Fifteen

EXO KINGDOM

Maka pementesan drama Snow White sudah bermula. Sekarang tiba giliran kumpulan Chanyeol untuk membuat persembahan.

Chanyeol  memjadi pembaca latar cerita.

3, 2, 1,,,0,,start….

“Pada sautu masa dahulu, masa nenek moyang korang yang terdahulu, dan sebelum masa nya dahulu, dan pada zaman-zaman dahulu.”

Semua penonton sudah mula benggang dengan pengenalan cerita yang di baca oleh Chanyeol. “Cepat lah habiskan pengenalan bodoh itu” Marah salah seorang pelajar.

“Tinggal seorang Raja dan Permaisuri yang hidup bahagia. Pasangan ini sangat sukakan badut, tetapi diorang tidak mempunyai anak. Pada sautu hari, salji turun dengan lebat dan Permaisuri itu disahkan mengandung. Permaisuri amat gembira. Pada sautu malam, salji turun dengan lebat, dan permaisuri itu ketawa macam orang gila kerana sedang menonton persembahan badut di istannya. Akibat ketawa terlalu banyak, maka si Permaisuri itu terberanak dan meninggal dunia. Sebelum dia mati, dia memesan kepada Raja untuk menamakan anak mereka Snow badut. Princess Snow Badut tak macam princess yang lain kerana mukannya sangat hodoh, rambutnya berwarna pelangi dan bergulung2. Hidungnya pulak warna merah dan kakinya macam big foot. Kerana kehodohannya, dia amat di benci oleh semua penduduk kampung.

Ayah Snow Badut telah berkahwin lain, dan nama isteri barunya ialah Permaisuri D.O. Permaisuri D.O merupakan seorang nenek sihir yang mukannya dah berkedut-kedut. Dan dia amat hodoh giler. Tetapi itu adalah perkara yang paling di banggakan oleh Permaisuri D.O. Sautu hari dia bertanyakan  periuk ajaibnya.”

“periuk, periuk, siapakah yang paling hodoh sekali dalam dunia ini?”

“ D.O lah yang paling hodoh, tetapi ada seorang lagi manusia yang paling hodoh” kata periuk itu

“siapakah dia”

“Anak tiri kamu, Snow Badut”

“Permaisuri D.O amat murka lalu menyuruh semua penduduk kampung menghalau Snow Badut dari Kampung dengan mengatakan bahawa Snow Badut boleh membawa malapetaka kepada kerajaan ini. Snow Badut yang dihalau dari kampung telah pun berada di hutan”

“Alamak termasuk Hutan lah pulak, ingatkan sesat kat padang pasir tadi” kata Princess Snow Badut dengan kaki besar nya di hempapkan ke tanah. Menujukkan dia amat gembira dengan tempat itu.

“tak dilupakan, selain hodoh Snow Badut jugak amat bodoh. Kerana dia selalu mempunyai impian untuk tertandus di pandang pasir. Apa punya pelik lah si Snow Badut nie.”

“alamak, laparlah pulak, tak da ke tempat nak pergi nie?”

“ Snow Badut terus berjalan ke dalam hutan dan dia pun ternampak sebuah rumah. Maka dia pun singgah ke rumah itu”

“Hello! Ada sesiapa tak kat sini” Tanya Snow Badut

“Di sebabkan tidak ada sesiapa menyahut, maka Snow Badut itu terus menendang pintu rumah itu. Jadi dia pun masuklah ke dalam rumah itu dengan hati yang riang-ria astro ceria.”

“Alamak, tak da bubble tea lah dalam rumah nie. Habis tu nak makan apa? Yang ada cuma ranting kayu”

“Akhirnya princess Badut kepenatan lalu tertidur di situ. Maka pulanglah 3 orang kerdil di rumahnya. 3 orang kerdil nie sebenarnnya tak kerdil pun.. HAHAHA”

Penonton sudah mula annoying dengan lawak bodoh Chanyeol. Chanyeol nie, ada aje skrip yang dia nak tambah. Nasib baiklah tak menganggu pementasan ini.

“peliknya, rumah kita nie macam di ceroboh tapi tidak menunjukkan ianya di ceroboh” ujar Lay kerdil

“Maka 3 orang kerdil itu pun terjumpalah 3 orang Snow Badut di rumah diorang.”

Semua penonton memadangnya pelik.

“eh, maafkan saya, salah bahasa pulak” apalah Chanyeol nie.

“Diorang amat terkejut kerana berjumpa dengan manusia yang paling hodoh sekali di alam semesta ini, tak lain dan tak bukan, Snow Badut”

“Apa yang kau buat kat istana Beta ini” soal Baekhyun kerdil

“oh ini istana ke? Ingatkan kandang gajah tadi, semut pun belum tentu nak masuk..ehek” jawab Snow Badut

“Selain hodoh, Snow Badut jugak amatlah tidak sopan bila bercakap dengan orang. Macam badut. Tetapi memadangkan perangai pelik Princess Snow Badut itu, jadi 3 orang si kerdil pun mula berkawan dengannya. Snow Badut dan 3 orang kerdil telah menjadi kawan rapat dan mereka selalu memburu ayam emas bersama-sama. Sebenarnya ayam emas nie, diorang warnakan supaya istana kandang lembu diorang tu nampak mewah dengan adannya ayam emas. Sautu hari, Permaisuri D.O ingin bertanya kepada senduk ajaibnnya pulak, kerana dia tidak berpuas hati dengan jawapan periuk ajaibnnya hari itu. Berapa banyaklah alatan memasak ajaib Permaisuri D.O nie ada agaknya?”

“Senduk oh senduk, siapakah yang paling hodoh di alam semesta nie?”

“Snow Badut, tetapi ada lagi yang lagi hodoh di alam semesta nie?”

“siapa?”

“Snow Badut jugak..hahahaha”

“Jadi permaisuri D.O pun terasa amat marah dan dia pun merancang ingin membunuh Princess Snow Badut dengan meracunkan Bubble Tea perasa ayam kat Snow Badut.”  

“Hey puteri BAdut, nak tak kamu habiskan minuman air bubble tea nenek yang tak habis nie?”

“nak, nak, nak”

“Snow BAdut yang obsess dengan bubble tea tu terus meminum nya dan terus pengsan. 3 orang kerdil berasa sangat gembira kerana akhirnnya tiada lagi Snow Badut. Kebetulan waktu itu,  ada seorang prince sedang memburu beg guccinya yang ada kaki untuk melarikan diri it uterus terserempak dengan Snow Badut dan 3 orang kerdil. Lalu dia pun bertanya?”

“Kenapa ada orang hodoh tidur di sini?”

“dia terus pengsan lepas minum air bubble tea nie, macam mana kitaorang nak kejutkan dia” soal orang kerdil yang bernama Chen.

“Prince itu pun terus ke Snow Badut dan dia amat terkejut dengan muka Snow badut, terus menumbuk muka Snow Badut itu. Lalu terbangunlah Snow Badut”

“Hodoh giler muka Snow Badut nie. Aku tak nak kawin dengan dia.” marah prince.

“Jadi cerita ini pun tamatlah”.

Semua pelajar memberi tepukan gemuruh kepada kisah mengarut Snow White versi kumpulan Chanyeol.  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
GreenDecember
bilalah agaknya cerita ini nk complete...

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 30: Tao lupa basuh kaki lawakk siaa hahahaha. Tahpape je tapi bestttt cayalahhh. Akak punya cite tak penah menghampakn saya. Youre my favourite♥♥♥
Keep writing akak fightinggg ̄ω ̄
parkyura98
#2
Chapter 30: Hahahahaha mimpi je rupenye semua tu! Haish! Tao2 tu la! tido x ambil wudhuk! Hahahahahaha akhirnye dah completed dah citer ni~ huhu...mesti sye rundu citer ni nanti.... T^T
BTW k.Amy good job! Mesti pening kepala k.Amy nk completed kan citer ni! XD
chacha_ieyra
#3
Chapter 29: hahahhahahhhHhHhHAAhahahahxD..DAEBAK!
got7imsungri #4
Chapter 29: senak perut...ff ni mmg deabak..
parkyura98
#5
Chapter 29: Huhu....rindunyeeee..sye dgn citer k.Amy Huhu...akhirnyeeeeee Tao dah bertemu dgn ibunyeee...suho! Elektrikkan je si Kris tu! Biar die dpat blasannya! Berat ni dia kawin lagi satu tnpe pengetahuan suho! BTW sye rindu sgt kt k.Amy!! nnti Update la lagi ea? XD
chacha_ieyra
#6
Chapter 29: aduhai...kelakar doh cite ni..xDDDD....bahahahahahhahahahahhaaxaDD
minlee123 #7
Chapter 29: hahaha kris padan muka
happineseu
#8
Chapter 29: xD asl ikan keli. huhuhuhu
Dragneel09 #9
Chapter 29: Tao tao tao...*geleng kepala*