Twenty-four

EXO KINGDOM

 

“Apalah yang D.orayaki ini mengarut, siapa yang nak makan masakan Ibu dia itu,” kata Baekhyun mencebik.

 

“Weh Beg sekolah, kau tengok tu, tak ke pelik si Chanyeol, Tao dan Lay ada kat kelas kita? Apa yang triple idoit ini buat kat sini?” Chen mencuit bahu Baekhyun apabila dia ternampak tiga orang makhluk yang tidak di undang berada di dalam kelasnya.

 

“Alah, macam biasalah diorang tu, mana diorang nak ingat diorang itu kelas mana? Yang diorang tau datang sekolah, buat kecoh dan balik rumah, what the hell, senangnya hidup mereka,” Baekhyun membebel tentang ketidak puasan hatinya terhadap Lay, Chanyeol dan Tao. Apalah Baekhyun ni, dia nak buat begitu pun boleh, tak ada siapa pun melarangnya.

 

“Weh, kau ni kenapa? Macam tak puas hati aje?” tanya Chen apabila dia dapat rasakan nada Baekhyun itu seperti mak nenek sedang membebel.

 

“Sebab kaulah, kita punya nasi goreng dengan kuali itu dimakan oleh Unta si Yoda, orz,” marah Baekhyun memeluk tubuh dan menyandar pada kerusi.

 

“Lah, setakat nasi goreng aje, nanti kita beli makanan lainlah,” kata Chen.

 

“Kau tengok si D.O itu, dengan muka yang menakutkannya, sedang terkumat-kamit baca jampi dekat sup yang di bawanya itu, aku yakin yang kita dipaksa untuk menghabiskan sup dia,” Baekhyun memberi jaminan 100% apabila si kawan baik mereka, D.O membawa bekal makanan dari rumahnya.

 

“Weh, jom kita ponteng kelas hari ni nak?” ajak Chen kerana dia pun tidak sanggup makan sup D.O.

 

“A’ah, bagus tu, boleh lah aku pakaikan eyeliner dekat unta si Chanyeol itu, kau rasa dia letak kat mana unta itu?” Baekhyun mempersetujui idea Chen untuk ponteng kelas pada hari itu kerana dia tidak sanggup mejamah makanan tradisi keluarag D.O yang menakutkan. Mereka yakin sangat yang sup itu pasti berwarna pelik.

 

 

“Whatdup,” tiba-tiba Sehun datang dan menegur Chen dan Baekhyun.

 

“Sehun, jom kita keluar dari kelas ini, aku ada banyak benda nak buat hari ini,” Baekhyun memujuk Sehun untuk memonteng kelas bersama dengan dia. Sehun terus mengangguk dengan gembira kerana dia pun tidak suka kelas yang macam pecah kaca pecah gelas, macam nasi berlauk yang dijual tengah jalan raya aje pepatah Si Sehun yang tak betul ini.

 

 

Maka, Sehun, Baekhyun dan Chen telah pun keluar dari kelas itu tanpa di sedari oleh D.O yang sedang khusyuk membaca jampi dekat supnya itu. Semoga ada yang selamat makan sup dia.

 

_________________________________________________________________

“Kau tahu tak Sehun, si yoda itu tunggang unta datang sekolah hari ini,” kata Baekhyun. Mereka semua sedang berjalan di koridor sekolah dengan tenang sekali tanpa mempedulikan sesiapa pun.

 

“OH MY GOD, Kau biar betul ni?” kata Sehun dengan muka terkejut, dia menekankan kedua-dua belah pipinya dengan reaksi yang terkejut yang paling hodoh pernah di buat manusia di abad ini.

 

“Yalah aku tak tipulah,” kata Baekhyun dengan beria-ria.

 

“Chen, kau ada sakit kat mana-mana tak? Tadi kan si Yoda tu tunggang kau, belakang kau sakit tak?” tanya Sehun dengan nada yang risau kepada Chen. Dia terus pergi ke arah Chen dan mengurut belakang badan Chen, bimbang sungguh dia jika kawan baik dia ini mengalami kecedaraan kerana mebawa lebih hak muatan, JPJ patut saman sahaja Chanyeol. \

 

“Yah, kau ni, unta haiwanlah, bukan unta manusia” marah Chen.

 

“Oh, baguslah kau mengaku jugak yang kau ni spesis unta,tehet,” kata Sehun dan terus men’hi-5’ dengan Baekhyun.

 

“Hahaha, senang betul nak kenakan Chen ni,” kata Bekhyun menahan gelak.

 

“Kau tahu tak kat mana Chanyeol letakkan unta dia?” tanya Baekhyun tiba-tiba. Dia sudah tidak sabar nak make up kan si unta Chanyeol itu.

 

“Oh, cakap pasal unta, tadi aku ada nampak Chanyeol letakkan unta dia dekat luar pagar sekolah, jom tengok,” kata Sehun. Mereka semua menuju ke arah luar pagar sekolah.

 

 

“Hai unta,” Baekhyun menegur unta Chanyeol yang sudah pun berada di hadapannya itu. gembira tidak terkata dia apabila berjumpa dengan unta Chanyeol ini.

 

 “Alamak ,aku confuse lah,” kata Sehun dengan nada dramatic seperti seorang ibu yang tidak dapat membezakan anak kembarnya.

 

“kenapa Sehun?” tanya Chen.

 

“Macam mana aku nak bezakan Chen ini? Aku nampak ada dua Chen sekrang ini, Oh Tuhan, tolonglah aku, aku sudah tak dapat nak bezakan dua orang makhluk yang serupa ini,” kata Sheun dengan meletakkan belakang tangannya di dahi sambil memandang langit. Dramatic sungguh engkau Sehun.

 

“Yah, kau ni memang nak kena dengan aku kan,” marah Chen.

 

“hahaha,” Baekhyun hanya ketawa sahaja melihat Chen dan Sehun bergaduh.

 

“Apa yang melekat dekat dahi unta itu?” soal Chen apabila dia ternampak sesautu dekat dahi unta itu.

 

Baekhyun terus mengambil sticky note yang ditampalkan di dahi unta itu.

 

“Mesti Chanyeol nak kata yang unta ini dia punya, jangan ambik atau curi,” kata Sehun.

 

“Taklah, aku rasa itu lessen kereta unta dia kot?” kata Chen menokok tambah cerita supaya jadi makin mengarut.

 

“Korang boleh tak jangan nak mengarut, ini surat saman kerana telah parking di tempat yang salah,” kata Baekyun membaca isi kandungan notis itu.

 

“Polis zaman sekarang memang dah gila agaknya, hahahaha, takkan lah tak dapat nak bezakan kenderaa dan binatang,” kata Sehun sambil ketawa terbahak-bahak. Chen menjulingkan matanya ke atas, Sehun makin hari makin sewel.

 

“Dahlah, lantaklah dengan surat saman ke apa, jom mulakan misi kita dengan memake-upkan si unta ini,” kata Chen mengosok-gosokkan kedua belah tapak tangannya. Macam nenek sihir.

 

Baekhyun mengeluarkan eye liner yang di bawa dari rumah tadi, manakala Chen pulak mengeluarkan alatan make up yang di curi dari mamanya, Luhan, ssemoga Luhan tidak mengamuk apabila kesemua alat make up dia hilang.

 

“Mula-mula, kita pakai lipstick dulu, lepas itu eyeliner…”

 

Baekhyun, Chen dan Sehun sangat khusyuk me make-upkan unta Chanyeol sehingga mereka tidak sedar betapa tebalnya make up unta itu. well, mereka bertiga kan suka main make-up make up ini, macam diorang main anak patung Barbie tempoh hari.

 

“Siap jugak akhirnya, lipstick kau pakai kan kat mana Sehun?” tanya Chen apabila dia person yang lipstick mamanya sudah habis.

 

“Kat pipi,” kata Sehun dengan selamba.

 

“Yah, pipi blusher lah, dah nama lipstick, cuba lah kau terjemahkan betul-betul,” kata baekhyun.

 

“Lip itu bibir, stick itu batang, jadi..oh, okey, Sehun faham dah, maknanya pakai dekat dengan batang kayu kan?’ kata Sehun.

 

“Suka hati kaulah nak pakai dekat mana pun,” kata Chen dengan benggang. Setelah selesai bermain dengan alatan solek, mereka menampalkan kembali sticky notes itu dekat dahi unta Chanyeol, kesian unta itu, tak semena-menanya menjadi mangsa penganayiaan manusia.

 

“Jomlah, aku lapar, jom pergi makan,” ajak Sehun dan mereka semua meninggalkan unta itu. unta itu hanya mampu menahan perasaan marahnya sahaja, “kau tengoklah manusia, aku akan memburu mu hingga ke lubang cacing,” kata Unta itu. oh, rupanya unta itu dapat bercakap, hebat sungguh.  

_________________________________________________________________

A/N: Happy holiday guys!!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
GreenDecember
bilalah agaknya cerita ini nk complete...

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 30: Tao lupa basuh kaki lawakk siaa hahahaha. Tahpape je tapi bestttt cayalahhh. Akak punya cite tak penah menghampakn saya. Youre my favourite♥♥♥
Keep writing akak fightinggg ̄ω ̄
parkyura98
#2
Chapter 30: Hahahahaha mimpi je rupenye semua tu! Haish! Tao2 tu la! tido x ambil wudhuk! Hahahahahaha akhirnye dah completed dah citer ni~ huhu...mesti sye rundu citer ni nanti.... T^T
BTW k.Amy good job! Mesti pening kepala k.Amy nk completed kan citer ni! XD
chacha_ieyra
#3
Chapter 29: hahahhahahhhHhHhHAAhahahahxD..DAEBAK!
got7imsungri #4
Chapter 29: senak perut...ff ni mmg deabak..
parkyura98
#5
Chapter 29: Huhu....rindunyeeee..sye dgn citer k.Amy Huhu...akhirnyeeeeee Tao dah bertemu dgn ibunyeee...suho! Elektrikkan je si Kris tu! Biar die dpat blasannya! Berat ni dia kawin lagi satu tnpe pengetahuan suho! BTW sye rindu sgt kt k.Amy!! nnti Update la lagi ea? XD
chacha_ieyra
#6
Chapter 29: aduhai...kelakar doh cite ni..xDDDD....bahahahahahhahahahahhaaxaDD
minlee123 #7
Chapter 29: hahaha kris padan muka
happineseu
#8
Chapter 29: xD asl ikan keli. huhuhuhu
Dragneel09 #9
Chapter 29: Tao tao tao...*geleng kepala*