WEIRD

SARANGHAE,MY WIFE

kris melangkah masuk ke dalam bangunan SM.hari ini,ramai staff yg ada disebabkan artis se-agensi dengannya melakukan perancangan konsert di luar negara.dia tidak terlibat.mungkin sebab dia hanya model,bukan penyanyi dan penari.jadi,dia tak payah susah-susah membuang masa dalam mesyuarat itu.ditambah lagi,dengan moodnya yg hilang tiba-tiba.disebabkan tteokbokki yg hyora buat untuknya,dia teringat nayoong.

semasa nayoong masih hidup,kris sering ke rumah nayoong.satu hari,ketika dia dan nayoong meraikan hari mereka yg ke-100 hari,nayoong mengajaknya
makan di rumahnya.

"nah...saya buat special utk awak.cubalah.."nayoong dengan gembiranya menghulurkan tteokbokki itu kepada kris.kris tersenyum seraya menyambut huluran nayoong.

"betul special utk saya?"

"ne..cubalah.ni first time saya masak"

"keurae.kalau macam tu saya makan dulu"kris menyuap sesudu ke dalam mulutnya.nayoong memandang kris dengan penuh harapan.berharap supaya kris suka dengan masakannya yg pertama.

kris mengunyah perlahan.dia diam tanpa memberi apa-apa reaksi.

"waeyo..?tak sedap ke..?"nayoong kelihatan kecewa.kris masih mengunyah lalu memandang nayoong.tiba-tiba,kris tersenyum lebar.dia ketawa kecil.

"jinjia mata..!"puji kris dan sambung makan lagi.

"jinjia..??"

kris mengangguk.nayoong kelihatan gembira apabila kris berselera makan.

"nanti,bila-bila kalau awak datang rumah saya,saya buatkan lagi"

"arasso"

kris mengeluh.dia tidak sempat untuk makan tteokbokki nayoong yg kedua memandangkan dia dah tak ada.itulah kali pertama dan terakhir dia makan masakan nayoong.masih tergambar wajah bersungguh nayoong semasa mengatakan yg dia masak untuknya.semuanya berlalu sungguh cepat baginya.dan sekarang,dia terpaksa melepaskan kemarahannya kepada hyora walaupun dia tidak salah apa-apa.egonya melampaui dirinya.

"hyung!"tegur seseorang.

kris meangangkat muka dan terpandang tao yg sedang melambai-lambai kearahnya.dia melangkah perlahan.malas...sebenarnya.

"wae..??"

"kaja~Jooheon hyung nak jumpa"tao menarik tangannya.mendengar nama Jooheon,serta-merta dia menghentikan langkah dan merentap tangannya dari tao.tao tersentak.

"wae,hyung..??"

"aku tak nak jumpa dia"tegasnya.

"kenapa pula..?"tao berkerut.kris masih diam.

"ok..ni bukan fasal hyung dengan hyora.ni fasal konsert SM tu lah.kita ada perjumpaan sekejap.palliwa..!"tao menarik tangan kris sekali lagi apabila kris tidak menunjukkan tanda-tanda utk mengikutnya malah melangkah kearah bertentangan.

"apa kena mengena dengan kita?kita bukannya terlibat pun.kita hanya model.so,buat apa aku buang masa kena berhadapan dengan dia"bentak kris.tao terkedu apabila kris meninggikan suara.

"hyung..waeyo..?hyung ada masalah ke..?"soal tao teragak-agak.

"keurae!memang ada....masalah dengan dialah"

tao mengeluh.dia semakin geram dengan perangai kris yg tiba-tiba melenting"hyung!boleh tak jangan libatkan masalah peribadi dekat tempat kerja?tolong jadi profesional sikit..dulu hyung tak macam ni pun.sejak nayoong meninggal,terus hyung berubah.fikirlah hyung..semua ni bukan 100 peratus salah Jooheon hyung.hyung juga yg setuju nak kahwin dengan hyora kan?jangan childish lah~"bebel tao panjang.kris masih tidak bergerak.dia sendiri tidak faham kenapa dia marah dengan Jooheon hyung.sedangkan memang keputusan di tangannya.

"keurae~kalau hyung still berdegil.terserah hyunglah.kalau hyung dah ok,masuklah dalam bilik mesyuarat tu"sempat tao memujuk kris sebelum melangkah pergi.kris memandang belakang tao yg semakin jauh dan menghilang disebalik dinding.dia mengeluh~

'ahh~waegeurae,kriseu..?!??!"dia menarik-narik rambutnya akibat stress.

----------------------------------------------------------

di dalam bilik mesyuarat,luhan,lay,xiumin,,chen dan tao mendengar penerangan dari Jooheon.disebabkan tao gagal membawa kris masuk,mereka meneruskan shj mesyuarat itu tanpa kris.

"konsert ni kita akan adakan 3 minggu lagi.so,hyung harap korang boleh datang.sempena meraikan menubuhan SM yg ke-20 tahun,konsert ni akan melibatkan semua artis SM dan kamu semua turut terlibat"

"apa yg kita orang kena buat,hyung?"soal xiumin ingin tahu.

"ok,disebabkan agensi kita semakin maju,kamu semua ditugaskan utk memperagakan pakaian-pakaian hasil daripada designer kita sendiri.kalau pakaian itu mendapat sambutan yg hangat,kemungkinan kamu semua yg akan menguruskan sepenuhnya penjualan itu.jadi,kamu perlu galas tanggungjawab yg berat untuk agensi kita"panjang lebar Jooheon memberikan penerangan.mereka semua mangangguk-angguk faham.mungkin agak pelik perancangan agensi mereka,tapi,entah kenapa ianya boleh dikatakan lain daripada yg lain.unik mungkin~

"ada apa-apa soalan..?"

lay mengangkat tangan"ermm..hyung.agak-agak berapa lama kita dekat luar negara?"

yang lain turut mengangguk setuju dengan soalan yg diajukan lay.

"hmm..tu bergantung pada tarikh konsert diadakan.disebabkan kita adakan di 5 negara,mungkin mengambil masa dalam sebulan atau lebih"jawab Jooheon seraya mengurut-ngurut dagunya.

"lama juga tu.."rungut tao.

"Ok..dah tak ada apa-apa soalan?"

luhan,xiumin,lay,chen dan tao menggeleng.

"keurae~kita habis sampai sini dulu.kamu semua boleh bersurai"ujar Jooheon lalu melangkah keluar dari bilik mesyuarat.mereka berlima masih kekal disitu.

"tao-yah..!"panggil chen.

"neh..??"tao menoleh

"kenapa kris hyung tak nak masuk?"soal chen.mereka semua memandang tao berharap yg tao akan cerita.tao menghentikan pergerakan dan mengeluh.

"aku rasa hyung ada masalah lah dengan hyora tu.tadi,tiba-tiba je dia melenting.tapi,tak tahu pula apa masalahnya"

"eokssi~"

"sejak nayoong meninggal,kris hyung dah lain sangat.dulu dia tak adalah emo macam sekarang.kadang-kadang,kesian juga tengok hyora tu.dia pula yg kena tempias hyung"

"hmm..entahlah.

"so,tao-yah!nanti jangan lupa pula bagi tahu kris fasal ni"xiumin mengingatkan tao yg sedang termenung.

"tapi,kalau hyung ikut,dia terpaksa tinggalkan hyora lah.sebulan lebih pula tu~bukan sekejap"

"bawalah sekali~"cadang lay.

"aeeyy~hyora kan sekolah lagi"chen memandang lay kerek.

"itu masalah diorang.aku tak nak masuk campur apa-apa.pandai-pandailah hyora tu balik rumah omma dia ke"ujar luhan yg sudah bangun dari kerusi utk keluar.dia sendiri tidak faham kenapa diorang semua ambil berat fasal hyora.

"memanglah~tapi,tak tahulah kenapa..sejak aku jumpa hyora tu,ada satu persaan yg membuatkan lelaki macam nak lindungi dia.pelikkan..??"

"maybe sebab dia mentah lagi agaknya.lagipun,omma dia pun tak akan hidup lama.sebab tu kau rasa macam tu"

tao hanya menjongketkan bahu.dia tidak tahu mahu menjawab apa.masing-masing sudah mengemas barang dan melangkah keluar dari bilik mesyuarat itu.tiba-tiba...

"kriseu..?"luhan yg pertama keluar terkejut melihat kris berdiri di sebelah pintu.yg lain turut menoleh.

"hyung..??buat apa dekat sini?"tanya tao pelik.kris diam memandang mereka.dia seperti terkedu utk bercakap.lalu,dengan perlahan-lahan dia berlalu pergi meninggalkan mereka berlima yg tercengang.

"hyung dengar ke apa yg aku cakap tadi..?"tao menjadi cuak.

"mung..kin.."

 

================================================================================================================================

 

(LAYAN THE RETURNS OF SUPERMAN LAHH~LOVE THE TWINS.SEOUN AND SEOJUN,JINJIA KYEOPTA)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ParkLuMin99
HOHOHO~THANKS TO MY SUBSCRIBERS~~~KEEP SUPPORT ME OK!

Comments

You must be logged in to comment
harryniel
#1
Chapter 52: Kenapa kris tak sedo2 lagii ish
kimchinana #2
Chapter 49: Gila cliche cerita ni, tp tetap daebak hihihi
adahcyadah
#3
Chapter 49: Best! Nak request cite kai plak bleh?? Looking forward to it, fighting authornim!! *thumbs up*
harryniel
#4
Chapter 49: suka bila dpt tau yg baekhyun dpt jumpa jaehee balik^^
girly_girl25 #5
Chapter 49: wow *clap bravo bravo....authornim buat la pasal baek ngan jaehee plak... puppy eyes
goGETaLIFE_ #6
Chapter 49: Love it < 3 ingin pulak nak tauu sambungan kisah jaehee ngan baek tuu xD
HYeraH #7
Chapter 49: Wowwww happy ending
BarelyBroken
#8
Chapter 1: :O woahh h
BarelyBroken
#9
Keep it up.
SyiqaYeollie
#10
Chapter 47: Update soon