Chapter 13: Truth

Le Demi Lune

Chapter 13: Truth

Suga berjalan lemah matanya sedikit kabur berjalan kearah bangunan tempat tinggalnya . Suga mencapai daun pintu dihadapnya itu tetapi belum sempat lagi pintu itu dibuka badanya rebah kelantai dan pelihatanya terus menjadi gelap.

             …………………………………………………………………….

“ V sudah-sudahlah kau tu bersedih dekat situ benda dah jadi kau dah tak boleh buat apa-apa sekarang ni” Kata Jimin kepada V yang sedang duduk bersedih diatas sofa.

V masih diam matanya asyik termenung memandang lantai. Jimin dah menyirap tengok kawan dia seorang ni.

“ Kalau kau rasa hati kau tu sakit sangat nah ambik ni . Kau selesaikan deorang semua dengan benda ni dan kau bawak balik kekasih hati kau tu”. Kata Jimin sambil mencampakkan sebilah pedang betul-betul dihadapan V.

Kali ni V memberikan riaksi dengan memandang kearah Jimin.

“ Betul kau nak aku bunuh deorang semua tu” V kali ini bersuara.

“Ya,kau taknak ke?” Jimin angkat kening matanya.

V terus mencapai pedang yang berada dihadanya itu lalu segera menaiki tangga dan menuju kearah pintu keluar dengan wajah yang berang.

V memulas tombol pintu itu lalu membukanya langkahnya terhenti pabila matanya tiba-tiba tertumpu pada satu susuk yang terbaring tertiarap diatas lantai betu-betul dihadapanya itu.

“ Suga kenapa dengan kau ni  bangunlah” V menampar-nampa pipi Suga cuba mengejutkanya.

“Kenapa badan dia sejuk kulit dia pucat” V mendekatkan telinganya kearah hidung Suga untuk mengesan sama ada Suga masih bernafas atau tidak. Ternyata Suga masih lagi bernafas.

“ Jimin …” V menjerit dari tingkat atas.

“ Kanapa V ada apa-apa yang berlaku dekat atas sana ke?” Jimin menjerit ke tingkat atas menanyakan apa yang sedang berlaku.

“ Jimin cepat ke sini Suga pengsan badan dia sejuk dan kulit dia sekarang pucat.” V memberitahu.

Jimin segera menuju ketingkat menuju terus kearah V dan Suga yang sedang terbaring itu.” V angkat dia bawak kebilik rawatan sekarang.” V mengendong Suga dibelakang lalu dengan segera turun ke tingkat dua dimana bilik rawatan terletak.

 

Suga di baringkan dia katil bersebelahan dengan Jungkook yang masih berbaring dia atas katil .

“ Apa kita nak buat sekarang ni Jimin ?” V tak tahu nak buat apa masa itu.

“ longarkan pakaian termasuklah benda-benda yang boleh menyekat aliran darah kalau boleh bukak terus baju Suga tu.” Jimin terus lakukan apa yang disuruh oleh Jimin dia membuka baju Suga serta jam tangan yang berada ditangan suga serta melongarkan talipinggang yang dipakai Suga.

“ V lagi satu pastikan badan Suga berada lebih tinggi dari kepala dia . Mukanya pucat jadi dengan cara ini darah dia dapat jalan.” Arah Jimin sekali lagi.

V hanya mengikut aja arahan yang diberikan Jimin kepadanya. Kini Suga diberi bantuan penafasan tak lama lepas itu Suga mula sedarkan diri. Mata suga perlahan-lahan terbuka.melihat kearah rakan-rakanya yang sedang melihat kearahnya enagn wajahnya yang pucat.

“ Suga , suga lihat ni awak nampak nombor berapa?” Kata Jimin sambil sambil jarinya menunjukkan nombor dua.

“ Du..aa” Jawab Suga dengan suara yang lemah.

“ V air yang aku suruh kau buat tu dah siap?” tanya Jimin

“ Ni dia airnya khas buat Suga.” V menghulur cawan air yang berisi air gula ke arah Jimin.

“ Suga minum air ni kadar glukosa dalam badan kau tu kurang sebabtu kau pengsan.” Suruh Jimin. Dia dengan segera membantu Suga untuk minum.

“ Suga apa sebenarnya dah berlaku ?” V bertanya.

“ Maafkan aku V , maafkan aku.” Suka berkata dengan lemah.

“ Apa yang kau perlu minta maaf sebenarnya kau tak buat apa-apa salah pun ?.”

“ Aku ada buat salah dekat kau dan aku rahsiakanya selama ini.” Suga cuba berkata-kata walaupun dia sedar dirinya masih terbaring lemah di atas katil itu.

“Apa yang kau cakap kan ni?”

“ Dam Seo “ Sga bersuara lalu memandang tepat kearah V.

“ Kenapa denagan Dam Seo?”

“ Aku yang suruh culik dia” kata Suga bersalah.

Mendengar kata-kata suga itu membuatkan V menjadi tak keruan.

“ Apa yang kau cakapkan ni. kau culik dia kenapa kau lakukan semuatu ?. Kau berpehak kepada siapa sebenarnya?” Bertubi-tubi soalan V lemparkan kepada Suga.

“ Aku berpehak kepada rakyat “. Suga berkata.

“ Apa sebenarnya niat kau?”

“ Aku cuma mahu selamatkan dunia dari wabak penyakit itu aja.” Balas Suga lemah.

“ Apa yang kau buat untuk selamat kan dunia dengan perlu menculik dah gila ka?”

“ Cuma tu aja cara yang aku boleh buat untuk aku hasilkan Serum tu.”

“Serum? Apa yang kau maksudkan?” Jimin mencelah.

“ Aku masa itu menjumpai idea untuk mencipta satu Serum bagi meningkat kekuatan Antibodi dalam badan denagn cara itu segala Virus dapat di ubati dengan Serumtu. Tapi malangnya kandungan Antibodi yang diperlukan terdapat dalam tubuh Dam seo. Jadi kiatorang menjaankan ujikaji pada tubuh Damseo dan hasilnya berjaya tetapi Rap mon dan kunco-konconya kianati aku denagan mecuri penyelidikan aku mengenai serum tu dan mengubahnya menjadi Serum yang tidak terkawal dan hasilnya adalah Vampire yang kita lihat ini selepas itu Rap mo dengan Dr. Jin bersepakat untuk membawa lari Dam seo untuk kepentingan diri mereka .” Jelas Suga.

“ Jadi apa tujuan ku join team kitaorang ni?” Jimin bertanya.

“ Sebabnya tujuan asalnya adalah untuk mendapatkan semula serum itu dan ubah dunia kepada kehidupan yang lebih baik tapi selepas pelbagai kejadian berlaku membuatkan aku ubah fikiran.” Suga sekali lagi menjelaskan.

V yang dari tadi mendengar penjelasan Suga itu dah mula berang.

“ Tak guna kau , kau penyebab semua ni terjadi kau harus bertanggung jawab.” Kata V berang.

“ Aku tahu sekang aku dah terima balasanya sekarang serum yang aku hasilkan kini telah memakan diri aku sendiri sebab sekarang aku sebahagian dari meraka . aku harap korang bunuh sahaja aku disini selagi ada peluang.” Kata Suga tersenyum memandang kearah kedua rakanya yang terbaring di katil serta kearah Jimin dan V.

-to be continue.,,,,,,,,


Maaf sebab lambat update sebab kebelakangan ni Authour sebuk sikit sebab ada sedikit urusan dihospital tak ada masa nak menulis. Apa-apa pun harap korang terhibur dengan chapter ni.

Kepada mereka yang merasakan cerita ini semakin menyakitkan hati Author minta maaflah sebab semua idea datang tiba-tiba jadi Author main tulis aja apa yang bermain di fikiran ni.

Sejujurnua Authour sendiri rasa cerita yang Author tulis ni menyakitkan hati. :p

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 12: wahhhh best tapi jin dengan namjoon kenapaaaaaa kenapaaa hang kacau sugaaa akuu lol terlebih mental maap authornim xD
qwaszx121 #2
Chapter 11: What ? Suga jahat ke Author-nim?????
nmmnbg #3
Chapter 11: tempat ape yang suga cipta???huhhu.saya suka dengan cerita ni
nmmnbg #4
Chapter 9: cerita ni best sangat!!x sabar nak baca next chapter!! <3<3