Ryu Hyera?

My........butler?

(AT THE RYU HOUSE) 

Ryu mengelipkan matanya berkali-kali, dia melihat wajahnya di hadapan cermin, bibirnya di muncung-muncung tanda tidak selesa terhadap gincu yang di pakainya, malam ini mungkin menjadi malam yang paling teruk baginya, kerana..buat Kali pertamanya Ryu di solek dengan solekan yang tebal. Keluhan kecil terbit di bibir pinknya, dia melihat ke arah ibunya yang sedang memilih baju untuknya, dia mengembungkan pipinya apabila ibunya membebel tidak henti-henti kerana lihat baju yang ada di dalam alamrinya tiada baju dress ataupun baju perempuan yang sesuai untuk ke makan malam istimewa.

"Kamu ni kan, semua baju yang kamu simpan..semua baju jantan! Mana baju perempuan yang Umma bagi kat kamu tu, kamu ni kan bla..bla...bla....bla....bla...bla.."

Ryu mengeluh kecil dan meniup rambut depannya, bibirnya di cebik, dia melihat wajahnya, lalu duduk di atas kerusi kerana sudah penat asyik berdiri, ibunya yang dari tadi membebel terus berjalan ke arah, dia menggosok rambut anaknya dan tersenyum.

"Kamu setuju ke atas pertunangan ni Hyera?"

Soalnya sambil mengelus lembut rambut Anak gadisnya, Ryu hanya sekadar mengangguk dan melihat ke arah cermin, Pn. Oh tersenyum dan terus meninggalkan Ryu bersendirian di dalam biliknya, Ryu termenung seketika, dia mula teringat beberapa hari yang lepas sewaktu Yonggi meluahkan perasaan terhadapnya, mukanya berubah merah apabila teringat akan kembali, untuk pertama Kali sebenarnya Ryu mempunyai perasaan 'aneh'  terhadap lelaki yang baru di kenalinya. Kata-Kata Yonggi masih lagi  teengiang-ngiang di kepalanya, dia menggeleng sambil tersenyum malu.

Pintu biliknya di buka, dapat di lihat ibunya membawa sehelai baju berwarna peach*betul kan? Dress yang kat bawah ni colour peach kan? Maaf author mmg kriik...kriik...skit pasal colour ni..(XP)*.

 

Ryu mengelipkan matanya apabila ibunya meletakkan baju tersebut di atas katilnya, berserta satu rambut palsu berwarna hitam dan panjang hingga ke paras bahu, Umma Ryu mengukir senyuman, manakala Ryu hanya menggeleng. Dan......

"Tidaaaaaakkkkkk!!!"


Ryu melihat wajahnya di hadapan cermin setelah beberapa minit di belasah(?) Oleh ibunya sendiri, rambut palsu yang di pakai amat sesuai dengannya, ibunya sudah keluar dari biliknya, dia duduk di atas kerusi, perasaan risau dan gemuruh mula muncul di dalam diri Ryu, dia masih terfikir bahawa siapakah orang yang akan di tunangkan dengannya, dia mula rasa berasalah terhadap pertunangan ini, kerana perasaannya terhadap Yonggi mula berputik, dia membetulkan rambut palsunya, dia tersenyum kecil dan melihat wajahnya di pantulan cermin.

'Siapa pun dia Ryu! Kau kena setuju dengan pertunangan ni! Fighting! Tapi....macam mana dengan Tuan muda...?' 

Sedang Ryu termenung  seorang diri,  ada seseorang menguak pintu biliknya dari luar.

"Noona...."

Ryu menoleh, Sehun terdiam dia melihat kakaknya dari atas hingga ke bawah dengan mulut ternganga, Ryu hanya mengikut mata Sehun yang sedang melihat ke arah kakinya, dengan segera Ryu menutup pehanya yang terdedah itu dengan kedua tangannya, lalu merenung tajam ke arah Sehun.

"Yah! Apasal kau pandang Noona macam tu?!"

Marah Ryu lalu membaling bantalnya, Sehun menangkap bantal yang di baling oleh Ryu, dan berjalan mendekati Ryu,Ryu takut terhadap kelakuan Sehun, Ryu terduduk... Sehun semakin dekat dengannya.

"Ka-kau nak buat apa ni Oh Sehun?!"

 Tengking Ryu dengan penuh marah,  Sehun tidak menjawab apa-apa selain tersenyum sinis dan duduk di hadapannya, Ryu mengesot ke belakang, sehingga dia terlanggar kaki meja,Sehun  semakin dekat dengannya. Senyuman nakal terukir di bibir jejaka itu, mata Ryu semakin membulat, Sehun mengunci peregerakannya sebelum mendekatkan wajahnya ke arah Ryu.

"Noona tau tak? Noona nampak Comel sangat malam ni."

Kata Sehun, Ryu hanya membuat muka (-_-), sebelum menolak Sehun sehingga jatuh ke atas carpet, dia mencengkam kolar baju lelaki segak itu, Sehun hanya mengelipkan matanya berkali-kali.

"Kamu tau tak?! Kamu dah buat Noona takut tadi?!!!!"

Sehun hanya tersengih menampakkan sebaris Gigi putihnya, dia meleraikan tangan kakaknya dari kolar bajunya, dia berdiri di hadapan Ryu, dan membetulkan rambut depan Ryu Yang serabai di sebabkan tadi, Ryu mencebik, Sehun menatap Ryu hairan.

"Kenapa ni Noona?"

Ryu melihat sehun, memandngkan ketinggian mereka sama, jadi perkara itu membuatkan mata mereka berdua bertentangan, muka Sehun merah apabila mata cantik Ryu menatap ke dalam matanya, Ryu menatap Sehun dengan pandangan meminta simpati.

"Kenapa Noona?"

"Sehun, Umma ngan Appa tau tak yang..Noona bekerja sebagai seorang butler?"

Sehun menggeleng sambil tersenyum.

"Noona jangan risau la... Sehun dah bagitau..Umma dengan Appa..Noona jadi model kat butik kawan Sehun.."

Ryu menggigit bibir bawahnya, dan melihat Sehun.

"Gomawo..."

Sehun tersenyum dan memegang bahu Ryu.

"Noona risau kan sesuatu ke? Ke......Noona Jangan Noona cakap...Noona dah............"

 "Noona dah tersukakan Tuan muda Noona...Hihi"

Ryu menggaru kepalanya sambil tersengih, manakala Sehun melihat Ryu dengan mulut terlopong matanya di kelipkan beberapa kali, tiba-tiba.

"Putera dengan Puteri Umma ni buat apa? Cepat turun, Appa dah tunggu kat bawah."

Arah Pn.Oh kepada kedua orang anaknya. Lalu berlalu keluar dari bilik perkarangan bilik Ryu.

"Nae Umma.."

Ujar Ryu dan sehun serentak, Ryu melihat Sehun, Sehun tersenyum dan menghulurkan.

"Jom turun My  Beautiful sister.."

Ujar Sehun, Ryu mengangkat sebelah keningnya dan menyambut huluran tangan Sehun.


(AT THE RESTAURANT)

Di sepanjang perjalanan, Sehun langsung tidak melepaskan tangan Ryu kerana dia agak risau terhadap kakaknya itu, sama juga seperti Ryu, Ryu memang memerlukan sehun, kerana semua orang telah memandangnya dengan pandangan yang sukar di tafsirkan, Ryu memaut lengan Sehun kerana perasaan malu dan Serabut bercampur baur di dalam dirinya, mata Sehun melirik ke arah Ryu dengan senyuman nipis terukir di bibirnya. Mata mereka berdua melihat sekeliling, mencari sekeluarga yang bakal di tunangkan bersama Ryu itu.

Lalu Mata Ryu membulat dia memegang perutnya terasa sakit, perasaan gemuruh telah membuatnya menjadi begini, Sehun melihat Ryu hairan, manakala kedua ibu bapa mereka telah pergi ke pada Bakal bisan mereka.

"Sehun.........Noona....nak pergi tandas...."

Bisik Ryu sambil melihat Sehun, Sehun membulatkan matanya dan berbisik ke telinga Ryu.

"Noona nak pergi seorang diri?"

Ryu mengangguk, Sehun melepaskan tangan kakaknya dan membiarkan kakaknya pergi ke tanda bersendirian.


 

Ryu berlari kecil sambil kepalanya di tundukkan kerana malu apabila hampir semua pelanggan di restoran itu melihatnya, mukanya merah menahan malu dan perasaan gemuruhnya.

"Ouch! Mianhae! Miahae!"

Ryu meminta maaf apabila terlanggar seseorang.

"Tak mengapa Saya okey..."

Mata Ryu membulat apabila mendengar suara itu, Ryu terus mengangkat kepalanya untuk melihat siapakah empunya suara tersebut, jejaka itu mengukir senyuman buatnya.

"Sungjong...?"

"Ryu..?"

(A FEW MINUTE LATER)

"Waaahh!! Cantiknya bakal menantu Umma!"

Ujar Pn.Min dan terus memeluk tubuh Ryu, Ryu hanya mampu tersenyum kekok, kerana terkejut atas apa yang berlaku. Dia tidak menyangka bahawa dia akan di tunangkan oleh salah seorang dari Anak majikannya sendiri. Tapi...ada sesuatu membuatkan dia masih tertanya-tanya dengan siapakah yang di Bakal di tunangkan? Dan...di manakah Tuan muda kesayangannya itu menghilangkan diri.

"Nama kamu siapa ya Sayang?"

Soal Pn. Min selapas meraikan pelukannya, Ryu mengukir senyuman.

"Ryu Hyera."

Pn.Min mengukir senyuman, dan mengelus rambut depan Ryu, lalu mengajak Ryu duduk di sebelahnya, mata Ryu melihat ke semua ahli keluarganya yang berkumpul. Jimin menunduk dan mengukir senyuman ke arah Ryu, Mirae pula menjeling ke arah Ryu dan melihat ke tempat, lain, Yoonhee memberikan wink kepada Ryu, Jungkook sedang sibuk melayan handphonenya, Namjoon yang melihat Ryu hanya mengukir senyuman, mata Ryu mula melirik ke arah Sungjong yang berdiri di sebelah Jungkook, Ryu mengukir senyuman, manakala Sungjong hanya membalas dengan senyuman tawar di bibirnya.

"Tuan besar, Tuan muda Yonggi nak bertemu dengan Bakal tunangnya di luar."

Bisik Woohyun yang Entah dari mana tiba-tiba muncul di tepi Tn.Min, Tn.Min mengangguk, dan melihat ke arah Ryu, Ryu mengelipkan matanya beberapa Kali.

"Hyera, bakal tunang kamu ingin berjumpa dengan kamu di luar. Woohyun! Tolong bawa Hyera berjumpa dengan bakal tunangnya di luar."

Woohyun Akur dan mengajak Ryu mengikutinya.


Setelah sampai di corridor luar, Woohyun membiarkan Ryu berjalan bersendirian, Ryu memerhatikan sekeliling, dan melihat ke hadapan semua, mata Ryu membulat apabila melihat orang itu, dapat di lihat seorang lelaki yang memakai kerusi roda, sedang duduk membelakangi dirinya.

"Tuan-"

Ryu menekup mulutnya kerana terlalu terkejut, jejaka itu terus melihat ke arah Ryu.

"Jadi...Awak lah orangnya? Ryu...Hyera?"

Soal Yonggi, Ryu masih terkaku, dia mengangguk kekok, dia amat terkejut kerana lelaki yang bakal di tunangkan dengannya adalah seseorang yang sedang bertakhta di hatinya.

"Hyera? Awak terkejut ke tengok keadaan Saya macam ni?"

Soal Yonggi sayu, dan memandu kerusi rodanya ke arah Ryu, Ryu masih kaku.

"Saya tau perkara ni akan berlaku, Awak pasti akan terkejut melihat keadaan Saya, mesti Awak menyesal sebab setuju atas pertunangan ni? Betul tak? Ibu bapa kita! Kedua-duanya mementingkan diri! Mereka tak pernah fikir apa perasaan Anak mereka! Gadis secantik Awak! Memang tak layak untuk Saya! Saya cacat! Saya tak sempurna! Saya tak mampu nak lakukan apa-apa untuk Awak!"

Yonggi mendengus geram, Ryu terdiam, dia duduk mencangkung di hadapan Yonggi, dia memegang tangan jejaka itu untuk menenangkannya, Yonggi melihat Ryu dengan wajah tertanya-tanya.

"Saya setuju atas pertunangan ni, sebab Saya rasa jodoh yang ibu bapa Saya putuskan untuk Saya adalah yang paling terbaik buat Saya, mungkin Awak rasa Awak tak di sebabkan kedua  kaki Awak sudah tidak berfungsi, tak bermakna Awak dah kehilangan semua kebolehan Awak, dan...untuk pengetahuan Awak, Saya tak tau kenapa Awak buat Saya rasa untuk kenal Awak, Saya tau Awak cacat, tapi....itulah yang membuatkan Saya tertarik dengan Awak.."

Pujuk Ryu sambil menatap mata Yonggi, Yonggi melihat Ryu dengan pandangan yang sukar di tafsirkan.

"Mata dan kata-kata Awak....mengingatkan Saya pada....."

Kata Kata Yonggi tergantung, dia melihat ke dalam  mata Ryu.

"Siapakah Awak yang sebenarnya.....Ryu Hyera....?"


 


 

AUTHOR NOTE: 

Maafkan author sbb dah lme x update! Author agak busy buat Masa sekarang, jadi...jrang la mengupdatenya...maafkan author ye?*buat puppy eyes* ><

JIMIN: Author..bile nak letak part ktrg plak? Penat la tungguuuu!!!*merengek mengalahkan budak kecil* XD

V: Diam lah Hyung!*bling tin biskut kat Jimin, Pastu sambung tido balik* Aku baru je nak mimpi cik

JIN: Yaaaaahhh!! Berani kau mimpikan tunang kesayanganku! *goyang badan V yang tgh tido*

V: Zzzz*x sedarkan diri*

AUTHOR: bilelah diorang ni nak jadi matang*geleng kepala* Masa untuk bunuh diri*terjun bangunan KLCC* XD

J-HOPE: Alamak!!! Author dah bunuh diri! Ape nak buat ni!*melompat mcm katak sbb terlalu gemuruh* XD

RAPMONSTER: relax  man~*pegang kepala J-hope* XD

BTS:*Buat gaya menggoda* Tak pe....pada minggu hadapan kami yang akan updatekan untuk

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bellabell97 #1
Chapter 12: Please update soon !!!
ExoLover01 #2
Chapter 12: update soon
ExoLover01 #3
Chapter 9: hahaha...best2
Tiny_Kookie
#4
Chapter 12: *thumbs up ^_^
khaisara #5
update soon!~
AngelBap #6
Chapter 9: Update soon...
sweet33 #7
Chapter 12: Hehehehehe update soon author!!!
pikahbajet #8
Chapter 12: Daebak!!!!update soon.....
Tiny_Kookie
#9
Chapter 12: Thanks author -nim for update
That's very deabak
deer_ziera #10
Chapter 12: hahha auwww best, so sweet..jgn lupa update autonim..