Umma T^T

My........butler?

Ryu membuka kelopak matanya secara perlahan apabila terasa sesuatu yang hangat menutup tubuhnya, dia mengangkat kepalanya sambil sebelah tangannya memisat matanya yang sedang kabur. Dia melihat sekeliling, riak wajah terkejut terpancar di wajahnya apabila melihat di sebelahnya tiada sesiapa pun di situ.

"Tuan muda?"

Panggil Ryu sambil kepalanya di dongak-dongak melihat sekeliling, perasaan risau menyelubungi dirinya apabila di dapati Tuan muda kesayangannya tiada di sisinya, dia berdiri dan membetulkan rambutnya, fikirannya Cuba mencerna apa yang berlaku tadi.

"Oh ye! Tadi...Tuan muda cerita pasal Kisah silam dia, lepas tu...Aku tertidur..."

Ryu mengetap bibirnya terasa bersalah, dia melipat selimut yang menutupi tubuhnya dan meletakkan di atas meja berdekatan dengannya, perasaan tertanya-tanya timbul dalam dirinya, dia membuka pintu bilik bacaan, dan...

"Ryu?"

"Sojin Noona?"

Mata Ryu membulat apabila di dapati Sojin sedang berada di hadapannya sekarang, dia mengukir senyuman ragu-ragu kepada Sojin, Sojin mengelipkan matanya berkali-kali apabila melihat kelakuan Ryu.

"Err...Noona buat apa kat sini?"

Soal Ryu takut-takut, Sojin mengerutkan dahinya sambil memerhati tubuh tinggi Ryu dari atas hingga ke bawah.

"Noona nak kemas bilik bacaan Tuan muda Yonggi, kenapa?"

Mata Ryu bersinar, dia melihat Sojin dengan mata cantiknya Sojin mengelipkan matanya berkali-kali.

 "Noona ada nampak Tuan muda Yonggi tak?"

Soal Ryu sambil membuat puppy eyes, Sojin tergelak kecil apabila melihat jejaka di hadapannya ini Cuba memujuknya. Sojin terus mencubit pipi Ryu, tanda geram dengan kecomelan Ryu.

"Hahahaha..tadi, Noona nampak Tuan muda Yonggi  dengan Woohyun pergi bilik Tuan Yonggi, nak hantar Tuan muda pergi tidur la tu, jangan la risau sangat okey?"

Sojin menenangkan Ryu sambil memegang bahu  jejaka itu, Ryu mengukir senyuman semanis gula kepada Sojin, gadis itu menggeleng melihat kelakuan Ryu.

"Sojin Noona?"

"Nae?"

"Boleh tak kalau Saya nak keluar ambil angin sekejap?"

"Boleh, tapi...kena balik sebelum pukul 12:00 pagi."

Kata Sojin sambil mengukir senyuman, Ryu teruja dan mendekati gadis itu.

"Gomawo Noona!"

Ucap Ryu seraya mencium pipi gadis itu dan berlari meninggalkan perkarangan bilik bacaan, mata Sojin membulat mukanya sudah kelihatan terlalu merah apabila di cium tadi, dia memegang pipinya.

"Betul ke...dia cium pipi Aku..........tadi?"


 

 Ryu mendepakan kedua belah tangannya dan menghirup udara Segar di tengah malam matanya di tutup, matanya membentuk eyes mile, bibirnya mengukir senyuman, dia sekarang sedang berada di padang berdekatan dengan tasik, dia duduk di atas rumput-rumput hijau dan melihat ke arah langit, perasaan mengantuk tiba-tiba hilang dari dalam dirinya.

"Appa.."

Ryu memanggil bintang-bintang yang berkelipan di atas langit, dia mengukir senyuman.

"Appa..boleh dengar Ryu tak..?"

Ryu seakan-akan berbicara dengan seseorang di atas langit tersebut.

"Appa tau tak? Semenjak Ryu jadi butler ni, Ryu rasa seronok, Ryu dapat banyak kawan tak kira lelaki atau perempuan, semuanya sudi berkawan dengan Ryu, tapi...Ryu takut..kalau suatu hari nanti bila mereka dah tahu yang Ryu ni perempuan, mereka akan jauhkan diri dari Ryu, dan Ryu lagi takut bila Tuan muda Yonggi tau yang Ryu perempuan, Ryu takut dia tak kan percayakan Ryu lagi, Appa! apa Yang patut Ryu buat ?!"

"Noona tak payahlah risau sangat, Saya rasa semuanya akan baik baik-baik je,Jadi  tak perlu risau sangat, kalau Noona rasa kawan-kawan Noona akan tinggalkan Noona, Noona datang lah kat Saya, Saya setia menemani Noona."

Ryu membuat muka derp kepada lelaki yang sedang mengambil tempat di sebelahnya, dia kenal akan suara lelaki itu, lelaki yang berambut coklat pekat, mempunyai hidung yang agak mancung, matanya cantik kelihatan seperti seorang perempuan. Semestinya sesiapa yang melihatnya, akan ingat bahawa dia Anak kacukan.

"Oh Sehun? Kau buat ape kat sini? Dah tak ada kerja nak kacau Noona?"

Soal Ryu dingin, Sehun hanya tersenyum kecil apabila melihat Ryu, dia menggeleng dan melihat Ryu yang sedang melihat ke arah langit.

"Apa salahnya, sekiranya  seorang adik ingin menegur kakaknya? Yang sudah terpisah selama beberapa hari?"

"Tak salah, tapi...untuk pengetahuan kau, kita bukan adik beradik kandung, kita just...adik beradik tiri faham tak Oh Sehun?"

Sehun hanya tersenyum tawar, secara realitinya Sehun dan Ryu adalah adik beradik tiri, ibu Ryu telah berkahwin dengan bapa sehun beberapa tahun yang lalu, sewaktu itu Sehun baru berumur 16 tahun dan Ryu baru berumur 17 tahun.

"Noona...bogoshippo..."

Kata Sehun memeluk tubuh Ryu dari tepi, Ryu hanya menggosok kepala adik tirinnya, Sehun memang seorang yang manja lagi-lagi dengan kakak tirinya, Ryu menggeleng apabila melihat karenah adik tirinya.

"Kenapa kau datang jumpa Noona ni? Ada apa-apa hal yang penting ke?"

Soal Ryu, Sehun melepaskan pelukannya, dan kembali duduk di posisinya, Ryu melihat sehun dengan tanda Tanya.

"Tadi..Saya baru je dalam perjalanan nak balik rumah sewa Saya, tiba-tiba Saya ternampak Noona, sebab tu Saya datang sini, lagipun...ada benda penting Saya nak bagitau Noona ni."

Ryu membulatkan matanya, dia melihat Sehun dengan perasaan tanda Tanya. 

"Apa dia?"

"Hujung minggu ni, Umma dengan Appa nak tunangkan Noona dengan Anak kawan Appa, katanya..ini kebaikan untuk syarikat masing-masing, lagipun Saya bagitau Appa yang Noona memang tak ada boyfriend, so...sebab tu la Appa nak jodohkan Noona dengan Anak kawan dia. Lagipun Umma pun dah bersetuju, sebab tu..diorang nak temukan Noona dengan dia hujung minggu ni."

Kata Sehun selamba, mulut Ryu terngangah luas boleh memuatkan 12 orang manusia untuk masuk ke dalamnya.

"K-kau langsung tak halang pasal penyatuan ni?"

'Sekiranya Aku halang pun, Noona tak akan menjadi milik Aku, Noona kakak tiri Aku, kau kena terima hakikikat ni Oh Sehun! Dia kakak kau! Kau tak boleh memendam perasaan terhadap kakak kau!'

Sehun menggeleng, mukanya sayu melihat ke hadapan, dia mengetap bibirnya, Ryu hanya melihat Sehun dengan dengan wajah yang sukar di tafsirkan, perasaan marah, menyampah, sedih, semua dah bercampur baur di dalam dirinya, dia mengusutkan rambut lurusnya dan menghentakkan kakinya di atas rumput-rumput hijau itu, hidungnya sudah memang seperti beruk, pipinya di kembungkan.

"Ummaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!"


(DALAM MASA YANG SAMA)

 

 "Sojin Noona? Gwen-gwenchana?"

Soal Jimin  yang sedang membuat kerja rumahnya kepada maidnya yang dari tadi memegang pipinya, Sojin tersengih seorang diri sambil tangannya masih lagi memegang pipinya yang di cium tadi.

"Ryu~"

Ujar Sojin perlahan, sebelum pengsan di dalam bilik Jimin, Jimin terus menyambut tubuh Sojin dari terjatuh ke atas lantai, Jimin menggoncangkan tubuh Sojin yang pengsan kerana angau itu, dia menampar lembut pipi gadis itu.

"Sojin Noona! Sojin Noona! Noonaaaaaaaaaa!!!!!!"

Muka bermulalah high note(?) Jimin pada tengah malam.


 

AUTHOR NOTE: 

Macam mne? Okey tak? Kt sini ada satu clue yang sye  buat dekat chappie 8, kalau siapa yg x tau itu clue ni berkenalan ape, sila rujuk di chappie 8 semua ye?

Jungkook: nmpaknye author telah mencabar kesabaran sye ni!*bwak parang* 

Author: yah! Yah! Ape ni?!

J-hope & V: betul tu! Author mncabar kesabaran kami! Kenapa ada part jin hyung dengan Jimin je! Kitorang lagi 4 orang ni x penting ke KT dalam citer ni!*bawak senapang*

Rapmon: Aku mlas nk campur hal korang..*jalan masuk bilik pergi tidur* XD

Author: ek eleh...itu je? Jgn risau, nanti Ade part korang bnyak2,  dah! Korang jangan nk menyibuk dekat author note Aku! Dh nk 3 chap! Asyik menyibuk je!!! Kyaaaaaa!!!!!*sepak diorang sekor2 pergi angkasa* XD

BTS: WALAU APEPON SPECIAL THANKS  KERANA MEMBACA!!!!!! MY LOVELY GIRL

Author: fuhhh...hilang jgak bdak2 Comel+x gune tu! BTW sye harap Awak enjoy ye? Cik  

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bellabell97 #1
Chapter 12: Please update soon !!!
ExoLover01 #2
Chapter 12: update soon
ExoLover01 #3
Chapter 9: hahaha...best2
Tiny_Kookie
#4
Chapter 12: *thumbs up ^_^
khaisara #5
update soon!~
AngelBap #6
Chapter 9: Update soon...
sweet33 #7
Chapter 12: Hehehehehe update soon author!!!
pikahbajet #8
Chapter 12: Daebak!!!!update soon.....
Tiny_Kookie
#9
Chapter 12: Thanks author -nim for update
That's very deabak
deer_ziera #10
Chapter 12: hahha auwww best, so sweet..jgn lupa update autonim..