Chapter 19

It time
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Chanyeol termenung jauh, baekhyun yang perasan akan perbuatan chanyeol mendatang dekat ke arah chanyeol "Yeol kau oky?" tanya baekhyun.  "Baek kau tahu kan tarikh pembedahan aku dengan tarikh perkahwinan jaehee sama?" tanya chanyeol. Baekhyun mengeluh "Aku tahu" balas baekhyun "Boleh tak kau tangguh hari pembedahan aku?" pintar chanyeol kepada baekhyun "Yeol...kau perlu dibedah dengan segera yeol" balas baekhyun risau apabila chanyeol memintanya untuk menundakan hari pembedahannya dan itu akan membahayakan chanyeol sendiri.  "Aku nak datang ke hari bahagia jaehee baek. Aku tak nak tengok dia kecewa kalau aku tidak hadir, dia beria-ia nak aku datang pada hari bahagianya" jelas chanyeol "Tapi ka..." kata-kata baekhyun dipotong oleh chanyeol "Tolong aku baek kalau kau sayang aku " baekhyun mengeluh sifat chanyeol yang keras kepala masih tersemat didalam dirinya. Nak sahaja baekhyun memarahi chanyeol tapi dia tak nak chanyeol sakit. Baekhyun mengeluh lagi "Aku akan cuba" balas baekhyun sayu "Terima kasih baek " kata chanyeol lalu mengukirkan senyumannya.

 

Hari berganti hari, majlis perkahwinan jaehee dan luhan bakal berlangsung esok . Mereka juga sibuk menyediakan persiapan majlis perkahwinannya, manakala keadaan chanyeol semakin memburuk, dia kerap sakit kepala dan juga kadang-kadang hidungnya akan berdarah tapi dia tetap akan ke majlis perkahwinan jaehee dan luhan walaupun baekhyun sudah memujuknya supaya tidak hadirkan diri. "Yeol aku rasa kau tak perlu hadirkan diri esok yeol. Aku risau..." "Kau tak payah risau baek aku oky dan aku tetap akan hadirkan diri" kata chanyeol. Baekhyun memandang muka chanyeol pucat rasa risau melihat keadaan chanyeol yang semakian memburuk "Tapi kau kena janji lepas kau mengucapkan tahniah kepada jaehee dan luhan kau wajip pergi segera ke hospital untuk melakukan pembedahan tu. Janji tau yeol" kata baekhyun lalu menghulukan jari kelingkingnya "Aku janji " balas chanyeol lalu menyambut jari kelingking baekhyun dengan jari kelingkingnya. 

 

Malam tuh chanyeol tinggal bersendirian didalam wad, baekhyun pergi ke butik untuk mengambil baju chanyeol dan dirinya untuk dipakai pada hari esok. Chanyeol mengambil sehelai kertas dan juga sebatang pen lalu dia menulis sesuatu diatas kertas. Air mata yang mengalir dipipi chanyeol disekat, chanyeol menangis teresak-esak semasa menulis suratnya. Selesai menulis chanyeol melipatnya dengan kemas lalu diletakan kedalam laci bersebelah katilnya. 

 

Pintu wadnya dibuka dari luar, Dr.Sarang melangkah masuk lalu berjalan kearah katil chanyeol "Macam mana sekarang? ada rasa sakit lagi" tanyanya Dr.Sarang kepada chanyeol "Sikit...Doktor..." balas chanyeol "Hmmmm ye apa apa chanyeol" tanya Dr.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
NrDiba
Akhirnya ada poster ! Hasil tangan sendiri tau

Comments

You must be logged in to comment
sarahishk
#1
Chapter 23: Hm sedihnyaa. Air mata tak berhenti keluar bila baca part chanyeol hm hm
GreenDecember #2
Chapter 23: Kawin ngan luhan last2 sekali....omo....
son_haera #3
Chapter 23: sedihnye...gle x sedih T^T daebakk authornim! Hope authornim dpt buat yng best best lg ^^
parkyura98
#4
Chapter 23: omo! sye nangis betol-btol ni! T^T
kenapa sedih sgt ni! T^T
mesti chanyeol junior tu comel kan! kyaaaaaaaaaa!!!! ><
citer ni best sgt2 sye ske! ><
Are-in_EXO #5
Chapter 23: seriously this story so sad...saya baca smpai mngalir air mata...nnti buat ff yg best lagi yer...daebak..
Iqa_bl #6
Chapter 23: Sedihnya T.T ...
kalo ade ff lain singgahlah wall saye okay
aena_bomna97 #7
Chapter 23: Sedihnya T.T ...
Harap awak beritahu saya lagi if you made another FF:)
aena_bomna97 #8
Chapter 6: Baru je baca beberapa chapter dah terasa bestnya xD Daebak!! I love your story ;)
parkyura98
#9
Chapter 22: chanyeolllllliiiiiiiiii!!!!!!!!!!! T^T
Are-in_EXO #10
Chapter 22: daebak for this story...update soon :-)