Duguya?

Smoothie VS Bubble Tea (Sequel My Cold Sweet Love)

11 tahun kemudian

 

 

 

Pagi yang cerah dan indah dengan matahari yang menyinar disebalik langsir putih yang bersih dan suci.Bunyi burung yang beralunan indah.Suhan memeluk bantal semakin erat.Tiada tanda-tanda mahu bangun atau bersiap nak ke sekolah.

 

“Suhan..bangun sayang..nanti lewat”.Dapat didengar suara Puan Oh Sena yang berada didepan pintu bilik Suhan.

 

“5 minute”.Serak suara Suhan kedengaran.Tiba-tiba Encik Oh Sehun datang kearah Puan Oh Sena.Macam biasa,tolong pakaikan tali leher.

 

“Suhan..bangunlah….ini hari pertama sekolah bagi penggal kedua…ireona”.Ujar Encik Oh Sehun.

 

“arraso papa”.Suhan terus bangun.Berlari anak ke bilik air.

 

Suhan melihat mukanya didalam cermin pantas pipinya ditepuk-tepuk.Dia menguap besar lalu mulutnya ditepuk-tepuk.Kepalanya digaru-garu.

 

“sekolah…huhuhu..I Hate You!!!”.

 

Encik dan Puan Oh tersentak.

 

“apalah budak tu buat dalam bilik mandi melalak macam tu”.Encik Oh menggeleng kepala.Puan Oh ketawa kecil.

 

“jomlah turun..tunggu Suhan dekat meja makan”.Ujar Puan Oh.

 

Akhirnya siap juga mandi.Hahaha,badan pun dah wangi.Mesti fangirl-fangirl boleh diserang penyakit jantung bertubi.Mwahahahaha.

 

“aish..kenapalah hidup aku simple je..tak dramatic macam papa dengan mama?”.soal Suhan sendiri didalam hati kecilnya sambil membutangkan baju sekolahnya.

 

“hurmm..kalau dramatic sangat..banyak cubaan..omo~tak nak…aku nak hidup bahagia aman damai..aku takde teman hidup”.Suhan menggeleng kepala.Kini dia mengerutkan dahi.Apa kena mengena dengan teman hidup?oh,mungkin sebab mamanya ada papanya jadi tabah.Hahaha,senang punya conclusion.Anyway,mama dia dah sembuh.Dia dah dapat melihat satu tahun kemudian selepas tragedy tersebut.Daehyun pula dah meninggal.Suhan tak ingat sangat disebabkan dia masih kecil.

 

Suhan memaut beg galas sekolahnya terus dia berjalan menuju ketingkat paling bawah.Dia terus meluru kearah meja makan.Sudah kelihatan sarapan yang sedap dan menyelerakan.Bab nak pergi sekolah aja tak best pagi-pagi ni.

 

“papa..hari ni Suhan datang naik skateboard ek?”.

 

“aigo…Suhan..bahaya tau..minggu lepas lutut kamu baru je terluka sebab jatuh”.Puan Oh menggeleng kepala.

 

“alah mama ni..sikit aja kot..biasalah tu..”.Sehun buat puppy face.Meminta simpati.Eceh,macamlah lawa sangat buat macam tu.Bahahaha.

 

“okay..papa beri kebenaran..tapi..hati-hati…satu lagi jangan duk merayau pula..balik sekolah terus pulang rumah”.Jelas Encik Oh.

 

“I Got It”.Suhan tersengih dan memasukkan omelet kedalam mulutnya.

 

“okay ma..pa..Gotta go now”.Suhan melambai-lambai tangan.Beberapa minit kemudian pembantu rumah datang dan berlari anak menghulurkan skateboard kepada Suhan.

 

“thanks ahjumma”.Sempat Suhan memberikan senyuman manis.

 

“aigo..our Suhan neomu kyeopta”.Makcik pembantu rumah pun fangirl Suhan nampaknya.Bahahaha.

 

“hm!sayang..lupa pula nak kasitau”.Ujar Encik Oh sambil meneguk kopi.Kening Puan Oh terangkat.

 

“apa?”.soal Puan Oh sambil mengunyah makanan didalam mulutnya habis.

 

“Luhan..dengan Chorong balik kekorea tau!”.

 

“seriously!omo!rindunya diorang”.Puan Oh tersenyum sambil memegang kedua-dua pipinya.Memori lalu mula berputar dalam fikirannya.Rindunya pada Chorong.Tak lupa juga Su.Hehe.

 

“bila diorang balik?”.

 

“dua hari lepas”.

 

Puan Oh anggukkan kepala.

 

“so malam ni…kita akan belanja diorang dinner…saya dah kasitau dah diorang”.

 

Puan Oh menepuk tangan.Tak sabar rasanya dia mahu berjumpa sahabat lamanya itu.

 

“diorang ada anak perempuan kan?sama umur dengan Suhan kita??”.

 

Sehun meneguk kopi dan menganggukkan kepala. “Hanri..haha..”.Sehun menggeleng kepala.Betapa dia rindu anak kecil tersebut yang kini sudah membesar.Besar kepala dan sebagainya.

 

 

 

 


 

 

 

 

“Kingka is coming!”.

 

“ahhh!!kyeopta!!”.

 

“Suhan!tengok sini!”.

 

Bertubi-tubi sahutan dari fangirl yang sudah naik gila.Pelajar lelaki ada yang meluat dan ada yang memandang dengan pandangan cemburu.Yalah,ada yang benci dengan Suhan,ada juga yang cemburu,nak jadi macam Suhan.

 

Suhan tersenyum memandang Kai dan Chanyeol yang sedang menyandar di koridor.Mereka bertiga ialah Kingka sekolah.3 kingka yang berlainan karakter namun sekepala.Gempak kan?.Suhan high five dengan Kai dan Chanyeol.Pantas pelajar perempuan yang lalu lalang menjerit bagai nak kena hysteria.Kai hanya tersenyum senget melihat gelagat fangirl.

 

“so..apa plan petang ni?”.Soal Kai.


“mak oih..cepatnya..baru pukul 8.05 pagi kut”.Chanyeol menggeleng kepala.Sah malas nak belajar.Then excited pasal habis sekolah nanti.

 

“sorry guys..nanti aku kena balik terus rumah..lagi-lagi mama aku hantar mesej tadi..aku kena ikut diorang pergi dinner dengan kawan diorang”.Jelas Suhan.

 

“hohoho..anak mama lah katakana”.Chanyeol dan Kai ketawa terkekek-kekek.Bukan apa,mamanya banyak terima kesusahan ketika dulu.Dia mahu nak menyenangkan orang tuanya.Kalau dia buat onar,kesian mereka.Bukan?jadilah seperti Suhan.Anak yang baik.Bahaha.

 

Tiba-tiba ada seorang pelajar perempuan dengan menggalas beg bewarna hitam dengan corak bewarna putih melintasi Suhan,Kai dan Chanyeol.Gape sekejap mereka bertiga dibuatnya.Mata mereka tidak lari dari melihat pelajar perempuan tersebut.Begitu juga dengan pelajar lain.Tapi,pelajar perempuan tersebut hanya menundukkan kepala.Berjalan menuju kearah bilik guru.

 

“who’s that ch..

 

Pang!Chanyeol menampar pipi Kai.Taklah kuat sangat.

 

“takyah buat kerja gila kaulah”.Chanyeol menggeleng kepala.Suhan ketawa kecil.Kini dia memegang belakang kepalanya.Dia macam kenal perempuan tadi.Scent dia.Seolah-olah dia pernah kenal perempuan tersebut.Duguya?.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 19: Fuh,ingatkan suhan die betul2.jaht lah dia tu..tp takper,akhirnya hepi ending..so sweet
kyunnie96
#2
Chapter 18: Mula2 ingatkan betul.. kenapaa T,T suhan mati.. then terpikir ni mesti tipu.. haha! Agak dah xD Daebak !
leehyesoo
#3
Chapter 18: hampir2 nk nangis sbd ingat suhan dah mati! huaaaaaaaaaaa
jahat la author ni..btw, gud job!!:D
anonymous_77 #4
Chapter 18: kakaka mati mati ingat suhan mati pfft! XD btw best giler cite ni!!!HAPPY ENDING~~