Surat Cinta untuk Kapten (HIATUS)

Please Subscribe to read further chapters

Description

 

Kim Jisoo, si gadis  lemah lembut bagai sotong kena salai dek Chef Wan dan juga sering menjadi mangsa buli di sekolah telah dipaksa oleh kedua ibu bapanya untuk menyertai pasukan tentera, kononnya untuk memperbaiki serta memperkuatkan personalitinya yang rapuh bagaikan kaca itu.

"What? Sertai tentera? Papa ingat Jisoo ni sekuat Wonder Woman ke?"

Dapat ke Jisoo yang ayu bagaikan gadis korea terakhir ini bertahan dengan kehidupan tentera yang serba susah serta mencabar itu?

 

"Kim Jisoo! Kamu lewat seminit! Front support seribu kali!"

"Kim Jisoo! Kamu gagal menyeberangi sungai macam yang saya arahkan. Tekan tubi seribu kali!"

 

Dan yang paling penting,

Dapatkah dia bertahan dengan Kapten Song Mino, pegawai tentera yang kacak tapi garangnya mengalahkan singa patah taring yang selalu saja mendendanya?

 

"Aku benci tentera.. lagi-lagi pegawainya yang bernama Song Mino!!!"

 

 

Watak-watak

 

Kim Jisoo

 

Song Mino

Foreword

 

Cerita baru lagi..lol. Kali ni saya ambil inspirasi dari telemovie Prabet Jamilah (ala yang Scha dengan laki dia berlakon tu lmao) dengan rancangan variasi The Real Man , so mungkin adalah sikit persamaan dari segi plot. Saya tak jamin cerita ni best. Kalau nak baca, subscribe je. Comment amatlah digalakkan. Upvote digalakkan juga jika anda sebagai pembaca rasa cerita ni berbaloi untuk dibaca lol. Dan cerita ni saya tujukan khas untuk kawan sekeling dan sethambi saya, Naomi95 ahaks. Sekian~

 

Credit poster to my self ;p

First poster

 

Second Poster

Comments

You must be logged in to comment
Kkyungwifeuu12_
#1
Chapter 6: Aku pelik dengan jongin
inaequanimous
#2
Chapter 5: Adakah adakah jongin anak angkat
Iefa_San
#3
Chapter 1: Click sebab ternampak tajuk dan poster yang catchy (Igtkan kot ff parody drama Kapten Mukhriz or Abg Bomba, hehe). Tertarik dgn gaya penulisan penulis yang bersahaja dan mantap and subscribe terus walaupun tak kenal sgt sapa Mino tu. Haha.. Keep up the good work!
jungiejung8 #4
Can someone make the english version of this? I really want to read it :(
inaequanimous
#5
Chapter 4: Harimau wanabe
Burnkookie
#6
Chapter 4: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ADUUUU OIIII SENAKKK LA PERUT GELAKKKK . HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA ADUUU SENAKK PART YG JISOO DGN YUNHYUNG TU . DUMAKKK LAWAK LOL !
SAYA MMG SALUTE LA DNGN AUTHOR SBB BOLEH TLIS FF PASAL ASKAR² GINIII . HOHOHOHOHOH .

Saya ada tngok episod tu real men yg tu author . Gelakk bagaii nak gila wktu dorang pakai menda tu , dia punya ketua askar tu tahan gelak ja bila tngok muka innocent dorang letak benda tu ... Auuuu ... Hahahhahaha
Burnkookie
#7
Chapter 3: Wuuuuuu ah yeahhh !!!! Kenapa sweet sngat author ?!! Saya nak jd jisoo xD hahahaha jkjk huntung la siap kena mino buat back hug gittuw . Saya mmg rindu gila dgn ff nii author TT.TT dan akhirnya update jugak ! Boombayah !!
pikahbajet #8
Chapter 3: mesti laki tu adik die .pa pon update soon...
aty_izzaty
#9
Chapter 3: Chapter 3: Oh aduhai, kapten Song Mino~ berfangirling habis I tadi xD. Org yg perhati tu maybe Yunhyeong... Penumbuk lg tu...
nanadjiyongie_01
#10
Chapter 3: okaay sangat authornimmmm..waduhhhh saya dh berfangirling kat dpn laptop ni..
aduhai song mino...kenapalah kau hensem sangat.....kalau saya yg jadi Jisoo tu..dh berdarah hidung saya bila kenal ngan mino..u-u
keep updating authornim! chaiyokk!!