{8}

My........butler?

"Mana Sungjong?"

Soal Yonggi ke pada Ryu apa bila mendapati Sungjong tiada di tempatnya, Ryu hanya menjongket bahu tanda tidak tahu, Yonggi mengeluh, lalu memandu kerusi rodanya ke tempat lain, Ryu bersiul seketika sambil menunggu Sungjong, L hanya tersenyum menggeleng melihat kelakuan Ryu.

"Maaf sebab lambat!"

Jerit Sungjong ke arah mereka berenam, lalu mengambil tempat di sebelah Ryu.

"Okey, kita warm up dulu macam biasa."

Arah Yonggi kepada mereka bertujuh, mereka bertujuh hanya menurut, Ryu memulakan langkahnya, tiba-tiba

"PHEWIIT~"

Ryu menghentikan renggangan kakinya apabila terdengar bunyi tersebut, mereka bertujuh terus melihat ke arah suara tersebut.

"Annyeong Oppa-Oppa sekalian~"

Sapa Mirae dengan Nada menggoda sambil melambaikan tangan ke arah mereka bertujuh Dan memberika wink kepada Ryu, Ryu hanya memutarkan matanya tanda menyampah, L yang melihat hanya mendengus Kasar, Woohyun hanya tersenyum sinis, hoya melihat ke arah lain tanda tidak mahu melihat Mirae, Dongwoo  pula hanya tersenyum palsu, Sungyeol hanya membuat bunyi burung tanda tidak mahu mendengar apa yang Mirae katakan, lain pula dengan Sungjong, matanya tidak lepas daripada melihat Ryu.

"Okey fine! Semua tak nak layan Mirae, Mirae tak nak jadi Cheerleader korang!"

Kata Mirae lalu menyilangkan kedua belah tangannya di Dada.

"Tak ada siapa pun minta kau jadi Cheerleader kami~"

Kata Sungyeol dengan  Nada memerli, lalu melihat ke arah lain, Mirae hanya mencebik lalu berlari ke arah Ryu Dan memeluk lengan Ryu, Ryu sedikit terkejut lalu melihat Mirae.

"Oppa~ tengok Sungyeol Oppa tu! Dia perli Mirae~"

 Kata Mirae sambil memuncungkan bibirnya Dan menunjukkan ke arah Sungyeol, Ryu hanya membuat reaksi nak muntah, lalu berlari meninggalkan Mirae Dan pergi ke arah Yonggi, Yonggi hanya tersenyum melihat kelakuan Ryu, Ryu duduk mencangkung di sebelah Yonggi, Dan menundukkan kepalanya.

"Tuan muda! Baik Tuan muda mulakan latihan sekarang,  sebelum Saya betul-betul muntah di sebabkan perempuan tu!"

Kata Ryu seraya menunjuk ke arah Mirae yang di tinggalkan, Mirae hanya membuat muka'What?!', manakala kumpulan infinite termasuk Yonggi sendiri tergelak mendengar apa yang Ryu katakan.

"Hahaha...okey-okey..kita mulakan latihan sekarang nanti makin parah pulak penyakit si Ryu ni karang, tak ada siapa nak jadi butler Saya..yang Badut tu (Mirae) biar je dia duduk kat situ diam-diam. "

Kata Yonggi menyambung ketawanya, semua kumpulan infinite mengambil tempat masing-masing, Mirae masih berada dalam keadaaan bengang, dia menjeling ke arah Ryu.

'Aku akan dapatkan kau walau apa pun yang terjadi..'

Bisik hati Mirae sambil tersenyum sinis, lalu berlalu Dari situ.


 

Su dah beberapa jam latihan di jalankan, Ryu mengambil tempat di kerusi panjang Dan mengelap peluhnya menggunakan tuala yang telah di sediakan dia memerhati rakan-rakannya yang lain Hoya, Dongwoo  Dan Sungyeol meneruskan latihan, L memeluk Sungjong Dari belakang, Ryu tersenyum lalu matanya beralih ke arah Yonggi Yang sedang melihat hoya, Dongwoo  Dan Sungyeol yang sedan bermain, lalu Yonggi melihat kedua belah kakinya, senyuman Ryu pudar, dia tahu bahawa Yonggi ingin bermain sekali dengan mereka, tetapi keadaannya tidak mengizinkan.

"Yo!"

Sapa Woohyun sambil menepuk sedikit bahu Ryu, Ryu tampak sedikit terkejut, lalu melihat Woohyun, Woohyun tersenyum Dan memberikan sebotol air mineral kepada Ryu, Ryu menyambutnya sambil mengucap terima kasih.

"So, macam mana hari ni? Okey? Kau tengah fikir pasal apa?"

Ryu hanya menggeleng tanpa menjawab pertanyaan Woohyun, Woohyun hanya mengangguk Dan mendiamkan diri.

"Ryu! Jom la main sekali!" 

Ajak Sungyeol Dan Hoya serentak, Ryu terus berlari ke arah mereka bertiga.

"Okey kau ambil tempat sebelah Dongwoo ."

Arah Hoya sambil menunjuk ke tempat sebelah Dongwoo, Ryu mengambil tempat di sebelah Dongwoo.

"Tolong Aku tau."

Kata Dongwoo  sambil mengukir senyuman, Ryu berasa tidak sedap hati, dia rasa seperti ada orang yang memerhatikannya.

"Okey! Ryu tangkap bola tu!"

Arah Dongwoo yang sedan di halang oleh hoya, Ryu yang sedang blur itu terus menyambut bola itu, Dan ingin masukkan ke dalam bakul, tetapi tiba-tiba...

"Arghhhhhhhhhh!!!"

Jerit Ryu apabila tubuhnya di tolak jatuh ketika hampir memasukkan bola ke dalam bakul.

"HYUNG!!"

Jerit seseorang yang sedang berlari ke arah Ryu, dia membantu Ryu duduk, Yonggi memandu kerusi rodanya ke arah Ryu, Ryu melihat lengan Dan lututnya, tedapat sedikit Luka.

"Apa yang Hyung nak buat?! Tengok tangan dengan lutut Ryu dah luka!"

Marah Sungjong, mukanya kelihatan merah seperti menahan marah, muka Sungyeol bertukar menjadi takut, Ryu Dan yang lain  memandang Sungjong  hairan, tidak pernah Sungjong menjadi pemarah seperti ini? Apa yang berlaku sebenarnya.

"Haih...Mari sini, Aku rawat luka kau."

Kata Sungjong lalu memapah Ryu pergi ke bilik persalinan.

"Aku tak pernah nampak Sungjong garang macam tu?"

"Kenapa dia jadi macam tu?"

"Ryu tu lelaki, kalau luka sikit macam tu bukan ada apa - apa pun, yang dia risau sangat kenapa?"

Mereka menyoal sesama sendiri, sikap Sungjong mula berubah sejak dia menjak ini membuatkan mereka semua berasa hairan, Yonggi hanya melihat Sungjong Dan Ryu yang berjalan semakin jauh daripada mereka, Yonggi  berada tidak selesa terhadap kelakuan Sungjong terhadap Ryu, dia berasa lain seperti ada sesuatu yang tidak selesa atas kelakuan Sungjong itu, adakah Yonggi..................cemburu?


 

"Maafkan Saya hyung, Saya asyik susahkan hyung je.."

Ucap Ryu terasa bersalah, Sungjong hanya diam Dan tidak melihat ke arah Ryu lalu merawat luka Ryu.

"Boleh tak...Aku nak cakap sesuatu.."

"Cakaplah.."

Dengan perlahan Sungjong mengangkat kepalanya Dan menatap wajah Ryu, Ryu hanya memandang Sungjong hairan.

"Kau.............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Perempuan?"


 

(DALAM MASA YANG SAMA)

"Jadi..kita setuju untuk satukan mereka berdua..Tn.Oh?"

Kata Tn. Min kepada seseorang di dalam talian.

"Ya la, lagipun isteri Saya dah setuju, kita akan temukan mereka hujung minggu ni,  lagi satu...ini kan demi kebaikan syarikat kita juga."

Tn.Min mengangguk tanda faham di sambung ketawa di hujungnya.

"Saya akan bagitau Anak lelaki Saya pasal hal ini."

Kata Tn.Min.

"Oh! Ye..apa nama Anak lelaki Awak."

Soal Tn.Oh, Tn. Min tersenyum.

"Nama dia....Min Yonggi"


 

Ryu mengeluh kecil, tubuhnya di Hempaskan(?) Pada katil yang gebu Dan selesa, dia melihat ke atas shilling, mendepakan kedua belah tangannya, dia menghirup udara bilik itu, hari ini sungguh memenatkan baginya, dia melihat lengannya Yang sudah terbalut, dia teringat perkara tengahari tadi.

(FLASHBACK)

....Perempuan?"

Ryu membulatkan matanya, Sungjong melihat Ryu seperti menanti jawapan.

"Dari mana Hyung tahu Saya perempuan?-"

Ryu menutup mulutnya kerana terlepas cakap, Sungjong tersenyum simpul melihat kelakuan Ryu yang agak comel baginya.

"Saya dapat tahu Awak perempuan, dalam beberapa hari yang lepas, waktu tu..dekat bilik ni lah, Saya tak sengaja bukak pintu Awak masa Awak tengah bukak baju, sebab..Saya dah biasa bukak pintu Hyung-Hyung tanpa mengetuk pintu, jadi..waktu Saya bukak pintu tu...Saya nampak...Awak-..maafkan Saya!"

Muka Sungjong berubah merah, sama seperti Ryu, mereka berdua terdiam, Ryu berpura-pura ketawa untuk menghilangkan rasa  malu mereka berdua, Sungjong menatap Ryu hairan.

"Baguslah kalau Awak  dah tau."

Kata Ryu menghentikan ketawanya, Sungjong mengambil kapas yang berada di kotak kecemasan, lalu dia terus meletakkan minyak pada kapas tersebut dan mengambil tempat di sebelah Ryu, Ryu menyelak lengan bajunya untuk menyenangkan Sungjong dapat merawat lukanya.

"Tsk!"

Ryu mengerang kecil apabila kapas itu  terkena pada lukanya, Sungjong menjadi cemas sedikit.

"Maaf! Err...kenapa Awak menyamar jadi lelaki?"

Soal Sungjong hairan tetapi masih fokus terhadap apa yang dia sedang lakukan, Ryu melihat ke tempat sambil keluhan kecil terpancul ke luar dari mulutnya, Ryu menceritakan segalanya Dan perkara itu membuatkan Sungjong gelak terbahak-bahak 

"Hahahahaha tak boleh blah! Kesian awak, jadi....semua ni di sebabkan Yoonhee ?"

Soal Sungjong sambil mengelap sisa-sisa air mata dengan jarinya, kerana ketawa tadi, Ryu hanya sekadar mengangguk, Sungjong membalut luka Ryu dengan perlahan supaya Ryu tidak berasa sakit, Ryu pula hanya melihat lengannya Yang sedang di balut, mata Sungjong melirik ke arah Ryu dengan senyuman kecil di hadiahkan.

"Boleh tak? Mulai Dari hari ini kita jadi kawan, Saya akan simpan rahsia Awak, Dan Saya akan lindungi Awak, Saya janji."

Sungjong mengangkat sumpah, Ryu tersenyum Dan mengangguk, lalu Sungjong berdiri Dan mengambil kotak kecemasan, Dan menyimpannya di tempatnya, Sungjong berjalan ke arah Ryu yang sedang melihat lengan Dan lututnya yang di balut, Sungjong mendekati Ryu, lalu duduk mencangkung di hadapan Ryu, Ryu melihat Sungjong hairan, matanya di kelipkan beberapa kali.

"Awak ni..comel la..."

 Ujar Sungjong sambil mencuit pipi Ryu, muka Ryu berubah merah,badannya kaku tidak boleh bergerak kerana terlalu malu, Sungjong tersenyum kecil lalu berdiri Dan berjalan ke pintu keluar, Ryu tetap di kedudukannya, Sungjong melihat Ryu sebelum keluar Dari bilik persalinan.

'Dia lah orang pertama yang buat Aku tertarik dengan dia..'

Bisik hati Sungjong seraya menutup pintu.

(END OF FLASHBACK)

Ryu memuncungkan bibirnya tanda bosan, tiba-tiba.

"KRINGG! KRIING!!"

  Ryu mengangkat panggilan telefon itu dengan malas.

"Annyeong~"

Ucap Ryu tanpa segan silu, tiba-tiba

"Ryu, datang ke bilik bacaan Saya sekarang."

Arah Yonggi di dalam talian, mata Ryu yang sepet terus menjadi bulat.

"B-baik la, Tuan muda nanti Saya datang."

Ucap Ryu dengan gagap sedikit, Ryu terus menutup panggilan Dan bangun lalu berjalan ke almari baju dan mengambil jacket hoodie berwarna kelabu lalu di sarunngkan ke tubuhnya, Ryu membuka pintu biliknya untuk pergi ke bilik Tuan mudanya.


 

Yonggi menanti Ryu di bilik bacaan sambil melihat ke luar bibirnya mengukir senyuman sambil melihat ke arah langit, pandangan sayu di lemparkan membuatkan orang yang melihat tidak faham akan situasi yang sedang Yonggi pamerkan.

"KREEK.."

Dengan perlahan pintu di buka derapan kaki seseorang dapat kedengaran, Yonggi tahu empunya sepasang kaki tersebut.

"Ada apa Tuan muda memanggil Saya."

Soal Ryu yang sedang berdiri di sebelah, tanpa menjawab pertanyaan Ryu, Yonggi terus menarik Ryu agar duduk di sebelahnya, Ryu hanya menurut kerana sudah biasa.

"Lutut dengan lengan kau dah okey?"

Soal Yonggi sambil matanya tidak lepas melihat ke arah langit.

"Okey je, luka sikit je pon.."

Kata Ryu sambil duduk bersila di sebelah Yonggi, Yonggi hanya mengangguk Randa faham.

"Kau...pernah ada kekasih?"

Ryu membulatkan matanya apa bila Yonggi menyoal sebegitu rupa.

"Err..kenapa Tuan muda Tanya Saya soalan macam tu?"

"Yelah, mestilah Aku Tanya, salah ke Aku nak Tanya kau soalan macam tu? Kenapa? Takkan la muka hensem cam Kau ni tak ada girlfriend? Ke..kau suka lelaki?"

Soal Yonggi sambil membuat muka takut.

"Mana ada, Saya memang tak ada ke kasih pun..sebab...entahlah..Saya tak suka bercinta, yang Tuan muda ni, muka boleh tahan apa? Bekas Pemain bola keranjang sekolah, takkan lah...tak ada girlfriend kot.."

Kata Ryu dengan Nada memerli, Yonggi tersenyum sinis, lalu melihat Ryu.

"Eleh...Aku tak macam kau, tak laku! Aku ada girlfriend la, cuma...dia tak ada kat sini."

Ryu menatap Yonggi hairan.

"Habis tu? Dia dekat mana sekarang?"

Soal Ryu sambil membuat muka innocent, Jari telunjuk Yonggi di tujukan ke arah langit.

"Dia ada kat atas sana."

Kata Yonggi sayu, Ryu mash tidak faham hanya menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Maksud Tuan, dia jadi angkasawan?"

Jawapan Ryu telah membuatkan Yonggi melihatnya dengan muka derpnya yang agak comel(?) lalu.......

"PAKK!!"

Satu ketukan di kepala Ryu telah di hadiahkan daripada Yonggi ke pada Ryu, kerana Ryu memberikan soalan Dan jawapan yang agak kurang pandai kepadanya, Ryu menggosok kepalanya terasa sakit sedikit, Dan menjeling Yonggi, Yonggi hanya muka selamba tanpa pedulikan pandangan Ryu.

"Dia dah meninggallah Sengal.."

Kata-kata Yonggi membuatkan Ryu sedikit terkejut.

"Ha? Yeke? Maafkan Saya.."

Ryu menunduk sedikit kerana terasa bersalah, Yonggi hanya menggeleng tanda tidak kenapa, mata Yonggi beralih ke arah langit yang gelap serta di sinari dengan bintang-bintang yang Berkelipan, pandangan Yonggi ke arah langit tersebut sungguh sayu Dan mempamerkan.

"Ke-"

"Dia bunuh diri"

Kata-Kata Ryu di piring oleh Yonggi, kerana Yonggi tahu apa yang Ryu ingin tanyakan.

"Ha?! Kenapa dia bunuh diri?!"

Soal Ryu terkejut, Yonggi tersenyum tawar matanya tidak lepas daripada memandang langit itu.

"Cerita dia macam ni....."


 

AUTHOR NOTE:

 

Macam mana? 

Okey tak?

Maaf kalau bosan! ><

Nanti Saya buat kan cerita sebab girlfriend Yonggi bunuh diri ea? ^^

BTS: Ehem-ehem author~ *panggil author dengan Nada yang menggoda* XD

Author: pahal?*bagi jelingan maut* 

Jin: Bila kitorang punya part nak keluar? Asyik suga dengan infinite je yang banyak*muncung bibir* 

J-hope: kitorang pun nak dalam citer ni jugak, pleaselaaaaahhhhhh!!!*tarik kaki author*

Author: yah! Yah! Nanti Saya buat kan part korang ea?jangan yaaahhhh!! Lepaskan kaki Aku lahhhh!!*tendang j-hope sampai ke planet v(?) Pastu gosok kepala jimin(?)*

Jungkook:*rasa nak muntah tgk author ngan jimin*

Tarhyung: *nangis sebab tak dapat nak ikut j-hope pergi ke planet V(?)*

Rapmonster: eh! Eh! Itu bukan

V: ha'ah la...hye

Jungkook: terima kasih kerana membaca wahai kekasihku

Jin: yah! Jungkook! Die tu hyung punye la! *tolak jungkook jauh-jauh*

Suga: Yah! Itu isteri Aku la!*tendang jin*

Jimin: yah!! Dia Aku punya la!*tumbuk muka suga*

Author:*geleng kepala tengok perangai BTS sekor-sekor* Okey! Terima kasih kepada sesiapa yang subscribed, komen and up voted!!*lambai tangan kat reader* 

BTS: terima kasih kerana membaca cik

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bellabell97 #1
Chapter 12: Please update soon !!!
ExoLover01 #2
Chapter 12: update soon
ExoLover01 #3
Chapter 9: hahaha...best2
Tiny_Kookie
#4
Chapter 12: *thumbs up ^_^
khaisara #5
update soon!~
AngelBap #6
Chapter 9: Update soon...
sweet33 #7
Chapter 12: Hehehehehe update soon author!!!
pikahbajet #8
Chapter 12: Daebak!!!!update soon.....
Tiny_Kookie
#9
Chapter 12: Thanks author -nim for update
That's very deabak
deer_ziera #10
Chapter 12: hahha auwww best, so sweet..jgn lupa update autonim..