Dear Friend 6

Chingu...Gajima!! (Friend..Don't Go!!)
Please Subscribe to read the full chapter

 

ShinHye hanya bersandar pada sofa sambil matanya tidak lekang di kaca television menonton rancangan popular Korea Runningman. Sekarang ini, dia agak menyesal menolak ajakan EunHye untuk keluar bersama-sama dengan Kris. Dia cuma tidak mahu mengganggu pasangan itu untuk bermesra atau menjadi orang ketiga. Dia berharap Kris dapat menjaga EunHye sebaiknya. Oleh kerana bosan yang melanda dirinya umpana ular Sawa kenyang, pantas dia menapak ke bilik untuk membuat tahi mata.

 

 

 

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

 

 

 

Kris dan Eunhye berjalan bergandingan dengan tangan Kris memeluk kemas pinggang ramping milik EunHye. Dari jauh, mereka seakan pasangan yang telah lama menjadi kekasih. Sungguh sweet dan romantik. Sama kacak, sama cantik. Setelah penat meneroka seluruh pusat beli-belah EunHye mengambil keputusan untuk berehat di Café berdekatan pintu masuk Mall tersebut. Kris duduk setelah memesan apa yang perlu di kaunter. Suasana menjadi senyap seketika.

 

Mata redup Kris menatap kekasihnya yang berada di hadapannya dengan penuh kasih sayang. Bukan senang untuk dia mendapatkan EunHye dan mengajak gadis itu keluar. Bagai pemeriksaan Kastam Diraja sahaja lagaknya. Berbakul-bakul pesanan yang terpaksa dia tadah keluar daripada mulut ShinHye. Dia tahu yang ShinHye sangat sayang akan EunHye dan buktinya macam dia fikir tadi. Semakin lama dia mengenali kedua-dua gadis itu, semakin dia tertarik dengan gaya dan cara mereka. Dia juga tahu apa yang serba sedikit kisah silam ShinHye  dan membuatkan dia ingin melindungi kedua-dua gadis itu. Seorang sebagai kekasih dan seorang sebagai sahabat.

 

Pelayan yang meletakkan dua gelas air di atas meja telah mengembalikan Kris ke dunia sebenar. Mata di bertembung dengan mata EunHye yang memandang risau ke arahnya.

 

“ Oppa, kenapa ni. Sakit ke?” tanya EunHye setelah pelayan tadi berlalu dari meja mereka. Kris hanya menggelengkan kepala.

 

“ Oppa terfikir fasal ShinHye. Sayang ingat tak yang sayang pernah cerita dekat Oppa yang apa K

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Heartz_Ilayda
Yooooooo...Idea datang..tapi dalam mood sedih..

Comments

You must be logged in to comment
ayeshahreina2402 #1
Chapter 10: Sedih
lilipoetry
#2
Chapter 10: Sad.... tapi saya suka :) thanks
mika_lou #3
Yoon eun hye❤❤❤ jrang org wat ff untuk yoon eun hye unnie. Upvote untuk awak