Night Off

My Beautiful Craziey Joker

  Taehyung berjalan ke arah kelas dengan earphone di telinga.Minggu ini minggu balik bermalam.Semua ahli dormnya pulang ke rumah kecuali pelajar tingkatan lima.Akibat kesunyian,Taehyung bersiar-siar dalam blok akademik.Dia menuju ke arah kelasnya yang lampu terbuka.

 Pintu dikuak perlahan.Kelihatan sesesorang berambut hijau keputihan sedang membelek pistolnya.Taehyung meneguk liur.

'Ala..Minah ni main pistol lagi..Matilah aku..'

"Kau memang nak makan peluru aku ea budak..?"tegur HanSeul.Topeng sebelah mata tersemat di wajahnya.Taehyung menghampiri HanSeul yang berpakaian hoodie ungu.

 "HanSeul..? Kau main pistol lagi?!"Taehyung melabuhkan punggung di atas meja.HanSeul memandang Taehyung.

 "Nak ikut aku?"HanSeul membuat devil smirk.Taehyung menelan liur.

 "Gi mane?"Taehyung mulai cuak.HanSeul mendekati Taehyung yang sudah berpeluh.Mata HaeSeul memandang tepat ke arah Taehyung.Jantung HaeSeul berdegup kencang.Entah mengapa bila dia dengan Taehyung jatungnya akan berdegup kencang mengalahkan debarannya untuk membunuh orang.

 "Kau nak ikut or not? Bukan senang aku nak ajak orang gi jejalan.Ni kira kau orang pertama yang aku ajak.."HaeSeul menyandang beg sandangnya dan berlalu pergi meninggalkan Taehyung.Taehyung mula berfikir sejenak.

 "HaeSeul! Tunggu aku nak ikot!"Taehyung mengjear langkah HaeSeul.HaeSeul berjalan ke arah pagar belakang.Gelap gelita.HaeSeul berhenti secara ,endadak akibatnya,Taehyung terlanggar HaeSeul.Tangan Taehyung secara automatik merangkul pinggang ramping HaeSeul.Entah bagaimana mereka boleh saling menghadap.Mata Taehyung memandang mata HaeSeul dalam.

'Mata dia purple gelap..cantik..'desis hati Taehyung.HaeSeul segera mendehem.Taehyung melepaskan rangkulannya.HaeSeul membuka beg sandangnya.Mengeluarkan sesuatu yang akan digunakan sebentar nanti.

 "Sorry.."HanSeul tidak membalas.

--

 HaeSeul menendang pintu usang itu.Pintu usang itu terbuka.Keadaan rumah itu kemas dan teratur.HaeSeul mencampakkan beg sandangnya dan melabuhkan punggung di sofa pink.

 "Taehyung..masuk ahh.."pelawa HaeSeul.Taehyung agak terkejut kerana itulah pertama kali dirinya dipanggil dengan nama sebenar.Taehyung berjalan ke arah sofa dan melabuhkan punggung.HaeSeul membuka topengnya.Penat dia malam ni terpaksa bergelut dengan samseng jalan tepi lorong gelap.

 "Ni...rumah kau ke?"Mata Taehyung meliar memandang sekeliling.HaeSeul sekadar mengangguk.

 "Kau tinggal sorang aje ke?"HaeSeul menggeleng.Taehyung meliar mencari sesuatu.

 "Abang aku jap lagi balik...lagipun aku balik sebab abang aku sakit.Tapi dia degil nak mampos.Nak juga keje.."Mulut HaeSeul lancar bercerita.Taehyung memandang wajah HaeSeul.HaeSeul tidak memandang Taehyung langsung.Malah memelaingkan wajahnya daripada memandang alien itu. Tiba tiba pintu dikuak perlahan.

 Kelihatan seorang lelaki segak berdiri di depan pintu rumah dengan tie yang loggar,kolar baju tidak teratur dan baju yg ter'tuck out'.

 "HaeSeul..?"lelaki tersebut bersuara.HaeSeul memandang pemilik suara tersebut.Lantas dia berdiri dan memeluk lelaki tersebut.

 "Hyung...asal hyung keje gak? Hyung kan sakit.."HaeSeul memeluk lelaki itu.Lelaki itu hanya tersenyum lalu mengusap.Tiba tiba mata lelaki itu menangkap pandangan mata Taehyung.

 "Kau sape?"lelaki itu menyoal kasar.

 "Annyeonghaseyo.Kim Taehyung imnida."Taehyung memperkenalkan dirinya.Lelaki itu melepaskan pelukan daripada HaeSeul.Mereka berjalan beriringan ke arah Taehyung yang sedang panik diapa apakan.

 "Hyung..ni kawan Hae lah...Taehyung...Hyung jangan lah risau.."HaeSeul mengurut dada lelaki itu.Lelaki itu hanya mengangguk sambil melabuhkan punggung di sebelah Taehyung yang sudah berpeluh.

 "Hyung berbual lah dulu..Nak gi  buat air jap.."HaeSeul berlalu meninggalkan Taehyung dengan abangnya.

 "Aku Kim JongIn.Abangnya HaeSeul...kau kawan baik dia ke...?"Taehyung tiada pilihan lain selain daripada mengangguk.

 "Tolong jaga dia baik baik."Taehyung bingung mendengar kata kata JongIn.

--

 

 Pada pagi itu dalam linkungan 5.00 pagi,Taehyung dikejutkan oleh HaeSeul untk bersiap siap pulang ke asrama.JongIn memberikan sedikit wang kepada HaeSeul namun gadis comel itu menolak.Mereka bergerak untuk menyeludup ke dalam asrama.Sepanajang perjalanan mereka,HaeSeul kelihatan gembira dapat berjumpa  dengan abangnya.Taehyung berasa senang hati melihat HaeSeul ceria.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet