Yonggi story

My........butler?

(FLASHBACK)

"Oppa!"

Sapa seorang gadis dari belakang Yonggi, Yonggi hanya tersenyum kecil apabila melihat gadis itu sedang berlari ke arahnya.

"Annyeong sungri-ah.."

Yonggi menyambut sapaan gadis itu, gadis itu terus berjalan di sebelahnya, dan Yonggi terus menggenggam erat tangan kecil gadis itu, gadis itu mengukir senyuman dan mereka berjalan bersama-sama menuju ke sekolah.

"Kenapa Oppa tak naik kereta hari ni?"

Soal Sungri sambil melihat Yonggi.

"Kereta Oppa kena ambil dengan jin Hyung.."

JawabYonggi tenang sambil matanya melihat ke arah hadapan, Sungri hanya membuat mulut berbentuk 'O'dan melihat yonggi, bibirnya di ketap apabila ingin menujukan jawapan kedua kepada Yonggi.

 "Siapa gadis yang bernama Mirae tu? Apa hubungan dia dengan Oppa?"

"Ooo..dia tu..she's my cousin."

"Hanya cousin?"

Suga mengangguk.

"Oppa,boleh tak Oppa janji dengan sungri yang Oppa takkan tinggalkan sungri."

Soal Sungri risau, Yonggi melihat Sungri dengan cemas, perjalanan mereka terhenti, Yonggi memegang bahu Sungri agar Sungri melihatnya dan Yonggi  melihat ke dalam anak mata gadis itu.

"kenapa Sungri? Dia ada ugut Sungri apa-apa ke?"

Sungri menggeleng dan berpura-pura ceria dan mengukir senyuman tawar, Yonggi mengehela nafas lega dan berjalan mendahului gadis itu, dalam diam Sungri melihat Yonggi dengan pandangan yang sayu.

 

"Jadi, kau Sungri? Kekasih hati Yonggi Oppa?"

Sungri mengangguk, gadis yang memakai baju cheerleader itu mengukir senyuman sinis buat Sungri, gadis itu berjalan mendekati Sungri, Sungri  hanya mengelipkan matanya beberapa Kali.

"Aku Han Mirae, tunang kepada min Yonggi, Aku tau dia tak pernah bagitau kau akan perkara tu, sebab pertunangan kami di rahsiakan atas sebab-sebab tertentu."

Sungri menghela nafas panjang, sakit hatinya apabila dengar apa yang Mirae katakan, dia mengetap bibirnya menahan marah, bagi dia..mengapa Yonggi sanggup menyembunyikan perkara yang penting ini? Apa salah dia sehingga Yonggi sanggup menipu dirinya sendiri?

"Ha! And one more thing, Aku tak nak kau ada apa-apa hubungan lagi dengan Min Yonggi, sebab...kau tau la kan, kitorang ni dah bertunang so...tak manis la kan... kalau ada orang ketiga dalam hubungan kami ni, lagipun...aku tak nak orang lain panggil kau sebagai perampas betul tak? Okey la, bye...harap engkau datang pada hari perkahwinan kami nanti.."

Ujarnya tanpa perasaan, lalu berlalu pergi meninggalkan Sungri, Sungri terdiam, air matanya bertakung, dia terduduk melutut, dia menutup mukanya dan menangis teresak-esak.

(END OF FLASHBACK)

"Termenung apa tu Sayang?"

Ujar Yonggi sambil memeluk belakang Sungri, sekarang ini mereka berdua berada di atas bumbung sekolah, Sungri hanya melihat ke arah langit, Yonggi pula mengeratkan lagi pelukannya. 

 "Oppa...lepaslah, nanti ada orang nampak.."

Ujar Sungri sambil melepaskan pelukan Yonggi, Yonggi mengeluh kecil apabila melihat kelakuan kekasihnya  yang semakin lama semakin menjauh daripadanya.

"Kenapa Oppa rasa yang suatu hari nanti Sungri akan tinggalkan Oppa? Ataupun..Oppa rasa Sungri akan memungkiri janji kita..Sungri dah janji kan? Sungri takkab tinggalkan Oppa?"

Soalan Yonggi membuatkan wajah Sungri sedikit terkejut, Sungri memegang tangan Yonggi, Yonggi melihat ke dalam Anak mata Sungri dengan penuh tanda Tanya, Sungri bukam. Dia tersenyum sedikit untuk menenangkan Yonggi.

"Oppa jebal, sungri janji, sebab sungri sayangkan Oppa.."

Ujar Sungri tenang, Yonggi tersenyum dan memeluk tubuh kecil itu.

(3 MONTH LATER)

 Yonggi menghempas hand phone miliknya di atas katil, Yonggi mendengus geram apabila nombor handphone kekasihnya tidak dapat di hubungi, dia mengambil kunci keretanya dan pergi ke luar rumah. Jeritan Pn.Min dan butlernya tidak di endahkan yang dia fikir sekarang adalah kekasihnya, sudah beberapa minggu dia  cuba menghubungi kekasihnya itu tetapi tidak dapat di hubungi, apabila datang ke rumahnya, ibu gadis itu akan berkata dia tiada di rumah kerana dia tidak pulang ke rumahnya sudah seminggu lebih, semenjak suatu tragedi telah berlaku beberapa minggu yang  lepas, pintu kereta di tutup dan dia menghidupkan enjin keretanya dan memandu tanpa arah tuju.

"Mana Awak Sungri..? Saya rindukan Awak.."

Ujar Yonggi perlahan dengan air berlinangan di matanya, dia tidak mahu kehilangan gadis itu, gadis yang sudah lama di cintainya, gadis yang sentiasa mengisi kekosongan di hatinya, dia lah Jung Sungri gadis itu.


 

Yonggi menghentikan keretanya di lembah hutan yang agak sunyi dan menakutkan baginya, apabila sudah beberapa jam dia memandu tanpa arah tuju, entah kenapa hatinya terdetik untuk berhenti di sini, dia membuka pintu keretanya sambil matanya melilau seperti mencari sesuatu dia memasuki hutan itu dengan perasaan takut, matanya tidak lepas melihat sekeliling, pokok-pokok besar serta daun-daun yang gugur di sekitarnya.

"Sungri?"

Mata Yonggi tercacap kepada sesuatu yang berada di sebalik pokok yang besar di hadapan sebelah kanannya, terdapat sepasang kaki  seorang gadis yang memakai stokin dan kasut sekolah, Yonggi terus berlari ke arah pokok tersebut, dan....

"SUNGRI!!!"

Dengan segera Yonggi mendakap tubuh kekasihnya yang terbaring lemah di atas tanah itu, gadis itu masih lagi dalam pakaian beruniform sekolahnya, bibir gadis itu sudah kering, muka gadis itu sudah cengkung dan juga pucat, badannya pula terlalu kurus. Terdapat beberapa pincagari di sekeliling gadis itu, dan terdapat bungkusan serbuk putih yang telah di gunakan di tangan gadis itu.

Yonggi menampar lembut pipi gadis itu, mata gadis yang tertutup itu kini terbuka secara perlahan, Sungri mengukir senyuman dan mengusap lembut pipi Yonggi, Yonggi diam dan menitiskan air mata sehingga air matanya jatuh ke pipi gadis itu.

"Ke-kenapa....Sungri...?"

Soal Yonggi sambil mengelus rambut depan gadis itu ke belakang, Sungri tersenyum lemah dan mengelap sisa-sisa air mata Yonggi, dia menarik nafasnya terasa payah, matanya sudah mulai kuyu.

"Oppa, maafkan sungri.."

Ujar Sungri perlahan sebelum menutup matanya untuk selamanya, Yonggi menggoncangkan tubuh gadis itu untuk mengejutnya, tetapi tiada  reaksi, deruan nafas gadis itu tidak lagi di rasai, air matanya mengalir laju, dia memandang ke atas langit yang sedang menangis sama seperti dirinya, dia menutup matanya dan membiarkan air hujan membasahi dirinya. 


  "Dia takkan mati kalau tak di sebabkan kau! Perempuan sundal!"

Yonggi mengangkat tangan kanannya untuk menampar Mirae, tetapi sempat  di halang oleh Seokjin, Seokjin merenungnya dengan pandangan tajam.

"Aku tau! Kau marah sangat kat dia, sebab dia penyebab kekasih hati kau mati! Tapi! Kau kena ingat! Kalau kau tampar Mirae ataupun bunuh dia sekalipun, perkara tu tak kan membuatkan Sungri hidup kembali! Kau kena ingat tu! Lagi satu, kau ingat..kalau kau buat macam ni? Sungri suka ke? Benda yang dah lepas jangan di kenang Min Yonggi."

Seokjin menenangkan Yonggi dengan caranya tersendiri, Yonggi mendengus Kasar, matanya beralih ke arah Mirae yang sedang menggigil ketakutan, muka di tatap dengan penuh marah, dia mengambil kunci keretanya dan keluar dari perkarangan rumahnya.


Yonggi memandu tanpa arah tuju, matanya kabur kerana asyik menangis, air matanya mengalir, hatinya terlalu sakit, dia ingin kekasihnya kembali, tetapi...semua yang dah pergi tidak akan kembali untuk selamanya, Yonggi mengesat air matanya menggunakan telapak tangannya, tanpa dia sedar, ada sebuah Lori sedang memandu bertentangan dengannya.

"PIIIIIIINNNNNNN!!!!!!"

(END OF FLASHBACK)

"jadi semenjak daripada kemalangan itu, Aku pun di sahkan lumpuh untuk selamanya, Tamat! Wei! Ryu! Kau dengar tak apa Aku citer ni?"

Soal Yonggi sambil melihat Ryu di sebelahnya, mukanya berubah menjadi muka derp apabila melihat Ryu sedang tidur di sebelahnya, sambil berbantalkan sofa yang berdekatan dengannya, Yonggi mengeluh kecil dan mengambil satu kain selimut yang berada di atas meja, lalu di selimutkan  di atas tubuh Ryu yang kesejukan, Yonggi mengambil handphonenya dan mendail nama Woohyun, dia mengarahkan Woohyun agar menghantarnya pulang ke  biliknya, matanya tercacap ke arah wajah Ryu yang tidur dengan lenanya, dia mengelus rambut depan Ryu yang mengganggu pandangannya.

"Buat penat Aku cerita panjang lebar kat kau, kau boleh tidur lena kat sini? Wei Ryu, kadang-kadang kan..Aku terfikir, kau ni perempuan ke lelaki ea? Sebab...Aku rasa Aku tertarik dengan kau. Haish! Yonggi apa benda yang kau tengah mengarut sekarang ni."

Kata Yonggi separuh berbisik lalu mengetuk kepalanya sendiri, wajah Ryu di pandang untuk sekian kalinya, kepalanya di gelengkan berkali-kali, dia mengeluh kecil dan melihat Ryu sekali lagi.

"Tuan muda?"

Yonggi menolehkan kepalanya ke arah suara tersebut, dapat di lihat Woohyun sedang berjalan ke arahnya.

"Tuan muda nak Saya kejutkan Ryu....?"

Soal Woohyun, Yonggi menggeleng, Woohyun mengangguk dan melihat Ryu sekilas lalu menolak kerusi roda Yonggi, Yonggi mengetap bibirnya apabila wajah Comel  Ryu mula menguasai pemikirannya, dia menggeleng.

'Tak Yonggi! Kau kena ingat! Dia tu lelaki!'

Bisik hati Yonggi untuk menenangkan fikirannya sendiri.



Macam mne? Okey tak? Adakah suga sudah tertarik dengan Ryu?

Jimin: kalau suga Hyung dah tertarik dgn Ryu, jadi...semua pembaca kt ff ni Aku punye la!*evil laugh* XD

Jungkook: yahhhhh!! Mne Ade! Tak kesemuanya U punya okey! I dah chop satu pembaca ni! Dia bakal menjadi isteri nmenye adalah!!!!

Author: Dah mula dah...

Jin: yahhh!!  Die tu Hyung punye la kookie. *mengamuk cam budak kecik*

J-hope: Ha? Kookie minat pembaca yang mne? Name die ape?

V: Pembaca yang kookie nk jdikan isteri tu nmenye...

J-hope: Whaaaaaattt?!!!!!! She's mine!!!*tkar jdi hulk* XD

Rapmon: Jimin, u got no jams..*tiba-tiba* XD

Jimin: Aku tak x ckp apa-apa pon dri tadi*menangis*

Author:*koma setahun tak sedarkan diri sbb tgk perangai BTS yg sekor2 ni..*

BTS: Memandangkan author dah koma, jadi kamu! Kmplan BTS! akan mengucapkan! Terima kasih kerana membaca kepada bakal isteri kami!

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bellabell97 #1
Chapter 12: Please update soon !!!
ExoLover01 #2
Chapter 12: update soon
ExoLover01 #3
Chapter 9: hahaha...best2
Tiny_Kookie
#4
Chapter 12: *thumbs up ^_^
khaisara #5
update soon!~
AngelBap #6
Chapter 9: Update soon...
sweet33 #7
Chapter 12: Hehehehehe update soon author!!!
pikahbajet #8
Chapter 12: Daebak!!!!update soon.....
Tiny_Kookie
#9
Chapter 12: Thanks author -nim for update
That's very deabak
deer_ziera #10
Chapter 12: hahha auwww best, so sweet..jgn lupa update autonim..