau? aku tak kenal kau dan siapa perempuan yang kau Pangil Dam seo tu dasar nama perempuan kampung  ada hati kau pangil aku dengan nama tu. untuk pengetahuan kau nama aku ji yeon dan aku adalah ratu dalam puak aku tolong hormat aku sikit boleh suka hati kau aja nak pegang-pegang muka aku." Kata perempuan yang mengaku namanya Ji yeon itu lalu berjalan kearag V dan memijak badan V sekuat mungkin.

" Arrr....." V mengerang kesakitan. Kini air mata V bertambah banyak hatinya seolah-olah hancur berkecai mendengar kenyataan dari perempuan yang dia angap Dam seo itu.

" Jin jom kita pergi lepaskan perempuan-perempuan tu semua. hilang selera aku nak makan malam ni sebab kena meghadap deorang tu." kata Ji Yeon lalu beredar dari situ. Dr.Jin menolak empat orang perempuan selebihnya itu kearah Jimin lalu Dr. Jin berjalan kearah tempat V berbaring lalu bibirnya dirapatkan kearah telingga V lalu berkata.

" Malam ni sunguh seronok sekali terima kasih dekat kau sebab buat drama sedih malam-malm buta ni . macam mana di kianati kekasih sendiri." Dr. Jin habiskan kata-katanya dengan senyuman sinis lalu dia beredar  dari situ menyusul dibelakang vampire perempuan itu tadi.

V terbaring mengis ditemani Jimin yang berdiri kaku disisi V sekumpulan perempuan tu pulak dah pergi meninggalkan deorang berdua . Tiba-tiba malam itu titisan mutiara jerih jatuh menghujani bumi hujan turun semakin lebat ini membuatkan V mengenangkan saat petemuan dia dengan Dam seo buat kali petamanya. kedua tangan V di angkan dan jari-jemarinya seolah-olah sedang barmain piano. V sedangkan air matanya masih mengalir namun di tutupi oleh air hujan. Akhirnya V meraung sekuat hati melepaskan segala keperitan dihatinya.

" Dam seo kenapa kau tak ingat aku . Aku sentiasa menunggu kepulangan kau. Tunggu suatu hati nanti aku akan kembalikan ingatankau dan kembali semula pada saat gembira kita dulu."  V menjerit sekuat hati melepaskan kesegala keperitan yang dia rasai.

Ji Yeon tidak jauh dari tempat itu dengan kuasa deria pendengaran dia dia dapat mendengar kata-kata V itu . Tiba-tiba hatinya berasa sakit kepalanya pening dan otaknya mengambarkan beberapa peristiwa . Ji yeon dapat melihat titisan hujan di tingkap dan juga dirinya yang sedang bermain piano serta seseorang yang dia tidak dapat melihat wajahnya sedang bertepuk kepadanya. Tiba-tiba gambaran itu hilang setelah terdengar suara Jin yang sedang menegurnya.

" Ji yeon awak tak apa-apa?" tanya Dr. Jin sambil tanganya memegang bahu Ji yeon

" Tak saya Ok." kata Ji yeon.

Ji yeon memandang langit yang sedang hujan lalu tanagnya diangkat keatas menikmati saat hujan itu lalu terus beredar kembali kepangkuan puaknya.

 

- to be continue,,,,,,

 

 


sekiranya terdapat kesilapan tatabahasa serta typoo harap dimaafkan. Terima kasih kepada pembaca yang sudi membaca cerita ini dan jangan lupa untuk komen . :)

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3