She Refuse?

Smoothie VS Bubble Tea (Sequel My Cold Sweet Love)

Sehun sibuk memusing-musingkan pensil tekannya.Menunggu cikgu Yoon masuk kedalam kelas untuk memulakan sesi pelajaran.Kai dan Chanyeol pula sibuk berbual rancak.

 

“hi Suhan”.Dua orang pelajar perempuan berdiri disebelah Suhan sambil tersenyum terkelip-kelip mata.

 

“hi girls”.Ujar Suhan sambil tersenyum manis.Apalagi,menjerit bagai nak raklah dua orang pelajar perempuan tadi.

 

“Suhan…if you don’t mind..rasalah cookie yang I buatkan special untuk you ni”.Pelajar perempuan tersebut menghulurkan seplastik cookie yang sudah diikat reben dengan cantik maha special.

 

Suhan mengambilnya dan memerhatinya sambil tersenyum senget. “kedai punya”.Bisik Suhan sendiri.

 

“okay..thanks for this”.

 

“jangan lupa makan tau masa rehat nanti”.

 

Suhan anggukkan kepala.Suhan menyimpannya didalam meja dan memandang diluar tingkap.

 

“hey!hey!cikgu Yoon tak datang sekolah weh!wiii party!”.Seorang pelajar lelaki menepuk-nepuk tangan membuat pengunguman.

 

“yes!yes!”.Chanyeol sudah bangun seperti baru buat pukulan homerun.Haha apalah homerun tu agaknya -,-.

 

Suhan menguap kecil.Dia memasukkan earphone kedalam telinganya dan mendengar lagu We Are The King Say You Like Me.Tiba-tiba ada bunyi kecoh namun tak dapat didengar sangat dek earphone telah disumbat dalam lubang telinga.Suhan pun berpaling kehadapan.Dia melihat pelajar perempuan yang dia lihat awal tadi masuk kedalam.Pelajar perempuan tersebut tidak duduk jauh dari tempat Suhan dihadapan.

 

Suhan berpaling ketepi melihat reaksi Kai dan Chanyeol yang sudah ternganga.Suhan menggeleng kepala.Dia memandang semula pelajar perempuan tadi.Mata mereka bertembung apabila pelajar perempuan tersebut berpaling kebelakang.Wajahnya berkerut.Seperti ada sesuatu yang dia tahu namun cepat-cepat dia berpaling kehadapan.Suhan menaikkan kening.Kenapa?.

 

“Oh..Suhan?”.Hanri berbisik sendiri.Dia menggigit jarinya.

 

“seriously?Oh Suhan??anak uncle Sehun??”.Hanri cuba berfikir.Dia memberanikan diri berpaling kebelakang dan mengamati wajah Suhan semula.Nasib baik dia tengah sibuk layan lagu.Hanri berpaling kehadapan semula.


“seriously..that’s really him..I know”.Hanri menggenggam tangan dan anggukkan kepala.Wajah Suhan taklah terlalu ketara berubahnya.Dan mukanya sebiji dengan Uncle Sehun.

 

“hi girl”.

 

Hanri berpaling ketepi memandang wajah yang tidak dikenalinya.Wajah hitam manis tersenyum mesra sambil memasukkan tangan didalam poket.

 

“tengok tu Han..”.Chanyeol menepuk bahu Suhan.Pantas dia mengeluarkan earphone dari telinga dan memandang Kai dan pelajar perempuan tersebut.

 

“start dah..awek yang ke berapa ratuslah dia nak tackle dan permainkan tu”.Chanyeol menggeleng kepala.

 

Suhan merenung wajah Kai yang sudah tersengih-sengih.Dia hanya menunggu reaksi pelajar perempuan tersebut.Sejak bila dia nak kisah pasal awek yang Kai tackle ni.

 

“Hi..nama saya Kai..awak?”.soal Kai.Hanri mengangkat wajahnya dan memandang Kai yang masih setia tersenyum dan menghulurkan tangan untuk berjabat.

 

Hanri berpaling kehadapan semula.Dengan muka poker tidak bersalah.Dia mengeluarkan buku nota kecil dari beg dan buat tak endah Kai yang sedang berdiri disebelahnya.Kai mula awkward.Dah cam diri sudah ditolak untuk berkenalan.Dia menggaru belakang lehernya.

 

“okay..awak sibuk kut..nanti kita borak panjang ek”.Kai berjalan pergi.Sudah dia nampak Chanyeol ketawa macam gila.Malu woi Kai dibuatnya.Kai melabuhkan punggung diatas meja dibelakang Chanyeol.

 

“K..Kai..sa…saya nak study ni”.ujar budak lelaki berkaca mata yang sedang membaca buku.

 

“boleh blahlah study kau..pergi lain..aku nak duduk sini”.Kai menolak bahu pelajar lelaki tersebut.

 

“camne Kai??jatuh mendadak saham kau..bankruplah tak lama lagi..boom!”.Chanyeol ketawa sambil menekan perut.Kai membetulkan rambut dibahagian belakangnya.

 

“sedap-sedap aja minah tu refuse aku..weh..tak pernah masuk sejarah hidup aku awek tolak aku ajak sembang tau..aku ni..bayi,budak lima tahun,pelajar sekolah rendah,menengah rendah,menengah tinggi,noona,omma orang,halmeoni orang..semua makan pancing aku..dia ni..ape duh”.Kai menggeleng kepala.Chanyeol masih setia ketawa.Suhan tersenyum sendiri.Bagus juga pelajar perempuan tersebut tak layan Kai.Uish jahat benor Suhan ni.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 19: Fuh,ingatkan suhan die betul2.jaht lah dia tu..tp takper,akhirnya hepi ending..so sweet
kyunnie96
#2
Chapter 18: Mula2 ingatkan betul.. kenapaa T,T suhan mati.. then terpikir ni mesti tipu.. haha! Agak dah xD Daebak !
leehyesoo
#3
Chapter 18: hampir2 nk nangis sbd ingat suhan dah mati! huaaaaaaaaaaa
jahat la author ni..btw, gud job!!:D
anonymous_77 #4
Chapter 18: kakaka mati mati ingat suhan mati pfft! XD btw best giler cite ni!!!HAPPY ENDING~~