014

Ajari Aku Cinta
Please Subscribe to read the full chapter

“Kau dengar tak pasal budak tu.. Dia eee kena kutukan. Main black magic gitu.” Penuturnya seorang pelajar perempuan berbangsa cina berskirt mini hitam. Pengawas asrama.

 

Seorang lagi hanya mengiakan lalu menjeling-jeling ke arah Ai. Ai balas dengan tatapan maut. Apa tengok-tengok? Getusnya di dalam hati. Puas kau gossip pasal orang? Ingat aku tak dengar? Gadis itu terus pandang tempat lain. Terasa bulu romanya meremang bila ditatap macam tu.

 

Ha! Tau takut. Ai mengeluh, keras. Beg galasnya dihempaskan di atas meja. Kaca yang masih berserpihan di atas lantai ditenung.

 

Macam mana boleh jadi ni Paz? Siapa yang tergamak buat benda macam tu dekat kau? Dan.. Dan apa yang kau nampak sampai kau suruh aku lari? Ai tunggu, mana la tau ada gossip liar yang akan cerita pasal tu. Semua pasal ‘Ai tikam Paz tapi tak ada dalam CCTV.’ Ingat aku ni anak setan? Atau pun semua tu semua imaginasi Paznik. Entahlah.

 

Ai duduk bercangkung. Rambut panjang yang mengurai, diikat. Serpihan kaca di depan mata ditenung. Kenapa boleh jadi macam ni… Darah Paznik di bahagian liang-liang lantai disentuh. Dah kering.

 

“Tengok tu. Eerie gila. Dia sentuh darah Paz macam tak de papa terjadi. Tak de hati betul.”

 

Ai diam je. Dalam hati bukan main panas bagai minyak menggelegak.  Kemarahannya sudah ke tahap 100 darjah selsius meluap-luap. Siapa kata aku anggap semua ni macam tak pernah terjadi? Suka hati mulut kau je tuduh aku tak ada perasaan. Kau ingat aku ni tak separuh nak gila ha fikir semua ni? es betul!

 

“Kau nak tau apa lagi gempak? Paz kata dekat belakang si Ai tu ada benda hitam berbulu, besar yang ikut dia,” bisik gadis cina yang satu lagi.

 

Kelat lidah Ai tengok gelegat mereka. Dia cuba tenangkan diri. Like seriously, itu yang Paznik nampak. Ai sendiri rasa takut. Dekat belakang aku –GULP. Seriously? Gila! Ini gila! Semua kejadian aneh berlaku tidak lebih 48 jam. Dan lebih menyakitkan hati lagi, semua ada kaitan dengannya. Memang betul kot aku ni kena kutukan, pembawa sial. Atau semua ni hanya satu kebetulan yang tak disangka. Kenapa aku lahir di bumi bertuah ni kalau hanya rosakkan hidup orang lain?

 

Ai kelipkan mata berkali-kali. Tahan air mata supaya tak gugur. Serpihan kaca itu dikutip, perlahan.

 

“Kau okay?”

 

Ai mengangguk kepala. Senyuman terukir kurang sesaat, tak ikhlas.

 

“Kenapa nak kutip benda alah ni?”

 

“Jinhwan..” Suaranya agak muram. Ada sesuatu yang tak kena.

 

Jinhwan terus join Ai sekali. Dia duduk bercangkung di samping Ai. “What’s wrong? You look down.”

 

Jinhwan pandang sekeliling. Orang berbisik – bisik sambil cerlung mereka. “Jangan hiraukan dorang. Dorang tu bu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KeiYin #1
Chapter 22: Update soon
QuincyOat
#2
akak, saya confius kejap. ni citer yang ada watak Sota dulu kan? tapi saya lupa apa tajuk dia.