The caring Yonggi

My........butler?

"BUKK!!"

Tubuh Ryu di tolak kuat oleh Mirae, membuatkan Ryu terkejut akan tindakan Mirae, Mirae tersenyum nakal lalu menindih tubuh Ryu, sehingga Ryu tidak boleh bergerak, wajah mereka terlalu dekat sehingga mereka dapat merasa nafas masing-masing, muka Ryu gelisah, dia tidak boleh bergerak tubuh gadis itu agak Berat baginya.

"Kenapa kau nak lari? Aku ni...tak cukup cantik untuk kau? Ke...kau dah Ada  teman istimewa?"

Soalan Mirae membuatkan Ryu agak terkejut, Ryu membulatkan matanya, Dan ingin menolak Mirae, tetapi dengan pantas Mirae mengunci kedua belah tangan Ryu daripada bergerak.

"KCAAAA!!!"*Bunyi cawan pecah* XP

Ryu Dan Mirae terus melihat ke arah bunyi tersebut,ternyata Ada seorang yang sedang melihat mereka berdua dengan Mata yang terbeliak,lalu gadis itu menekup mulutnya Dan terus berlari meninggalkan Ryu Dan Mirae bersendirian.

"Yoonhee!"

Jerit Ryu lalu menolak tubuh Mirae yang sedang menindihnya Dan berlari untuk mendapatkan Yoonhee yang sedang berlari meninggalkannya,  dalam diam Mirae tersenyum sinis apabila melihat kelakuan Ryu terhadap Yoonhee.


 

"Yah! Jangan la lari!"

Arah Ryu sambil menarik tangan yooonhee dan Yoonhee berhenti berjalan, lalu melihat Ryu dengan reaksi terkejut.

"Kenapa kau lari?"

Soal Ryu risau, Yoonhee hanya menggeleng.

"Tak Ada...Aku just..terkejut."

Jawab yoonhee lemah, dia masih lagi dalam keadaan terkejut, Ryu hanya mengeluh kecil.

"Haih...kau ni kan..Aku bukan buat apa-apa pun.."

KataRyu cuba untuk menenangkan Yoonhee, Yoonhee hanya mengangguk kecil, dia mengetap bibirnya Dan melihat ke tempat lain.

"Aku...bukan apa, ye la kan...dia tu...memang selalu datang sini, sebab..dia suka sangat melawat 7 brothers tu, maklumlah..diorang kan sepupu, so....si Mirae tu..suka ambil kesempatan, dia..suka goda semua lelaki yang Ada Kat rumah ni, termasuk 7 beradik tu, tapi... Tuan muda Yonggi tak tergoda dengan dia, sebab...Tuan muda Yonggi Ada sebab tersendiri, dia...tak berapa  nak sukakan perempuan, tapi dia tak gay! Dia bukan gay! Cuma...kau Tanya la dia sendiri, lagi satu..dia suka goda butler-butler yang Ada kat rumah ni, maklumlah..butler-butler kat sini semua hensem-hensem, memanglah datang penyakit miang si Mirae tu, sebab tu..Aku risau kan Kau..kau kawan baik Aku, Aku takut kalau dia akan apa-apakan kau, Dan...yang paling Aku takut..identiti Kau akan terbongkar."

Kata Yoonhee dengan panjang lebar, Ryu  hanya mengelipkan Matanya berkali-kali, tanda kehairanan, lalu Ryu  mula menghadiahkan senyuman untuk menenangkan Yoonhee.

"Ala..Kau jangan risau ea? Aku tak akan  apa-apa."

Pujuk Ryu sambil memegang kedua belah bahu Yoonhee,Yoonhee hanya mengangguk, tiba-tiba.

"Saya takut.."

Ryu Dan yoonhee memandang sesama sendiri dengan perasaan hairan, kerana mereka terdengar suara seorang wanita yang Ada di balkoni berhampiran dengan tempat mereka sedang berdiri, Ryu Dan Yoonhee terus berjalan ke arah suara, Dan mengintai di sebalik dinding yang berdekatan dengan balkoni tersebut, dapat di lihat Seokjin memeluk erat seorang gadis Dari belakang.

"Dia tak akan ganggu kita lagi, dia dah tinggalkan Saya, dia tak mungkin akan kembali kepada Saya."

Pujuk Seokjin Dan meletakkan dagunya di bahu gadis itu, tiba-tiba.

"Ryu? Awak Ryu ke?"

Sapa seseorang kepada Ryu sambil menepuk sedikit bahunya, Ryu Dan Yoonhee melihat ke arah orang itu dengan perasaan terkejut sedikit.

"Ye, Saya Ryu..Ada apa-apa yang boleh Saya Bantu?"

Soal Ryu mengukir senyuman, muka gadis itu kelihatan merah apabila Ryu mengukirkan senyuman buatnya, gadis itu terus menundukkan kepalanya.

"Err..Tuan muda Yonggi...dia-"

"Ha! Aku lupa nak bawa kopi yang Tuan Yonggi pesan tadi!"

Kata-kata gadis itu terpotong apabila Ryu mula berkata begitu, Ryu terus menghentak kepalanya ke dinding, Yoonhee hanya menggeleng kan kepalanya, manakala gadis itu membulatkan matanya.

"Awak! Boleh tak Awak buat kan air kopi untuk Tuan Yonggi, Saya ikut Awak pergi dapur, Yoonhee! Bersihkan kaca yang kau pecahkan Kat bilik Mirae tu!"

Arah Ryu, sambil menarik tangan gadis yang bersebelahan dengannya, lalu meninggalkan Yoonhee bersendirian, Yoonhee mengeluh kecil Dan menggeleng kan kepalanya.


 

Yonggi merenung keluar tingkap dengan pandangan yang kosong, matanya mula tertatap pada gambar yang Ada di atas mejanya, gambar yang sewaktu itu dia bersama dengan kekasih hatinya, gambarnya tersenyum lebar sehingga menampakkan giginya yang putih Dan membentuk eyesmile di matanya tangannya pula di letakkan di bahu gadis yang berada di sebelahnya yang sedang memeluk leher Yonggi Dan senyuman terukir di bibirnya, matanya cantik berwarna coklat pekat menarik perhatian jejaka bernama Min Yonggi, Dan apabila dia melihat gambar tersebut, dia pasti akan teringat kata-kata gadis itu.

"Oppa,boleh tak Oppa janji dengan sungri yang Oppa takkan tinggalkan sungri."

"Oppa jebal, sungri janji, sebab sungri sayangkan Oppa.."

"Oppa, maafkan sungri.."

"KREEK..."

Dengan perlahan pintu di buka, Yonggi yang Dari tadi mengelamun kini kembali ke realiti, matanya melihat ke arah Ryu yang sedang meletakkan dulang yang berisi jag Dan cawan di atas meja,lalu matanya di alihkan ke luar tingkap kembali.

"Kenapa lambat sangat? Kalau Aku tengah nazak agaknya Aku dah mati dah agaknya.."

Kata Yonggi dingin, Ryu berdiri tegak Dan mengetap bibirnya.

"Sa-saya mintak maaf.."

Ucap Ryu perlahan, yonggi melihat Ryu dengan pandangan ding in.

"Yang kau tercegat Kat situ buat ape? Cepatlah tuangkan Air untuk Aku, ke...kau nak suruh Aku mati kehausan Kat sini?"

Soalan Yonggi membuatkan Ryu tidak boleh mengawal kemarahannya, Ryu menarik nafas sedalamnya Dan menghembuskannya dengan perlahan, Ryu mengambil jag yang  berisi air kopi itu di tuangkan di dalam air dengan tangan menggigil kerana menahan marah, Yonggi hanya memerhati kelakuan Ryu, Ryu terus memegang cawan itu bukan pada pemegangnya, Dan...

"KCAAAA!!!"*Bunyi cawan pecah* XP

"Argh!"

Jerit Ryu kesakitan dia terduduk Dan memegang tangannya. Yonggi menggeleng Dan terus memandu kerusi rodanya pergi ke arah, Ryu mengangkat kepalanya apabila Yonggi berada di hadapannya, Yonggi merenung mats Ryu dengan pandangan yang tajam, Ryu terdiam dia menundukkan kepalanya.

"Hulurkan tangan kau.."

"Ha?"

"Hulur la.."

Dengan teragak-agak Ryu terus menghulurkan tangannya, dengan pantas Yonggi menarik tangan Ryu Dan meniupnya untuk menyejukkan tangan Ryu yang sedang kepanasan, Ryu mengerutkan dahinya apabila melihat kelakuan Yonggi, yelah., mana taknya..mula-mula si Yonggi dingin dengan dia, tiba-tiba jadi caring pulak, silap haribulan boleh jadi gila si Ryu ni layan perangai Tuan muda dia tu.

"Apasal tang an kau lembut sangat? Macam tangan perempuan, lepas ni..pergi basuh tangan bagi hilangkan rasa melecur tu, lepas tu pergi makan, kau nampak lemah sangat mungkin sebab kau tak makan lagi, mintak tolong Yoonhee bawak kau pergi makan Kat dapur yang di khaskan untuk butler..dah..pergi sekarang.."

Arah Yonggi sambil melepaskan tangan Ryu, Ryu  mengangguk Dan berjalan keluar Dari bilik Yonggi, Ryu menuntup pintu bilik Yonggi, Ryu merenung ke arah lantai yang kosong sambil dahi di kerut seribu.

'Tadi dia dingin? Macam mana pulak boleh jadi caring pulak ni?'


Maaf sebab bosan! Thanks kepada sesiapa yang subscribed, comment and upvoted! ><

Thanks sebab membaca  😘😘

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bellabell97 #1
Chapter 12: Please update soon !!!
ExoLover01 #2
Chapter 12: update soon
ExoLover01 #3
Chapter 9: hahaha...best2
Tiny_Kookie
#4
Chapter 12: *thumbs up ^_^
khaisara #5
update soon!~
AngelBap #6
Chapter 9: Update soon...
sweet33 #7
Chapter 12: Hehehehehe update soon author!!!
pikahbajet #8
Chapter 12: Daebak!!!!update soon.....
Tiny_Kookie
#9
Chapter 12: Thanks author -nim for update
That's very deabak
deer_ziera #10
Chapter 12: hahha auwww best, so sweet..jgn lupa update autonim..