010

Mr. Doughnut (Editing)
Please Subscribe to read the full chapter

 

MR DOUGHNUT

BAB 10

“Aku dah balik!” keluh Soyoung panjang sebaik dia menjejakkan kaki ke rumah semula. Bibirnya pula terjuih sedih. Bila-bila masa saja mungkin gadis ini akan menangis.

“Oh? Soyoung! Mari makan!” laung Sky dari dapur. Segera Soyoung mencampak beg sandangnya ke sofa dan berjalan sepantas mungkin. Tak sabar Soyoung ingin meledak perasaannya pada Sky.

“Sky!” rengek Soyoung sebaik dia ternampak satu susuk. Dipeluk erat tubuh itu hingga pemiliknya tertahan nafas. Rengekan Soyoung berlanjutan walaupun dia terasa badan Sky tegap semacam je.

Sky hanya menjadi penonton dengan kening terjongket. “Kau peluk siapa tu, Soyoung?” Selamba saja dia bertanya sambil menyuapkan kepingan epal ke dalam mulut.

Soyoung mencungap nafas panik dan menjerit. Ditolak sekuat hati badan yang dipeluknya. Soyoung pejamkan mata dan masih menjerit.

“Yah yah yah! Aku lah, Soyoung! Kai kai!”

Automatik jeritan Soyoung mengendur bila matanya terbuka semula. Sky menggeleng-geleng. Apa lagilah masalah budak ni.

“Kau buat apa kat sini?!” marah Soyoung dalam malu tersalah peluk orang. Dengan mulut memuncung masam, dia duduk di atas kerusi bersebelahan Sky.

“Dia yang peluk orang. Dia pulak nak marah.”  Kai duduk berhadapan Sky lalu segera menyuap mulutnya dengan makanan yang ada.

Sky menyepit mulut muncung Soyoung, sengaja ingin mengusik. “Nak jadi itik ke pulak?” Ketawa Sky berderai sambil Soyoung merintih bila tangan Sky dilarikan.

Jika kebiasaan, Soyoung pasti akan membalas balik usikan Sky, tapi gadis itu hanya senyap sambil masih mencebik. Soyoung hanya merenung kosong. Sky menaikkan kening pada Kai, ‘kenapa dengan budak ni?’

Kai membalas dengan kenyitan gatal pulak. Sky mengambil sudu berdekatan dan mengacah untuk menghayunkan ke arah Kai. Lelaki itu menjegilkan mata, ‘pergilah tanya dia!’

Sky menjeling sebelum beralih pada Soyoung. “Kau kenapa? Sedih je aku tengok.” Sky meletakkan mangkuk berisi epal merah di hadapan Soyoung. Buah kesukaan Soyoung. “Nah, makanlah ni.”

Gadis berkenaan tanpa kata menuruti.  Laju pulak makan. Bibimbap dalam mangkuk Sky juga dilahapnya.

“Kau gaduh dengan Kyungsoo ke apa?”

Sebut saja nama Kyungsoo, Soyoung merintih secara tiba-tiba hingga mengejutkan Kai yang asyik dengan ayam gorengnya. Mulut Soyoung tak henti pula mengunyah.

“Telan makanan tu dulu, Nam Soyoung.” Sky menggeleng kecil.

“Kyungsoo mesti marah dengan aku. Mesti dia tak nak jumpa aku dah lepas ni. Aku patutnya keluar dengan Kyungsoo tapi Hakyeon pulak yang datang. Dan kau tahulah, Hakyeon kan kawan kita, jadi aku tak sanggup nak tolak.” Soyoung tersendu-sendu tanpa air mata. Dramatik betul. “Dan macam mana Hakyeon tahu aku ada dekat perpustakaan awam?!” Rintihannya berlanjutan.

Sky hanya menelan air liur dan mengerling Kai. Lelaki itu tersenyum muslihat dan jari telunjuknya digoyang-goyang. “Sk-“

Sky terus menyumbat mulut Kai dengan kimbap yang disambar. Terbatuk-batuk Kai dibuatnya. Soyoung dengan raut muram, menoleh. Sky tersengih tak bersalah.

“Ala, kau pergilah jumpa Kyungsoo. Terangkan apa yang berlaku. Mesti dia faham punya. Kan Kai?” Sky senyum plastik pada Kai. Dalam senyumannya, tersirat amaran. “Apa kata, malam ni kau pergi jumpa Kyungsoo terus? Tak payah tunggu lama-lama.”

“Tapi, kalau dia tak nak jumpa dengan aku, macam mana?”

“Aku ada cara yang paling senang nak tarik perhatian dia.” Semua mata memandang Kai. “Kau pergi kafe dia, panggil dia then right after dia keluar ke apa, kau buat-buat pengsan!”

“Kau cedok idea sinetron mana ni?” Sky dengan raut menilai, menyoal.

Geram dengan Sky, Kai selaju peluru pistol, “Soyoung, aku tahu siapa yang beritahu Hakyeon yang kau ada dekat library!” Tak sempat Sky untuk menutup mulut puaka itu.

“Hah? Siapa, Kai?”

Sky mengetap bibir bila jari telunjuk Kai tepat dihala padanya. Sky pantas membela diri. “Aku agak-agak je! Aku pun tak tahu sebenarnya! Kau kan tak beritahu aku pun kau nak pergi mana!”

Hendak saja Kai gelakkan Sky yang seperti cacing kepanasan.

Soyoung m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kuchens
saya akan edit semula ff ni soon :)

Comments

You must be logged in to comment
harryniel
#1
Chapter 12: Awwwwww suka tgk 2 couple nii so sweettttttt ~>_<~ update pleaseu~~~
MissChoiEvelyn #2
Chapter 12: Wah . Daebak chapter 12
Nakamoto_Yusuki #3
Chapter 4: amboi.. jahatnya baekhyun.. hahaha
Nakamoto_Yusuki #4
Chapter 2: comelnya Kai dan Sky hahaha~
KiNhAn88Wolf #5
Chapter 21: Cerita yg sangat bagus!!! DAEBAK AUTHOR NIM!!
Shy_Ira30 #6
Chapter 20: Waaa,,, suka2.... Hebat laaa.. Authornim bt laa lgi crta sweet cmni... Best
Fasyashaari #7
Chapter 1: Authornim you do the best story!!!! Saya suka cerita ni I love it!!!!....
shaxuani #8
Waaa.. daebak la authornim.. sweet abis..
lugege_
#9
Chapter 20: Cerita author memang daebak! Soyoung ngan Kyungsoo sweet sgt. Tapi nak tgk Sky dgn Kai. Huhuhu.