SECRET REVEAL

SARANGHAE,MY WIFE

jaehee membuka pintu apabila loceng rumah berbunyi menandakan  hyora dah sampai .

"masuklah~"pelawa jaehee.

hyora hanya tersenyum dan masuk . seperti biasa , sudah menjadi tabiat tetamu untuk menularkan biji mata mengkaji setiap inci rumah . tak terlalu besar . tak terlalu kecil . sederhana saja . dekorasi rumah jaehee lebih kepada gelap dan misteri . ok ! lain daripada yang lain .

"kau tinggal berdua dgan oppa kau je ke ?"soal hyora seraya membelek-belek sebuah patung yang diperbuat daripada kayu .

"haah~"

"appa dengan omma kau ?"

jaehee terdiam seketika . dia nampak keliru untuk menjawab apa "err..diorang ... ada hal dekat china "

hyora sekadar mengangguk faham . malas nak tanya lebih-lebih pasal keluarga orang .hyora melihat sekeliling lagi . dia memulas salah satu tombol bilik . tapi , berkunci !

"bilik ni....."hyora mahu bertanya tapi cepat-cepat jaehee berlari ke pintu itu .

"err..ni... bilik oppa aku . sebab tu berkunci"jaehee ketawa kekok .

"ouh~sorry . aku tak tau "

"emm...kau duduklah dulu . tu ! aku dah buat air . aku nak kemas bilik untuk kau kejap ~"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

masing-masing mengeluarkan passport dan tiket untuk diserahkan sebelum  memasuki kapal terbang . kaki sudah penat menunggu giliran memandangkan mereka dibarisan belakang sekali .

"hyung ! dah nampak model baru tu ?"soal Tao kepada kris yang masih leka bermain handphone sejak tadi . mata tak lekang langsung . chewah~mentang-mentang wallpaper dah tukar ^^setia betul dengan handphone tiba-tiba.

"eo.?belum....wae ?"balas kris acuh tak acuh . bagi dia tak ada yang istimewa pun kalau model perempuan yang join .

"tak ada apa-apalah , hyung . sambunglah main handphone tu~"Tao mencebik dengan layanan kris .baik dia gosip dengan chen . baru ada geng .

sampai masanya semua masuk dan terus mencari tempat duduk masing-masing di dalam kapal terbang . kalau dapat duduk lepastu sandar.....haihhh~sedap badan .

kris mendapat tempat duduk di tepi tingkap . dia meletakkan beg di bahagian atas . baru dia berhajat untuk duduk semula , dia ternampak corrine di bahagian tempat duduk depan , mempunyai masalah untuk memasukkan beg .

kris menyambut beg yang hampir terjatuh itu dan letakkan di tempat yang sepatutnya .

"kamsahamnida~" ucap corrine tersenyum .

kris sekadar mengangguk tapi semakin lama dia memandang corrine , semakin dia berkerut .

"ki-kita pernah jumpa ke ?"soal kris ragu-ragu.

"n-ne ? i-i can't understand~"giliran corrine pula yg berkerut mendengar soalan kris .

ohh~speaking rupanya~ " have we meet before ?"soal kris dalam english pula .

corrine ketawa kecil "ahh~mianhae~i'm new with korean language . but ,i dont think we've meet before ^^"sopan-santun corrine membalas untuk menjaga perasaan jejaka hot stuff di depan mata .

"really ? ok ! sorry~"kris menguntumkan juga senyuman yang paling 'menawan' sepanjang hari ini untuk corrine . apabila masing-masing tersenyum memanjang , kris memutuskan untuk duduk semula . kekok !

situasi kembali seperti biasa apabila member lain sudah mula perangai gila-gila yang tak pernah ditinggalkan walaupun sesaat . ada baiknya . ada buruknya . kris malas nak masuk campur sejak akhir-akhir ni . dia makin tiada mood . dan rutin biasa dia buat ialah mendengar lagu . kris bersandar dan menutup mata . harap-harap ketenangan datang dekat hati kris yang penuh dengan ego ~

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

beberapa jam kapal terbang itu berlepas menembusi awan , akhirnya mendarat juga di lapangan terbang di Tokyo . dan seperti biasa juga , memang dah boleh agak fans akan memenuhi hall . memang tak boleh nak nafikan betapa popularnya diorang dimana-mana . tapi , kali ini agak tenang dan tak berapa sesak . sempat juga fans hulur surat atau hadiah untuk bias masing-masing .

senyum setia dibibir sampailah masuk ke dalam kereta . mereka satu kereta dengan jooheon dan corrine .

jooheon dan corrine tak berhenti-henti berbual sejak berjumpa . nampak macam dah pernah kenal kalau dah berbual itu ini . siap pasal keluarga lagi . dah lah speaking -,- tak ke susah ? sudahnya , yang lain hanya tersenyum dan  mengangguk . nasib ada perkataan yang diorang tahu . kalau gelak , gelaklah . kalau suspen , suspenlah .

kris pada mulanya ada ikut jugak berbual sebab dia fasih . lama-lama dia hilang mood tambah lagi hubungan dia dengan jooheon belum baik sepenuhnya . dia mengambil keputusan untuk diam dan mendengar lagu .

2 jam masa diambil untuk ke hotel . masing-masing sudah lena dibuai mimpi kecuali kris dan corrine . kris memang tak tidur . sebab dia hanya tutup mata sambil dengar lagu memanjang . dia tahu suasana kekok bila dia berdua je dengan corrine .

handphone corrine berbunyi . ada mesej masuk !

From xx : how was my plan ?

corrine   : I don't know if he's the person you're looking for .

xx         : what do you mean ? i thought you can remember him .

corrine   : yeah~but , i meet him 3 years ago when Nayoong still alive . and i saw him on that night only . i can't identify him .

xx         : you know Wu Yi Fan , arent you ?

corrine   : yes ! but , i unable to find people named Wu Yi Fan on this event .

corrine ingat lagi yang dia hanya dapat kenal pasti nama Kris , Xiumin , chen , tao , luhan dengan lay itupun selepas diorang perkenalkan diri .

corrine   : But , i don't think i can do this . i never do this kind of work .

xx         : don't ruin my plan , corrine ! you have to continue what i say .

corrine   : i try ~

corrine mengeluh ~ dia bingung dengan apa yang yang patut dia buat . nak teruskan ke tak ? kalau tak . habis masa depan dia . kalau ya , dia takut ! takut sangat . macam mana kalau orang tau semua ni plan ? apa pandangan diorang dekat dia nanti ?

pada masa yang sama , dikorea , perempuan itu menghempas handphone di atas meja . marah ! tak puas hati !

"kalau kau hancurkan plan aku , habislah lah kau corrine ! kau tengoklah apa aku akan buat .tak boleh diharap !"getusnya geram mengingat kembali mesej-nya dengan corrine . dua orang lelaki di depannya  berpandangan . terkejut bila perempuan itu tiba-tiba marah .

"kau ! mana fail yang aku nak !" giliran mereka berdua pula bertentang mata dengan bos mereka yang tak pernah buka cermin mata hitam dan mask dari muka .

salah seorang daripada mereka menghulurkan fail yang dimaksudkan . perempuan itu meneliti setiap isi kandungan .

"hmph ! bagus ! tapi , aku tak nak korang rosakkan plan aku ! sebab sekarang ni semua berjalan dengan lancar dan tak ada gangguan kecuali corrine tu ! " dia menutup semula fail itu dan seperti biasa habuan tetap dijanjikan kepada orang yang menjalankan tugas .

"terima kasih , bos ! " mereka berdua hilang dari pandangan

perempuan itu masih pelik . kenapa corrine tak jumpa Wu Yi Fan ? takkan dia tak ikut event kali ni ? tak mungkin ~ dah sah-sah pagi tadi , dia baru dapat gambar dari orang bawahan dia . jelas nampak kris ada di airport dengan yang lain . ok ! tak apa ! tak apa ! aku send gambar ni nanti . tak ada lagi alasan kau nak halang plan aku ! dan semua jadual konsert SM ada dekat tangan aku ! bukan harini je . ada banyak lagi masa .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

"huh~~~" hyora mencebik apabila tak ada satu pun siaran tv yang best . dah masuk kali ketiga dia ulang channel . bosan ! jaehee entah pergi mana tadi . kata nak beli buku untuk exam . tinggalkan aku sorang-sorang pulak dah~bukannya tak nak ikut , malas ! baik dia tabahkan hati  . tak sampai 24 jam ommanya pergi , hyora dah rasa sunyi . kenapa semua tinggalkan aku ? dan ye ! aku rindu kris ! jangan tanya sejak bila sebab dia pun tak tahu .

Hyora ada mintak kunci apartment subuh sebelum pengkebumian . tapi , melalui telefon awam . masa tu dia masih marah dekat kris . dan masa tu jugak kris tahu omma hyora dah tak ada . bila nak mintak kunci dekat kris , kris tak bagi ! nak tahu apa alasan dia ?

aku takkan bagi . kau tak boleh tinggal dekat apartment sorang-sorang . bahaya !

habis tu saya nak tinggal dekat mana ? lagipun saya tak ada banyak baju nak pakai .

kalau macam tu , kau maafkan aku dulu . kalau kau tak maafkan , aku tak bagi .

ok fine ! saya tak nak pun kunci tu . saya marah dekat awak lagi ..

hyora hempas gagang telefon tersebut . huh ! ingat senang ke aku nak maafkan ? jangan harap .

dan sebab itu jugalah , Hyora buat-buat tak nampak kris semasa pengebumian . tapi , tak sampai seminggu marah , dia dah cair dengan kris tadi . dia tak boleh tahan perasaan dia lama-lama . kris tu suami dia . takkan nak paling muka pulak . tak ke orang kata kurang ajar ?

tv dimatikan . badan disandarkan kebelakang . bayangan semasa kris mengusap rambutkan bermain difikiran . pertama kali dia buat macam tu . ahh ! lupakan .

hyora berdiri untuk ke bilik tetapi dia tersepak sesuatu . beg kertas yang jihyun unnie bagi tadi ! hyora terasa nak bukak . macam ada yang penting bila omma yang bagi .

hyora bukak dan ada 2 kotak . satu agak besar dan satu sederhana .
dia bukak yang besar dulu . dan apa yang ada dalam kotak tu membuatkan Hyora terdiam sekejap . baju yang dia pakai masa wedding haritu . nak buat apa ? simpan ? mungkin~ dia masukkan balik .

kotak kedua ?

semua gambar-gambar dia sekeluarga dari dia kecik sampai masa wedding haritu . patutlah macam penting~

dan akhir sekali ada dua kertas saiz A4 . surat dari omma !

untuk Hyora yang tersayang . omma tahu masa hyora baca surat ni omma dah tak ada . omma tau hyora marah . omma tau hyora sedih . tapi , tolong setia dengan kris . omma mintak maaf kalau Hyora terpaksa ikut kehendak omma . tapi , ada sebab omma buat macam ni . bila omma dah tak ada nanti , hanya kris yang ada untuk Hyora . dan ada satu perkara lagi yang Hyora tak tau . omma nak bagitau Hyora sebelum ni tapi tak boleh . sebenarnya , Jooheon tu bekas suami omma dan kami ada seorang anak lelaki tapi meninggal sebab kemalangan .dan muka dia sama macam kris omma tau hyora terkejut sekarang ni . sebab tu omma aturkan semua ni antara hyora dengan kris . sebab tu , Luhan dengan Jihyun cakap yang diorang sepupu Hyora . tapi bukan sepupu betul , bekas sepupu sebab luhan dengan jihyun anak saudara Jooheon . hyora nak marah omma , marahlah . omma tak kisah sebab semua ni memang salah omma . omma penyebab semua ni berlaku . omma yang menyebabkan zaman sekolah Hyora hancur .  omma nak sangat masa omma pergi hyora ada orang lain yang jaga hyora . dan Kris lah orangnya . sekali lagi omma mintak maaf dan jangan menangis setiap malam . hyora janji dengan omma untuk berbaik dengan kris dan harap Hyora simpan amanat yang omma bagi .

 dan sehelai kertas lagi surat dari hopital yang menyatakan omma nya menghidapi kanser tahap tiga .

hyora terkelu . terdiam . terkaku .

jadi , selama ni omma rahsiakan semua benda penting dari aku ? semua ?!

hyora tak tahu apa yang dia rasa . sedih ? marah ? gembira ? kenapa aku tak tau semua ni ??!! arghh !!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

"fuhhh !!! "

masuk saja bilik hotel , Tao orang pertama yang merasmikan katil . penat tak terkata . bukan penat sebab kerja . penat sebab duduk 2 jam dalam kereta -,- lenguh sendi-sendi .

"wahh !!! cantik gila !! " Xiumin melihat pemandangan dari tingkat atas hotel . cermin jernih yang besar dan luas . memang puas dapat tengok pemandangan dekat Jepun ni . kebetulan Pokok sakura memenuhi jalan dan tiba pada musimnya . serius cantik ! mereka berenam mengelilingi cermin tersebut . apa lagi ? handphone awal-awal dah keluar dari kocek . rugi tak buat kenangan ^^

"konsert kita esok kan ? petang dengan malam ni tak ada apa-apa event ke ?" soal Lay mengalihkan pandangan mereka.

"jooheon kata tak ada . harini free time . kenapa ?" balas Chen .

"kalau macam tu jom keluar jalan-jalan . kita makan dekat luar ! jom !"sahut Tao tiba-tiba dengan manjanya .

"boleh jugak ! jom . lagipun aku lapar ni~"giliran Luhan pula menyokong .

"ok semua setuju eah ? kris Hyung ?" soal Tao kepada Kris yang berdiam diri .

"eo ..? haa ok ."

"ok ! semua setuju . jom !"mereka semua keluar semula dari bilik yang besar itu .

"Eo ..? corrine ?" tegur Chen apabila Corrine lalu di depan bilik mereka . corrine berhenti dan tersenyum .

"nak pergi mana ?"soal Chen .

corrine faham soalan chen memandangkan dia tahu perkataan asas korea "ahh~ sa-ya nak ca-ri maka-nan " jawab corrine dlm bahasa korea tersekat-sekat .

" baguslah ! jom join kitaorang . kebetulan kitaorang nak pergi makan" sambung Chen . yang lain mengangguk setuju .

" can i ?"corrine ragu-ragu.

"of course~" aikk ? nak jugak speaking -,-

"kamsahamnida ^^ "

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

AUTHOR- HYE ! IM BACK . HARITU KATA 4 HARI JE KAN ? HAHA ^^ TIBA-TIBA PARENTS AJAK SAMBUNG HOLIDAY . SEBAB TU TAK UPDATE . MIANHAE ~ DAPAT ON PAKAI TAB JE . HOPE TAK MARAH N ENJOY THIS CHAPTER ^^ BYE ~~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ParkLuMin99
HOHOHO~THANKS TO MY SUBSCRIBERS~~~KEEP SUPPORT ME OK!

Comments

You must be logged in to comment
harryniel
#1
Chapter 52: Kenapa kris tak sedo2 lagii ish
kimchinana #2
Chapter 49: Gila cliche cerita ni, tp tetap daebak hihihi
adahcyadah
#3
Chapter 49: Best! Nak request cite kai plak bleh?? Looking forward to it, fighting authornim!! *thumbs up*
harryniel
#4
Chapter 49: suka bila dpt tau yg baekhyun dpt jumpa jaehee balik^^
girly_girl25 #5
Chapter 49: wow *clap bravo bravo....authornim buat la pasal baek ngan jaehee plak... puppy eyes
goGETaLIFE_ #6
Chapter 49: Love it < 3 ingin pulak nak tauu sambungan kisah jaehee ngan baek tuu xD
HYeraH #7
Chapter 49: Wowwww happy ending
BarelyBroken
#8
Chapter 1: :O woahh h
BarelyBroken
#9
Keep it up.
SyiqaYeollie
#10
Chapter 47: Update soon