Eight

EXO KINGDOM

Di rumah Sehun.

Apakah pekerjaan mak dan ayah sehun sebenarnya? Jomlah kita saksikan drama ini dengan air mata, tapi jangan lupa pegang bawang sekali, kalau boleh bawang merah, jangan bawang putih pulak.kot2 susah nak menangis, letakkan aje bawang tu kata mata.
(Suho: sila lah jangan ikut tips author nie!!)

 

Kai yang sedang tidur siap mimpi dating dengan Jennifer Lopez lagi.

 

[dalam mimpi kai]

 

“hai Jennifer sayang, let me teach you how to dance ballet babe?” siap kenyit mata lagi. Eh, wait. Sejak bila pulak kai pandai speaking ini? Alah dah nama pun mimpi, macam2 lah boleh berlaku.

 

Baru saja kai nak ajar Jennifer menari, tiba2 hujan turun dengan lebatnya. Dan dia pun tersedarlah dari mimpi yang indah itu kerana itu bukanlah hujan. Tapi xiumin yang simbah air kat muka nya itu.

 

“ bangun pun. Ingatkan tengah mimpi berenang dengan angsa dan itik tadi?” peril xiumin.

 

“dahlah, cepat bangun,nanti lewat nak gi kerja. Kalau gaji awak dipotong, susah nanti saya nak hidup. Macam mana nak beli semua bun favourite saya.” Itu aje yang ada dalam kepala hotak xiumin yang genius itu, bun, bun, bun…bunny?err..

 

Kai yang geram dengan tindakan xiumin itu kerana telah menggangu mimpi indahnya tadi terus mengambil bantal dan mencampakkan kat atas kepala xiumin. Apa lagi, terjatuhlah semua bun yang xiumin tengah syok kunyah itu.

 

“TAK GUNA”

 

Xiumin sangat marah lalu dia mengambil lesung ( alah yang makcik2 selalu guna nak tumbuk2 sambal tu) dan hampir nak bunuh kai. Nasib baik kai sempat lari keluar rumah. Maka terjadilah sebuah drama Hindustan yang indah disitu.

 

Jiran melihat mereka kepelitan.

 

“berani awak ganggu mimpi indah saya” laung kai

 

“ berani kau jatuhkan my precious baby bun” balas xiumin

 

Kai ternampak bunga yang ada kat tepi rumah tu (sebenarnya ianya adalah rumput) terus mencabutnya dan melutut dengan rumput itu depan xiumin.

 

“wahai xiumin ku yang disayangi, maafkalnlah husband mu ini. Jika engkau bunuh ku..tiada siapa dapat beli bun untuk mu itu.” Cewwahh kai jiwang giler ayat. Sebenarnya kai dah nak termuntah dengan ayat yang spontan keluar dari mulutnya itu.  

 

Xiumin yang dah cair dengan ayat jiwang kai it uterus pergi meletakkan balik lesung kat dapur.

 

Jadi selamatlah kai hari nie. Dan dia baru perasan yang dia sudah lewat untuk pergi kerja. Jadi dia terus keluar macam itu saja.

 

Sebenarnya kai tak perasan pun yang dia sedang pakai baju tidur, warna pink lagi. Siap ada reben2 lagi. Ish3. Itu sebenarnya baju tido perempuan dia jumpa kat tepi jalan waktu balik dari kerja. Dia tak nak membazir baju yang masih elok tu…jadi dia pakai lah…(kenapa lah hobi mu nie pelik sangat kai)

 

Akhirnya sampai jugak kai di tempat kerja nya. Kai nie sebenarnya kerja sebagai pembantu kris uruskan itik2 dan angsa2 kris. Tapi masalah mula melanda bila kris menyuruh kai ajar itik dan angsanya berenang dan menari.

 

Gila ke apa kris nie. Kau ingat ini itik dan angsa dari galaksi mane huh! Semua benda nak diajarnya, dah lah macam2 bahasa yang di ajar kat binatang itu. Masalahnya..adakah ianya berbaloi? Jangan dilayan kris angsa yang memang dah gila.

 

“HAHAHAHA” kris sudah ketawa apabila melihat kai datang bekerja dengan baju tidur pink itu.

 

“sekarang nie awak nak ajar itik saya cara berfesyen ke cik adik?” soal kris sambil mengenyit mata.

 

Barulah kai perasan yang dia sedang pakai baju tidur. Sejuk lah pulak rasanya.

 

Nasib baiklah kai nie ada kuasa teleport, bolehlah dia terus menghilangkan diri dan salin pakaiannya.

 

Eh, wait, kai ada ilmu teleport? Tapi naper tak guna tadi eh? Tadi dia takut sangat dengan xiumin sampai lupa kuasa yang dia ada.  Sebab itulah selama nie kai selalu bangun lewat, sebab dia boleh kemana2 saja dengan kuasa dia tu.

 

Berbalik pada kisah kai tadi.

 

“maafkan saya pasal tadi kerana menghilangkan diri sekejap”kata kai kepada kris.

 

“teruskan kerja awak” kata kris pada kai.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maaf pada chapter yang menbosankan ini. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
GreenDecember
bilalah agaknya cerita ini nk complete...

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 30: Tao lupa basuh kaki lawakk siaa hahahaha. Tahpape je tapi bestttt cayalahhh. Akak punya cite tak penah menghampakn saya. Youre my favourite♥♥♥
Keep writing akak fightinggg ̄ω ̄
parkyura98
#2
Chapter 30: Hahahahaha mimpi je rupenye semua tu! Haish! Tao2 tu la! tido x ambil wudhuk! Hahahahahaha akhirnye dah completed dah citer ni~ huhu...mesti sye rundu citer ni nanti.... T^T
BTW k.Amy good job! Mesti pening kepala k.Amy nk completed kan citer ni! XD
chacha_ieyra
#3
Chapter 29: hahahhahahhhHhHhHAAhahahahxD..DAEBAK!
got7imsungri #4
Chapter 29: senak perut...ff ni mmg deabak..
parkyura98
#5
Chapter 29: Huhu....rindunyeeee..sye dgn citer k.Amy Huhu...akhirnyeeeeee Tao dah bertemu dgn ibunyeee...suho! Elektrikkan je si Kris tu! Biar die dpat blasannya! Berat ni dia kawin lagi satu tnpe pengetahuan suho! BTW sye rindu sgt kt k.Amy!! nnti Update la lagi ea? XD
chacha_ieyra
#6
Chapter 29: aduhai...kelakar doh cite ni..xDDDD....bahahahahahhahahahahhaaxaDD
minlee123 #7
Chapter 29: hahaha kris padan muka
happineseu
#8
Chapter 29: xD asl ikan keli. huhuhuhu
Dragneel09 #9
Chapter 29: Tao tao tao...*geleng kepala*