Chapter 16

It time
Please Subscribe to read the full chapter

 

Sorry dah lama tak update 

 

---------------------------------------------------------

 

Chanyeol pov

 

Aku berdiri di hadapan tingkap bilik wad ku, aku melihat ke luar langit cerah tiada tanda-tanda untuk hujan membasahi bumi. Aku mengeluh berat, baekhyun masih lagi tidak datang untuk menjenguk ku begitu juga dengan jaehee. Aku berjalan ke arah katil dan duduk di atas katil. Betul ke keputusan aku untuk tidak melakukan pembedahan itu. Kalau alu menjalankan pembedahan itu peluang aku 50/50 kerana aku sudah sampai tahap yang terakhir. Timbul rasa kesal di dalam diri ku. Apa yang patut aku lakukan ? aku memegang kepalaku pening memikirkanya. 

 

End Chanyeol pov 

 

Pintu bilik wad ditolak seseorang, chanyeol memandang kearah pintu terus mulutnya mengukirkan senyuman manis . Baekhyun berjalan ke arah katil chanyeol ,tangannya penuh dengan bungkusan plastik . "Yeol tengok! aku bawak makanan kesukaan kau tteokbokki,kimbab ayam pun ada " chanyeol memandang ke arah baekhyun yang sibuk membuka bungkusan kesemua makanan yang dibelinya. "Baek pasal semalam..." kata-kata chanyeol terhenti akibat dipotong oleh baekhyun "Pasal semalam tak payah lah kita bincang sekarang sekarang kau makan ea. Aku tahu kau mesti bosan makan makanan hospital yang tak ada rasa sedap tu" Chanyeol tersenyum melihat kelakuan baekhyun. "Terima kasih baek" kata chanyeol, baekhyun hanya mengganguk dan tersenyum memandang chanyeol mula mecucuk tteokbokki kemudian dimasukkan ke dalam mulutnya tapi didalam hatinya berasa sedih apa yang bakal berlaku kemudian. 

 

Jaehee memandang kearah telephonenya membaca message daripada seseorang yang dia cintai kemudian satu keluhan dihempbuskan oleh Jaehee dan jaehee membaringkan dirinya ke atas katil ,memandang siling putih di biliknya memikirkan sesuatu. Jaehee memandang kearah telephonenya lagi. 

 

From: Luhan 

To: Jaehee 

 

Jaehee sekarang Han otw ke Korea. Tak sabar nak jumpa Jaehee 😘 

 

Jaehee memandang message daripada Luhan lama kemudian dia ambik kemudian untuk membalas message luhan . 

 

To: Luhan 

From: Jaehee 

 

Have a save flight Han .

 

Butang send ditekannya. Bukan dia tak suka Luhan ke Korea tapi dia masih belum bersedia untuk memberi tahu kepada Baekhyun dan Chanyeol bahawa dia sudah bertunang dengan Luhan semasa dia berada di China. Ye , sekarang jaehee sudah bertunang. 

 

Luhan seorang lelaki yang mengambil berat tentang Jaehee semasa di China. Luhan lah tempat Jaehee mengadu segala-galanya. Luhan juga mengetahui tentang Baekhyun dan juga Chanyeol. Luhan memahami dirinya , Jaehee menjadi senang apabila bersama Luhan . Lama kelamaan perassan cinta didalam diri Jaehee terbuka kemudian Jaehee menerima Luhan sebagai kekasihnya dan menjadi tunangnya pula.

 

Di Hospital

 

"Oi kau nak mandi tak? aku boleh tolong" kata baekhyun "Woi tak nak aku. Nanti kau tengok badan aku aku yang y nih" balas Chanyeol sambil kedua tangannya menutup dadanya yang masih berbaju. "Tch -.- Aku pun tak hingin lah! Aku tolong pimpin kau jehhhh sampai bilik air then pandai-pandailah kau buat kat dalam tu " balas baekhyun menyampah "Hahaha, Oky oky aku gurau jehhh dengan kau tadi. " chanyeol ketawa melihat telatah baekhyun . Baekhyun memimpin chanyeol , chanyeol masih lagi dalam keadaan lemah tak boleh banyak bergerak nasib baik ada baekhyun yang ikhlas membantunya. "Dah siap panggil aku" kata baekhyun lalu menutup pintu bilik air terus kakinya melangkah ke sofa yang sudah tersedia ada didalam wad chanyeol.  Telephone IPhone 6+ untuk

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
NrDiba
Akhirnya ada poster ! Hasil tangan sendiri tau

Comments

You must be logged in to comment
sarahishk
#1
Chapter 23: Hm sedihnyaa. Air mata tak berhenti keluar bila baca part chanyeol hm hm
GreenDecember #2
Chapter 23: Kawin ngan luhan last2 sekali....omo....
son_haera #3
Chapter 23: sedihnye...gle x sedih T^T daebakk authornim! Hope authornim dpt buat yng best best lg ^^
parkyura98
#4
Chapter 23: omo! sye nangis betol-btol ni! T^T
kenapa sedih sgt ni! T^T
mesti chanyeol junior tu comel kan! kyaaaaaaaaaa!!!! ><
citer ni best sgt2 sye ske! ><
Are-in_EXO #5
Chapter 23: seriously this story so sad...saya baca smpai mngalir air mata...nnti buat ff yg best lagi yer...daebak..
Iqa_bl #6
Chapter 23: Sedihnya T.T ...
kalo ade ff lain singgahlah wall saye okay
aena_bomna97 #7
Chapter 23: Sedihnya T.T ...
Harap awak beritahu saya lagi if you made another FF:)
aena_bomna97 #8
Chapter 6: Baru je baca beberapa chapter dah terasa bestnya xD Daebak!! I love your story ;)
parkyura98
#9
Chapter 22: chanyeolllllliiiiiiiiii!!!!!!!!!!! T^T
Are-in_EXO #10
Chapter 22: daebak for this story...update soon :-)