CHAPTER 8

The Haunted Holiday

   

     "RASAKAN KAYU HOKI PERISA KASUT GIVENCHY LUHAN!!!!", jerit Luhan lalu menyumbat kayu hoki itu ke dalam mulut zombi tersebut. Suasana disitu menjadi terlalu kecoh kerana mereka sibuk berlawan dengan zombi.

     Mereka jugak berjaya mengikat Zombi Kris dan menjaganya dengan baik walaupun sibuk berlawan dengan zombi yang lain. Lay pula asyik memukul zombi-zombi tersebut kerana asyik sentuh anak patung Cornienya. "Don't worry, Cornie. Papa will protect you, my precious son!', ujar Lay sambil memukul kaki zombi sehingga terkeluar kaki dibuatnya.

     Chanyeol hanya mampu libas beg galasnya  sambil berpusing untuk memukul zombi di kelilingnya .Nasib baik dia dah prepare sebiji batu bata dalam beg galasnya. Bak kata orang, 'sediakan payung sebelum hujan' tetapi Chanyeol pula menukar peribahasanya kepada 'sediakan batu bata sebelum diserang oleh musuh'. Tak tahu nak kata bijak ke tak si Chanyeol ni.

    Chen dan Kai pula terperangkap di tengah-tengah bulatan sekumpulan zombi itu. Mereka sudah buntu dan tidak tahu buat apa kerana kayu hoki mereka juga dimakan oleh zombi-zombi itu. "Kai! Aku tahu aku nak buat apa!!", jerit Chen dengan berasa terlalu excited.

   "Buat je apa yang hyung rasa boleh selamatkan nyawa kita semua!!!", arah Kai. Sempat lagi dia menendang muka zombi di sebelahnya. Chen sudah bersedia untuk lawan semua zombi dengan menarik nafas begitu dalam.

     "WUUUAAAAAAAAAAAAAAARGGGHHHHH~!"

     High note Chen telah membuatkan semua orang tergamam, begitu juga dengan zombi. "Wow~ Diorang berhentilah~ DAEBAK~", kata Sehun dengan berasa kagum melihat Chen. Tetapi tidak lama kemudian, laju je semua zombi tu datang ke arah Chen. Malang tidak berbau, Chen juga tidak sempat diselamatkan, lalu ditukarkan menjadi zombi Chen.

     "Oh.. That's no no~ Lari~!!!!!!", jerit Xiumin sambil mendukung Luhan dan mula membuka langkah seribu manakala Chanyeol pula terpaksa membawa Zombi Kris yang diikat itu sekali. "LEPASKAN AKULAH, XIUMIN OII!!", jerit Luhan sambil memukul bahu Xiumin tetapi tidak diendahkan.

    Mereka semua hanya mampu menurut perintah Xiumin saja kerana dia sahaja abang sulung yang mampu melindungi adik-adiknya. Maybe... 

     "Cepat masuk dapur tu!!!!!! Aku akan cuba halang semua zombi tu!!!", arah Kai sambil menunjuk ke arah dapur. Tetapi mereka semua enggan meninggalkan Kai menghalang semua zombi itu seorang diri.

      "Pergilah, abang-abangku~", kata Kai dengan penuh dramatis. Siap bergenang lagi air matanya melihat abang-abangnya. Semakin lama, semakin dekat sekumpulan zombi itu datang ke arah mereka. Begitu juga dengan zombi Chen.

       "KAAAAIIIII~!!!!!!!", jerit Xiumin dan lain sambil cuba untuk mencapai Kai.

       "Ayo! Gais! Jom kita buat Battle Dance!!! Charapp babeh~ Charapp babeh~", kata Kai dan mula menari lagu Cheer Up yang dinyanyikan oleh kumpulan Twice. Sekali lagi, semua zombi itu tergamam dan tak lama kemudian, mereka juga join Kai menari sekali.

    Membazir air mata je buat lakonan dramatis murah, dengus Xiumin dan lain dengan berasa kecewa. Sehun pula seronok rakam video zombi menari lagu Twice. "Yehet~ Nanti Sehun nak upload dalam YouTubelah~ ='D ."

 

 

 

     "Cepatlah!!! Lembaplah korang ni! Bau tu makin dekat!!", jerit Clara kepada mereka sambil mengikut jejak bau timun dan salad. "Cari timun dan salad saja dah penat! Tak boleh ke cari asid ke apa?!", jerit D.O. "Ikut ajelah apa yang Atuk Pontianak tu kata!", marah Suho sambil terus berlari. Mereka terus berlari dan berlari dan dasi run run run~ Eh ternyanyi pulok lagu abe BTS. ( =v=)

     "Cepat!!! Bau tu semakin ha- AAAAAAAARGHHHHH!!!", tiba-tiba Clara menjerit kerana terkejut sehingga mereka semua menjerit juga. "WOI! APESAL KITA MENJERIT?! GEMPA BUMI KE?!", tanya Edison yang agak lembap dan bangang itu.

     "Mr. David!!!", jerit Suho dan adik-adik kesayangannya. Mereka berlari lalu memeluk Mr. David dengan begitu erat. "Oh~ Comelnya korang... Meh nenek nak amik gambar kome semua masuk Instagaram...", kata isteri Mr. David sambil mengambil gambar mereka. 

     "Nenek! Instagramlah! Bukan Instagaram!", Baekhyun tolong pembetulkan sambil membuat muka aegyonya.

    "Haiyoooo. Berdesing telinga aku! Nasib baik tak pekak lagi...", kata Mr. David sambil mengurut dahinya. "Maaflah, Pakcik... Suara saya memang nyaring sebab saya ni hantu...", kata Clara. 

   

Mr. David: "Yah!!! Panggil Mr. Davidlah! Bukan Pakcik! Tak grand langsung panggil 'pakcik' "

Clara: "Ehehehe... Sorry, Mr. David~"

Edison: "Nenek~ Saya ada bau makanan... Nenek bawak bekal, kan? Lagipun baunya sedap..."

Isteri Mr. David : "Yes! Nenek ada bawakkan bekal! Banyak ni sandwiches nenek buat! Nah, ambillah sorang satu..."

 

     Mereka mula berebut mengambil sandwiches yang dibuat oleh isteri Mr. David. Cuma Mr. David saja yang tidak makan dan saja berdiam diri untuk kenakan mereka semua. Muehehehe~ Rasakan sandwiches timun dan salad kicap bini aku~

     "Nenek!!!!!!", jerit Tao. Dalam mulutnya masih ada sandwiches yang dikunyah cuma tidak ditelan saja. "Nenek tahu kamu nak puji sandwiches nenek, kan? Ohohohoho~ Makan! Makan!", kata isteri Mr. David dengan berasa sedikit bangga. Tao hanya mampu memberi senyuman palsu sambil walaupun pipinya mula kembung bagaikan ikan buntal. Nak muntahlah tu..

 

Suho: "Nenek... Nenek guna resepi apa ni, nek?"

Isteri Mr. David: "Resepi nenek sendiri lerr u olls~ Baik untuk kesihatan okay?"

Baekhyun: "Rasa kicap masin pun ada.. Hmhmhm~ Sedap.... Mamamia~ So Delicious.... Ehehehehh...*aku benci timun* "

D.O: "Nenek....Saya lebih memerlukan air daripada sandwiches.."

Edison: "Nenek!!! Serious sedap, nenek! Sandwiches nenek memang sedap! Fuhh! Respect gila nenek buat sandwiches satu bakul! Ini kalau kasi semua zombi tu makan, memang laku sandwiches nenek ni.."

     

    "Ya!!!! Abangku, Edison!!!!! Bijak betul idea kau!!!", jerit Clara secara tiba-tiba. Habis tersedak si Suho and the Gang. 

    "Kau apehal? Aku puji sandwiches nenek aje pun...", kata Edison dengan selamba sambil mengunyah sandwiches tersebut. Tao melihat Edison makan dengan begitu selera pun dah rasa macam nak termuntah.

     "Kita kena kasi sandwiches ni untuk semua zombi tu!!! Mana tahu mungkin Kris pun akan jadi normal balik~", cadang Clara. Mr. David dan isterinya masih tak dapat tangkap apa idea gadis itu sebenarnya.

      "Timun... Salad!!!! Kita dah ada bahan untuk hapuskan zombi tu!!! Yeayyyy!!!!", sorak Baekhyun, lalu dia dan Clara melompat dengan begitu riang. "Bagus!!! Nasib baiklah Mr. David dan nenek datang sini cari kitorang... Kalau tak, dah lama kami jadi zombi...", kata D.O dengan berasa sebak. Sempat lagi dia mengesap air matanya pada lengan baju Suho.

       "Saya ni terer tau bab-bab kampung ni.... Mestilah saya tahu korang semua dekat mana~ Dari chalet tu, saya boleh bau korang sampai ke sini....", kata Mr. David dengan berasa bangga. 

       "Nak balik tu, tahu tak jalannya?", tanya Tao sehingga Mr. David rasa 'deep'. "Yang tu... Ermm... Saya lupa....", kata Mr. David sambil membuat muka sedihnya. Suho mula berdiri ala hero dalam movie sambil termenung jauh ke arah hallway yang gelap.

       "Kita kena fast-to-fast dengan zomba-zomba tu...", kata Suho dengan penuh keyakinan sebagai ketua kumpulan rumah EXO.

       "Face-to-face la bangang!", jerit D.O.

       "Zomba... Zomba... Zombi!!! ", jerit Baekhyun dan Tao secara serentak. Haih virus Wicet pulak makin merebak sekarang ni. [Author-nim pun pakai WeChat tapi Alhamdulillah, setakat ni, Author-nim tak pernah lagi kena virus Wicet .-. Kalau tak tahu apa itu 'Virus Wicet', silalah search '#budakwicet' di Instagram sebab susah Author-nim nak explain. Terima kasih =') ]

       "Ayuh, gais... Mari kita berjuang demi menyelamatkan member-member kita...", kata Clara. "Dengan menggunakan sandwiches timun dan salad yang dibuat oleh Nenek", kata Edison. "Pastikan habis ya?!", arah isteri Mr. David.

      "Hahahahahaha. Baiklah, nenek...(  ._.)

       

 

 

 

"KITA TAK SUKA BUDAK YANG SWITCH OFF"

"SWITCH OFF?"

"MENUNJUK-NUNJUK.."

#ContohAyatBudakWicet #ContohSaja ._.

 

       

       

     

    

 

    

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Wonderfullife_
#1
Chapter 11: Hahahahhaha aku dah baca sampai habisss~
tudia bakhang terkeluaq habihhhh bahasa utaqa nalaaaaa ahh xDD.
i know it! Mr.David berbekam dn istri dia hantu xDD.
aku suka tang part Zombi~
okay dri segi penulisan hg okay, cantik , kemas dn menarik.
dari segi plot pon okay cuma perlu lebih menarikkan sikit je lagi , sikit je but apa2pun ia still menarik!
Oh D.O itew niew pon budak ERT xD.
I see what you did there.
BTS !!!!!!
Thanks for the story author.
buat la lagi xD.
maaf klo terkasar dlm mengomen ni xD