Misi Memikat!

My Beautiful Craziey Joker

  HaeSeul melangkah masuk ke dalam kelas.Dia curi curi pandang tempat Taehyung yang kosong.Ternyata HaeSeul kecewa dan hambar.Orang yang dia rindu tidak hadir seperti prep malam tadi.HaeSeul terus melangkah ke arah tempat duduknya.Dia terkejut kerana ada setangkai bunga ros merah di tempat duduknya.

 HaeSeul mencapai bunga itu.Terdapat nota kecil di sampingnya.Sebelum membaca nota tersebut,dia melihat sekeliling.Hanya ada beberapa orang pelajar sahaja.HaeSeul cepat cepat duduk dan membaca nota yang terlipat di sebalik kuntuman bunga ros itu.

  Seorun mameul moti gyeol

  Jammotdeuldeon eodun bameul ddo gyeon digo.

  Sedikit sebanyak HaeSeul terkedu dengan ayat ayat tersebut.Dia faham maksudnya tetapi siapakah gerangan yang memberikan dia surat tersebut dan bunga itu.Tiba tiba kedengaran ketukan pintu.Taehyung dan Jimin melangkah masuk ke dalam kelas.Taehyung sempat menjeling ke arah  HaeSeul dan  jantungnya berdegup kencang.HaeSeul cepat cepat menyembunyikan tangkai dan nota tersebut di bawah mejanya.

 "Jimin..aku rasa plan pertama dah berjaya.."bisik Taehyung.Jimin hanya menggeleng melayan kerenah Taehyung yang sudah gila bayang akan HaeSeul,Si Joker sekolah.

 "Seperti apa yang Jungkook cakap,aku doakan kausemoga panjang umur dan tak mati dengan hujung pistol."Jimin membalas bisikan Taehyung.Mereka berdua ketawa sehingga tiba di tempat duduk.  

 Dan pelajaran bermula seperti biasa.

--

  HaeSeul berjalan ke arah kelasnya dengan beg sandang seperti biasa.Prep malam.Dia bosan ketika prep malam.Semua rakan sekelasnya hanya tahu berbual sahaja ketika prep malam.Bukan mahu belajar atau buat kerjasekolah.

 Pernah satu malam,ada satu geng yang berbual rancak gila.Akibat kegeraman yang melampau,HaeSeul lantas mengeluarkan pistolnya dan mengarahkan muncung pistol pada mereka.

"Kau nak pistol aku senyapkan korang semua ke?".Masih segar lagi di ingatan HaeSeul akan ayat tersebut.HaeSeul hampir tergelak melihat muka mereka yang seperti ayam berak kapur.Kesan perbuatannya,kelasnya sangat senyap sehingga habis waktu prep.

 HaeSeul melangkah ke arah tempat duduknya.Sebelum dia melabuhkan punggungnya,dia ternampak setangkai bunga ros merah di atas kerusinya.Seperti pagi tadi.HaeSeul mencapai bunga itu dan membuka nota itu.

  Naejeol manggwan sanggwan eopsi

 Musimhagedo achim eunnal kkaeune

 Sangcheoneun saenggakboda sseurigo

 Appeumeun saenggakboda gipeoga

 Neol wonmanghadeon sumanheun bami naegenjiokgata

 Sedikit sebanyak HaeSeul tersentuh dengan bait bait ayat tersebut.Siapakah gerangan yang berani menghantar nota dan bunga kegemarannya itu?HaeSeul lekas lekas duduk dan mengeluarkan bukunya serta headphone kesayangannya.Headphone ditekapkan ke telinga.

 Dan selang beberapa minit,Jimin dan Taehyung tiba dengan gelak tawa yang mencurigakan.

 --

 Isnin 16.5

 Nae gyeote isseojwo

 Naega meomulleojwo

 Ne soneul jabeon nal

 Nohchi jimarajwo

 Ireohke niga hangeoreun meoreojimyeon

 Naega hangeoreum deo gamyeon dwe janha

 Kali ini HaeSeul menemui setangkai bunga ros merah diselitkan di tepi lokernya.Dengan nota yang berbeza.Ternyata hatinya semakin berbunga bunga.

--

 Selasa 17.5

 Haruedo sucheonbossik

 Ni moseubeul dwe nwe igo saenggakhaesseo

 Naege haetdeon mojin madeul 

 Geusseulhan nunbic chagaun pyojeongdeul

 Neoncham yeppeun saram ieotjanha

 Neoncham yeppeun saram ieotjanha

 HaeSeul menyelak buku tulisnya dan terkeluar sehelai nota serta setangkai bunga ros.Bait bait ayat dibaca dan senyuman terukir di bibir manis gadis itu.Tiba tiba matanya teraliha pada Taehyung yang asyik memandangnya.

 "Kau nak ape?!"sergah HaeSeul.Taehyung terkedu.Dia pura pura menjeling pada bunga ros yang HaeSeul terima.

 "Aku tengok ajelah...Bukan nak pinjam pun bunga ros kau tuh! Eyy..Pokok kawan ngan pokok...Bagus sangatlah tu."balas Taehyung.HaeSeul mencapai sebuah botol air kosong lalu membalingnya ke arah belakang kepala Taehyung.Taehyung mengaduh kesakitan.

 "Kau pikir aku ni tong sampah nak baling-baling barang?!"

 "Baguslah kau sedar yang kau sedar diri tu tong sampah.Bau pun dah macam tong sampah.Bunga ros pun lagi wangilah daripada kau."Balas HaeSeul.Jimin yang hanya mendengar cuba menahan gelaknya daripada meletus.Bimbang dirinya pula dijadikan mangsa balingan barang HaeSeul.

 HaeSeul menulis satu nota.Dia bangun lalu berjalan di tepi meja Taehyung sambil melemparkan nota tersebut dan melangkah pergi.Taehyung mengambil nota tersebut.

 "I hate you and please go die with your ing friend."Ternyata Taehyung tergamam.Jimin melihat reaksi wajah Taehyung dengan serta merta ketawanya meletus.

--

 Rabu 18.5

 Jebal naega ireoji marajwo

 Neon nal jal aljanha

  HaeSeul menerima nota tersebut diselitkan tepi locker tetapi tanpa setangkai bunga ros.Namun pada sebelah prep petang,saat dia membuka lockernya,setangkai bunga ros melompat keluar dan sebuah nota tertampal pada lockernya.

  Oh Girl!

 Geuddae gabyeopge  han mari

 Jinjja gabyeopge mandeureo, uri sail

 Iksukham iranke mueutboda

 museounjul molla

 Ni sokmamdo molla,

 gyeolgug huhoe gadeukhan neowaui ibyeolkkaji

 Nali galsurog keojyeogo, ni binjarin

 Oh !

 areumdapdeon uri kkocbate mureul jwobwado  

Da Cheukdeulman mangaehanchae 

 Geuriumui hyangman ppumueo nawa

 Neol dasi bolsuitdamyeon na

 Nae modeun geor boyeojugopa.

 Namun ayat nota tersebut tidak berakhir di situ.Sekali lagi HaeSeul menjumpai nota yang diselitkan di bawah bekas penselnya.

 Neol kkwag ana

 ttwigoitneun nae mam

 Kkkog da neoege jeonhagopa na

 For real 

 For real

 I jinsimi nipume angilttaekkaji.

 Nota itu berakhir di situ.Kepala HaeSeul ligat berfikir siapakah gerangan yang memberikannya nota nota tersebut? Sungguh dia terbuai namun dia bukanlah gadis yang senang ditipu.Tapi,kalau benar tujuan si penghantar surat itu adalah untuk menipunya,mengapa harus dia? Apa yang menarik pada dirinya? Dia hanya tahu memegang pistol dan menembak orang yang dia rasa tidak perlu lagi untuk hidup. Itu merupakan satu teka teki yang berat buat HaeSeul.

--

 Khamis 19.5

 Geunyang nal anajwo

 Nareul jom anajwo

 Amu mal malgoseo

 naege dallyeowajwo

 Werobgo buranhagiman hanmameuro

 Ireohke neol gidari itjanha.

 Nota tersebut berhenti lagi di situ.HaeSeul mengucup kuntuman bunga ros itu.Harum.Wangi.

--

 Jumaat 20.5

 Nah neoreul saranghae 

 Nah neoreul saranghae 

 Gin chimmok sokeseo

 sori nae wechilge

 Eoriseokgo nayakhagiman

 Han Nae maeumeul.

 Dan nota itu berakhir di situ.HaeSeul melipat nota tersebut dan memasukkan nota itu kedalam poket seluarnya.Dia kembali ke tempat duduknya dan terdapat satu nota berwarna ungu.HaeSeul membuka lipatan nota itu.Terkejut bukan kepalang melihat isi surat itu.

 I love you since our first met. I'm so sorry for what I had done to you lately. Hope we can be friends^^.Nado saranghae~

 -Whalien52-

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet