Fourteen

EXO KINGDOM

Ke esokan paginya diorang semua sudah berada di sekolah termasuklah Chanyeol, Tao dan Lay. Wah-wah awal pulak diorang datang hari nie, ni mesti sebab makanan D.O semalam. Tak sebenarnya Chanyeol baru tahu semalam yang maknya ada cermin ajaib, dia takut kalau2 Victoria ‘stalk’ dia guna cermin tu. So lebih baik dia masuk kelas untuk sementara waktu.

Chanyeol, Tao dan Lay yang sedang berbual di dalam kelas terus terdiam apabila mendengar bunyi tapak kaki menandakan cikgu akan masuk kelas.

“Selamat pagi semua, saya adalah guru baru kamu semua. Nama saya ialah Key” Belum sempat cikgu tu nak habiskan ayatnya, Chanyeol terus menyampuk.

“Key-board ke cikgu? Hahahahah” chanyeol dah ketawa dengan kuat sekali. Bergegar kelas itu dengar suara dia.

“hmm, nama saya Key”

“Key-chain…hahahaha” ish3. Apa punya manusialah Chanyeol nie.

“Bukk” sasaran yang tepat pada muka Chanyeol, maka muka Chanyeol sudah di dalam tong sampah itu. Key dah tak tahan dengan perangai ‘dorky’ Chanyeol lalu mengambil tong sampah dan memebalingnya ke muka Chanyeol.

“Nama saya ialah Key. Jangan persoalan kan keynapa o’key’. Saya cikgu Drama dan jugak cikgu sukan kamu semua. So setiap kali masa saya, kamu akan digabungkan dengan kelas sebelah”

Jadi diorang pun bergabunglah dengan kelas sebelah, gelas D.O ehh silap kelas D.O.

“baiklah memandangkan kamu semua sudah ada di sini, kita akan buat pementasan drama Snow White. Kumpulan yang buat terbaik akan dapat hadiah”

Chanyeol mengangkat tangan lalu bertanya, “ Hadiah Key-chain gambar cikgu ke?? Hahahahaha”

“boleh saya tahu sapa nama awak, budak telinga besar?”

“Chanyeol” jawab Chanyeol sepatah. Eh dah senyap.

“Okey baiklah kita akan bahagikan mengikut kumpulan”

Maka kumpulan dibahagikan, Chanyeol,D.O, Tao, Sehun, Lay, Chen dan Baekhyun ialah satu group, dan mereka merupakan kumpulan ketiga.

“jadi korang bekerjasamalah dan bahagikan watak” kata Key sambil makan nasi goreng dalam kelas. Apalah cikgu nie, siap makan dalam kelas lagi.

“Huh tak sangka musuh aku satu group dengan aku, harap korang tak bawak Barbie doll korang kat sini..hahahaha” kata Chanyeol degan suara yang keriangan. Tak bunyi macam musuh pun, macam kawan baik adalah.

“ Sejak bila kau pandai masuk kelas Chanyeol, setahu aku selama nie kau..” kata Chen sambil senyum mengejek.

“Aku apa?”

“Kau tak pernah nak ingat jalan nak ke kelas?” kata Baekhyun.

Tao yang ingin membela kawan baiknya, Chanyeol terus menjawab, “ kitaorang bukannya tak ingat kelas kat mana, tapi kitaorang tak pernah tahu pun kitaorang kelas apa.HAHAHAH” Tao sudah mula ketawa bersama dengan Chanyeol. Memanglah, apa jenis orang lah dua orang manusia nie.

“habis tu kelas nie?” soal D.O

“Entah lah, kelas siapa, kitaorang main masuk aje. Dan cikgu pertama kitaorang kenal kat sekolah nie ialah cikgu Key-pad…hahahaha” Tao dan Chanyeol dah ketawa bersama-sama.

“Memandangkan kita nie satu kumpulan apa kata kita bekerjasama saja” cadang Lay. Lay jugaklah manusia paling baik kat sini.

 “Sementara kamu tengah berbincang itu, cikgu nak tidur sekejap yer. Siap berbincang bagitahu Cikgu.” Kata Key yang dah hamparkan comforter nya di hadapan kelas. Pelik punya Cikgu, lepas makan, tidur, dahlah siap bawak comforter lagi. Semua pelajar memandangnya hanya buat tak tahu saje.

 “okey, baiklah..kita akan bahagikan watak” kata Baekhyun.

“Hmm siapa yang sesuai jadi Snow White eh” soal Chen.

Diorang semua pun bahagikanlah, Sehun jadi Snow White, Tao the prince, D.O jadi ahli sihir, Chen, Baekhyun dan Lay jadi orang kerdil.

“Jadi apa? Jadi Keldai” soal Lay.

“ kau ikut ajelah Chen dan Baekhyun  lah Lay. “ kata D.O yang dah annoying dengan Lay.

“Chanyeol jadi apa?”  Tanya Tao.

“Tulah saya tengah fikir, nak jadi kuda tapi Tao beratlah pulak. Takkan nak tunggang aku, jadi pokok macam tak berguna pulak. Jadi pengikut Tao ajelah. “ Chanyeol membebel sorang-sorang.

“Apa kata kita buat Snow White reverse version” cadang Chanyeol. Dan dia pun mula memberikan idea. Kali ini otak Chanyeol berguna jugak. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Apalah agaknya reverse version Snow White diorang nie agaknya..

Double update

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
GreenDecember
bilalah agaknya cerita ini nk complete...

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 30: Tao lupa basuh kaki lawakk siaa hahahaha. Tahpape je tapi bestttt cayalahhh. Akak punya cite tak penah menghampakn saya. Youre my favourite♥♥♥
Keep writing akak fightinggg ̄ω ̄
parkyura98
#2
Chapter 30: Hahahahaha mimpi je rupenye semua tu! Haish! Tao2 tu la! tido x ambil wudhuk! Hahahahahaha akhirnye dah completed dah citer ni~ huhu...mesti sye rundu citer ni nanti.... T^T
BTW k.Amy good job! Mesti pening kepala k.Amy nk completed kan citer ni! XD
chacha_ieyra
#3
Chapter 29: hahahhahahhhHhHhHAAhahahahxD..DAEBAK!
got7imsungri #4
Chapter 29: senak perut...ff ni mmg deabak..
parkyura98
#5
Chapter 29: Huhu....rindunyeeee..sye dgn citer k.Amy Huhu...akhirnyeeeeee Tao dah bertemu dgn ibunyeee...suho! Elektrikkan je si Kris tu! Biar die dpat blasannya! Berat ni dia kawin lagi satu tnpe pengetahuan suho! BTW sye rindu sgt kt k.Amy!! nnti Update la lagi ea? XD
chacha_ieyra
#6
Chapter 29: aduhai...kelakar doh cite ni..xDDDD....bahahahahahhahahahahhaaxaDD
minlee123 #7
Chapter 29: hahaha kris padan muka
happineseu
#8
Chapter 29: xD asl ikan keli. huhuhuhu
Dragneel09 #9
Chapter 29: Tao tao tao...*geleng kepala*