HELP ME!

SARANGHAE,MY WIFE

"bagi duit yang kau ada sekarang!!"

hyora menjadi gelabah dan tidak tahu mahu berbuat apa.dia tidak membawa duit langsung kecuali untuk bayar tambang teksi.tubuhnya tiba-tiba tidak mampu bergerak.mulutnya juga tidak mampu dibuka.mukanya menjadi pucat lesi.pendek kata,dia sangat takut.apa aku nak buat ni?cepatlah!!sesiapa lalu!!mana kris?awak!!saya takut~~~

"cepatlah!!"lelaki itu terus merampas beg hyora tetapi pisau masih dihalakan kepada Hyora.dia tidak mampu melawan.kudratnya sebagai seorang  perempuan yang lemah tidak dapat menandingi seorang lelaki yang berotot ini~mukanya sudah pucat yang amat!takut!risau!selamatkanlah aku~~

segala isi barang dalam beg hyora sudah dikeluarkan tapi lelaki itu tidak menjumpai apa-apa yang dia mahukan.mukanya bengang!

lelaki itu memandang sekeliling untuk memastikan keadaan aman.selepas itu,dia memegang lengan Hyora kuat."aku kata bagi duit!mana duit kau~cepat!sebelum aku apa-apakan kau!"pisau dihalakan semakin dekat dengan lehernya.Hyora hampir menangis.dalam kepalanya sekarang hanya Kris~Kris~Kris dan Kris.dia berharap sangat Kris datang mencarinya.tapi,sampai sekarang tiada kereta yang lalu.

mungkin sebab Hyora tidak mahu menyerahkan duit,lelaki itu terus menyeluk kocek baju Hyora dan menjumpai handphone.dia tersengih dan memasukkan dalam koceknya pula.

"apa lagi yang kau ada?bagi aku!"lengan Hyora menjadi sakit sebab lelaki itu menggenggamnya dengan sangat kuat.dia terasa tangannya tidak boleh bergerak.

"sa-saya tak ada d-duit~~"tergagap-gagap Hyora menjawab.

"tipu!cepat bagi aku!!kalau tak~~"mata pisau itu sangat hampir dengan lehernya.Hyora menelan air liur.kenapa dia tidak mampu buat apa-apa??!!tubuhnya menjadi lemah tiba-tiba.rasa mahu pengsan~~

belum sempat lelaki itu mengambil duit dari Hyora,tiba-tiba lelaki itu ditendang dari tepi oleh seseorang.lenganya dilepaskan oleh lelaki itu.selepas itu,terus dia terjelupuk jatuh dilantai.kepalanya terasa berat dan tangannya sangat sakit~

sementara lelaki tadi,sudah menyeringai kesakitan akibat ditentang di badannya.dia bangun dan cuba untuk berlawan semula tetapi ditendang lagi di perut.jatuh saja di tanah,tumbukan bertalu-talu hinggap dimukanya.darah sudah mengalir di tepi bibir.akhirnya,dia tumpas dan cabut lari dalam keadaan terhuyung-hayang~

hyora tidak dapat melihat dengan jelas siapa yang menolongnya.apa yang dia lihat semua kabur dan kelabu.diarasa tangannya tidak boleh bergerak.

"Hyora-ahh!Hyora-ahh!ironna!!"suara lelaki yang amat dikenali itu memanggil dirinya yang separa sedar.tubuhnya digoyangkan tapi dia tidak mampu merespon.

"C-Chanyeol-ahh~~~"perlahan saja suaranya keluar.

"Hyora-ahh!kejap!aku minta pertolongan~"Chanyeol mengeluarkan handphone-nya untuk menelefon seseorang.

dalam masa yang sama,Kris yang masih risaukan Hyora teruskan mencari dimana Hyora.mengikut alamat ommanya yang diberikan Jooheon hyung,rasanya dekat kawasan ni~tapi,tak nampak pun.kris melihat sekeliling dengan teliti.tak terlepas pandang pun satu tempat.

tiba di satu tempat,seorang lelaki melambai-lambaikan tangannya.kris memberhentikan kereta dan cermin kereta diturunkan.

"Encik!tolong kawan sa--"Chanyeol terdiam apabila melihat wajah Kris.bu-bukan dia ni yang kacau Jaehee hari tu ke?

kris juga agak terkejut sebenarnya.dia rasa macam pernah nampak budak ni.tapi,bila?ahh~tak penting~

"kenapa?"soal Kris.

Chanyeol juga tidak menghiraukan kemunculan Kris.yang penting Hyora mesti pergi hospital.sudah tiada lagi kereta lagi yang mahu lalu~

"ka-kawan saya!tolong bawa dia pergi hospital!"ujar Chanyeol risau.

kris memandang kearah seorang perempuan yang berbaju sekolah terbaring dilantai.baju sekolah itu amat dikenali~macam....macam BAJU HYORA!!kris terkejut!

terus kris keluar dari kereta dan meluru kearah Hyora.

"Hyora-ahh!!"kris mengangkat tubuh Hyora seraya cuba untuk menyedarkannya.tapi,matanya masih tertutup.dia meletakkan Hyora dibahagian tempat duduk belakang kereta.

"kau,cepat masuk!"ujar Kris kepada Chanyeol yang berdiri tegak disitu.dia pelik kenapa Kris risaukan Hyora sedangkan apa yang dia tahu Hyora tak kenal langsung Kris.

"cepat~"

chanyeol tersedar dan masuk kedalam kereta.kris terus memecut kereta membelah dada jalan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


"yah!tengok ni~"ujar Tao seraya memandang skrin handphone dengan dahi berkerut.

Chen,Xiumin dan lay yang sedang menonton televisyen menoleh"waeyo~"

"kris hyung sms.dia cakap Hyora masuk hospital"

"BOO??!!!"

"baru je ni~tak tahu pula sebab apa"

"jinjia?"

"ne~nak pergi tengok ke?"soal Tao.serentak mereka mengangguk.

"kaja!"

===========================================================

(HUHUHU T_T T_T BANYAKNYA KERJA SEKOLAH T_T TAK SEMPAT NAK UPDATE PANJANG-PANJANG.MIANEI~~~~~T_T ESOK ADA KELAS TAMBAHAN LAGI T_T ~~~~ SORRYLAH,SEBAB SAYA TAK PANDAI SANGAT NAK BUAT PART BERGADUH,BERTUMBUK NI ~ SUSAH NAK TERANGKAN.SO,BAYANGKAN JELAH~~HAHA>DAH LAMA TAK MASUKKAN WATAK MEMBER EXO-M YANG LAIN.OKLAH!SAMBUNG ESOK~ANNYONG~~~)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ParkLuMin99
HOHOHO~THANKS TO MY SUBSCRIBERS~~~KEEP SUPPORT ME OK!

Comments

You must be logged in to comment
harryniel
#1
Chapter 52: Kenapa kris tak sedo2 lagii ish
kimchinana #2
Chapter 49: Gila cliche cerita ni, tp tetap daebak hihihi
adahcyadah
#3
Chapter 49: Best! Nak request cite kai plak bleh?? Looking forward to it, fighting authornim!! *thumbs up*
harryniel
#4
Chapter 49: suka bila dpt tau yg baekhyun dpt jumpa jaehee balik^^
girly_girl25 #5
Chapter 49: wow *clap bravo bravo....authornim buat la pasal baek ngan jaehee plak... puppy eyes
goGETaLIFE_ #6
Chapter 49: Love it < 3 ingin pulak nak tauu sambungan kisah jaehee ngan baek tuu xD
HYeraH #7
Chapter 49: Wowwww happy ending
BarelyBroken
#8
Chapter 1: :O woahh h
BarelyBroken
#9
Keep it up.
SyiqaYeollie
#10
Chapter 47: Update soon