SAD DAY EVER

SARANGHAE,MY WIFE


API !

Hyora yang tak tahu nak buat apa bangun dari katil dan cuba untuk keluar dari bilik . tapi api sudah merebak dengan cepat sampai dia tak boleh bergerak dengan banyak . sampai masa dirinya sendiri akan terbakar kalau bertindak tanpa berfikir .

nafasnya sudah menjadi berat . dadanya mula sempit untuk menarik nafas . asap semakin tebal dan bahang api semakin kuat . hyora bingung . dia tak tahu nak buat apa !

OMMA !!!

suaranya tenggelam dek api yang tengah membara . macam mana boleh terbakar ? apa aku nak buat ? mana omma ? tolong ! kris ! chanyeol ! mana semua orang ?! jeball !~~

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

TTIT TTIT TTIT TTIT

Hyora dengan perlahan membuka mata . bau ubat yang kuat menusuk hidung menambahkan sakit di kepala . ruang yang serba putih . sunyi . sepi . aman . tenang . aku dekat mana ni ?

"jangan bergerak banyak sangat !"terkejut Hyora mendengar suara garau yg belum dikenalpasti milik siapa . tapi , rasanya tak payah pandang dah tau suara tu suara Chanyeol .

"diam kejap ! pakai balik benda ni !" chanyeol membetulkan semula alat bantuan pernafasan yang tidak terletak dengan elok di hidung Hyora .

"ma-macam mana kau boleh ada dekat sini ?" hyora pelik . yang dia tahu sekarang dah tengah malam .

"cuba kau ingat balik kenapa kau ada dekat sini ?"soal chanyeol balik

hyora mengingat semula . aku duduk dalam bilik fikir pasal kris lepastu ........haaa ! api ?! ouh haah !! tapi ......

"macam mana kau boleh tau....."

"jiran kau bagitau yang rumah kau terbakar . sbb anak dia pernah berkawan dengan aku so , dia inform dekat aku pasal ni .nasib baik aku belum tidur tau .kau tak tau betapa kertejutnya aku dengar berita ni ?"chanyeol dah mula jadi mak nenek di depan Hyora .

"esok kan ada exam ? kenapa kau tak balik lagi ?"soal Hyora prihatin.

"aku nak jaga kaulah ! lagipun esok exam tengahari sebab course kita tak ada teknikal "

terharu jugak bila chanyeol cakap dia nak jaga aku walaupun sekarang dah hampir pukul 2 pagi~dah nama pun kawan dari kecil~

"doktor cakap pernafasan kau teruk tadi sebab tu dia suruh aku pastikan kau pakai benda ni " chanyeol mengetuk-ngetuk alat yang dipakai Hyora .

tiba-tiba , hyora teringat sesuatu "chanyeol-ah ! omma aku mana ?!"

"eo ? omma kau ? d-dia ....."

"kenapa ?!"

"dia ada dekat ICU ~" chanyeol rasa bersalah bila tak bagitau , tapi rasa bersalah juga bagitau perkara sebenar sbb dia tak nak bagi Hyora risau .

"ICU ??! aku nak pergi sana !"Hyora bangun dan hampir-hampir mencabut alat bantuan pernafasan tadi .chanyeol menggelabah .

"eh ! kejap ! ok ! ok !aku bawak kau pergi sana ! tapi kau kena pakai benda ni ."chanyeol memasang semula alat-alat yang dipakai Hyora .hishh ! dia ni ! bahaya betul !

chanyeol membawa hyora ke bilik ICU selepas mendapat maklumat dari petugas . mereka berdua berdiri di depan pintu ICU .

"chanyeol ~ macam mana ni ?"Hyora risau .

"kita tunggu je~"chanyeol menenangkan Hyora .

2 jam mereka berdua tunggu di depan bilik ICU . hyora sudah pun tertidur di bahu Chanyeol tapi Chanyeol masih segar menjaga Hyora . dia turut merasa simpati .keadaan yang sama dia nampak semasa hyora kehilangan appa . sedih .

akhirnya , doktor dan nurse keluar dari bilik membuatkan Hyora terjaga .

hyora terus menghampiri doktor tersebut "doktor ? macam mana ?"

"kamu berdua siapa ?"

"ouh ! saya anak perempuan dia . kenapa doktor ? omma saya ok je kan ?"

doktor yang mempunyai nametag CHOI TAEHWAN membuka cermin mata dan glove yang dipakai .

dia mengeluh dan menggeleng perlahan "saya dah lakukan yang terbaik"

saat itu hati hyora bagai berderai pecah ke lantai . dihiris sembilu . dihempas ke batu . kakinya tidak terasa lagi sampai dia tak mampu berdiri . tubuhnya lemah untuk bergerak .matanya mula bergenang air mata dan akhirnya bercucuran jatuh ke pipi .

"chanyeol-ahh !!!!!~~~" Hyora memeluk lengan chanyeol .dia tak tahu siapa lagi dia nak lepaskan semua yang baru mencengkam jiwanya . chanyeol membiarkan Hyora menangis didalam pelukannya . dia dapat rasakan apa yang hyora rasa sekarang ni . tapi dia tak mampu nak tolong banyak . cukup untuk ada dekat sisi hyora pada waktu-waktu begini sudah memadai .

------------------------------------------------------------------------------------------------------

pada pagi yang hening ditambah lagi suasana pilu yang menyelubungi , orang ramai masih belum beredar dari perkuburan itu . chanyeol , baekhyun , kris , lay , xiumin , chen , tao , luhan , jihyun unnie dan manager diorang ..... semua ada di situ . masing-masing rasa kesian pada Hyora . mana tak nya . dulu kehilangan appa , sekarang ? hmm ..... tinggal Hyora sendiri pada umur yang boleh dikira sangat muda dan belum cukup kuat untuk terima semua kenyataan yang datang bertimpa .

kris merenung wajah Hyora yang tak beriak memandang tanah . matanya merah . kesan air mata juga dapat dilihat . timbul rasa bersalah dalam dirinya yang selama ni ego dan keras kepala . sekarang ni tangungjawab dia makin terasa bila omma Hyora pergi dan tinggalkan Hyora dengan dia . hmmm.....hati dia sakit nampak kesedihan Hyora . dia rasa sekarang ni macam nak sapu air mata hyora dan tenangkan dia tapi apakan daya .hyora sentiasa buat-buat tidak nampak wujudnya kris di depan mata .

akhirnya , masa berganti masa dan orang ramai mula beredar . Hyora dengan berat hati bangun dan melangkah pergi . sempat dia melihat sekejap .

"Hyora~~"panggil Baekhyun .

"Jaehee cakap dia minta maaf sangat-sangat sebab tak dapat datang "ujarnya rasa bersalah . dia tak nak spoil-kan mood Hyora sekarang .

Hyora mengangguk " its okay~"

"kitaorang bersimpati dekat kau . tabahkan hati tau~kitaorang sentiasa ada untuk kau " Chanyeol  mengelap air mata Hyora dengan tisu yang dia bawa  .

Hyora tersenyum . paksa . "gomawo,chingggu-yah~" segila-gila kawan , se-annoying kawan , se-immatured kawan , diorang still ada untuk aku . setidaknya dapat temankan aku walaupun sekejap .

suasana senyap sebentar sehinggalah mereka sedar seseorang menghampiri .

"ehem~"satu suara menegur . mereka bertiga menoleh dan ternampak Kris .

hyora memandang kris lama . dia benci muka tu . tapi....dalam masa yang sama dia rindu  . ahhh ! apa ni !

"aku nak jumpa kau sekejap ."sambung kris .

"berdua~" tambahnya lagi apabila perasan yang Chanyeol dan Baekhyun merenungnya pelik . memang dari dia menjejakkan kaki disini lagi , diorang berdua pelik dengan kewujudan kris dan member lain . tak tau apa yang diorang fikirkan~

"korang baliklah dulu . aku ada hal kejap ."ujar Hyora untuk menghalang suasana kekok antara mereka bertiga . chanyeol dan baekhyun melangkah pergi .

 Hyora membetulkan anak tekak "a-awak nak apa ?"soalnya tanpa memandang kris .

kris mengeluh perlahan"aku nak minta maaf~"

hyora diam .dia tak secepat tu nak mengalah .

kris makin terseksa . dia tak tau apa nak cakap lagi .

akhirnya , kris menyeluk kocek bajunya dan keluarkan handphone hyora . "nah~aku pulang balik"

hyora dengan keras hati menoleh . dia memandang handphone dan kris silih ganti lalu menyambutnya dengan teragak-agak "g-gomawo~"

mereka diam lagi.......

kris mengambil nafas sedalam mungkin untuk keluarkan suara " esok aku dah kena pergi~"

hyora terkejut "e-esok ? " dia sendiri tak sedar yang dia TERtanya .

kris mengangguk " schedule aku dicepatkan  sebab tu esok aku dah kena bertolak " kris sengaja diam untuk melihat reaksi Hyora .

"ouh~ok " balas Hyora pura-pura tak kisah walaupun hakikatnya dia tak nak kris pergi .

kris mengalah "kalau macam tu , aku pergi dulu . annyong~" kris mengusap rambut Hyora dan memusingkan badan .

hyora terpaku sekejap dengan apa yang baru kris buat "ke-kejap !"

kris berhenti melangkah dan menoleh semula .

hyora teragak-agak mahu bersuara " ja-jaga diri~~"

 Dia tahu Hyora akan cakap macam tu jugak . kris tersenyum dan mengangguk "jaga diri kau jugak ~" hyora akhirnya membalas senyuman kris .

dia hanya melihat belakang kris yang semakin jauh dan hilang bersama kereta hitam besar .tanpa sedar Hyora mengeluh .okay ~sekarang appa dengan omma dah pergi . kris pun tinggalkan aku~aku sorang-sorang dekat sini macam orang yang hilang tempat tinggal . kuatkan semangat kau Hyora ! kau boleh !

tiba-tiba , handphone nya bergetar menandakan ada mesej masuk .

1 MESSAGE FROM KRIS

hyora berkerut . aikk~baru pergi tadi , dah mesej ?

jangan tukar wallpaper tu ~

terkelu lidah Hyora . dia baru perasan yang wallpaper dia tak pernah tukar sejak wedding haritu . aduh ! malunya !

hyora tersentak apabila seseorang menyentuh bahunya .dia menoleh dan jihyun tersenyum disebelahnya .

"eo ? unnie ?"

"kris tu baik kan sebenarnya ?" ujarnya seraya memeluk bahu Hyora .

hyora pelik tapi dia tersenyum "emm...n-ne~~"

"bukan apa , unnie dah lama kenal dia jadi ,unnie tahu macam mana sikap kris yang sebenar . dia baik dan penyayang . trust me ^^"sambungnya lagi.

hyora masih bingung tujuan jihyun berjumpa dengan dia tapi dia diam saja mendengar kata-kata jihyun . ada betulnya juga .

"ah ! sebelum unnie lupa , omma hyora ada tinggalkan ni untuk Hyora "jihyun menghulurkan sebuah beg kertas kepada Hyora .

"a-apa ni ??"soal Hyora ingin tahu .

"unnie pun tak tahu . Hyora bukak lah sendiri sebab unnie tak ada hak nak bukak . unnie pergi dulu~annyong !"

hanya Hyora saja yang berada di situ sekarang .

===========================================================

AUTHOR-HARINI UPDATE AWAL LAGI ^^ SEMANGAT TIBA-TIBA DATANG ^^ANYWAY , KEEP SUPPORT MY STORY AND I LOVE YOU ALL ^^ WAIT FOR ANOTHER CHAPTER~BYE !

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ParkLuMin99
HOHOHO~THANKS TO MY SUBSCRIBERS~~~KEEP SUPPORT ME OK!

Comments

You must be logged in to comment
harryniel
#1
Chapter 52: Kenapa kris tak sedo2 lagii ish
kimchinana #2
Chapter 49: Gila cliche cerita ni, tp tetap daebak hihihi
adahcyadah
#3
Chapter 49: Best! Nak request cite kai plak bleh?? Looking forward to it, fighting authornim!! *thumbs up*
harryniel
#4
Chapter 49: suka bila dpt tau yg baekhyun dpt jumpa jaehee balik^^
girly_girl25 #5
Chapter 49: wow *clap bravo bravo....authornim buat la pasal baek ngan jaehee plak... puppy eyes
goGETaLIFE_ #6
Chapter 49: Love it < 3 ingin pulak nak tauu sambungan kisah jaehee ngan baek tuu xD
HYeraH #7
Chapter 49: Wowwww happy ending
BarelyBroken
#8
Chapter 1: :O woahh h
BarelyBroken
#9
Keep it up.
SyiqaYeollie
#10
Chapter 47: Update soon