New Class For A New Day

My Beautiful Craziey Joker

 Taehyung dan Jimin berjalan beriringan ke kelas.Taehyung memerhati suasana kelas kelas lain.Mereka memasuki kelas yang mempunyai papantanda tertulis 4-1.V mengambil tempat di sebelah Jimin.

 "Jimin.Tempat duduk sebelah kau ni kosong ke tidak?"V menanya.Jimin sekadar mengangguk.Mereka melabuhkan punggung.

 "Jimin..kenape kelas ni ade papan tanda tertulis 4-1?Bukan patutnya 4 Twerp ke? Kita salah masuk kelas ke?"V bertanya bertubi tubi.Jimin melepaskan keluhan berat.

 "Dulu nama kelas ni 4-1.Tapi sekarang 4 Twerp.Papan tuh lom tukar lagi,"terang Jimin.Taehyung hanya menangguk tanda faham.

--

 "Annyeong.Nama saya Kim Taehyung.Dorm .....Err...Sama dorm ngan Jimin,"Taehyung memperkenalkan dirinya.Tiba tiba pintu kelas dikuak.Seorang gadis berambut ... hijau keputihan masuk ke kelas.Taehyung terkejut melihat gadis itu.Gadis tersebut berjalan ke arah meja yang berada di belakang Taehyung.Dia terus duduk tanpa memberitahu sebab dialambat ke kelas.

 "Taehyung,kamu boleh duduk.Okay,kamu yang hujung tuh noleh perkenalkan diri,"arah guru yang sedang berdiri di hadapam kelas.Taehyung duduk.Dia melihat sekilas ke belakang.Gadis berambut hijau keputihan itu sedang memakai headphone sambil membaca buku.

 "Jimin..Sape pompuan yg duk belakang kita ni?"bisik Taehyung.Jimin memandang Taehyung kemudian memandang sekilas ke belakang.Matanya memandang Taehyung semula.

 "Tu..tomboy sekolah..Aku nasihatkan kau jangan cari pasal ngan dia,"ujar Jimin.Dia bukan memberitahu nama gadis tersebut sebaliknya memberi amaran kepada Taehyung.

 "Nama dia sape?".Persoalan Taehyung tergantung di situ apabila guru memulakan pelajaran.

--

  Taehyung membuka pintu.Dia masuk ke dormnya diikuti Jhope,Jimin dan Rapmonster.Taehyung mencampakkan begnya ke katilnya.Mereka menukar baju.Setelah menukar baju,Taehyung mencampakkan dirinya ke katil Jimin.Jimin menyepak kaki Taehyung yang terjuntai.

 "Woi.Bangunlah,"ujar Jimin.Taehyung membuka mata.

 "Petang ni ade ape?"tanya Taehyung kebingungan.Jimin menyiku kepala Taehyung.

 "Aduh..sakitlah giler..Ckap lah betul betul..petang nie ade ape?"Taehyung menyoal.

 "Petang ni kene riadah lah bodoh.Takkan tu pun tak tahu,"jawab Rapmonster dingin.Taehyung hanya diam.Dia bingung mengapa Rapmonster selalu dingn tidak kira di dalam dorm mahupun di dalam kelas.Taehyung memandang Jimin.Jimin meletakaan jari telunjuknya di bibir supaya diam.Taehyung hanya mengangguk.Dia bangun daripada katil Jimin.Dia pergi lockernyer dan mengambil mp3 dan earphonenya.Jimin berjalan ke arahnya.

 "Bro.Mp3 takbleh bawak kuar asrama nanti kene rampas ngan warden,"bisik Jimin ketelinga Taehyung.Taehyung hanya mencebik lalu menyimpan mp3nya ke dalam locker.

 "Dh jom lah g riadah..,"putus Rapmoster.Dia berjalan keluar dorm.Jimin dan Taehyung mengikut dari belakang.

 

--

 

 "Ahh..!Aku haus..!!"jerit V tiba tiba.Rapmonster meluku kepala V.V mengaduh kesakitan.

"Sakitlah...tak baik tau main kepala orang,"ujar V.RApmosnter hanya mengerling ke arahnya.

"V,kalau kau haus ,kau beli lah air kat mesin kedegang tuh..Bawak duit tak?"V sekadar mengangguk.

"Korang balik lah dorm dulu..Nanti aku balik sendiri.."ujar V.

"Okay tapi jangan balik lambat sangat tau,"pesan Jimin prihatin.Dia dan Rapmonster berjalan meninggalkan V.V mengetap bibir.Ada sesuatu yang dia tidak puas hati.Dia berjalan ke arah mesin layan diri.Duit kertas dimasukkan dan dia memilih air tin 100plus.Dibuka penutup tin itu kasar sekasar yang mungkin.Ada sesuatu yang bermain di fikirannya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet