MORE CRUEL

SARANGHAE,MY WIFE

Kris dan member lain tiba di lapangan terbang seoul . memang dah jangka yang media-media semua akan bertandang untuk temubual Kris . kris sebenarnya malas nak bahas isu ini . dia rasa rimas dan penat untuk berhadapan dengan public . disebabkan perempuan tu , maruah aku terjejas ! bukan aku je . group aku ! SM ! dan sekarang entah hilang kemana perempuan tu pun dia malas nak amik tahu .

sekejap saja mereka dikerumuni wartawan . flash kamera dari segala arah membuatkan Kris dan yg lain-lain menghalang muka mereka .

nak berjalan pun susah . tersepit di antara orang-orang yang tak reti nak duduk diam dan sibuk menjaga tepi kain orang .

"betul ke awak ada hubungan dengan corrine ?"

"berapa lama kamu bercinta ?"

"sejak bila ?"

"dah berapa lama awak ada hubungan sulit dengan Corrine ?"

"beri komen anda tentang perkara ini "

terlampau banyak soalan . naik bengkak telinga mendengar . dia takkan jawab langsung soalan mengarut-ngarut ni !

"ada sumber mengatakan anda sudah berkahwin~"

satu soalan tepat masuk ke telinga Kris . member lain juga mendengar . Kris berhenti berjalan dan memandang wartawan tersebut . cermin mata hitam ditanggalkan biar dapat tengok wajah insan yang rajin bertanya tadi .

kris memandang dengan dalam " saya akan jawab soalan awak semua . saya tak ada hubungan apa-apa dengan Corrine . saya tak pernah bercinta langsung . saya tak kenal siapa dia . dan saya tak ada komen apa-apa tentang isu ni . saya tak buat apa-apa dekat dia dan jangan timbulkan soal kahwin disini . baik korang semua pergi cari kerja yang lagi berfaedah dan mendatangkan kebaikkan . jangan nak karang cerita mengarut dan timbulkan penipuan . puas ?"

panjang lebar Kris membalas . Kris memakai semula cermin mata hitam tadi dan terus berjalan .

terkelu terus wartawan tadi . pertama kali orang kutuk tentang pekerjaannya . keadaan yang senyap tadi bertukar kecoh . semua tak puas hati dengan kata-kata Kris

----------------------------------------------------------------------------------

Corrine mencampak helaian kertas yang menunjukkan kontroversi dia dengan Kris di atas meja . dia nampak sangat marah dan tidak puas hati . perempuan yang selama ini merancang segala muslihat jahat kepada Kris dan hyora hanya melirik sekejap kertas itu . dia ketawa sinis .

"what is this !! " soal Corrine bengang .

Perempuan itu terus mengira wang di tangan dengan senyuman yang nampak sangat annoying di mata Corrine .

"You said you will only use Wu Yi Fan name in this regard BUT WHY THERES ALSO MY FACE AND MY NAME ??!!! THIS IS NOT WHAT YOU'VE  PROMISE BEFORE !! YOU'RE A LIAR !!! "  Corrine mengoyak-ngoyak gambar tersebut lalu di baling ke muka perempuan itu .

perempuan itu tetap tenang . seperti tiada perasaan langsung apabila ditengking begitu .

sakit hati Corrine makin bertambah melihat perempuan itu seakan menyinisnya . dia geram ! sangat geram !

"well well ~ it depends on me to decide what i'll going to do . this is my plan . this is what i want . so , you know nothing " selepas itu di meletakkan duit yang dikira tadi di atas meja .

"your reward  until today~ enough ?"

Corrine menjeling duit itu "until today ? for your information , i won't follow your word anymore . i don't want to do this stupid things again . take back your nasty money . i won't accept !" Corrine menolak duit itu lalu melangkah pergi .

"remember , Corrine . once you leave this place , you will know what you will get . don't regret and don't come begging me again " ugut perempuan tersebut .

Corrine berhenti sekejap . mengambil nafas . dia tahu apa yang akan dia terima kalau berhenti kerja dengan dia . dia sedar perkara itu tapi dia reda dan rela dengan apa yang dia akan dapat . daripada dipaksa buat kerja terkutuk semata-mata membalas dendam bos-nya .

akhirnya , Corrine betul-betul keluar dari tempat itu .

----------------------------------------------------------------------------------


"Hyora ! pengetua nak jumpa dekat pejabat "

Hyora yang termenung tersentak apabila namanya diseru . dagu yang ditongkat ke tangan terlepas dan dia mengangkat muka .

"ne ?"

"pengetua nak jumpa" ujar guru itu semula .

Hyora bangun dengan pasrah . dia keluar dari kelas dan berjalan ke bilik pengetua . dalam kepala otak memproses apa sebab dia dipanggil .
 
samapi di bilik pengetua , nafas ditarik sedalam mungkin dan hembus dengan perlahan .

TOKK TOKK TOKK

hyora ketuk . dia terdengar suara di dalam menyuruhnya masuk . barulah dia pulas tombol pintu dan menguak dengan berhati-hati .

Pengetua wanita yang dalam lingkungan 50-an itu mengangkat muka dulu dan senyum nipis sebelum kembali menatap Laptop .

Hyora berdiri dengan tangan diletakkan dibelakang . muka tak berani diangkat langsung walaupun dia tahu pengetua  sekolah itu bukanlah segarang mana .

"awak tahu apa kesalahan awak ?" soalnya .

Hyora mengangkat muka "ne ?" Hyora keliru . dia sendiri tak tahu kenapa dia kena panggil . macam mana nak jawab .

melihat reaksi Hyora yang innocent , pengetua itu berhenti daripada merenung laptop dan sandar dikerusi empuknya . direnung Hyora atas bawah sebelum mengeluh berat .

"Hyora ~ saya tak tahulah sama ada awak memang tak tau atau pura-pura tak tau sebenarnya " pengetua berkias dulu .

Hyora diam menunggu sambungan . apa yang aku pura-pura tak tahu ?

"ada dua sebab kenapa awak kena panggil . satu ! awak gagal hadir kesekolah semasa exam tempoh hari dan menyebabkan awak gagal hampir kesemua matapelajaran . awak tahu apa kesannya ?" pengetua itu membelek-belek beberapa helai kertas . mungkin keputusan Hyora .

Hyora memandang atas memikirkan sesuatu . ok ! dia ingat " gantung sekolah~~ " pasrah kedengaran suaranya . tak teringat pula . sekarang baru menyesal .

"itu yang pertama . yang kedua ! " dia berhenti berkata dan memusingkan Laptop-nya menghadap Hyora .

berkerut kening Hyora . dia baca apa yang ada di skrin seperti yang disuruh .

(ADA BEBERAPA GAMBAR HYORA DAN KRIS DI APARTMENT , DI SHOPPING MALL , DI TANAH PERKUBURAN , DI DALAM KERETA , DI HOSPITAL DAN DI RUMAH MEMBER KRIS )

Hyora terkejut . ma..macam mana bo...boleh tersebar ? dengan sangat cepat ?! siapa yang buat ?

" cuba jelaskan dengan saya Hyora . betul ke semua ni ?" soalan yang akan menjerat Hyora sampai bila-bila . nak aku teruskan penipuan ni atau berterus terang ?

"Hyora ? tolong  jawab ." kerah pengetua .

Hyora menutup mata . air mata mula bertakung " ne......"

terdengar keluhan di mulut pengetua " Hyora awak tahu kan semua ni akan menjejaskan nama sekolah ni . kenapa awak rahsiakan tentang status awak ? "

dia sendiri buntu dengan keputusan ini . dia sendiri pada mulanya tak suka dengan perkahwinan ni . macam mana dia nak mengaku dan cerita dekat semua orang ?!

"macam nilah . pihak sekolah dah buat keputusan . kami sebulat suara akan mengenakan denda gantung sekolah untuk awak selama dua bulan . demi menjaga nama baik sekolah kita . harap awak faham~"

membulat mata Hyora . du...dua bulan ?!!

----------------------------------------------------------------------------------

Hyora keluar dari bilik . dia meraup muka . stress ! stress ! stress ! serius dia penat . hatinya dah terlampau lemah nak tampung semua perasaan .

"oppss ! "

dia terlanggar bahu seseorang .

hyora berkerut sakit dan mengangkat muka .

"eh ? nilah dia yang katanya kahwin dengan model murahan tu kan ?" melihat wajah Hyora , pelajar perempuan tadi membuat muka menyampah .

hyora menjeling lama belakang dua pelajar tadi sehingga hilang . sah ! sah semua orang dah tahu . apa aku nak buat ? mana aku nak sorok muka aku ?!

disebabkan sekarang waktu rehat , semua pelajar kebanyakkannya lepak di kaki lima dan koridor . dia dapat rasakan yang banyak mata memandangnya . banyak juga kata-kata kurang senang menerobos gegendang telinganya .

dia terserempak dengan Jaehee . langkah masing-masing terhenti tapi hanya untuk beberapa saat . Jaehee lalu disebelah Hyora tanpa memandangnya . apa lagi nak menegur . Dia pasrah~

Hyora lalu di satu lorong . dia terpandang papan kenyataan yang menarik perhatiannya . apabila dia datang dekat , terdapat banyak gambarnya dengan kris tertampal disitu . Hyora melopong . tak sangka ada orang yang sanggup jatuhkan air mukanya sampai macam ni sekali . dia terkelu sampai tak tahu nak cakap apa .

Hyora pergi dari situ dan bertekad untuk cari Chanyeol . satu-satunya orang yang dia nak jumpa adalah Chanyeol sekarang ni . dia nak tanya siapa yang buat semua benda tu . siapa yang sebarkan dekat internet ! dia mesti cari .

Hyora masuk ke dalam kelas apabila ternampak Chanyeol dari luar . untung tiada orang lain selain Chanyeol sendiri yang tekun membaca .

"chanyeol ! "

Chanyeol angkat muka . tapi air mukanya terus berubah melihat Hyora di hadapan mata .

dia terus tutup buku dan bangun .

"kejap ! " Hyora terus mendekati Chanyeol dan menarik lengan Chanyeol sebelum dia terlepas .

Chanyeol menepis .

" kau ke yang sebarkan ?" soal Hyora .

"sebarkan apa ?!! " tegas suara Chanyeol .

"sebarkan pasal aku ? pasal aku dah kahwin ? kau ke ?" bertubi-tubi soalan keluar .

" so , sekarang ni kau tengah mengaku yang kau memang dah kahwin ? kan ?" Chanyeol menyilangkan tangan didada .

Hyora terdiam sekejap " ta...tapi tak bermaksud kau kena sebar dekat semua orang ! kau dah jatuhkan maruah aku ! kau tak tau apa yang aku rasa selama ni ! kau ingat aku nak ke semua ni berlaku dalam hidup aku ! kau tau ke ?! aku percaya kau Chanyeol . dari kecik . tapi ini cara kau nak balas dendam . cakap ! betul ke kau yang sebarkan ? kau ke ??!!!! cakap !!! " Hyora menolak-nolak badan Chanyeol kasar .

"EHH !! AKU TAKKAN BUAT BENDA MACAM NI DEKAT ORANG YANG AKU SAYANGLAH , BODOH !!! " tengking Chanyeol . nafasnya terdengar kuat .

Hyora sentap . dia menapak kebelakang bila Chanyeol meninggikan suara tiba-tiba . dia sangat sangat tak percaya yang Chanyeol baru saja panggilnya....... bodoh ! dia tak sangka .

Chanyeol terus keluar dari kelas dan tinggalkan Hyora yang terduduk . dia perasan mata Hyora berair . tapi dibiarkan .

===========================================================

AUTHOR: SORRY FOR LATE UPDATE TODAY !!! HARI NI HARI YANG SANGAT MEMENATKAN . TAK TAU KENAPA . HAHAHAHA . TAPI YEAHHH!  CUTI LAGI !!! WOOHOO ! HOPE WAKTU CUTI NILAH SAYA DAPAT UPDATE LAGI . OK ! SAYA SAMBUNG ESOK . HOPE SUKA CHAPTER NI AND SENTIASA SUPPORT . ANNYONGG READERS AND SUBCRIBERS SEKALIAN . PLEASE GIVE UPVOTE TO ME ^^ BYE BYE ~~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ParkLuMin99
HOHOHO~THANKS TO MY SUBSCRIBERS~~~KEEP SUPPORT ME OK!

Comments

You must be logged in to comment
harryniel
#1
Chapter 52: Kenapa kris tak sedo2 lagii ish
kimchinana #2
Chapter 49: Gila cliche cerita ni, tp tetap daebak hihihi
adahcyadah
#3
Chapter 49: Best! Nak request cite kai plak bleh?? Looking forward to it, fighting authornim!! *thumbs up*
harryniel
#4
Chapter 49: suka bila dpt tau yg baekhyun dpt jumpa jaehee balik^^
girly_girl25 #5
Chapter 49: wow *clap bravo bravo....authornim buat la pasal baek ngan jaehee plak... puppy eyes
goGETaLIFE_ #6
Chapter 49: Love it < 3 ingin pulak nak tauu sambungan kisah jaehee ngan baek tuu xD
HYeraH #7
Chapter 49: Wowwww happy ending
BarelyBroken
#8
Chapter 1: :O woahh h
BarelyBroken
#9
Keep it up.
SyiqaYeollie
#10
Chapter 47: Update soon